Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi sklep Tarcze, hamulce radio LED
Furora.tv Regeneracja VWonline.pl Układy hamulcowe Hustla Online Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[Wszystkie] Olej opałowy vs. olej napędowy  
Autor Wiadomość
IC69 



Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Irek
Pomógł: 126 razy
Wiek: 45
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty tech.: 3517
Miasto/Region: ok.Bielska-Białej


Wysłany: 2008-06-02, 17:48   

Panowie, a czy opał to nie jest przypadkiem zwykły ON, tyle tylko że barwiony i pozbawiony akcyzy :roll:
_________________

::: AVANT 2.8 quattro :::
:arrow: http://www.audi80.pl/174-...c69-vt12985.htm
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
karol121 
Stary Klubowicz


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Karol
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty tech.: 1080
Miasto/Region: Sandomierz


Wysłany: 2008-06-02, 21:02   

moim zdaniem tak jest :mrgreen: zprawdziwym opałem w anglii to paliwo rolnicze rózni sie tym tez ze w oleju napedowym brana jest poduwage liczba cetanowa a w opale wartość opałowa energetyczna

[ Dodano: 2008-06-02, 21:52 ]
codo artykulu to nie zgodze sie z tym ze naopale gorzej bedzie odpalal przy -5C czy nizszych temp w stosunku do ropy ludzie jezdza na opale nawet o tym nie wiedzac
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
jasiekddd 
Audi 80 Mastah



Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty tech.: 139
Miasto/Region: Biała Podl


Wysłany: 2008-06-02, 22:56   

IC69 napisał/a:
Panowie, a czy opał to nie jest przypadkiem zwykły ON, tyle tylko że barwiony i pozbawiony akcyzy :roll:


z tego co wiem opał nie ma w sobie parafiny. poza tym jeździ na nim kupa ludzi i 70% ciagników w mojej okolicy, nawet na ruskim opale i nie słychać narzekań.
_________________

 
 
 
Zlosliwy_Dzin 
Audi 80 Mastah



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: avant
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty tech.: 116
Miasto/Region: Suwałki


Wysłany: 2008-06-02, 23:35   

Ja jak sie uczyłem w technikum mechanicznym i to nauczyciel od mechaniki pojazdowej czy jakos tak mowil, ze opał to jest ON tylko pod ta nazwo zeby był trochę tańszy. Opał idzie do domów i dlatego i barwią go zeby była różnica tańszy bo jest mniejsza akcyza i dlatego tak ścigają opal=ON
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
hudy 



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 52 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty tech.: 3786
Miasto/Region: Alwernia


Wysłany: 2008-06-02, 23:53   

Zlosliwy_Dzin napisał/a:
opał to jest ON tylko pod ta nazwo zeby był trochę tańszy

coś wam chyba ten nauczyciel ściemniał.nie wiem, ale jak by tak było to np: v power diesel to byłby zwykły ON tylko dlatego sie tak nazywa żeby był troche droższy... tu musi byc coś innego.dzis juz nie mam czasu ale poszperam cos w książkach i w necie jaka jest różnica międzu ON a opałem...
_________________
Diagnostyka VAG
 
 
IwaN 
Nowy Klubowicz



Silnik: SB
Typ: B3
Nadwozie: sedan
Imię: Maciek
Wiek: 24
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty tech.: 19
Miasto/Region: Lublin


Wysłany: 2008-06-03, 09:37   

hudy napisał/a:
Zlosliwy_Dzin napisał/a:
opał to jest ON tylko pod ta nazwo zeby był trochę tańszy

coś wam chyba ten nauczyciel ściemniał.nie wiem, ale jak by tak było to np: v power diesel to byłby zwykły ON tylko dlatego sie tak nazywa żeby był troche droższy... tu musi byc coś innego.dzis juz nie mam czasu ale poszperam cos w książkach i w necie jaka jest różnica międzu ON a opałem...


