Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.8 AAH] Wyciek oleju/ nierówne obroty silnika  
Autor Wiadomość
blizniak2010 
Nowy klubowicz

Silnik: AAH
Typ: b4
Nadwozie: Cabrio
Imię: Łukasz
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Nowa Sól


Wysłany: 2019-11-02, 23:59   [B4 2.8 AAH] Wyciek oleju/ nierówne obroty silnika

Czesc Wszystkim,

Jestem stosunkowo nowym klubowiczem i chcialbym prosic o Wasza opinie. Kilka dni temu nabyłem Audi Cabrio B4 mając świadomość ze bedzie potrzebowałą trochę miłosci zwracam sie do Was o opinie.
Jak w temacie maleństwo ma wyciek oleju i zakładam ze to uszczelka oraz nie równo pracuje natomiast planuje wymienic rozrzad oraz wszystkie uszczelki. Jak juz ja bede naprawiac to chcialbym odrazu zajac sie wszystkim. Co Waszym zdaniem powinno sie znalezc na liscie prac tak aby nie bylo żadnych niespodzianek??

Dzieki Łukasz
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 165 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3832
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-11-03, 11:47   

Jak masz mały wyciek to możesz zostawić, bo po naprawie w tym silniku i tak zaraz wróci.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7597
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-11-03, 11:56   

Ale gdzie ten wyciek?? bo AAH cierpi na nieszczęsny kanał olejowy w głowicy...
_________________
Moje OOOO
 
 
blizniak2010 
Nowy klubowicz

Silnik: AAH
Typ: b4
Nadwozie: Cabrio
Imię: Łukasz
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Nowa Sól


Wysłany: 2019-11-03, 12:28   

Wygląda na to że w okolicy uszczelki głowicy ale gwarancji nie mam :(
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 165 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3832
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-11-03, 15:38   

Jakbyś ściągał kolektor ssący to później przykręcaj go z umiarkowaną siłą, bo chyba on też potrafi powoli oddziaływać na uszczelką pod głowicą jak będzie ściągał głowice do siebie.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
blizniak2010 
Nowy klubowicz

Silnik: AAH
Typ: b4
Nadwozie: Cabrio
Imię: Łukasz
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Nowa Sól


Wysłany: 2019-11-03, 15:49   

Dzieki za info :) . Jak uwazacie co warto sprawdzic ewentualnie wymienic oprocz rozdzadu i uszczelek. Chcialbym zrobic wszystko za jednym podejsciem.
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7597
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-11-03, 16:17   

Skoro podejrzewasz wyciek spod uszczelki głowicy to po co pchasz sie w podwójne koszta???
_________________
Moje OOOO
 
 
blizniak2010 
Nowy klubowicz

Silnik: AAH
Typ: b4
Nadwozie: Cabrio
Imię: Łukasz
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Nowa Sól


Wysłany: 2019-11-03, 17:17   

Pewnosci nie mam, auto w przyszlym tygodniu odstawiam do mechanika aby sprawdzil czy moje przypuszczenia sa potwierdzone natomiast wyciek to jedna sprawa ale jak wspomnialem auto ma nierowne obroty. Jak uwazasz co moze byc powodem ?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7597
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-11-03, 18:27   

a ma lpg?
_________________
Moje OOOO
 
 
blizniak2010 
Nowy klubowicz

Silnik: AAH
Typ: b4
Nadwozie: Cabrio
Imię: Łukasz
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 8
Skąd: Nowa Sól


Wysłany: 2019-11-03, 19:42   

Nie ma i zostawiam tak :) . Szkoda taki motor z lpg chociaz to indywidualna decyzja
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7597
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-11-03, 20:41   

To przyczyn może być kilka... Trzeba sprawdzić stan silnika przez kompresje , może to być uszkodzone NW i świece, a nawet i lejący wtrysk, sondy itd...
_________________
Moje OOOO
 
 
Slawo777 
Władca pierścieni


Silnik: AAH
Nadwozie: Coupe
Imię: Sławek
Pomógł: 24 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 642
Skąd: Małopolska


Wysłany: 2019-11-07, 19:11   

Cześć. Jeśli chodzi o wiedzę z tym silnikiem to mam sporą. Ostatnio do mojej Coupe wsadziłem silnik AAH z A4 ponieważ poprzedni padł a chciałem coś nowszego. Więc po pierwsze znajdź książkę Sam naprawiam Audi A4 b5 ponieważ jest w niej dużo o tym silniku. Jeśli kiedyś był ściągany kolektor to trzeba dokręcić głowice. Ja tego kiedyś nie zrobiłem i puściło mi olej bo się rozszczelnił.Nie wiedziałem po prostu. W tej książce pisze też jak ponownie dociągnąć w Nm kolektor i kolejność. Mam ją jak nie znajdziesz. O dziwo po tym zabiegu przestał lać pod kolektor ale zrobiłem to zraz jak zóważyłem. Są tam blisko tunele olejowe i po ściągnięciu ssącego rozprężyły się głowice. A tak trzeba jeszcze uważać na klapy skracające dopływ powietrza w kolektorze ssącym. Dla potwierdzenia słów:

_________________
http://www.audi80.pl/b4-c...4637.htm#810521
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7597
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-11-07, 19:22   

Slawo777 napisał/a:
Jeśli kiedyś był ściągany kolektor to trzeba dokręcić głowice.


To są bzdury i czasami nie warto czytać co książka pisze...
_________________
Moje OOOO
 
 
Slawo777 
Władca pierścieni


Silnik: AAH
Nadwozie: Coupe
Imię: Sławek
Pomógł: 24 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 642
Skąd: Małopolska


Wysłany: 2019-11-12, 11:04   

Bzdury bzdurami. Ale ja właśnie wtedy jej nie czytałem a nawet nie przyszło mi do głowy że może się rozszczelnić.Nie miałem szczęścia i musiałem dwa razy robić to samo. Chwała że po dociągnięciu było sucho. Kolektor też radzę według książki dociągać. W świeżym silniku też tak zrobiłem zwłaszcza że chłodzenie też od nowa uszczelniłem a do tego trzeba ssący zdemontować. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze jako że silnik miałem na wierzchu i nie chciało by mi się znowu tego samego robić tracąc czas,kasę bo znowu którymś tunelem lało by olejem do wewnątrz.Tunele blisko krawędzi wewnętrznej są.
Ale niech każdy robi jak mu pasuje a książki hmm dzięki że są. Pozdrawiam :-)
_________________
http://www.audi80.pl/b4-c...4637.htm#810521
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7597
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-11-12, 18:38   

No pomyśl logicznie, a jak ktoś ściąga kolektor co roku?? albo co dwa lata?? przecież śruba tego nie wytrzyma jednorazowo da jakoś radę te 90st ale natsępny rok i następny nie ma bata że jak przekręcimy 360st ponad stan oryginalny to coś strzeli.. A v6 mają specyficzne śruby...

Wiem że w książce A4 dla AHH pisze ze po każdym ściągnięciu kolektora ssącego dokręcić śruby głowicy o 90st.

Tylko znajdź to w oryginalnej książce niemieckiej.

A z książkami jest tak ze nie ma tłumaczenia z oryginału. Z niemieckiego na francuski z francuskiego na włoski z włoskiego na angielki z angielskiego na polski. Każdy coś doda od siebie i wychodzą "kwiatki"
_________________
Moje OOOO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14