Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 1.8 PM] Obrotomierz działa tylko przy wyłączonych światł  
Autor Wiadomość
freshman 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Imię: Staszek
Wiek: 26
Dołączył: 20 Gru 2014
Posty: 2


Wysłany: 2014-12-20, 16:46   [B3 1.8 PM] Obrotomierz działa tylko przy wyłączonych światł

Witam. Mam taki problem, od kiedy kupiłem auto.
Wypunktuję dla jasności:
1. Gdy odpalę silnik i nie włączę żadnych świateł, obrotomierz pokazuje obroty prawidłowo, podobnie jest z temperaturą.
2. Gdy włączę światła mijania - obrotomierz przestaje działać, podobnie wskaźnik temperatury (ustawiają się na minimum). Dodatkowo zapala się kontrolka prawego kierunkowskazu. Gdy włączę kierunek, to miga, gdy go wyłączę, to dalej świeci światłem ciągłym.
3. Prędkościomierz działa bez zarzutu niezależnie od tego, czy światła są włączone, czy też nie.
4. Gdy autko jest zapalone, ma włączone postojówki i włączę kierunkowskaz (obojętnie który), to wskazówka obrotomierza faluje zgodnie z miganiem kierunkowskazu.
5. Zegarek gaśnie (albo świeci tak słabo, że nie widać), gdy zapalam światła. Gdy są one zgaszone, pokazuje prawidłowo godzinę.

Innymi słowy: póki nie zaświecę świateł, lewa połówka "licznika" działa ok. Po ich zaświeceniu nie działa.

Nie wiem na 100%, jak jest z podświetleniem zegarów i całej reszty - sprawdzę i dam znać, jak to ma jakieś znaczenie. Światła wszystkie ok. Wymieniłem bezpiecznik 12 (chociaż wyglądał ok), ale oczywiście bez efektu.

Panowie, jakieś pomysły? Najpierw myślałem, że problem leży w zegarach, więc wymieniłem - bez efektu.
Zegary wydają się bez zarzutu, bo dopóki nie włączę świateł, to wszystko działa, jak powinno.

Przejrzałem istniejące już tematy, ale nie znalazłem swojego problemu. :-/

Pomoże ktoś? Z góry dzięki.
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
Roman_S 
Władca pierścieni


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 552


Wysłany: 2014-12-22, 18:50   

Jak masz jakiegoś pająka sprawnego na podmiankę to podmień i zobaczy czy nie pomoże.
_________________
http://www.audi80.pl/audi...cia-vt81239.htm
 
 
freshman 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Imię: Staszek
Wiek: 26
Dołączył: 20 Gru 2014
Posty: 2


Wysłany: 2014-12-22, 22:01   

Ok, to się sprawdzi. Dzięki za odzew.

Przy okazji - dziś zauważyłem, że jeśli zmniejszę podświetlenie do minimum, to obrotomierz działa także przy włączonych światłach, pokazując nieznacznie zaniżone wartości.
 
 
nogiln 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 20


Wysłany: 2020-02-06, 09:53   

Witam, mam podobny problem,tzn. gdy nie włączę świateł wszystko na desce jest ok. Natomiast po załączeniu świateł zaczynają się cuda: lekko podświetlona jest strzałka od prawego kierunkowskazu oraz kontrolka długich świateł, predkościomierz nie wskazuje poprawnie, przy załączeniu kiernkowzkazów wskazówka od prędkościomierza faluje w rytm migania kierunkowskazów oraz nie naliczane są kilometry.
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 494


Wysłany: 2020-02-06, 20:49   

Na początek proszę sprawdzić punkty masy zespołu wskaźników.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 167 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3874
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2020-02-07, 14:07   

Masa dla wskaźników pewnie gdzieś nie łączy jak napisał h/k. I jeśli to nie wina pękniętej ścieżki w samej płycie licznika albo słabego lutu łączącego gniazdo z tą płytą.

Masa jest na 8 pinie żółtej kostki licznika i druga 21 niebieskiej kostki i ta jest od prawej części licznika. Nie wiem czy zwykle nie przełamuje się lut w miejscu gdzie wychodzi do prędkościomierza.

Najprościej będzie podpiąć na próbe masę w te miejsca i jeśli nie pomoże to trzeba licznik rozkręcać.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12