Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.3 NG] Przeróbka na samo LPG  
Autor Wiadomość
Krzysio 2.3 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Nadwozie: Coupe
Imię: Krzysztof
Wiek: 23
Dołączył: 16 Lis 2015
Posty: 13
Skąd: Suwałki


Wysłany: 2016-04-26, 12:20   [B4 2.3 NG] Przeróbka na samo LPG

Witam . Chciałbym zapytać forumowiczów co nie co o przerobce NG na samo LPG . Widziałem gdzieś jakieś tematy ale chciałem dokladnie zapytać jak ma przebiegać ta ,,operacja,, . Chodzi Mi konkretnie co po kolei mam robić i jak najlepiej to zrobić. Będę się do tego przymierzal za jakiś tydzień lub dwa.
Co dokladnie bedzie Mi do tego potrzebne ? Wiem na pewno ze musze kupic nowy parownik bo Moj nadaje sie do wywalenia. Czytalem ze najlepsza opcja wtedy jest wywalic stary mieszalnik i wstawić blosa ale do tego potrzebne sa jakieś przeróbki dolotu itp . No i co w tej sytuacji zrobic z krokowcem ?
_________________
Była Beata, jest Andzia :D
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 164 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3818
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2016-04-26, 18:00   

Zajrzyj do tego tamatu: http://www.audi80.pl/topi...3514.htm#892231

[ Dodano: 2016-04-26, 19:04 ]
A jak chcesz jeździć na samym gazie bez większy przeróbek (np. bez blosa) to wyjmij tarcze z przepływomierza. Po tym Możesz też odłączyć kompensacje reduktora i dać większy mikser. Dodatkowo jak masz przełącznik gaz/benzyna bez opcji wstępnego podawania gazu na odpalenie to możesz dorobić przycisk do wstępnego otwierania elektrozaworów.

Jeszcze możesz pomyśleć o parowniku od silnika gaźnikowego (tzw. pneumatyk) który ma dodatkową cewkę która otwiera mocniej dopływ gazu.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
emanuel33
[Usunięty]



Wysłany: 2016-04-26, 20:15   

Nie lepiej założyć wtrysk elektroniczny i wtedy kminić z sekwencją ?
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 255 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9208
Skąd: Zamość


Wysłany: 2016-04-27, 17:13   

emanuel33, pewnie lepiej tyle że to dużo droższe rozwiązania - zapewne dlatego ;-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
emanuel33
[Usunięty]



Wysłany: 2016-04-27, 17:21   

To na pewno. Tylko co zima w mrozy? Jak parownik zamarznie? Co jeśli w trasie zbraknie gazu? Znam takie przypadki dlatego pytam.
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 255 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9208
Skąd: Zamość


Wysłany: 2016-04-27, 17:53   

emanuel33 napisał/a:
To na pewno. Tylko co zima w mrozy? Jak parownik zamarznie? Co jeśli w trasie zbraknie gazu? Znam takie przypadki dlatego pytam.
hmm, co prawda nie w audi ale ja przez dwa lata zapalałem tylko na gazie i to przy mrozach -30 na 3 rok już było gorzej i trzeba by było regenerować parownik. Ja jednak naprawiłem bp i już odpalałem z bp.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
quattroBandit 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 7A
Imię: Marek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 228


Wysłany: 2016-05-01, 20:17   

jeśli nie masz układu zalanego wodą to nie ma problemu z zamarzaniem. Widzę że wciąż mój stary temat się gdzieś przewija w internetach, hehe. :)
_________________
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony :) , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"
 
 
Krzysio 2.3 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Nadwozie: Coupe
Imię: Krzysztof
Wiek: 23
Dołączył: 16 Lis 2015
Posty: 13
Skąd: Suwałki


Wysłany: 2016-05-09, 14:39   

Szukam tańszej opcji żeby jakoś normalnie jeździć do pracy. Myślałem też o elektronicznym wtrysku typu EFI . Koszt takiej przyjemności 1300 złotych ale zapewne trzeba liczyć tez koszt wstawienia i wystrojenia tego wszystkiego.
_________________
Była Beata, jest Andzia :D
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
emanuel33
[Usunięty]



Wysłany: 2016-05-09, 15:51   

a no i trzeba. samo się nie zrobi a wystroić musowo.
 
