Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0 ABK] Dławi się i gaśnie jak cieply  
Autor Wiadomość
lini 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 33


Wysłany: 2018-05-18, 21:31   [B4 2.0 ABK] Dławi się i gaśnie jak cieply

Witam.

Nadeszły upaly, a wraz z nim problem, który nie daje mi spokoju. Auto jest kaprysne, tzn. sporadycznie, gdy się nagrzeje nagle zaczyna się dlawic, brakuje mu mocy i spadają mu obroty aż do zgaszenia.
Po prostu jadąc ni stąd nie zowąd auto zwalnia. Ratuje się redukujac ale i tak widze, ze wskazówka obrotomierza leci na pysk. Szybki gaz pomaga na sekundę, bo za chwilę wskazowka opada po raz kolejny i auto gaśnie.
Przy ponownym odpaleniu auto pali na dotyk, aczkolwiek wykazuje bardzo niestabilne obroty biegu jałowego (1000-400-900-400). Nieraz pomaga mu delikatna przygazowka i samochodem da się jechac, falowanie jest mniejsze, ale przy następnych światłach muszę się liczyć że moze mi zgasnąć (falowanie).
Ostatnio też miałem sytuację taka, że zajechałem na parking po trasie 300 km i po ponownym odpaleniu obroty wskocxyly na 1100 po czym machnięcie w dół wskazówka było tak duże że auto od razu gasło (3 razy odpalalem i ten sam efekt). Dodanie gazu trochę stabilizowało obroty ale tylko na tyle, by auto jako tako chodziło (mocno falowalo, ale nie gasło).

Zjawisko nie jest regułą - samochód może działać sprawnie przez miesiac, a nawet pół roku (zima nie miałem takich cudow), aż tu nagle problem. Zaobserwowałem że jeżeli ma to już miejsce, to zawsze dzieje się tak gdy auto jest nagrzane.

Co zrobiłem:
-wymienilem świece, przewody, palec i kopułkę
-zmienilem przekaźnik nr 30
-czyscilem zawór biegu jałowego
-sprawdzilem TPS (ok)
-podlaczylem pod VAGa i sprawdziłem błędy - nie było żadnych.

Sprawa jest o tyle ciężka, że usterka nie jest regularna i nie pozostawia po sobie śladu w logach. Ostatnio przestudiowalem nawet wartości bloków pomiarowych i każde z nich miescily się w normie, ale w momencie sprawdzania problemu oczywiscie nie bylo, a test był jedynie na wolnych obrotach, temperatura robocza

Z dodatkowych informacji to:
-Moje Audi od zawsze delikatnie faluje na jałowym tzn +/-50 obrotow, ale jak już opisany problem przeze mnie sie pojawi to jest to falowanie +-350.
-Auto ma sekwencje gazowa.

Już mi się kończą pomysły co może być przyczyną. Ostatnio wpadł mi do głowy czujnik halla po przeczytaniu paru tematów, ale czy to możliwe? Auto nigdy nie ma trudności z odpalaniem, tylko z utrzymaniem obrotów.
Nigdy problem nie wystąpił takze na zimnym silniku. Nie ma znaczenia czy jeżdżę na gazie czy na benzynie. Nie sprawdzałem sondy, bo w sumie nie wiem jak, czujnik spalania stukowego chyba mogę odrzucić?

Będę wdzięczny za uwagi i chęć pomocy by rozwiązać mój problem
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-05-19, 07:26   

lini napisał/a:
ale czy to możliwe?
może on a może też cewka dawać podobne objawy, może też padająca sonda


Jak masz dostęp do vaga to zrób logi i wrzuć, zobaczymy co tam widać, oczywiście silnik rozgrzany i pojedynczo grupy po ok 30 s(szczególnie grupa 000 mnie interesuje), chodź podejrzewam że nic tam nie wyjdzie bo usterka czysto mechaniczna - tak mi się wydaje.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
lini 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 33


Wysłany: 2018-07-07, 14:24   

PieterB napisał/a:
Jak masz dostęp do vaga to zrób logi i wrzuć,

Trochę mnie tu nie było, ale wracam. W miedzyczasie podmieniłem przepływkę na sprawdzoną oraz wstawilem nową cewkę zapłonową beru. Na razie problem nie występuje.
Zamieszczam logi z vag311 z prośbą o zerknięcie. Nie wiem czy nie są za krótkie, jeżeli tak jest, proszę o takie info.

