Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] zasilanie elektrozaworu pompy  
Autor Wiadomość
McSwirus 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Sławek
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 3
Skąd: Lubelskie


Wysłany: 2016-11-21, 15:03   [B4 1.9 1Z] zasilanie elektrozaworu pompy

Witam,

w mojej 80'tce pojawił się problem, silnik zaczął gasnąć w przypadkowych momentach,
badanie komputerem nic nie wykazało. Podłączyłem na "krótko" elektrozawór z +AKU poprzez przełącznik, teraz działa wszystko OK.

Moje pytanie jest odnośnie zasilania tego elektrozaworu.
Gdzie szukać przerw w obwodzie ?
Stacyjka, kostki czy może jest jakiś przekaźnik od tego ?
Będę wdzięczny za wszelkie porady.

P.S. co się mogło popsuć, że wycieraczki po naciśnięciu dźwigni do dołu
nie kończą biegu, zatrzymują się jak puszczę dźwignię ?
Wyjmowałem przekaźnik od przerywania, nic się nie zmienia.
Czy od tego jest jakiś inny przekaźnik ?

Pozdrawiam
Sławek
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Piotrekdriver1 
Władca pierścieni



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotrek
Pomógł: 23 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Lut 2012
Posty: 712
Skąd: Białystok


Wysłany: 2016-11-21, 16:18   

Do elektrozaworu n109 zasilanie idzie z ecu.Przerabiałem to u kolegi.Nie ma przekaźnika.
A co do wycieraczek to wymień lub spróbuj przelutować przekaźnik.
_________________
Moje autko: http://www.audi80.pl/b4-a...ica-vt86411.htm
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6037
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2016-11-21, 20:57   

McSwirus napisał/a:
w mojej 80'tce pojawił się problem, silnik zaczął gasnąć w przypadkowych momentach,
badanie komputerem nic nie wykazało. Podłączyłem na "krótko" elektrozawór z +AKU poprzez przełącznik, teraz działa wszystko OK.
Tam nie ma prawa ginąć zasilanie ,bo na n109 zasilanie idzie bezpośrednio z kompa ,no chyba że coś z kompem ,ale wtedy na 100% byłby bład n109 .
McSwirus napisał/a:
badanie komputerem nic nie wykazało
To tym bardziej potwierdza że nie w n109 i jego zasilaniu jest problem ,bo jakiekolwiek zaklucenia w działaniu n109 sa od razu "wyłapywane" przez ecu i zapisywane jako bład n109 .
McSwirus napisał/a:
Podłączyłem na "krótko" elektrozawór z +AKU poprzez przełącznik, teraz działa wszystko OK.
Na pewno OK. nie jest ,bo z tak podłaczonym n109 ,auto jest cały czas w trybie awaryjnym ...spróbuj go przeciągnąć powyżej 120 ,to się przekonasz że nie pojedzie więcej ;-) Podłączając też w ten sposób,nalezy odpiąć ori zasilanie ,bo zasilając od du...y strony ,można uszkodzić ECU.To czy gasnie z powodu zaniku napięcia na n109 ,można sprawdzić w banalnie prosty sposób ,podłacając sobie tam jeden biegun małej żaróweczki ,a drugi do masy ,żaróweczkę dajesz do środka i obserwujesz czy zaróweczka gasnie ,kiedy ci silnik gasnie
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
McSwirus 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Sławek
Dołączył: 07 Lis 2016
Posty: 3
Skąd: Lubelskie


Wysłany: 2016-11-21, 22:08   

MUNIOR napisał/a:
Tam nie ma prawa ginąć zasilanie, bo na n109 zasilanie idzie bezpośrednio z kompa,
no chyba że coś z kompem, ale wtedy na 100% byłby bład n109.


MUNIOR napisał/a:
To tym bardziej potwierdza że nie w n109 i jego zasilaniu jest problem,
bo jakiekolwiek zaklucenia w działaniu n109 sa od razu "wyłapywane" przez ecu i zapisywane jako bład n109.


Rozumiem, że ecu zarejestruje brak napięcia na n109 ?
Zastanawiam się jak tego dokona ?
Nie ma dodatkowego przewodu do kontrolowania napięcia na n109,
który by wracał do ecu. Może z pompy idzie informacja, że nagle
jest zanik paliwa ? Nie znam się na tej elektronice
ale wydaje mi się, że ecu nie wie czy na n109 jest zasilanie czy go nie ma.

McSwirus napisał/a:
Podłączyłem na "krótko" elektrozawór z +AKU poprzez przełącznik, teraz działa wszystko OK.