 
Krzysio 2.3 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Nadwozie: Coupe
Imię: Krzysztof
Wiek: 23
Dołączył: 16 Lis 2015
Posty: 13
Skąd: Suwałki


Wysłany: 2016-05-13, 01:13   

A ile mniej wiecej trzeba doliczyć do zakupu tego zestawu ? Zestaw 1300 zl kosztuje i jestem ciekaw ile i co trzeba do tego dokupic..
_________________
Była Beata, jest Andzia :D
 
 
 
emanuel33
[Usunięty]



Wysłany: 2016-05-18, 07:14   

Tak jak na pw. Nic. Dolot w przyszłości jak ktoś będzie chciał robić np jak u mnie. Zestaw jest kompletnym. Wtryski regenerowane z gwarancja.
 
 
organista85 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Wojciech
Dołączył: 04 Lip 2019
Posty: 2
Skąd: Krosno


Wysłany: 2019-09-24, 13:48   

Witam serdecznie! Chciałbym odświeżyć ten wątek, aby podzielić się ową przeróbką z innymi.
1) Wtryski od PB - wymieniłem O-ringi, odłączyłem przewody i zostawiłem na swoim miejscu
2) Krokowiec - usunąłem i zaślepiłem wszelkie połączenia powietrza wychodzące z kolektora dolotowego
3) Odma - (nie wiem, czy dobrze zrobiłem) zostawiłem otwartą na świat, puszczając w stronę ściany grodziowej
4) Przewody paliwowe - zaślepiłem, zaginając je w dół (co widać na jednym ze zdjęć)

Do tej pory był mikser i dość niepewna jazda, zwłaszcza przy ruszaniu - lubiało strzelić w dolot, dlatego zamontowałem klapkę antywystrzałową, którą zamówiłem z Allegro, a którą oczywiście musiałem zrobić po swojemu, bo podciśnienie wsysało gumę i kupa. Jakby ktoś chciał wiedzieć, co zrobiłem przy tej klapce, to niech pisze - opiszę, zrobię zdjęcia.
Wolne obroty musiałem podeprzeć śrubką na przepustnicy jeszcze za czasów ojca miksera :-P i tego ustawienia nie zmieniałem. Przewód gumowy między Blos'em a przepustnicą pochodzi prawdopodobnie z Mitsubishi Space Wagon z silnikiem TurboDiesel; prawdopodobnie, bo jadąc na szrot za tym elementem, z braku czasu, na szybko zwiedzałem samochody i brałem cokolwiek na oko. Blos'a ustawiłem tak: mała śrubka wykręcona na 1,5 obrotu, a duża na 2,5; w parowniku śrubki wykręcone na maxa. Na tej konfiguracji jest wszystko OK, no i jazda jest nie do poznania :-D . W najbliższym czasie czeka mnie wizyta u dr Gazownika na analizę spalin i regulację. Myślę, że nic nie zapomniałem dodać, ale jak coś, to jeszcze dopiszę.

Tutaj link do zdjęć: https://photos.app.goo.gl/wo18M5c3zhXUvmHw9

P.s.: Na jednym ze zdjęć jest parownik i palec, który trzymam przy takim mosiężnym ustrojstwie - wie ktoś może co to jest i do czego służy? Od tego czegoś idzie zasilanie gazu do Blos'a.

Czołem, pozdrawiam!
_________________
Było:
UNO 1,1 MKII (gaźnik) PB/LPG, TICO PB, FIESTA 1,8 D MKII, Audi 80 B3 1,8 S (Monowtrysk) PB/LPG, Audi 80 B3 1,8 S (gaźnik) LPG.
Jest:
Audi 80 B4 2,6 E PB/LPG, Audi 80 B4 2,3 LPG.
Tylko Audi 80 - nie chcę nic innego.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16