Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0 ABK] Rolka napinajaca  
Autor Wiadomość
xRead 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Wiek: 24
Dołączył: 22 Cze 2016
Posty: 245
Skąd: Legnica


Wysłany: 2019-07-23, 19:58   [B4 2.0 ABK] Rolka napinajaca

Siema powiedzcie mi czym się tak naprawdę różni rolka plastikowa z metalową. Z tego co zauważyłem metalowa ma ciut mniejszą średnicę ale przecież pasek itd jest taki sam to o co tutaj chodzi ? Na szpilkę siada tak samo. Pytam bo mam nową plastikową SKF a metalowy SKF po 200km puścił smar z łożyska
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7638
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-07-25, 15:18   

Prosta podpowiedź czym sie rożni klucz oczkowo płaski o długości 10cm a tym 20cm? Kręcisz śrubki to powinieneś zajarzyć...

Metalowa rolka jest do tłumika drgań.
Plastikowa do izotermicznego napinacza pasa..


Zmieniając rolkę zmieniasz też siły występujące. Może to i 5mm ale to czasem sporo. Gdyby zmieniać w całości to jak najbardziej nie ma problemów. Ale jak mieszasz już zaburzasz prawidłowe działanie określone przez producenta. I zamiast izotermiczny napinacz poluźnić 2mm poluźni mm.
_________________
Moje OOOO
 
 
xRead 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Wiek: 24
Dołączył: 22 Cze 2016
Posty: 245
Skąd: Legnica


Wysłany: 2019-07-25, 18:30   

Masz może org numery tłumika drgań oraz tego izotermicznego ?
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7638
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-07-25, 19:20   

048109479A

050109479A

Ten termiczny ma sie wysunąć 7,2mm miedzy stanem zimnym a rozgrzanym silnika.
_________________
Moje OOOO
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 481


Wysłany: 2019-07-26, 09:31   

Jarewa, bardzo cenna wskazówka, dzięki.
Ciekawi mnie jakie skutki ma użycie metalowej rolki w połączeniu z termicznym napinaczem. Czy przykładowo może być przyczyną klepotania na obrotach przy rozgrzanym silniku?
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7638
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-07-26, 10:43   

Klepac nie ale pasek może furczec głośniej. Tak jak to jest w przypadku zbyt mocnego naciągniecia.
_________________
Moje OOOO
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
cinek70 


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Wiek: 50
Dołączył: 04 Sie 2018
Posty: 6


Wysłany: 2019-07-26, 12:33   

Podczepię się pod temat. Wymieniam rozrząd i mechanik "odkrył", że napinacz rolki paska rozrządu jest krzywy czy cuś i w związku z tym nie działa. Pytanie brzmi, jakie skutki może mieć zamontowanie "sztywnego" napinacza?
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9290
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-08-01, 18:09   

cinek70, moim zdanie troszku będzie bardziej obciążony w pewnych sytuacjach. Ale i takie auta jeżdżą i nic się nie dzieje więc....

ps i nie jest to napinacz tylko bardziej poluźniacz ;-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
xRead 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Wiek: 24
Dołączył: 22 Cze 2016
Posty: 245
Skąd: Legnica


Wysłany: 2019-08-01, 22:37   

A właśnie jeszcze zapytam. Bo mam te metalową rolkę przykręcaną nakrętką na klucz 10mm do tej szpilki i to normalne ze ona przesuwa się przód-tył na tej szpilce ? tak z 1mm luzu. Dokręcić się bardziej tego nie da.
_________________

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9290
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-08-02, 06:17   

xRead, tak ma być
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 481


Wysłany: 2019-08-02, 15:09   

Jarewa napisał/a:
pasek może furczec głośniej.

Trochę gwiżdże powyżej 4-4,5 tys. obr/min., przy czym bardzo rzadko wprowadzam auto w takie obroty. Oczywiście sprawdzane na rozgrzanym - zimny silnik z moją nogą prawie nigdy nie przekracza 3 tys.

Jeździć tak jak jest? Napęd na ok. 40 tys. km przebiegu, pasek jeszcze ładnie wygląda przy tym na zimnym silniku książkowo daje się skręcić o 90°, ale przy ok. 60 tys. już chciałbym robić, bo jednak auto ma dość spory przebieg, to i pewnie pasek inaczej się układa na sędziwych kołach. Przy okazji spytam - kliny na wałkach obowiązkowo też posprawdzać wszystkie jak będę wymieniał paski?
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7638
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-08-03, 10:18   

h/k napisał/a:
pasek jeszcze ładnie wygląda przy tym na zimnym silniku książkowo daje się skręcić o 90°


No własnie tu zawsze jest problem :| bo książki piszą tylko o 90st , ale Pudzian albo jakiś lichy człowiek mają inną siłę w palcach a tego książki nie uwzględniają.

Ja ostatnio przeszedłem na tensjometr
_________________
Moje OOOO
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
xRead 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Wiek: 24
Dołączył: 22 Cze 2016
Posty: 245
Skąd: Legnica


Wysłany: 2019-08-09, 22:35   

No właśnie hehe U mnie jak i u Koguta da się przekręcić o 90' tyle, że on napięty ma jak struna a mój jest bardziej luźny
_________________

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 481


Wysłany: 2019-08-10, 10:11   

U mnie z dużym oporem idzie do 90 stopni, potem koniec i nic dalej. Siła w łapkach że tak powiem standardowa. Tata mechanik mówił, że jest OK, ale jak tu o tych rolkach piszecie to mnie zasatanawia i na pewno trzeba będzie przy najbliższej wymianie paska zrobić jak należy. Chociaż względem Golfa to i tak przepaść, tam według WKŁ też był termiczny poluźniacz, a mimo poprawnie zrobionego rozrządu pasek zajechany po 40 tys. km - rów na całej długości. :(
Cytat:
Ja ostatnio przeszedłem na tensjometr

W B3 według tej mojej serwisówki zalecano użycie przyrządu VW 210. Dlaczego w B4 już nie przewidziano tego narzędzia to nie mam pojęcia. Z drugiej strony i tak większość mechaników pewnie to robi i tak "na rękę", by jeździło, rozumiem takie coś tylko w przypadku dużego doświadczenia i dobrego wyczucia warsztatowca.
Wydaje mi się, że to tak jak ze składaniem kół w rowerze - niezbyt zaawansowany gość nie poradzi sobie nawet chociaż z trochę lepszymi kołami, bo albo za luźne albo zbyt napięte szprychy zostawi, a jedno i drugie jest szkodliwe dla obręczy.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Ven0n 



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 3 razy
Wiek: 22
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 106


Wysłany: 2019-08-10, 12:15   

U mnie wisi, dosłownie luźno wisi na zimnym, da się obrócić o 90st bez najmniejszego użycia siły w palcach i dopiero wtedy czuć powyżej 90st że trzeba użyć większej siły. Dopiero po nagrzaniu silnika pasek napina się dość mocno i myślę że tak powinno być, bo jak odrobinkę mocniej napiąłem to tak na 1100-1200obr/min rolka wydawała dziwne dźwięki przypominające skrzypienie starych drzwi na zagrzanym silniku a brzmi to tak: https://youtu.be/DSPS1pGewH0?t=23 (Filmik nie jest mój)
_________________
https://www.audi80.pl/top...bt-vt105563.htm
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 19