Znalazłem coś takiego co do różnic między on, a oo. Napisał to dr Ludwik Kossowicz. Nie mam pojęcia kto to jest ale wkońcu doktor :mrgreen: :mrgreen:

Kod:
Olej napędowy posiada właściwości, które są oznaczane w laboratoriach poprzez zastosowanie dwudziestu metod badań. Praktyczna wiedza zdobyta podczas wieloletnich eksploatacji silników Diesla na całym świecie potwierdza, że wszystkie określane właściwości są niezbędne dla zapewnienia niezawodnego uruchamiania silnika oraz przedłużenia jego życia do tysięcy godzin nienagannej pracy.
Z wymienionych dwudziestu metod badań oleju napędowego jedynie pięć stosuje się do oznaczenia właściwości handlowych. Wskazują one, że olej napędowy, podobnie jak każde bez wyjątku paliwo, nie powinien zawierać wody oraz brudu, czyli zanieczyszczeń związkami nieorganicznymi i organicznymi.
Natomiast olej opałowy lekki, który sprzedaje się na stacjach paliwowych, posiada właściwości oznaczane w laboratoriach jedynie przez dziesięć metod badań. Jeśli uwzględnimy, że pięć z nich ma charakter handlowy, to jedynie pięć pozostałych charakteryzuje specyficzne cechy oleju opałowego. Uzyskujemy więc stosunek ilościowy w metodach badań właściwości omawianych dwóch paliw 5:15 na korzyść oleju napędowego. To pierwszy z powodów kwalifikujących olej opałowy do spalania w piecach centralnego ogrzewania, a nie w silnikach Diesla.

Kolejną ogromną różnicę właściwości jakościowych między porównywanymi cieczami stanowi liczba cetanowa. Jest to własność, która tworzy zasadniczy próg kwalifikacji paliwa do silników z zapłonem samoczynnym.
Oleje napędowe powinny mieć liczbę cetanową powyżej 50 jednostek. Wymaganie to dotyczy głównie samochodów i autobusów, które posiadają silniki wysokoobrotowe. Dla silników zainstalowanych w ciągnikach oraz w silnikach Diesla typu stacjonarnego, liczba cetanowa, zgodnie z instrukcjami producentów tych silników, może być nieco niższa, co praktycznie ocenia się na granicę 40 jednostek, jakkolwiek granica ta jest krytycznie ocenia na jako zbyt liberalna.
Oleje opałowe nie posiadają żadnych wymagań dotyczących oznaczania liczb cetanowych. Praktycznie liczba cetanowa przeważających ilości oleju opałowego lekkiego, wytwarzanego przez rafinerie polskie, tj. PKN ORLEN oraz Rafinerię Gdańską (Grupa LOTOS) ce@@@e poziom liczb cetanowych w granicach 20 jednostek i nieco poniżej!!! Niebezpieczeństwo eksploatacji silnika Diesla na oleju opałowym, który ma liczbę cetanową w granicach 20 jednostek jest dla silnika Diesla bardzo duże. Dłuższe okresy pracy na takim paliwie prowadzą do stopniowego zalakowa nia i zażywiczenia całego układu silnika.
Dotyczy to przede wszystkim tłoków i cylindra oraz całego systemu wydechowego.
Niska liczba cetanowa daje nie tylko obniżoną moc silnika, lecz także objawia się zwiększoną zawartością niespalonych węglowodorów w gazach wydechowych z silnika. Eksploatacja silnika Diesla na takim paliwie jest równoznaczna z jego doprowa dzeniem do stanu awaryjnego.
Drugą właściwością oleju napędowego, która posiada decydujące znaczenie dla bezawaryjnej eksploatacji silnika, jest od porność paliwa na utlenianie w czasie magazynowania lub przechowywania. Właściwość ta nazywana jest "stabilnością oksydacyjną". Stabilność na utlenianie paliwa jest szczególnie ważna w krajach takich jak nasz.
W polskich rafineriach nafty wykorzystuje się bowiem procesy destrukcji (rozkładu długich łańcuchów węglowodorów red.) stosowane do produkcji benzyny i oleju napędowe go z ciężkich frakcji ropy naftowej. Otrzymywane w ten sposób paliwa w czasie magazynowania tworzą żywice i podobne substancje smoliste. Niestety w oleju opałowym nie bada się "stabilności oksydacyjnej" i stąd wynika niebezpieczeń stwo jako paliwa dla silnika Diesla.
Liczba cetanowa, a także stabilność oksydacyjna to jednak pojęcia mało zrozumiałe dla przeciętnego użytkownika silnika spalinowego. Dlatego też można z całym powodzeniem powołać się na bardzo prostą właściwość, a mianowicie gęstość paliw. Także w gęstości leży duża różnica między paliwami, bowiem oleje opałowe zawierają wyższe węglowodory, które mają wyższą gęstość. Spalając się w silniku dają znaczne zawartości sadzy w gazach spalinowych. Wprowadzenie zatem oleju opałowe go jako paliwa do silnika Diesla stanowi zagrożenie dla jego pracy i dla jego okresu dłuższej bezawaryjnej eksploatacji.
W zakończeniu rozważań konsekwencji wprowadzania oleju opałowego jako substancji napędzającej silnik z zapłonem samoczyn nym wspomnieć należy o problemie dodatków uszlachetniających. Dodatki te to czyste związki chemiczne, otrzymywane synte tycznie, a wprowadzane w ilości miligramów na litr paliwa lub gramów na metr sześcienny paliwa. Substancje te są powszechnie wprowadzane do wszystkich paliw silnikowych, w tym także do oleju napędowego. Polskie rafinerie nafty wprowadzają do olejów napędowych dodatki uszlachetniające, które doskonalą proces spalania w silniku i chronią go przed szybkim zużyciem.
Natomiast oleje opałowe mają zupełnie inne dodatki niż oleje napędowe. Stosowanie zatem oleju opałowego jako napędu do silników Diesla, daje bardzo ujemne efekty w eksploatacji silnika.
Te wszystkie różnice pomiędzy olejem napędowym a jego kotlarskim bratem prowadzą, krótko rzecz biorąc, do dewastacji silnika zasilanego opałówką. Taka eksploatacja spowoduje w dłuższej perspektywie czasu konieczność napraw i remontów silnika. Ponadto do otoczenia dostają się wtedy gazy spalinowe, niosące



