Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0 ABT] Naprawa pompy oleju - zbyt duże ciśnienie  
Autor Wiadomość
mazur537 
Nowy klubowicz

Typ: b4
Imię: Jerzy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Jarosław


Wysłany: 2017-11-30, 12:50   [B4 2.0 ABT] Naprawa pompy oleju - zbyt duże ciśnienie

Witam,

wczoraj przyjechał do mnie kolega z ciekawą usterką, mianowicie odpala auto, ładnie zaskakuje, chodzi 2 sek po czym gaśnie, ponowna próba uruchomienia kończy się fiaskiem. Brak kompresji na wszystkich cylindrach, wykonałem pomiar ciśnienia oleju a tu kwiatek w postaci 23 bar tylko na rozruszniku.
Diagnoza: zacięty zawór upustowy regulujący ciśnienie oleju.

Zdemontowałem miskę olejową, wyciągnąłem pompę na stół i rozebrałem poprzez odkręcenie dwóch śrub m6 od spodu pompy.

Na zdjęciu w okienku widać kawałek zaślepionej rurki która przesówana przez ciśnienie oleju ma upuścić olej z powrotem do części ssącej pompy.

Cały mechanizm zamocowany jest z drugiej strony poprzez zaprasowanie w odlewie aluminiowym, rozbiórka polega na wycięciu zaprasowanego kawałka alu np. za pomocą noża tapicerskiego (OSTROŻNIE: alu jest bardzo miękkie. OSTROŻNIE2: Nie patrzeć czy już wychodzi, stojąc centralnie na wprost, jeszcze mnie oko boli, w środku jest dosc mocna spreżyna.)

W środku widać tą zaciętą tulejkę, do wyciągnięcia poświęciłem śrubokręt którym po wygięciu dało się wypchać całość na zewnątrz.

Po wyczyszczeniu można składać z powrotem. Należy złożyć to do kupy np. w imadle i po dociśnięciu blaszanego ogranicznika sprężyny zapunktować w 4/5 miejscach i zwolnić z uchwytu. Teraz auto powinno mieć odpowiednie smarowanie.

Jako przyczynę podejrzewam olej na którym właściciel zrobił 25kkm i pompa nie dawała ciśnienia wyższego niż 6 bar co poskutkowało zastaniem się zaworu, po zalaniu nowego oleju cisnienie wróciło do stanu fabrycznego ale zaworu nie dało rady przsunąć.

EDIT: Pacjent na zimnym silniku ma cisnienie rzędu 6 bar, na ciepłym 1.6 bar (wolne obroty) i 6 bar przy 2000 obr/min po 2 uruchomieniu wiatraka (jedyne podane przez audi warunki pomiaru ciśnienia oleju, min 2bar). Zrobiłem jeszcze płukanke z LM i poprawiła się kompresja na 1 cylindrze także polecam ten sposób.

To mój pierwszy temat na forum, więc traktuję go jako swoiste "wkupne" w wasze szeregi.
Pozdrawiam
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3353
Skąd: Olecko


Wysłany: 2017-11-30, 13:24   

mazur537, Tak kończą się oszczędności na aucie.
Miło by było gdybyś jeszcze przedstawił się nam:
Zanim dołączysz do Polskiego Klubu Audi 80, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań.
Miło by było gdybyś przedstawił nam również swoją 80tkę w dziale Moje Audi 80
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 105 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2772
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-11-30, 14:32   

Dobry opis, gratuluję chęci poświęcenia czasu na diagnozę.
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9036
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-11-30, 14:58   

mazur537, bardzo dobrze że opisałeś dokładnie oklasky , może ktoś kiedyś z tego skorzysta zamiast od razu kupować drugą pompę oleju.
Chodź wiadomo że dobry olej a przede wszystkim jego zmiana w terminie to podstawa.

ps temat przeniosłem tu bo lepiej tu pasuje.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Aleksander_PL 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Aleksander
Wiek: 23
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 78
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2017-11-30, 22:36   

Jak wyciągnąłem swoją pompę też chciałem rozebrać ją na części pierwsze, ale jakoś nie starczyło mi odwagi by i to rozbebeszyć Teraz już wiem, że się da! cwaniak_
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 407


Wysłany: 2017-12-01, 22:58   

O, kolejny temat o pompie oleju. ;-)
Aleksander_PL, owszem - dać to się da, ale jak pisałem uprzednio w tym innym temacie, nówka Toprana sprawniej podaje zimny olej po rozruchu niż ta oryginalna przed padnięciem, a tak patrzę po zdjęciach to obudowa pompy od środka wyglądała podobnie jak tu. Podobnie zużyta. Zresztą mam chyba gdzieś jeszcze tę pompę to mogę zrobić zdjęcia, o ile nie jest złożona.

PS. Szczerze to nawet nie mam pojęcia co się z tą pompą stało. Po prostu z dnia na dzień rano nie miałem ciśnienia w układzie po uruchomieniu zimnego silnika. Pompę wyjęto, próba na wiertarce wyszła pozytywnie. Zaworek może się jakoś dziwnie zawiesił i przy wyjmowaniu pompy odskoczył. Także i u mnie mam podejrzenia co do nie dbania o wymianę oleju. W dodatku przed awarią pałętały się po silniku kawałki silikonu, tak więc rozważnie trzeba uszczelniać silnik, a nie walić smarowidła ile wlezie.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
mazur537 
Nowy klubowicz

Typ: b4
Imię: Jerzy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2017
Posty: 6
Skąd: Jarosław


Wysłany: 2017-12-05, 08:19   

h/k napisał/a:

nówka Toprana sprawniej podaje zimny olej po rozruchu niż ta oryginalna przed padnięciem.

Skoro max to 6 bar a stara podawala ponad 20 bar na zimnym przy zacietym zaworze to jak niby miałaby podawać lepiej?
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 407


Wysłany: 2017-12-05, 23:52   

Przed padnięciem. Dodam też, że pisałem o swojej pompie - ona z kolei tak mi się zepsuła, że po porannym rozruchu kompletnie nie podawała mi oleju. :(
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15