Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[80 b4 2.0 ABK] Sonda lambda  
Autor Wiadomość
AvantAudiB4 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Wiek: 43
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 8
Skąd: Kraków


Wysłany: 2007-06-12, 15:26   [80 b4 2.0 ABK] Sonda lambda

Witam serdecznie
Wyskoczył na VAG-u błąd sondy lamda - 525 Sonda Lambda - G39. Czy mógłby ktoś z Was pomóc mi i napisać czy:
1. Czy oryginalnie w moim modelu jest 0 258 003 957 ?
2. Zamiast tej z numerem wymienionym w punkcie nr 1 moge kupić 0 258 986 504 ?
3. Zamiast tej z numerem wymienionym w punkcie nr 1 moge kupić 0 258 986 502 :idea: ? :idea:
4. Czy prawdą jest, że jak oryginalnie był katalizator a ja go wykruszyłem (pusta puszka po nim jest) to choćbym nawet zmienił sondę to i tak nic to nie da i błąd się pojawi znowu?
5. Czy skoro zamierzam założyć sekwencję to nie powinieniem przejmować się tym błędem?
4. Jeśli wyskoczył również błąd czujnika spalania stukowego to błąd ten wyniknął z uszkodzenia lambdy?
5. Co pierwsze w moim przypadku powinno zostać wymienione: czujnik spalania stukowego czy sonda lambda?

Proszę o pomoc bo bardzo się tymi błędami przejąłem i chce się ich pozbyć.
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 2768
Skąd: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2007-06-12, 18:10   Re: [2.0E B4 ABK Digifant 1993 rok Avant]

4. Czy prawdą jest, że jak oryginalnie był katalizator a ja go wykruszyłem (pusta puszka po nim jest) to choćbym nawet zmienił sondę to i tak nic to nie da i błąd się pojawi znowu?

Nieprawda. Błąd zniknie. W Audi 80 jest tylko jedna sonda Lambda i to montowana przed katalizatorem. Wykruszenie wkładu zmienia tylko szybkość przepływu spalin wokół sondy, mimmo to sonda działa nadal. W nowszych rozwiązaniach aut sa dwie sondy (przed i po katalizatorze) i wtedy to miałoby znaczenie, ale ten przypadek nie dotyczy A80.


5. Czy skoro zamierzam założyć sekwencję to nie powinieniem przejmować się tym błędem?

Auto bedzie poprawnie jaździło na gazie tylko wtedy gdy bedzie w pełni sprawne dla pracy na benzynie. Zarówno sonda Lambda i czujnik spalania stukowego są istotne dla instalacji LPG. Sterownik LPG wykorzystuje sygnał z sondy Lambda do ustalania optymalnego składu mieszanki. Natomiast sterownik silnika nawet przy pracy na LPG zmienia punkt ustawienia zapłonu, az do granicy wystepowania spalania stukowego. Podsumowując sonda Lambda i czujnik spalania stukowego musza być 100% sprawne.


4. Jeśli wyskoczył również błąd czujnika spalania stukowego to błąd ten wyniknął z uszkodzenia lambdy?

Nie sadzę. Nie miałem jeszcze takiej sytuacji gdy obie te usterki wystepuja jednocześnie. Nie sądzę by były ze soba powiązane.

5. Co pierwsze w moim przypadku powinno zostać wymienione: czujnik spalania stukowego czy sonda lambda?

W pierwszej kolejności wymień sondę Lambda a nastepnie poszukaj jeszcze raz nieprawidłowości w podłączeniu czujnika spalania stukowego. Nie sądzę, by ten czujnik rzeczywiście się uszkodził. Jeżeli masz zamiar jeździc na benzynie to wymień te czujniki jednocześnie.
 
 
AvantAudiB4 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Wiek: 43
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 8
Skąd: Kraków


Wysłany: 2007-06-12, 21:26   Podziękowania

Dziękuje za wypowiedź.
Obserwuję Twoje rady i opinie i bardzo podoba mi się to, że zawsze są do rzeczy. Imponująca wiedza.
Co do numerków to muszę je zczytać sam z sondy lambda?
Tydzień temu błędy zostały wykasowane, styki przeczyściłem igłą od strzykawki - troche porysowałem (czy są może preparaty do czyszczenia powierzchni stycznych elektryki?) i 19 czerwca jadę na ponowne zczytanie błędów przed montażem gazu.

Jeśli się pojawią ponownie po wykasowaniu to zacznę od sondy.
 
 
czarekj 
ABK specjalista


Silnik: ABK
Imię: Czarek
Pomógł: 179 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 2768
Skąd: Warszawa/Zambrów


Wysłany: 2007-06-12, 22:15   

Gazownicy nie wyregulują Ci prawidłowo instalacji LPG ze sterownikiem, jeżeli sonda Lambda nie będzie sprawna. Jeżeli w tym czasie czujnik spalania nie będzie sprawny to równiez mogą być delikatne przekłamania i niestabilności w pomiarze składu mieszanki, choć niekoniecznie. Mimo awarii tego czujnika wiele aut jeździ tylko ma problemy z "dzwonieniem" silnika. Ponadto gaz "lubi" wcześniejszy zapłon i tylko wtedy zejdziesz do mimimu z zużyciem gazu gdy będzie sprawne 100% elektryki.
Dzięki za wyrazy uznania. Niestety ja też wszystkiego nie wiem. Na konkretne pytania chętnie odpowiem.
_________________
Audi 80 - beznadziejne przypadki naprawiam!
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
PABLO 
Władca pierścieni


Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Pomógł: 21 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 673
Skąd: LUBLIN


Wysłany: 2007-06-13, 09:05   

A jak można zdiagnozować czy ten czujnik spalania stukowego jest sprawny? Gdzie on się wogóle znajduje i jaki jest koszt jego wymiany?
Sory za podpięcie się do tematu ale nie chce zakładać drugiego
 
 
Omen 
Audi 80Spec



Silnik: 3A
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 320
Skąd: RJS


Wysłany: 2007-06-13, 09:32   

Myślę że w tych tematach znajdziesz odpowiedz na zadane pytania :arrow:
http://www.audi80.pl/view...lania+stukowego
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 b3 2.0 aad] czujnik spalania stukowego
http://www.audi80.pl/view...lania+stukowego
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 2.0 ABK] Nierówna praca na benzynie

Pozdr. Adam.
 
 
AvantAudiB4 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Wiek: 43
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 8
Skąd: Kraków


Wysłany: 2007-06-13, 09:33   

W moim przypadku dowiedziałem się, że czujnik wykazuje błąd po sprawdzeniu błędów VAG-iem w komputerze auta kiedy byłem u mechanika. Ja tym ostatnim nie jestem i też się uczę.
Diagnoza czujnika stukowego wg książki "Kody usterek " wydawnictwa Auto (do ściągnięcia z "Centrumaudi" dział "Download":
1. Podłączyć końcówkę indukcyjną lampy stroposkopowej do przewodu wysokiego napiecia 1 cylindra.
2. Podłączyć woltomierz prądu przemiennegolub oscyloskopu do zacisków czujnika spalania stukowego.
3. Pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym
4. Lekko postukać w blok silnika w okolicy 1 cylindra.
5. Zapłon powinien się opóźnić w zauważalny sposób, a woltomierz lub oscyloskop powinien wskazać niewielkie napięcie (około 1V)

Uwaga: powyższy tekst przepisałem z książki "Kody usterek", natomiast sam nie wykonywałem podobnego sprawdzenia. Dla prawidłowego przeprowadzenia czynności przy elektronocznych układach wtryskowych warto przeczytać ostrzeżenia zawarte na końcu ksiązki "Kody usterek".
 
 
beast 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: piotrek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 192
Skąd: malopolska


Wysłany: 2019-12-22, 19:42   

witam , aby nie zakładać nowego tematu.

W innym przeczytałem :
"Za pomocą miernika można co najwyżej sprawdzić czy napięcie na sondzie zmienia się cyklicznie pomiędzy 0,1-0,8V co świadczy o jej jakiejś tam pracy ale nie wiadomo jak ten sygnał wygląda, a jest to dosyć ważne"

Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??

I jak wyglada poprawny pomiar , ma byc w przedziale 0,1 -1 volt ? czy jak wyżej ma się cylicznie zmieniać ?
Podpinałem dziś swoją pokazywalo raczej stale 0,45 volta przy dodaniu gazu jakies 0,3 volta wiec raczej nie bylo to cykliczne zmienianie napiecia.
 
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9363
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-12-22, 19:53   

beast napisał/a:
Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??
tak
beast napisał/a:
I jak wyglada poprawny pomiar , ma byc w przedziale 0,1 -1 volt ? czy jak wyżej ma się cylicznie zmieniać ?
ma się zmieniać
beast napisał/a:
Podpinałem dziś swoją pokazywalo raczej stale 0,45 volta przy dodaniu gazu jakies 0,3 volta wiec raczej nie bylo to cykliczne zmienianie napiecia.
tu jest trochę nie teges z tym - bo to nie zawsze zadziała ;-) wszystko zależy od miernika jak i samej sondy
Skoro coś tam się zmienia to możliwe że działa ale czy dobrze.....

Masz przykładowy wykres - moja sonda(nówka bosch) tuż po założeniu.

nowa_sonda.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 41,49 KB

_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
beast 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: piotrek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 192
Skąd: malopolska


Wysłany: 2019-12-22, 20:59   

ok dzięki , to raczej u mnie nie działa , to kupuje nową ;)
 
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 494


Wysłany: 2019-12-22, 21:27   

Cytat:
beast napisał/a:
Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??
tak

No nie do końca. W ABK oryginalnie jest wtyk 2-pin do grzałki i jeden przewód sygnałowy na wsuwce. Masa jest z głowicy poprzez wydech.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9363
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-12-23, 08:40   

h/k napisał/a:
Cytat:
beast napisał/a:
Jak sprawdzic ta sonde miernikiem ? miedzy jeden z wtyczki 2 pin i ten trzeci przewód (masę) ??
tak

No nie do końca. W ABK oryginalnie jest wtyk 2-pin do grzałki i jeden przewód sygnałowy na wsuwce. Masa jest z głowicy poprzez wydech.
hmm, no w sumie masz rację nie doczytałem? Sygnałowy i masa z głowicy i już.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
Kogutiru 


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Sebastian
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 127
Skąd: Legnica


Wysłany: 2019-12-23, 11:30   

Jedynie sprawdzenie na oscyloskopie wykaże prawidłową pracę sondy zwykły miernik może pokazać wartości zmienne ale to jest tylko tak ze cos pracuje
_________________
Moja bryczka --->
https://www.audi80.pl/top...ru-vt106121.htm
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 19