Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 1.8 PM] zwiększenie mocy  
Autor Wiadomość
Sebandi 
O Audi 80 wie wszystko


Nadwozie: Sedan
Imię: Sebastian
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 241
Skąd: Zieluń


Wysłany: 2017-03-02, 21:15   [B3 1.8 PM] zwiększenie mocy

Witam otóż postanowiłem spróbować zwiększyć moc w moim Audi 80 B3 1.8 PM :) a mianowicie odetkanie dolotu i wydechu. Z racji tego że kupiłem komplet gratów od AAE
za małą kasę :) .
Porównanie części od PM i AAE:
Komplet gratów od AAE
http://www.fotosik.pl/zdj...5vc2Bbvpp8flZlL
http://www.fotosik.pl/zdj...D8dvjKEjIFmVyZf
http://www.fotosik.pl/zdj...RLYPFpwU2xVus2h
1.Teraz porównanie wtrysku z czerwoną taśma to część od PM :
http://www.fotosik.pl/zdj...7OO8qIKpea7QePO
Wtryski z wyglądu są praktycznie takie same ,ponoć różnią się regulatorem ciśnienia paliwa
2.Przepustnica
http://www.fotosik.pl/zdj...EhDhK860nv66r2Q
- Silniczek krokowy 4pinowy P&P(nowsze AAE 5pinów) można zamienić od swojego
- czujnik położenia przepustnicy P&P
- przepustnica w PM 38mm , AAE 40mm
3.Kolektor ssący
http://www.fotosik.pl/zdj...5L_6HzERmJ5YrfA
http://www.fotosik.pl/zdj...nQbsvTgRoZa5WYm
Kolektor od AAE wyraźnie większe kanały , podstawa wtrysku 40mm
4.Sterownik Monotronic
http://www.fotosik.pl/zdj...tnFDm19J4i8YWcu
http://www.fotosik.pl/zdj...b07yWywcUWy2cJJ
Sterowniki różnią się numerami ale mają po 35 pinów i powinny pasować P&P (ale to się okaże )
5.Kolektory wydechowe
http://www.fotosik.pl/zdj...tJI2ztnih44V4w1
Kolektor PM
http://www.fotosik.pl/zdj...1o2g~_7twSJxCGH
http://www.fotosik.pl/zdj...LHXz8R1WEKvSpdD
Kolektor AAE
http://www.fotosik.pl/zdj...gE1VarZp9utOObb
http://www.fotosik.pl/zdj...f4rKOhe~VNMxWaU
Kolektor jedno otworowy od PM słaba konstrukcja bardzo dławi silnik na wysokich obrotach praktycznie spaliny zapychają go wystarczy popatrzeć na niego porównać z AAE lub ABK jest to samo średnica otworu 43mm .
Kolektor dwu otworowy AAE ładnie wyprofilowane wyloty z cylindrów które przechodzą w dwu rurkę były montowane w AAE,ABK i nowszych ABT nie dławią silnika .
6.Portki AAE,ABK,Nowsze ABT
http://www.fotosik.pl/zdj...fwBxH9bxl7hDBtd
Średnica rury PM 43 mm
Średnica rury 43 mm x2 wiadomo czemu lepsze

Planuje zmienić to co mam na pierwszym zdjęciu wraz z wycinką mojego kata z PM (wstawienie łącznika elastycznego), wycinka jeżą, rozwiercenie miksera LPG , filtr zostawiam z okrągły z mojego PM.
Jak zrobię napisze czy jest różnica w mocy,ewentualne nie pasujące rzeczy choć powinno wszystko pasować.
_________________
Audi 80 B3 1.8 T AJL
Audi 80 B3 1.8 PM + LPG
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
popkuszdw 
99% Klubowicza


Imię: Przemek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 90
Skąd: Zduńska Wola


Wysłany: 2017-03-03, 19:49   

Fajnie by było jakbyś później na hamowni sprawdził ile dały takie mody :-)
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9074
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-03-03, 20:10   

popkuszdw napisał/a:
Fajnie by było jakbyś później na hamowni sprawdził ile dały takie mody :-)
później to będzie ciut za późno bo dla porównania trzeba by przed zrobić jeszcze.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 216 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7434
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-03-03, 21:00   

Sebandi napisał/a:
Kolektor AAE
http://www.fotosik.pl/zdj...gE1VarZp9utOObb
http://www.fotosik.pl/zdj...f4rKOhe~VNMxWaU
Kolektor jedno otworowy od PM słaba konstrukcja bardzo dławi silnik na wysokich obrotach praktycznie spaliny zapychają go wystarczy popatrzeć na niego porównać z AAE lub ABK jest to samo średnica otworu 43mm .
Kolektor dwu otworowy AAE ładnie wyprofilowane wyloty z cylindrów które przechodzą w dwu rurkę były montowane w AAE,ABK i nowszych ABT nie dławią silnika .
6.Portki AAE,ABK,Nowsze ABT
http://www.fotosik.pl/zdj...fwBxH9bxl7hDBtd
Średnica rury PM 43 mm
Średnica rury 43 mm x2 wiadomo czemu lepsze




