Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi sklep Tarcze, hamulce radio LED
Furora.tv Regeneracja VWonline.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[All] Ciekawostka - jak działa turbina i intercooler ?  
Autor Wiadomość
adasrogas 
Audi 80 Mastah



Silnik: JK
Typ: B3
Nadwozie: SEDAN
Imię: Adam
Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty tech.: 105
Miasto/Region: Golędzinów k.Wrocka


Wysłany: 2008-01-01, 21:23   [All] Ciekawostka - jak działa turbina i intercooler ?

tak więc jak to jest turbina dodaje mocy. z tego co sie wyedukowałem to chyba wiem ze turbina wprowadza jeszcze raz spaliny do silnika czyli spala je 2 razy. wiem jeszcze że są takie turbiny co są napędzane przez siłe powietrza które zasysa silnik, w tym systemie nie rozumiem jak przybywa mocy. są jeszcze takie turbiny które wtłaczają powietrze i to jestem w stanie zrozumiec.

tak samo nie rozumiem działania intercoolera. z tego co sie nauczyłem na fizyce to jeśli wprowadzimy zimniejsze powietrze do silnika to będzie trzeba więcej energii.


panowie rozjaśnijcie mi ten temat bo jestem zielony. jakie są turbiny? jak działają? do jakich silników można stosowac? itd itp
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Vision 
Super User



Silnik: mTDI
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: ???
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty tech.: 993
Miasto/Region: warszawa


Wysłany: 2008-01-01, 22:17   

oj błądzisz spaliny to napęd ;-)
Ostatnio zmieniony przez Vision 2008-03-04, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty tech.: 5765
Miasto/Region: WLKP


Wysłany: 2008-01-01, 22:34   

Ok, no to ja powiem jak to jest w moim prostym turbodieslu. A więc tak. Spaliny które wydala silnik idą kolektorem wydechowym. Właśnie na tym kolektorze wydechowym zamontowana jest turbina. Zasadniczo taka turbina składa się z dwóch wirników osadzonych na jedne ośce. Z jednej strony spaliny napędzają jeden wirnik a przez to chodzi i drugi (no bo są na tej samej ośce. Ruch tego wirnika prowadzi do powstania ciśnienia. U mnie jest dość małe turbo gareett T2 ale maksymalnie potrafi dać ciśnienie nawet 2 barów, to tyle ile jest w oponach.

No więc wiemy już jak jest uzyskiwane ciśnienie, pytanie tylko po co :?: W przypadku silników benzynowych sprawa jest ciut bardziej skomplikowana więc powiem jak to jest w Dieslu. Aby silnik diesla mógł spalić paliwo potrzebuje do tego powietrza. Danie dużej dawki paliwa bez odpowiedniej dawki powietrza nic nie da bo paliwo nie zostanie spalone. Do tego służy turbina. Przy daniu ciśnienia powietrza na przykład 1 bara silnik jest w stanie spalić o wiele większą dawką paliwa niż to się ma przy ciśnieniu atmosferyczny. A dla czego :?: A no dla tego że przy ciśnieniu 1 bara w tej samej objętość jest więcej cząsteczek tlenu a przez to i większą dawkę paliwa silnik jest w stanie przepalić.

A Interccooler po co?? A no po to aby schłodzić powietrze. Wiemy że gdy nagrzewamy powietrze rośnie jego objętość. Interccooler ma za zadanie schłodzić powietrze (nawiasem mówiąc powietrze dawane przez turbinę zanim przejdzie przez IC potrafi mieć nawet 90 stopni) a tym samym zmniejszyć jego objętość, czyli dzięki niemu w tej samej objętości jesteśmy w stanie uzyskać jeszcze większą ilość cząsteczek powietrza a przez to spalić jeszcze większą dawkę paliwa a przez to uzyskać jeszcze większą moc.

