Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 2.0 20V NM] Nie odpala  
Autor Wiadomość
m_az 
Audi 80 Fan


Imię: Krzysztof
Wiek: 70
Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 21


Wysłany: 2019-03-22, 14:31   [B3 2.0 20V NM] Nie odpala

Rano w garażu odpalił i po około 5s zgasł. Iskra jest paliwo jest podawane bo świece mokre. Zdarzało mu się tak w przeszłości ale po około 20 min odpalał a teraz już drugi dzień próbuję i nic. Co może być przyczyną nieodpalania?
_________________
m_az
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 105 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2748
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-03-22, 14:35   

sprawdź rozrząd czy się znaki pokrywają.

[ Dodano: 2019-03-22, 14:35 ]
ps. skąd jesteś?
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
m_az 
Audi 80 Fan


Imię: Krzysztof
Wiek: 70
Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 21


Wysłany: 2019-03-22, 16:27   

Znaki na rozrządzie pokrywają się. Przy rozruchu rozrusznik ma lekko tak jakby zawory się zawiesiły czy jest to możliwe?
_________________
m_az
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3711
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-03-22, 18:06   

No może być tak że zbyt wysokie ciśnienie oleju rozeprze mocno hydropopychacze i wtedy chwilę po odpaleniu ginie kompresja. Jak postoi trochę to może olej zejść i znów odpali na chwilę.

W 5 cylindrówkach jest łatwy dostęp do zaworu regulującego ciśnienie bo jest na zewnątrz.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7196
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-03-22, 18:08   

Jest możliwe. Kompresja potwierdzi. Wtedy wałek ściągaj i też sprawdzic szczelność
_________________
Moje OOOO
 
 
m_az 
Audi 80 Fan


Imię: Krzysztof
Wiek: 70
Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 21


Wysłany: 2019-03-23, 22:18   

Odpalił
Podłączyłem dwa akumulatory i kręcenie bez przerwy po około minuty czułem że rozrusznik ma co rac ciężej i wtedy zaczęły "odpalać cylindry". Nie wpadłem na to sam, tak mi poradził mechanik przy zamawianiu holowania auta do warsztatu. Co może być przyczyną takiego zawieszania zaworów, czy będzie się to powtarzać coraz częściej z racji wieku tego motoru?
_________________
m_az
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7196
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-03-24, 07:50   

To mogą być nawet objawy śmierci silnika..... Nie zwlekaj tylko walcz z tym dlaczego ciśnienie oleju wzrasta ponad normę przyczyn może być kilka i kilkanaście.. Tak jak maciek pisał od zaworu przelewowego pompy oleju nawet do obróconej panewki...

Jak by było to V6 to to taki efekt daje regulator/zawur ciśnienia oleju w głowicy. Ale NM/7A tego nie mają, ciekawe czy nie mają rozwiązania jak reszta 2.0/2,3 że przedostatnia panewka na wałku rozrządu jest regulatorem ciśnienia..
_________________
Moje OOOO
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 105 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2748
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-03-24, 21:49   

kurcze, żadne za wysokie ciśnienie.
Zalało go z jakiegoś powodu i tyle. Prawdopodobnie wtryskiwacze Ci leją już ze starości, albo regulator ciśnienia przepuszcza do dolotu.
Masz praktycznie całe auto do sprawdzenia od strony osprzętu. Bo żeby pięciocylindrówka się mechanicznie zepsuła to jest ostatnia z rzeczy do sprawdzenia.
NM jest silnikiem specjalnej troski, wrażliwym na wszystko co dotyczy zapłonu i podciśnień. Powodzenia.
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7196
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-03-24, 22:35   

Jak by Adam zalało to by nie stracił kompresji..


m_az napisał/a:
Przy rozruchu rozrusznik ma lekko tak jakby zawory się zawiesiły czy jest to możliwe?
Ja wiem o czym mówi bo mi się to zdarzało przy kilku silnikach.. Właśnie szkoda ze nie zmierzył kompresji bo może mylnie też mówi..
_________________
Moje OOOO
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 105 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2748
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-03-25, 07:14   

ale gdzie jest napisane że stracił kompresję ? To że lżej kręcił to może być tylko złudzenie.
Trzeba zmierzyć na ciepłym , z wykręconymi świecami i gazem w podłodze, to będzie wiadomo.
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7196
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-03-25, 09:21   

Teraz mierzenie nic nie da musi zmierzyć jak jest ten efekt podczas kręcenia opruzniaja się też hydropopychacze z ciśnienia bo jest wywierany na nie nacisk i praca.

Wiem że może być złudzenie.
_________________
Moje OOOO
 
 
m_az 
Audi 80 Fan


Imię: Krzysztof
Wiek: 70
Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 21


Wysłany: 2019-03-25, 11:01   

Może złudzenie - nie zmierzyłem ciśnienia dlatego, że nie mam takiego urządzenia w garażu będę musiał zrobić taki zakup bo sam jestem ciekaw czy podejrzenie o zawieszeniu zaworów było słuszne. (jeżeli coś takiego jeszcze będzie miało miejsc).
Może zalanie - przy rozruchu pompa paliwa pracowała więc go zalewało(smród benzyny w garażu) i mimo to po około min bezustannego kręcenia odpalił. (może odpalił jak diesel?)
Wczoraj i dziś motor odpala na dotyk.
_________________
m_az
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 105 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2748
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-03-25, 11:05   

Pozatym , układ paliwowy jest już mocno zużyty w tych silnikach, trzebaby pomyśleć nad wymianą wtryskiwaczy na jakieś sensowne nowsze. NM to fajne silniki, tylko to naprawdę powoli pada ze starości...
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce forum audi 80


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15