Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Forum Audi 80 Sklep online samochodowych OC/AC Regeneracja reflektorów WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Skrzynia
biegów
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
Maglownica
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1,9 TDI 1Z] Odpowietrzenie układu chłodzenia  
Autor Wiadomość
Marcin11 


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Marcin
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: warm-maz Gołdap


Wysłany: 2012-03-11, 13:51   

Zobaczę w jakim stanie jest obecny, jak będzie trzeba to zaleje nowy płyn ;-)
_________________
TDI pl.
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 93 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 2722
Skąd: Olecko


Wysłany: 2012-03-11, 14:05   

G12. tyle co plyn kosztuje to mozna pokusic sie o wymiane <ok>
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.
 
 
 
andrzejsz23 
VIP 2018
Zapraszamy



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 26 razy
Wiek: 29
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 536
Skąd: Ryn/Mazury (NGI)


Wysłany: 2012-03-11, 19:49   

Jak wymieniałem termostat to musiałem odkręcić pompę wspomagania i ją trochę odchylić, a tak poza tym to wymiana prosta :mrgreen:
_________________
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: http://www.audi80.pl/b4-1...n-vt64798.html/
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURGhttp://www.audi80.pl/b4-1...6797.htm#915980
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Marcin11 


Silnik: 1z
Typ: b4
Nadwozie: sedan
Imię: Marcin
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: warm-maz Gołdap


Wysłany: 2012-03-12, 17:00   

No i udało się :-P wymieniłem termostat i narazie jest wszystko ok :-D no i najważniejsze noc nie zepsułem <ok> a niestety mi to za często zdarza :oops: pozdrawiam <ok>
_________________
TDI pl.
 
 
andrzejsz23 
VIP 2018
Zapraszamy



Silnik: 1Z
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 26 razy
Wiek: 29
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 536
Skąd: Ryn/Mazury (NGI)


Wysłany: 2012-03-12, 21:27   

Przy wymianie termostatu to jedynie można pozrywać gwinty w śrubkach :-P
_________________
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: http://www.audi80.pl/b4-1...n-vt64798.html/
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURGhttp://www.audi80.pl/b4-1...6797.htm#915980
 
 
 
morris4life 
VIP 2018
Zapraszamy



Silnik: PM
Typ: B3
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Gdańsk


Wysłany: 2012-09-26, 19:16   

Witam,
pytam się tych co nie mają korka na wężach do nagrzewnicy :
- Jak wy odpowietrzacie swoje samochody? Czy robicie to przy wykręconym korku zbiorniczka wyrównawczego czy na zamkniętym?

Ja próbowałem odpowietrzyć mój samochód na otwartym korku i zawsze tuż przed uruchomieniem się wentylatora woda mi wylatywała ze zbiorniczka i leciały bąbelki. Dodam że leciały one tylko w momencie kiedy załączał się wentylator i razem z wylatującą ze zbiorniczka wodą. Gdy gazowałem auto (nadal na odkręconym korku) to bąbelki nie wylatywały. Wąchałem te bąbelki i jedyne co czuć to zapach płynu - nie śmierdzi mi to spalinami (bo pomyślałem, że może uszczelka głowicy mi gdzieś puszcza ciśnienie w układ chłodzenia).
Temperaturę na wskaźniku w trakcie odpowietrzania miałem równo 100stC. Wentylator też załącza mi się przy 100stC.
W trasie temperatura robocza waha się od 95-100stC i nie schodzi niżej ani nie wchodzi wyżej. No i podejrzewam zapowietrzony układ - ale nie miałem czasu go długo odpowietrzać stąd moje pytanie czy na pewno dobrze to robię?

No więc - czy ktoś z was odpowietrza tak samo jak ja opisałem?

pozdrawiam
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
gibaj 
VIP 2018
Zapraszamy


Silnik: 1.9
Typ: RX
Nadwozie: SUV4x4
Imię: Artur
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 3042
Skąd: LBL


Wysłany: 2012-09-26, 19:21   

http://www.google.com/cse...C5%82odzenia%20 łap i czytaj :mrgreen:
 
 
trepek 



Silnik: ATL
Typ: 8Z
Nadwozie: MinVan
Imię: Grzegorz
Pomógł: 97 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 2947
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2012-09-26, 19:59   

morris4life napisał/a:
No więc - czy ktoś z was odpowietrza tak samo jak ja opisałem?