[ Dodano: 1 Styczeń 2008, 22:45 ]
A teraz po kolei jak to działa. Jadę sobie powiedźmy moim Dieselkiem na 3 biegu ze stała prędkością przy 2,5tyś obrotów. W tym memencie turbo nie pompuje ciśnienia gdyż przy stałej jeździ silnik nie zużywa tyle paliwa a przez to nie produkuje tylu spalin aby z wystarczającą mocą napędzać wirnik turbiny. Ale co się stanie jeśli dodam nagle ostro gazu. Momentalnie nic się nie stanie, ale gdy dodaje gazu silnik dostaje obciążenie gdyż zaczynam proces przyśpieszania, spala więcej paliwa produkując więcej spalin przez co napędzając wirnik turbiny z do coraz większej prędkości. Napędzanie wirnika umieszczonego na kolektorze wydechowym prowadzić do napędzania tego który pąkuje powietrze. Ciśnienie w układzie dolotowym rośnie. Dodatkowo przechodzi ono przez IC gdzie jest schładzane przez co (nie wiem czy dobrze powiem mówiąc gęstość) tego powietrza jeszcze rośnie. Odpowiedni system na pompie paliwowej wykrywa większe ciśnienie turbodoładowania i przez to pompa daję większą dawkę paliwa co odpowiada większej mocy. Czyli nagłe dodanie gazu na 3 biegu przy 2,5 spowoduje na początku zwykłe przyśpieszania a po upływie 0,5-1 sekundy nagły przyrost mocy który będzie rósł aż do momentu uzyskania przez turbinę maksymalnego ograniczonego doładowania.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
RaKo 
Władca pierścieni



Silnik: 1z+
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty tech.: 551
Miasto/Region: Kraśnik


Wysłany: 2008-01-01, 23:28   

adasrogas, spaliny mają 2gi obieg do komory spalania po przez zawór EGR w TDIku :mrgreen:
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adasrogas 
Audi 80 Mastah



Silnik: JK
Typ: B3
Nadwozie: SEDAN
Imię: Adam
Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty tech.: 105
Miasto/Region: Golędzinów k.Wrocka


Wysłany: 2008-01-02, 12:09   

aha czyli spaliny nie są drugi raz spalane tylko napędzają drugi wiatraczek który tłoczy powietrze do silnika i to jest pomocne podczas dużego obciążenia czyli np przyspieszania.
a intercooler chłodzi powietrze które sie nagrzało podczas przejscia przez turbine.

http://moto.allegro.pl/it...olot_turbo.html
czyli to jest pic na wode?
_________________

 
 
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty tech.: 5765
Miasto/Region: WLKP


Wysłany: 2008-01-02, 12:37   

Co do spalin to te wychodzące z kolektora wydechowego drugi raz nie są przepalane ale przepalane są te które łącznie z oparami oleju znajdą się w komorze silnika, na przykład po przez przedmuchy. Wtedy parują one i idąc w górę silnika przechodzą przez odme (taki wężyk idący od kopułki zaworów - tak przynajmniej jest u mnie, w innych starszych dieslach i starszych benzynach) a dalej do układu dolotowego. Turbina nie ma tu za dużo znaczenia bo odbywa się to jak już pisałem we wszystkich silnikach z i bez turbo.

A co do tego wynalazku co pokazałeś to ma on pewnie takie same efekty jak filtr stożkowy (więcej bajeru niż faktycznego działania). Nawiasem mówiąc w głowicy znajduje się już tak zwana komora wirowa która odpowiada za wprowadzanie powietrza w wir przez co szybsze jego mieszanie się z paliwem.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adasrogas 
Audi 80 Mastah



Silnik: JK
Typ: B3
Nadwozie: SEDAN
Imię: Adam
Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty tech.: 105
Miasto/Region: Golędzinów k.Wrocka


Wysłany: 2008-01-02, 19:11   

aha no to już jestem rozjaśniony na temat turbo.

dzięki bardzo :->
<ok>

a na turbie w benzyniakach sie nie znasz? gdzieś tu wyczytał ze do silników wolnossących czyli np ABK nie pasuje za bardzo turbo. a teraz jeszcze mnie rozjaśnij jak to jest z silnikami wolnossącymi i "szybkossącymi" ok?
_________________

