Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[All] ET - tolerancja, wybór, wartości  
Autor Wiadomość
slawo83 
Nowy klubowicz

Silnik: RU
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 9


Wysłany: 2007-05-06, 23:47   [All] ET - tolerancja, wybór, wartości

Witam czy do Audi b3 spasują felgi 7x15h2 roztaw śrub 4x108 ET 35
Najbardziej mnie martwi to ET
 
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
hołard 



Silnik: ABC
Imię: Łukasz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: Białystok


Wysłany: 2007-05-07, 02:29   

Raczej pasują, poczytaj ;-)
http://www.audi80.pl/view...ghlight=rozstaw
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=3545&start=0
 
 
 
FranoF1 



Silnik: AEB
Typ: b4
Nadwozie: Sedan Quattro
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 2064
Skąd: Schönbach


Wysłany: 2007-05-07, 13:26   Re: [80 B3] Rozmiar ET

slawo83 napisał/a:
Witam czy do Audi b3 spasują felgi 7x15h2 roztaw śrub 4x108 ET 35
Najbardziej mnie martwi to ET

pasuje
ja mam u siebie 16x7,5j et 38 i pasuje idealnie...chodź w sumie wolałbym et 30...no ale cóż.. teraz już za późno
_________________
stroker 2.0T... B4 8C 471ps 578Nm quattro
 
 
slawo83 
Nowy klubowicz

Silnik: RU
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 9


Wysłany: 2007-05-12, 00:08   

Ok ale ja mam Audi b3 a ktoś napisał na którymś postcie że tam wchodzi ET 45
 
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
FranoF1 



Silnik: AEB
Typ: b4
Nadwozie: Sedan Quattro
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 2064
Skąd: Schönbach


Wysłany: 2007-05-12, 13:37   

slawo83 napisał/a:
Ok ale ja mam Audi b3 a ktoś napisał na którymś postcie że tam wchodzi ET 45

...im większe ET tym bardziej felga będzie schowana w nadkolu...
...sprawdz sobie na stalówce jakie masz nabite ET.... wydaje mi się, że producent poleca ET 35 lub 38 dla audi b3/b4...
...pozdrawiam
_________________
stroker 2.0T... B4 8C 471ps 578Nm quattro
 
 
Oofol 
Od zawsze na forum



Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 2681
Skąd: Karkonosze/ORK


Wysłany: 2007-05-12, 18:12   

W B3 fabryka daje ET45 a w B4 bodajże ET45.
_________________
80 B3 Saloon 1.8S
A6 4B Saloon 1.8T
 
 
 
cobra 
Od zawsze na forum



Imię: Krzysiek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 2003
Skąd: Lublin


Wysłany: 2007-05-13, 20:25   

W B3 i B4 jest to samo: 35-38mm wg fabryki +/- pewnie z 2-3mm
 
 
 
M@rcus 
Władca pierścieni



Nadwozie: Avant
Imię: Marek
Pomógł: 21 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 587
Skąd: Lublin-Zakrzówek


Wysłany: 2007-05-13, 21:19   

Oofol napisał/a:
W B3 fabryka daje ET45 a w B4 bodajże ET45.


Czy napewno? wydaje mi się że jednak ET 35 :-/
 
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
MARCO 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 38
Skąd: OSTROLEKA


Wysłany: 2007-05-28, 10:00   

Witam.W B4 na felgach 15 calowych ET 37!!!!!
 
 
940NW
[Usunięty]



Wysłany: 2009-01-20, 18:08   [B4 All] ET - jaka tolerancja, wartości

Witam, temat już był zapewne dużo razy przerabiany, ale może nie do końca w ten sposób. Ciekawi mnie jaka jest tolerancja ET w Audi 80 B4. Rozumiem, że fabrycznie zalecane jest ET37 i 7x15 (mam tu na myśli alufelgi do opon 195 65 r15) a jakie ET może być minimalne , a jakie maksymalne żeby wszystko było ok. Mam po prostu możliwość zakupu w dobrej cenie nowych alufelg na takie opony jak napisałem (opony kupiłem rok temu więc nie będę szukał alufelg w innym rozmiarze niż 15, a nie mam drugiego kompletu felg), w konfiguratorach w necie to nie za wiele się wyświetla wybierając Audi 80 B4 z rozstawem 4x108, dlatego jestem ciekaw jakie są granice przy wyborze tych parametrów (żeby nie sugerować się zbytnio konfiguratorami). Rozumiem że felgi typu 6,5x15 nie różnią się zbytnio od 7x15, no i dlaczego stalowe są o cal węższe 6x15??
Firmy jakie wchodzą w grę to RIAL, ALUTEC, ANZIO i ATS Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
 
 
MaXuS 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABT
Typ: b3
Nadwozie: Sedan Quattro
Imię: Piotras
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Bydgoszcz


Wysłany: 2009-01-21, 00:25   

Jak za duże ET to zawsze są Dystanse:) którymi można wyregulować, a co do jakie największa a jakie najmniejsze tego nie powiedzą Ci... bo nikt pewnie nie sprawdzał no na bank ET 20 albo 15 przesada bo koła wystają poza obrys samochodu w tedy i podobno Dowodzik idzie precz podczas kontroli;)
_________________
Było B4 ABT
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=16781#169783

