Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] Słabe grzanie kabiny, brak III biegu dmuchawy  
Autor Wiadomość
TDI80 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Kris
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 238


Wysłany: 2020-01-16, 23:36   [B4 1.9 1Z] Słabe grzanie kabiny, brak III biegu dmuchawy

Witam, po zmianie termostatu silnik mam dogrzany, ale kabinę już nie.

Jak niski bieg, to jeszcze w miarę ciepłe leci, ale mocniej jak dmucha, to moment ciepłe poleci i za chwilę ledwie letnie,
przy rozgrzanym silniku do 90 stopni prawie, nie wiem czemu?

A i jeszcze jedno jak u Was jest z biegami wentylatora i temperaturami bo u mnie jest tak:

I bieg - delikatnie prawie nie czuć powiew - jest cieple powietrze
II bieg - trochę mocniej dmucha - jest w miarę ciepłe powietrze
III bieg - dmucha identycznie jak na II biegu - jest w miarę ciepłe powietrze
IV bieg - mocno dmucha - powietrze minimalnie cieplejsze niż kabiny, ledwie letnie

Tak popatrzyłem na forum i blaszki oraz oporniki pojawiły się tematy oraz klapki,
czy kwestia niedogiętych blaszek przełącznika biegów dmuchawy
może być przyczyną, że brak różnicy w prędkości dmuchawy II i III bieg?

Jak włączam z zimnego na ciepłe, to słychać klapkę jak się zamyka lub otwiera,
czy jej nieszczelność by dawała tak znaczną utratę ciepła?

Gdzie znajdują sie oporniki do biegów dmuchawy, czy każdy bieg ma osobny?

Rozbierałem panel od nawiewu i linki na miejscu, przesuwa się wszystko dobrze,
wygląda jakby było normalnie tam sprawne wszystko i nic nie spadło.

Czy u Was na IV biegu przy rozgrzanym silniku jest gorące powietrze,
czy za szybki strumień powietrza, żeby zdążył się ogrzać?
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3531
Skąd: Olecko


Wysłany: 2020-01-17, 07:17   

Sprawdź te blaszki - odnośnie 3 biegu.

Odnosnie słabej temperatury z nadmuchu , to do sprawdzenia klapy w mieszalniku czy są pokryte gąbką , czy już jej tam nie ma.
Jeśli ubywa kawałkami gąbka , to po wyjęciu kratek zobaczysz jej resztki , a i coś tam wydmucha tez i przez nie.








_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
TDI80 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Kris
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 238


Wysłany: 2020-01-18, 18:27   

Krzysiek 84 napisał/a:
Sprawdź te blaszki - odnośnie 3 biegu.

Odnosnie słabej temperatury z nadmuchu , to do sprawdzenia klapy w mieszalniku czy są pokryte gąbką , czy już jej tam nie ma.
Jeśli ubywa kawałkami gąbka , to po wyjęciu kratek zobaczysz jej resztki , a i coś tam wydmucha tez i przez nie.





A te blaszki powinny być podobno wszystkie dogięte, czyli styk na stałe,
a pokrętło je rozwiera?

Od jakiegoś czasu, co jakiś czas kawałki czarnej gąbki polecą przez dmuchawę,
tylko coś czytałem, że żółta tam była, więc może czarna z innego miejsca?

To jak rozumiem te otwory, co są na klapkach powinny być zaklejone gąbką?

Tylko po co w zasadzie ta gąbka i otwory, jak mógłby być jeden kawałek plastiku
zamiast tego, ta gąbka coś daje, czy równie dobrze można to zakleić na stałe
te otwory i czy to jakaś specjalna musi być gąbka , grubość, przepuszczalność?

Jaka procedura dostania się do tych klapek przy avancie z klimą,
czy calą deskę rozdzielczą trzeba zdjąć?
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 484



Wysłany: 2020-01-19, 14:57   

Tutaj masz link do strony 34 obszernego tematu o wymianie nagrzewnicy, strona ta zaczyna się od mojego postu, w którym opisałem co nieco:
https://www.audi80.pl/top...vt31216,495.htm
Możesz ostatecznie blachą na poliuretan zaślepić otwory na klapach, jednak może być ciut gorszy efekt od pianki. Zresztą jak rozbierzesz zespoł nadmuchu to zobaczysz jak i z czym to się je. O ile rzeczywiście pianka tam Ci się wykruszyła, nie rozbieraj od razu tego bez sprawdzenia.

Sprawdź od razu czy Ci nagrzewnica nie cieknie. Ba, ja bym osobiście od razu zainwestował najlepiej w Behr Hella w ostateczności Nissens, jeśli zamontowana mimo braku uwag wygląda jakby miała tyle lat co auto. :-)
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14