 
 
Vision 
Super User



Silnik: mTDI
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: ???
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty tech.: 993
Miasto/Region: warszawa


Wysłany: 2008-01-02, 20:11   

ogólnie silnik benzynowy ma ograniczenia stopień sprężania , o co dokładnie ci chodzi?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adasrogas 
Audi 80 Mastah



Silnik: JK
Typ: B3
Nadwozie: SEDAN
Imię: Adam
Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty tech.: 105
Miasto/Region: Golędzinów k.Wrocka


Wysłany: 2008-01-02, 20:21   

bo turbiny są montowane w dużej większości w diesleach. a skoro mają taką magiczną siłę to czemu nie ma ich tyle w benzyniakach? bo mają ograniczony stopien sprężania. to znaczy ze głowice mogą wylecieć przez maskę w kosmos?

i co to znaczy że silnik jest wolnossący?
_________________

 
 
Vision 
Super User



Silnik: mTDI
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: ???
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty tech.: 993
Miasto/Region: warszawa


Wysłany: 2008-01-02, 20:31   

zajrzyj tu http://maxituning.com.pl/...1ca4076f84e1b8b
żeby założyć turbo do benzyniaka to trza np odprężyć motorek np poprzez uszczelkę itd
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adasrogas 
Audi 80 Mastah



Silnik: JK
Typ: B3
Nadwozie: SEDAN
Imię: Adam
Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty tech.: 105
Miasto/Region: Golędzinów k.Wrocka


Wysłany: 2008-01-02, 20:59   

a o co chodzi z tym"doładowaniem" ? ;-)
_________________

 
 
Vision 
Super User



Silnik: mTDI
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: ???
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty tech.: 993
Miasto/Region: warszawa


Wysłany: 2008-01-02, 21:25   

o co ci chodzi ?

[ Dodano: 2008-01-02, 21:26 ]
co chcesz zrobić?
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
adasrogas 
Audi 80 Mastah



Silnik: JK
Typ: B3
Nadwozie: SEDAN
Imię: Adam
Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty tech.: 105
Miasto/Region: Golędzinów k.Wrocka


Wysłany: 2008-01-02, 21:33   

tak zasadniczo to nic nie chce zrobić. czytam tutaj o tych turbach i innych pierdołach i nie kumam do końca o co chodzi. i po drugie w moim domu pojawił sie temat turba tyle że w ciągniku i tak samo nie wiem jak to z tym jest.
ogólnie rzecz biorąc to chce sie doedukować(jako że jestem młody) o tuningu.

[ Dodano: 2008-01-02, 21:43 ]
nie ma śmiacia! ciągniki tez mają kosmiczne silniki z enigmatycznymi turbami i innymi pierdołami.

niektórzy wożą sie audicami a innym pozostają też 4 kółka tyle że większe :-D

[ Dodano: 2008-01-02, 21:44 ]
Vision czemu co chwile zmianiasz treści postów?
_________________

 
 
kyjo 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty tech.: 698
Miasto/Region: RKR


Wysłany: 2008-01-02, 21:44   

czekajcie bo mi sie trochu namieszało :-?

więc tak w turbinie jest 2 wirniki pierwszy napędzają spaliny a 2 przetłacza "czyste" powietrze razem z tym które przechodzi od wału korbowego przez odmę?? więc tak mysle że skoro spaliny napędzają wirnik to chyba muszą też być tak samo kierowane do komory bo przecież co sie z nimi stanie skoro są kierowane do turbiny :?:

a i tak gadam ostatnio z mechanikiem o EGRze powiedział że słuzy ekologii spalin w jaki sposób już mi tego nie powiedział :?:

moglibyscie mi to troche rozjaśnic
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Vision 
Super User



Silnik: mTDI
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: ???
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty tech.: 993
Miasto/Region: warszawa


Wysłany: 2008-01-02, 21:45   

;-)
Ostatnio zmieniony przez Vision 2008-03-09, 15:13, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań ::

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 17