BZDURA a jednym słowem to tylko + do lansu.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
popkuszdw 
99% Klubowicza


Imię: Przemek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 90
Skąd: Zduńska Wola


Wysłany: 2017-03-03, 21:12   

Cytat:
później to będzie ciut za późno bo dla porównania trzeba by przed zrobić jeszcze.

to jest oczywiste że należy zrobić pomiar przed i po :-)
 
 
turbofin 
Audi 80Spec



Typ: b3
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 267
Skąd: Zieluń


Wysłany: 2017-03-03, 23:05   

Rób kolego, zobaczymy jak to będzie jechało w PM-ie :-) Po odetkaniu ssania i wydechu powinna być różnica.
_________________
Audi 80 B3 1.8 G60 ADP
Audi 80 B3 1.8 PM


Audi z kompresorem:
http://www.audi80.pl/80-b...9101.htm#654181
 
 
 
popkuszdw 
99% Klubowicza


Imię: Przemek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 90
Skąd: Zduńska Wola


Wysłany: 2017-03-04, 20:49   

A gdyby tak na kolektor od AAE dać gaźnik Webera...?? i odetkać wydech :-)
 
 
koles154 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Darek
Wiek: 24
Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 6
Skąd: Gorlice


Wysłany: 2018-08-05, 18:50   

szkoda zakładac ten sam temat wiec maly odkop
mam zdrowe 1.8 na podtlenku gazu i myśle o tych modach właśnie
kolektor 4-2-1 wydechowy, ssący AAM, przepustnica aam albo rozwiert i nowa blaszka na 42mm, usunuęcie podgrzewania kolektora, wywalenie jeża, usuniecie kata, zamontowanie blosa zamiast miksera (mam) i regeneracja reduktora.
na gazie te wszystkie podgrzewania nie mają sensu bo gaz jest lotny i nie musi odparowywać. druga sprawa odpada strojenie, chipy itp bo się to zrobi na reduktorze i blosie.
mam kilka pytań wobec tego. :-) 1 czy kolektor AAM ma sens skoro kanaly w głowicy się zmniejszą względem kolektora?
2 może zapodać wałek z PF albo PG czyli 1.8 GT/GTI? i czy pasuje p&p?
3 czy jest sens wymieniać wydechowy na ten z ABK, AAM?
4. ile koni się po tym spodziewać? ze 115? :D
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9074
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-08-05, 19:15   

koles154 napisał/a:
4. ile koni się po tym spodziewać? ze 115? :D
szaleństwo Cię poniosło chyba do granic możliwości ;-) bardziej może 5 a nie 25

Jeździłem jednym takim przed i po i dla mnie bez różnicy, no może z dołu cit szybciej się zbierał ale też nie jestem pewien.
Niestety sporo ludzi to robiło ale nikt nie pochwalił się jakimś wykresami.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 216 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7434
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-08-05, 19:48   

Mają ludzi wyobraźnie.. Silniki Pb sa mało podatne na tuning bez dużej rzeźby nic się nie zrobi lepiej. A taniej już swapa zrobić.
_________________
Moje OOOO
 
 
koles154 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Darek
Wiek: 24
Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 6
Skąd: Gorlice


Wysłany: 2019-07-14, 15:21   

wymieniłem kilka gratów tj. kolektor wydechowy z portkami ABK, mikser z 36 na 38mm, spiłowany jeż, podszlifowane kanały w ssaku i usunięty kat. audiczka zrobiła się wyraźnie żwawsza ale mam problem bo kolektor ssący jest zaraz nad wydechowym i grzeje się od niego. po jeździe jest gorący ssący mierzyłem termometrem kilka stopni mniej niż silnik a ma zaślepione podgrzewanie.
czy mogę owinąć kolektor wydechowy bandażem? czy nie popęka od wzrostu temperatury?(żeliwniak) i czy skutecznie odizoluje gorąc do ssącego?
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3387
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-07-14, 15:58   

To owiń bandażem termoizolacyjnym , jeśli znajdziesz gdzieś , to możesz dołożyć uszczelkę termoizolacyjną do kolektora dolotowego.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
koles154 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Darek
Wiek: 24
Dołączył: 30 Lip 2018
Posty: 6
Skąd: Gorlice


Wysłany: 2019-07-20, 22:06   

owinąłem czarnym bandażem z allegro kolektor i kawałeczek dwururki i trochę pomogło tylko dużo pipcenia żeby to dobrze zrobić bo mało miejsca na przeciaganie taśmy i ma nieregularny kształt. a co do izolacji kolektora od silnika to uszczelka nowa zalozona z tworzywa to już tego nie ruszałem cos tam izoluje zawsze. ale zrobie zimny dolot na stożku w obudowie i zdam relacje ale to po rozwiercie przepustnicy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17