Osobiście nie jeździłem na oo, wiec nie mam zdania na ten temat, ale patrząc na ceny ON chyba zaleje troszke opału na próbe ;-)
_________________
Czy ciemno, czy jasno, sunie Audi przez miasto :D:D
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty tech.: 5765
Miasto/Region: WLKP


Wysłany: 2008-06-03, 09:53   

Zlosliwy_Dzin napisał/a:
Ja jak sie uczyłem w technikum mechanicznym i to nauczyciel od mechaniki pojazdowej czy jakos tak mowil, ze opał to jest ON tylko pod ta nazwo zeby był trochę tańszy. Opał idzie do domów i dlatego i barwią go zeby była różnica tańszy bo jest mniejsza akcyza i dlatego tak ścigają opal=ON


Też słyszałem takie opinie. Sam osobiście nie do końca w to wierze. Pewnie prawda jak zwykle leży po środku. Moim zdaniem OO różni sie od ON, ale są to bardzo nie wielkie różnice.

[ Dodano: 2008-06-03, 12:33 ]
IwaN, coś mi sie w tym opisie nie podoba. Jeśl opał faktycznie miałby takie właściwości jak opisuje autor to na opale auta faktycznie szybko by siadały i powinny mieć mniejszą moc - według autora. A fakty mówią co innego. Po pierwsze większość użytkowników opału nigdy nie miała żądnych problemów a po za tym wbrew temu co twierdzi autor diesle na opale mają większą moc nież na zwykłym ON. Potwierdzi to wielu dieslowców.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
IC69 



Silnik: AAH
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Irek
Pomógł: 126 razy
Wiek: 45
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty tech.: 3517
Miasto/Region: ok.Bielska-Białej