Log po nagrzaniu benzyna
http://vaglogger.apphb.co...5359db230a05793

Log po nagrzaniu gaz
http://vaglogger.apphb.co...603fcd62bdc27bb

PS. W czasie testów załączyły się parę razy wiatraki oczywiście :P
Prośba o potwierdzenie że z sondą jest wszystko ok (mam sondę na podmianę, ale nie wydaje mi się aby to było to. Nie znam się jednak, więc wiadomo).
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7602
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-07-07, 14:34   

Sonda nie ciekawie pracuje, ciekawe czy to nie wina regulatora ciśnienia paliwa albo kończącej się pompki paliwa. Dobrze by było wskazane pomiar ciśnienia paliwa bo twoje objawy na to wskazują

Albo przynajmniej odłaczyć podciśnienie z regulatora to by dało ze na LPG powinno pracować lepiej i wrzuć wtedy log z LPG. A jak tak samo to problem z układem WN lub sonda.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-07-07, 17:38   

lini, w sumie Jarek już wsio tu powiedział ;-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 467


Wysłany: 2018-07-07, 22:53   

lini napisał/a:

Już mi się kończą pomysły co może być przyczyną. Ostatnio wpadł mi do głowy czujnik halla po przeczytaniu paru tematów, ale czy to możliwe? Auto nigdy nie ma trudności z odpalaniem, tylko z utrzymaniem obrotów.


Mi też się tak wydaje, gdyż takie problemy po rozgrzaniu są dość typowe dla czujnika Halla.

Jak nie chcesz narażać się na koszta to wydłub z rozbitka czy autozłomu za grosze tego Halla albo najlepiej ze dwa i na próbę podstaw (bo o ile dobrze pamiętam nowy Bosch to ok. 300 zł).

Najpierw warto jednak przyjrzeć się temu, o czym Jarewa pisze.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
lini 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 33


Wysłany: 2018-07-08, 11:22   

Dziekuje za odpowiedzi.
Chciałnym się dowiedziec w takim razie jak powinna działać sonda, tzn. jak powinien wyglądać mniej więcej log na nagrzanym silniku na wolnych w moim przypadku.

Jarewa, pisząc o odłączeniu podciśnienia, masz na myśli odpiecie tego wężyka co wychodzi od regulatora? Po wypięciu tego nie będzie mi się lało paliwo? Odpale auto?
Przepraszam za moje może głupie pytania, ale raczej mechanik ze mnie słaby :)

Pomiaru ciśnienia nie zrobię, musiałbym kogoś szukać do tego.
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7602
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-07-08, 11:47   

lini napisał/a:
Jarewa, pisząc o odłączeniu podciśnienia, masz na myśli odpiecie tego wężyka co wychodzi od regulatora? Po wypięciu tego nie będzie mi się lało paliwo? Odpale auto?


Tak, tylko zaslep od strony kolektora. A jak zobaczysz tam choć kropelkę paliwa to juz wiadomo że uszkodzony bo to częsta usterka lewego paliwa.

lini napisał/a:
Chciałnym się dowiedziec w takim razie jak powinna działać sonda, tzn. jak powinien wyglądać mniej więcej log na nagrzanym silniku na wolnych w moim przypadku.



Łagodnie od minim do max czyli wedle vag od 80-230-80-230 a u ciebie taki poszarpany wykres a tak nie powinno tylko nie wiadomo czy to wina właśnie wypadających zapłonów czy lewego paliwa czy uszkodzonej sondy.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
lini 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 33


Wysłany: 2018-07-28, 19:13   

Dobra, postanowiłem wymienić ta sondę. Mam nowa 3 przewodowa boscha : 0 258 003 396. Wlazłem pod samochód, patrzę a tu ktoś spawał przy gwincie, pewnie był zerwany, wkręcony 4 przewodowy jakiś zamiennik. Odkręcę, to być może razem ze spawem, muszę się na to przygotowac. Zostawiłem na razie. Niemniej jednak jest taka prawidłowość (a raczej nieprawidłowość jak pisze Jarewa), ze z max wskazania od razu jest spadek na minimum.
Wziąłem się w związku z tym za ten wężyk od podciśnienia. Namacalem, zdjąłem od strony regulatora, patrzę a tu... wężyk jest dziurawy. Jest delikatne pęknięcie 3 mm. Jak się domyślam tym wężykiem zasysane jest paliwo jak jest taka potrzeba? Czy powietrze? Popraw ktoś proszę jeżeli głupoty gadam. Na razie zakleilem taśma, wymienię. Z regulatora nic się nie sączy na wolnych, po zdjęciu tego wezyka, wiec wydaje się być on ok. Nie ma to u mnie wpływu na działanie sondy za bardzo. Tez skacze.

