Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Forum Audi 80 Sklep online samochodowych OC/AC Regeneracja reflektorów WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Skrzynia
biegów
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
Maglownica
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[80 B4 ABK +LPG] Brak wolnych obrotów  
Autor Wiadomość
kamaro73 (usunięty)
[Usunięty]



Wysłany: 2009-04-03, 20:06   [80 B4 ABK +LPG] Brak wolnych obrotów

Witam. Przeglądałem szukajke ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Autko co jakiś czas traci wolne obroty. Nieraz jezdzi kilka dni bez problemu a nieraz go dopada niżej opisany problem. Przy próbie uruchomienia silnik zaskakuje na ułamek sekundy i gaśnie. Po wciśnięciu gazu do podłogi po dłuższym kręceniu rozrusznikiem załapie lecz puszczenie gazu spowoduje zgaśnięcie silnika. Jeśli nie puszcze do konca gazu to moge regulowac obrotami w zakresie od ok.100 (silnik szarpie jak oszalały) do maksimum. Nie puszczając pedału gazu moge jechać ale nie moge zdąć nogi z gazu bo silnik zgaśnie. Objawy wskazują na brak podtrzymania dopływu paliwa przy puszczonym pedale gazu. Zjawisko to ma miejsce i przy benzynie i przy gazie. I tu mam pytanie : co robić? do tej pory sprawdziłem lub wymieniłem : przepływomierz, sonde, niebieski czujnik temperatury, kopułke, kable , palec rozdzielacza, przelutowałem przekażnik 30, wyczyściłem odme, zaglądałem też do czujnika położenia przepustnicy i wygląda na sprawny.
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
krisiun1 
VIP 2018
Zapraszamy



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1005
Skąd: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2009-04-03, 21:28   

Podłącz VAGa, może po podłączeniu znajdziesz odpowiedź.
 
 
Marom
VIP 2018
Zapraszamy


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Marek
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 44


Wysłany: 2009-04-03, 22:19   

Sprawdź silniczek krokowy on jest odpowiedzialny za wolne obroty najlepiej go przeczyść włóż go na noc do benzny, potem pare razy przepłukaj spryskaj jakimś preparatem np wd 40 załóż i zobacz czy bedzie silnik chodził na wolnych obrotach. a jak nie to jak masz możliwość to podmień na taki sam i bedziesz widział czy ci padł silniczek krokowy.
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Grzegorzbielsko 
VIP 2018
Zapraszamy



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Grześ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 460
Skąd: bielsko-biała


Wysłany: 2009-04-04, 01:57   

Marom napisał/a:
Sprawdź silniczek krokowy
w ABK nie ma czegoś takiego.

Natomiast jest zawór stabilizacji wolnych obrotów, oto i on.



Może tez być krótszy i czarny ale to to samo.
O ile się nie mylę to srebrne metalowe są Boscha a plastikowe czarne Heli.

[ Dodano: 2009-04-04, 03:03 ]
Zciągnij gumę (harmonijkę) łączącą przepływomierz z kolektorem ssącym mocno ją naciągnij i sprawdź czy nie ma pęknięć. Jeśli masz zamontowana klapę przeciwwybuchową to zobacz na gumę uszczelkę na niej. Dla mnie to nieszczelność w układzie dolotowym i na tym bym się skupił.
_________________
===> Nowe foty furci <===

 
 
 
Ezumaru 
VIP 2018
Zapraszamy



Silnik: NG
Typ: B2
Nadwozie: limo.
Imię: Michał
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 281
Skąd: Silesia


Wysłany: 2009-04-04, 06:10   

Stawiam na nieszczelny dolot, miałem taką samą sytuację jak opisałeś, nie trzymał wolnych obrotów i ciężko palił. Działał jedynie z wciśniętym pedałem gazu. Powodem okazała się nieszczelność dolotu, zwyczajnie spadł wężyk doprowadzający powietrze do krokowca. Założyłem wężyk i na niego objemkę - nie było wcześniej. Od razu pomogło i nie wydałem, ani grosza na to. Radzę Ci przejrzyj cały dolot. <ok>
PS . Popraw nazwę tematu wg regulaminu.
_________________
Stara szkoła lansu <=> F**k new cars, i'm driving oldschool
Nienawidzacze będą nienawidzieć ^_^
 
 
 
WOJTEK26 
VIP 2018
Zapraszamy


Silnik: CJZE
Typ: R3
Nadwozie: sedan
Imię: Wojtek
Pomógł: 137 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3889
Skąd: Jelenia G


Wysłany: 2009-04-04, 07:10   

Skoro szukałes to pewnie trafiłes na temat dotyczacy przekaźnika nr.30 ;-) .
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Skoda Rapid 1,2TSI
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
kamaro73 (usunięty)
[Usunięty]



Wysłany: 2009-04-04, 12:39   

Dziś rano autko odpaliło bezz rzadnych problemów. Jednak po jakimś czasie znikneły wolne obroty i znów wszystko od nowa. Jazda z nogą cały czas na gazie , hamowanie ręcznym. Koszmar. Co do dolotu to sprawdzzony ( nawet do środka wsadziłem lampe i sprawdzałem czy gdzieć nie ma jakiejś małej dziurki). Wygląda to tak jak by jakiś przekażnik sie zawieszał lub rozłanczał. Czy w instalaji jest jakiś przekażnik ( poza 30) odpowiedzialny za paliwo?