Wysłany: 2008-06-03, 17:26   

Wypowiedź tego doktora, pachnie mi tzw. "opinią na zamówienie". Swego czasu, słyszałem wypowiedź pewnego rzeczoznawcy samochodowego, na temat aut powypadkowych. Twierdził on iż przesunięcie się w wyniku kolizji, punktu konstrukcyjnego karoserii (mocowanie wahacza, kołyski, amortyzatora, itd, itp...) o kilkanaście milimetrów, jest nie do naprawienia (idiota). Było to w czasach kiedy to ówczesny rząd próbował wszelkimi sposobami, ograniczyć napływ "bitych" samochodów do Polski.
_________________

::: AVANT 2.8 quattro :::
:arrow: http://www.audi80.pl/174-...c69-vt12985.htm
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
sajmon 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty tech.: 51
Miasto/Region: LKR


Wysłany: 2008-06-03, 20:34   

Do oleju opałowego polecam dodatek oleju roślinnego w proporcji 80/20. Już 5% dodatek oleju roślinnego poprawia właściwości smarne paliwa o 50%. A jeżeli chcecie się przekonać jaka jest różnica pomiędzy ON a OO polecam zrobić małe doświadczenie - poddać obydwa paliwa działaniu temp poniżej 0°C i obserwować co się będzie działo, doświadczenie to najlepiej jest przeprowadzić w warunkach zimowych ale od czego mamy zamrażarki!
_________________
Powered by Lidl
 
 
 
maximo 
Nowy Klubowicz


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Wiek: 31
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty tech.: 10
Miasto/Region: z Polski


Wysłany: 2008-06-03, 22:15   

Podobno niektórzy jako dodatek uszlachetniający do opału stosują tanie oleje silnikowe. Słyszeliście o czymś takim?
_________________

 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Marcin D 
99 % Klubowicza


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty tech.: 96
Miasto/Region: Wałbrzych


Wysłany: 2008-06-03, 22:35   

Ja slyszalem ze trzeba dolewac mixolu do OO
_________________
Zibol TDI
 
 
sajmon 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty tech.: 51
Miasto/Region: LKR


Wysłany: 2008-06-03, 23:07   

aha, w powyższych tych rozważaniach nikt nie wspomniał o istotnej, być może najważniejszej niedogodności związanej z stosowaniem oleju opałowego do napędu diesla - ewentualnej kontroli i niemal pewnej karze! wtedy całą ekonomię trafia szlag :-/
_________________
Powered by Lidl
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty tech.: 5765
Miasto/Region: WLKP


Wysłany: 2008-06-04, 08:11   

Z tego co słyszałem to najbardziej taką kontrolą zagrożeni są oczywiście właściciele tirów i busów. Jeśli chodzi o auta osobowe to najczęściej kontrolują stare mercedesy w dieslu.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
Kuba 
Nowy Klubowicz


Silnik: JK
Typ: b2
Nadwozie: Sedan
Wiek: 29
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty tech.: 3


Wysłany: 2008-07-02, 09:40   

Z tego co mi wiadomo to olej opałowy różni się od ON , liczbą cetanową i z tego powodu OO wolniej sie spala a to co nie zdąży sie spalić idzie w wydech oraz jest bardziej zanieczyszczony . A jeszcze jedna ważna rzecz przy produkcji ON dodaje sie dodatki które poprawiają jakość paliwa a v power posiada jeszcze więcej tych dodatków .
 
 
 
Audi Fan
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Silnik: ACE
Nadwozie: Sedan
Imie: Hannibal
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: Audi80
Labiel 



Silnik: APU
Typ: B5
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty tech.: 5765
Miasto/Region: WLKP


Wysłany: 2008-07-02, 10:11   

Ale do OO wystarczy dodać trochę Oleju Roślinnego i mamy prawie że paliwo rakietowe :-P To oczywiście było półżartem półserio :mrgreen:
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep internetowy :: Audi A6 C5 :: Forum Avensis :: Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: tarcze hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Zapraszamy na audi-a4.com.pl :: TAnie OC link4kalkulator.pl :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Dj Intro :: Sklep tarcze, klocki:: naprawa turbosprężarek gdańsk :: regeneracja wtryskiwaczy kraków :: regeneracja turbosprężarek volkswagen :: Chiptuning Poznań ::

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 17