Wlewam parę litrów i jadę się przewieźć. Mam ze sobą bańkę z płynem i co jakiś czas dolewam.
_________________
Aluminiowy traktorek: http://www.audi80.pl/topi...4302.htm#988219

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM
 
 
 
MUNIOR 


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 213 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 5842
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2012-09-27, 20:58   

morris4life napisał/a:
No więc - czy ktoś z was odpowietrza tak samo jak ja opisałem?
Nie ma potrzeby się tak produkować ;-) Tak się to robi i nie ma potrzeby robic inaczej <ok>
trepek napisał/a:
Wlewam parę litrów i jadę się przewieźć. Mam ze sobą bańkę z płynem i co jakiś czas dolewam.
Układ się sam odpowietrzy po otwarciu termostatu ...pod warunkiem że termostat się otwiera 8-)
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
trepek 



Silnik: ATL
Typ: 8Z
Nadwozie: MinVan
Imię: Grzegorz
Pomógł: 97 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 2947
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2012-09-27, 21:10   

MUNIOR napisał/a:
Układ się sam odpowietrzy po otwarciu termostatu ...pod warunkiem że termostat się otwiera


Bez przesady :-P Sprawdzenie termostatu trudne nie jest, do garczka z wodą i na piec ;-)
_________________
Aluminiowy traktorek: http://www.audi80.pl/topi...4302.htm#988219

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM
 
 
 
MarcinexB4 


Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 314
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2014-08-15, 07:10   

Odświeżę temat, bo mam taki mały problem, ostatnio wymieniłem płyn po odkręcałem węże przy chłodniczce oleju i ten co idzie od termostatu do chłodnicy, dolny wąż, zalałem ładnie pięknie na odkręconym korku zagrzałem konkretnie wentylatory chodziły, termostat puścił aż w ręce parzyło zarówno jak górny i dolny wąż był bardzo gorący... no ale mam problem z wyciekającym płynem z tego odpowietrzenia na wężu nagrzewnicy.... i czy dalej byłby zapowietrzony układ? podczas gdy zagrzewałem na odkręconym korku to obserwowałem co się dzieje. Po jakimś czasie delikatnie się poziom płynu podniósł a potem powrócił do poprzedniego poziomu.
_________________
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>
 
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 226 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8035
Skąd: Zamość


Wysłany: 2014-08-15, 07:49   

MarcinexB4 napisał/a:
no ale mam problem z wyciekającym płynem z tego odpowietrzenia na wężu nagrzewnicy.... i czy dalej byłby zapowietrzony układ?
no może się zapowietrzać, tak przynajmniej mi się wydaje.
No i ciągle trzeba sprawdzać poziom płynu i go uzupełniać.
MarcinexB4 napisał/a:
Po jakimś czasie delikatnie się poziom płynu podniósł a potem powrócił do poprzedniego poziomu.
to że się podniósł to nic nadzwyczajnego tak po prostu jest. Prawa fizyki zdaje się z podstawówki jeszcze, rozszerzalność cieplna.
To że opadł to <hmm> nie wiem ale coś mi się zdaje że to dlatego że ten płyn Ci troszkę ucieka.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coć tu napiszesz :!: :!: :!:
Moja Audiana
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
MarcinexB4 


Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 314
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2014-08-15, 08:25   

I wskaznik temperatury dochodzi do białej kreski 90 st C ale nie wchodzi na nią... a wcześniej miałem równiutko 90 st C przed wymianą...
_________________
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>
 
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 93 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 2722
Skąd: Olecko


Wysłany: 2014-08-15, 09:10   

MarcinexB4 napisał/a:
I wskaznik temperatury dochodzi do białej kreski 90 st C ale nie wchodzi na nią... a wcześniej miałem równiutko 90 st C przed wymianą...


Pojezdzisz troche i unormuje się, nie patrz na te 2-3 stopnie różnicy. W Nowszych jest tak zrobione ze stoi na 90-ciu jak wryty. U mnie jest tak i nie przejmuje się tym.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.
 
 
 
MarcinexB4 


Silnik: 1Z+
Typ: B4
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 314
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2014-08-15, 09:19   

Krzysiek 84 napisał/a:
MarcinexB4 napisał/a:
I wskaznik temperatury dochodzi do białej kreski 90 st C ale nie wchodzi na nią... a wcześniej miałem równiutko 90 st C przed wymianą...


Pojezdzisz troche i unormuje się, nie patrz na te 2-3 stopnie różnicy. W Nowszych jest tak zrobione ze stoi na 90-ciu jak wryty. U mnie jest tak i nie przejmuje się tym.
[url=http://images70.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]


Właśnie tak jak ty mam... identycznie :-) Skoro tak mówisz nie będe się tym przejmować, oby ten wyciek jakoś zlikwidować i powinno grać :-)
_________________
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>
 
 
 


Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Imię: Google
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Skąd: Polska
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6
hamulce forum audi 80 katalizator


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: Forum Audi A8 :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Studio spot radiowy ::
:: Mechanik Warszawa :: Sprzedaż tarcz hamulcowych w sklepie MotoCentrum.pl :: SklepOpon.com - opony i felgi :: Spinki montażowe :: Kosmetyka pojazdów :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15