[ Dodano: 2009-04-04, 14:26 ]
jest zawór stabilizacji wolnych obrotów

Jak można sprawdzić czy dzziała prawidłowo?

[ Dodano: 2009-04-04, 15:04 ]
No już wiem co dolegało mojej niuni. Padł regulator wolnych obrotów. Po wymontowaniu go i ustawieniu ilości dostarczanego powietrza silnik chodzi idealnie, pali na dotyk i to bez zbliżania nogi do pedału gazu. Niestety będe musiał pojeżdzic pare dni bez regulatora. Mam tylko nadzieje że nie wywoła to żadnych innych komplikacji ( wypięta wtyczka)
 
 
krisiun1 
VIP 2018
Zapraszamy



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 46 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1005
Skąd: warmińsko-mazurskie


Wysłany: 2009-04-04, 16:36   

Cytat:
Po wymontowaniu go i ustawieniu ilości dostarczanego powietrza silnik chodzi idealnie, pali na dotyk


W jaki sposób wyregulowałeś?
 
 
kamaro73 (usunięty)
[Usunięty]



Wysłany: 2009-04-04, 17:56   

mam na wężu taki zaworek i zakręcając go zmniejszam ilośc przepływającego powietrza
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
_DJ_3 
VIP 2018
Zapraszamy


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 224


Wysłany: 2010-02-08, 10:06   

mam takie pytanko o krokowca to niebieski czujnik daje sygnał zamkniecia go czy otwarcia bo po odłączeniu wtyczki od krokowca obroty troche są wyższe a po odłączeniu wtyczki od czujnika nic się nie zmienia. a jest taki problem na bp ze obroty falują między 1100-1400 obr/min a na lpg wzrastają miedzy 2700-3300 obr/min a po dodaniu lekko gazu są jeszcze wyższe i nie opadają. tak sie dzieje zimą przy większych mrozach. silnik był rozgrzany postał z półtora godz i po odpaleniu tak się dzieje, a jak się nagrzeje jest tak samo dopiero jak postoi rozgrzany z 15min problem znika. po zciśnięciu odpowiednio wężyka od krokowca obr są normalne. a i wczoraj zauważyłem ze kable wn te do świec mają przebicie ale silnik chodzi normalnie prucz tych nieszczęsnych obrotów. wiec czego mam się tknąć??????????
_________________
było C3
jest B4
 
 
 
Kaczor 
VIP 2018
Zapraszamy


Silnik: RU
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Wiek: 28
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: zamość


Wysłany: 2010-02-08, 12:12   

Skoro kable mają przebicie to je też by należało zmienić :->
 
 
 
_DJ_3 
VIP 2018
Zapraszamy


Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 224


Wysłany: 2010-02-08, 21:18   

hmm... dzisiaj było wszystko oki
_________________
było C3
jest B4
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
pablo1986 
VIP 2018
Zapraszamy



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: AVANT
Imię: Paweł
Wiek: 31
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: Kielce


Wysłany: 2010-02-08, 21:59   

Poszukaj dokładnie czy nie ma nieszczelnosci w układzie i lewego powietrza nie dostaje.
Tak też bywa. Na poczatku tematu masz zdjecie zaworu stabilizacji wolnych obrotów.
Ja przy takich objawach zawsze go wyciągam i czyszczę i jest spokój na jakiś czas.
 
 
HeavenQueen 
VIP 2018
Zapraszamy



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Avant
Imię: Rafał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 520
Skąd: Trzebinia


Wysłany: 2010-02-08, 22:44   

_DJ_3 napisał/a:
mam takie pytanko


Niebieski czujnik nie steruje krokowcem. ECU się zajmuje stabilizacją wolnych obrotów. Po odpięcie czujnika temp. sterownik wchodzi w tryb awaryjny i działa z ograniczoną liczbą czujników.
Skoro po odpięciu wtyczki od niebieskiego czujnika temp. jest ok to stawiałbym na to że w VAGu wyjdą jakieś błędy. Poza tym w momencie gdy masz wysokie obroty zmierz sobie jaki prąd płynie przez zawór regulatora wolnych obrotów i porównaj z tym: http://www.audi80.pl/80-b...tow-vt30701.htm
_________________
Audi 80 B4 Avant ABK
http://chomikuj.pl/d3ltaa/E-booki/Audi80
 
 
 
aldi 
VIP 2018
Zapraszamy



Silnik: ABC
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 398 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 7157
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-02-08, 23:51   

_DJ_3 napisał/a:
a jest taki problem na bp ze obroty falują między 1100-1400 obr/min a na lpg wzrastają miedzy 2700-3300 obr/min a po dodaniu lekko gazu są jeszcze wyższe i nie opadają.
_DJ_3 napisał/a:
po zciśnięciu odpowiednio wężyka od krokowca obr są normalne.

U znajomego był identyczny problem i też po ściśnięciu węża od korkowca obroty spadały. Podłączyłem go pod napięcie i okazało się że całkowicie stał wcale się nie ruszał, podczas mycia wyleciała z niego masa brudu ale dalej się nie ruszał...
_________________
Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty <szukaj>
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania




forum audi a6
hamulce forum audi 80 katalizator


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Studio spot radiowy ::
:: Mechanik Warszawa :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: SklepOpon.com - opony i felgi :: Spinki montażowe :: Kosmetyka pojazdów :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15