Niemniej jednak przypadłość nagłego braku mocy/gaśnięcia występuje również na gazie. Ostatnio taki epizod znowu miałem wczoraj (przed uszczelnieniem wezyka). Jade już przeszło 100km aż tu nagle bach czerwone kontrolki, zgasł przy 40km/h. Zjeżdżam na pobocze, odpalam (odpalanie jest zawsze na benz, wcześniej jazda na gazie(sekwencja)), odpala od razu obroty na 1000 i od razu spadek na 0, zgasł. Jeszcze raz odpalam, to samo. Trzeci raz, przygazowalem go ze dwa razy zanim zgaśnie, obroty ok. Dojechałem kolejne 50 km, dziś kolejne 50 km i problem się nie powtórzył. bezradny_

Miałem taka teorie ze przyczyna tego może być ta dziurka w wężyku, ale skoro usterka pojawia się na gazie to już nie wiem.
 
 
Zib3l 



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Wiek: 28
Dołączył: 30 Kwi 2016
Posty: 133
Skąd: Gdańsk


Wysłany: 2018-07-28, 19:22   

Ten wężyk doprowadza podciśnienie z kolektora ssącego do regulatora, który "wykrywa", że dałeś gazu i reaguje na to tak aby nie było spadków ciśnienia na listwie wtryskowej. W sumie może ktoś powiedzieć gratis czy u nas jest stałe ciśnienie czy zmieniające się od potrzeb?
 
 
lini 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Dołączył: 28 Gru 2017
Posty: 33


Wysłany: 2018-07-28, 19:51   

Dzięki za odpowiedz. Jakie bylyby skutki np. Gdyby ten wężyk był odłączony ?
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 165 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3832
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2018-07-28, 20:11   

Zib3l napisał/a:
Ten wężyk doprowadza podciśnienie z kolektora ssącego do regulatora, który "wykrywa", że dałeś gazu i reaguje na to tak aby nie było spadków ciśnienia na listwie wtryskowej. W sumie może ktoś powiedzieć gratis czy u nas jest stałe ciśnienie czy zmieniające się od potrzeb?
No ten regulator akurat w przypadku silników wolnossących zmniejsza ciśnienie gdy w kolektorze jest podciśnienie. Podciśnienia nie ma gdy da się gaz do deski i wtedy ciśnienie wzrasta. Dlatego jak mierzy się ciśnienie paliwa to po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta na ułamek sekundy. Po prostu jakby włożyć manometr mierzący ciśnienie paliwa w listwie do wnętrza kolektora to wtedy ciśnienie by się nie zmieniało po dodaniu gazu. ABK ma spore korekty z sondy i powinno sobie poradzić z odpiętym tym wężykiem nie licząc lewego powietrza które mogłoby wpłynąć na wolne obroty.
W samochodach gdzie z okolic 2000 roku już regulator ciśnienia wsadzali do zbiornika paliwa zmiany ciśnienia w kolektorze korygowali na podstawie czujnika podciśnienia.

A aktywna kontrola ciśnienia paliwa w starszym silniku benzynowym to rzadkość i wtedy jest zazwyczaj czujnik ciśnienia paliwa w listwie. I na taką ewentualność niektóre sterowniki sekwencyjnego lpg mają wbudowany emulator tego czujnika aby ECU nie korygowało czasu wtrysku przy zmianach ciśnienia benzyny gdy ciśnienie gazu jest inaczej sterowane.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7602
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-07-28, 20:19   

maciek889 napisał/a:
Dlatego jak mierzy się ciśnienie paliwa to po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta na ułamek sekundy. Po prostu jakby włożyć manometr mierzący ciśnienie paliwa w listwie do wnętrza kolektora to wtedy ciśnienie by się nie zmieniało po dodaniu gazu.


Reakcja mechaniczna jest szybsza od reakcji elektrycznej. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu dostaje się duzo powietrza zanim to wykryje ECU na podstawie czujników i skoryguje czas wtrysku trochę to trwa wiec reakcja mechaniczna jest szybsza i tak oto przy stałym czasie wtrysku zaleje więcej paliwa.

Główne powody uszkodzenia tego to zamyślenie silnika na gwałtowny gaz , ale to w 2-3sekundy
_________________
Moje OOOO
 
 
0207pmz 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 5


Wysłany: 2018-08-27, 09:59   ABK nie odpala

witam;

mam problem z moim ABK. po wymianie rozrządu auto nie odpala
jest iskra, podaje benzynę, nowa lambda, kable, kopółka, palec, świece
rozrząd i zapłon ustawione na znaki
co robić? pomocy
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-08-27, 10:01   

0207pmz, kto robił rozrząd Ty? bo jak dla mnie to tu jest problem skoro po jego wymianie się to zrobiło.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14