MUNIOR napisał/a:
To tym bardziej potwierdza, że nie w n109 i jego zasilaniu jest problem,
bo jakiekolwiek zaklucenia w działaniu n109 sa od razu "wyłapywane" przez ecu i zapisywane jako bład n109.


Zatem gdzie jest problem jeżeli usterka znika ?

MUNIOR napisał/a:
Na pewno OK. nie jest, bo z tak podłaczonym n109, auto jest cały czas w trybie awaryjnym ...
spróbuj go przeciągnąć powyżej 120 ,to się przekonasz że nie pojedzie więcej ;-)


I tu kolegę zaskoczę, w piątek wracałem 500 km autostradą A4,
non stop 120-140 km/h, momentami prawie 150km/h. Żadnych objawów
trybu awaryjnego, żadnego przerywania, żadnego zaświecania żółtej kontrolki, itp.
Auto działa jak powinno.

MUNIOR napisał/a:
Podłączając też w ten sposób, nalezy odpiąć ori zasilanie,
bo zasilając od du...y strony, można uszkodzić ECU.


Jeżeli ecu podaje +12V na n109 a ja mu niezależnie podam +12V to gdzie problem ?
Pomiędzy +12V i +12V prąd nie płynie. Probelmy mogą się pojawić
gdy ecu daje mniej niż +12V ale to wątpliwe, drugi przypadek to kiedy ecu jest wyłączone,
wtedy to zasilanie, żeczywiście idzie nie z tej strony. Jednak jak to bywa z prowizorkami
czasem zapominam wyłączyć swoje zasilanie i najpierw wyłączam kluczykiem,
silnik dalej pracuje a na zegarach ciemność ;-) Jak zgaszę silnik i włączę zasilanie na n109
to na zegarach zaświeci się zółta kontrolka "silnik".

MUNIOR napisał/a:
To czy gasnie z powodu zaniku napięcia na n109,
można sprawdzić w banalnie prosty sposób, podłacając sobie tam jeden biegun małej żaróweczki,
a drugi do masy, żaróweczkę dajesz do środka i obserwujesz czy zaróweczka gasnie, kiedy ci silnik gasnie


Dzięki za podpowiedź. Pewnie tak zrobię do testów,
mam nadzieję, że zdążę zobaczyć jak mignie podczas jazdy gdy silnik
gaśnie na te pół sekundy ;-)

P.S. Normalnie jest tak, że jak jadę i gaśnie silnik
to na chwilę zaświeca się ta żółta kontrolka, trwa to dosłownie pół sekundy,
potem silnik wraca a kontrolka gaśnie.

Piotrekdriver1 napisał/a:
A co do wycieraczek to wymień lub spróbuj przelutować przekaźnik.


Wyjmowałem ten, który odpowiada za pierwszy bieg "przerywany".
Naciśnięcie wajhy w dół daje ten sam efekt, wycieraczki stają gdy puszczę go.
Na przerywaczu działają OK, tylko nie sprawdziłem czy można je zatrzymać
gdzie się chce ;-)
Może jest za to odpowiedzialny inny przekaźnik ?

Wielkie dzięki za przemyślenia i porady,
jak wpadną Wam jakieś pomysły to piszcie śmiało.

Pozdrawiam
Sławek
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 222
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2019-02-26, 09:31   

Witam,
Panowie odnośnie zasilania N109 mam pytanie wczoraj walczyliśmy z kumpla B4 na pierburgu , auto czasem nie chce odpalić jak jest ciepłe za pierwszym razem trzeba pokręcić tak z 10-15 sekund , zdarza się to sporadycznie raz na ok 2 tygodnie , zero błędów na Vagu , powietrza w przewodach brak , jedyne co jest dziwne to mierząc napięcie po stacyjce na N109 11,2V (przy napięciu aku 12.5V) , po odpaleniu napięcie aku ok 13,5V a mierzone na N109 ok 12,5 V .

W związku z powyższym czy może powodować tak spadek napięcia przekaźnik 219 ? i czy przez to auto może czasami nie odpalać ?
_________________
jarowlkp
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 211 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7212
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-02-26, 13:03   

Taki spadek jest do przyjęcia i nie powinien być problemem..
_________________
Moje OOOO
 
 
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 222
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2019-02-26, 14:16   

Jarewa napisał/a:
Taki spadek jest do przyjęcia i nie powinien być problemem..


dzięki Jarewa ze info , jednak w sobotę zaplanowaliśmy wyciagnięcie tego przekaźnika i przelutowanie go dla pewności co by wykluczyć jego wadliwość .
_________________
jarowlkp
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 211 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7212
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-02-26, 19:25   

Tu raczej bym nie szukał problemu. Zaworowi powinno wystarczyć 8V do działania.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16