Jest B3 Quattro 87'
https://www.audi80.pl/top...ok-vt105163.htm
 
 
 
widmo 
Stary Klubowicz



Silnik: AWX
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 1223
Skąd: Kraków


Wysłany: 2009-01-21, 01:54   

ET (niem. EinpressTiefe) lub Offset (ang.) to jeden z najważniejszych parametrów felgi samochodowej. Dla wielu osób jest on dosyć tajemniczy, ale nie należy się go jakoś specjalnie obawiać.
Jeśli przy zakupie felg klient korzysta z firmy, która zajmuje się ich profesjonalną sprzedażą, to, przeważnie, firma ta posiada odpowiednią wiedzę na ten temat, a przede wszystkim korzysta z katalogu zastosowań lub specjalnych aplikacji producenta felgi. Mamy wtedy pewność, że proponowana felga posiada wszystkie niezbędne parametry i aplikacje do danego samochodu.

Sam parametr ET to odległość od płaszczyzny montażu felgi (miejsce styku felgi z piastą) do jej środka, który znajduje się w połowie jej szerokości (jest wyrażany w milimetrach).
Im mniejsze ET, tym całe koło będzie „położone” bardziej na zewnątrz auta, jednocześnie poszerzając rozstaw kół.

Inne ET niż fabryczne praktycznie nie ma wpływu na zużycie elementów zawieszenia, ale pod warunkiem, że różni się w granicach normy. Norma ta pozwala na mniejsze ET od fabrycznego maksymalnie o około 1% rozstawu kół (dotyczy to zarówno auta, jak i felg), tzn. jeżeli samochód ma rozstaw kół 150cm, to ET może być mniejsze nawet o 15 mm, czyli przy fabrycznym - wynoszącym 45 - można zastosować felgę nawet z ET30. Trzeba jednocześnie pamiętać, że opona (bieżnik?) nie może wystawać poza obrys samochodu, zatem z mniejszym ET nie można przesadzić! Dużo zależy też od budowy błotników w samochodzie, często jest tak, że przy zastosowaniu felg z ET maksymalnie mniejszym jest jeszcze dużo miejsca na koło. Są jednak samochody, w których przy zastosowaniu felg z ET identycznym jak fabryczne, przy szerokości felgi np. większej o 1 cal – nie dość, że opona będzie wystawać poza obrys auta, ta przy obciążeniu i wjechaniu w dziurę będzie obcierać o błotnik! W tym miejscu jeszcze raz przypominam o stosowaniu się do katalogów, aplikacji oraz zawartych w nich uwag producentów felg.

Jeżeli do samochodu zastaną założone felgi z ET znacznie mniejszym niż przewiduje norma, to, z tego co wiem, może dojść do szybszego zużycia elementów zawieszenia oraz łożysk kół. O ile? Tego nie wiem, nie spotkałem się jeszcze z takimi badaniami, ale sądzę, że nie zużywają się w jakimś ekspresowym tempie. Bardziej trzeba uważać przy ewentualnym stosowaniu felg z ET większym niż fabryczne, jeżeli już - to co najwyżej o maksymalnie 3-5 mm. W takim wypadku zmniejsza się rozstaw kół, czego raczej nie powinno się robić, chociaż zdarzają się takie modele aut, w których np. w rozmiarze 14” jest ET38, a w wersjach z alufelgami w rozmiarze 16” już 42 i w takim wypadku jak najbardziej można zastosować felgi z ET42. Oczywiście przy większym ET niż fabrycznym, czyli felgami bliżej wnętrza samochodu, trzeba uważać na to, żeby ramiona felgi nie obcierały o zacisk hamulcowy lub o elementy zawieszenia czy nadkola – tu jeszcze raz przypominam o wytycznych producenta felg.

Co do bezpieczeństwa i właściwości trakcyjnych, jak najbardziej polecam felgi z mniejszym ET (oczywiście w granicach normy i rozsądku). Zmniejszając ET, jednocześnie poszerza się rozstaw kół, w takim wypadku poprawiamy stabilność samochodu, szczególnie na szybko pokonywanych zakrętach. Czyli jeżeli ktoś jeździ szybko, to wręcz wskazane są felgi z mniejszym ET – takie są stosowane m.in. w sporcie motorowym. Na pewno nie można stosować felg z różnym ET na lewym i prawym kole, nie powinno się też stosować różnego ET na przedniej i tylnej osi.
_________________
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
940NW
[Usunięty]



Wysłany: 2009-01-21, 21:14   

Wielkie dzięki za wyczerpujące informacje. Ciekaw jestem tylko jak to wygląda w praktyce w Audi 80 B4
 
 
GerB3 
Stary Klubowicz



Silnik: JN
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 25 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 1169
Skąd: KRK


Wysłany: 2009-01-21, 21:57   

Przy tym rozmiarze opon jakie podałes ET będzie przy feldze 7X15 od firmowych ET37 , do ok ET30 - sąsiad ma B4ke na 7X15 ET 35 i niewiele brakuje do obrysu błotnika . Przy mniejszej szerokości felgi ET może być niższe.
_________________
http://www.audi80typ89.de/index.html
Srebrna Strzała
Kamei, Votex, Hella Black
 
 
szymon4417 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Typ: b4
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 11


Wysłany: 2009-01-21, 22:03   

Ja mam felgi 15, 7J ET15 i tak to wygląda:


Przyjemność z jazdy... BEZCENNA :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16