Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[2.0 ABK] Nie działający wentylator chłodnicy  
Autor Wiadomość
karoll1991 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Karol
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 16


Wysłany: 2020-01-12, 20:48   [2.0 ABK] Nie działający wentylator chłodnicy

Witam. Mam problem ze swoim ABK. Przestał mi włączać się wentylator chłodnicy. Sprawdziłem bezpiecznik, był OK. Wymieniłem czujnik termiczny w chłodnicy i zaczął działać. Pojeździłem może ze dwa dni i przestał a objawiło to się tym, że zaczął działać po zapalaniu silnika. po zgaszenia nie działał i jak złapie temperaturę to nie działa. Dochodzi do 100 stopni, nawet trochę ponda go wyczekałem i nic. Wcześniej minęło 90 stopni, gdzieś z 95 i się włączał. Wymieniłem też przekaźniki 214 i 272, od pierwszego biegu i drugiego biegu, 214 jest nowy i nadal to samo. Czy przyczyną tego może być niebieski czujnik? Bo szary podaje tylko temperaturę na licznik to raczej nie ma z tym nic wspólnego. Albo czy winą za to może być walnięty termostat. Podczas jazdy przy temperaturach jak teraz temperatura nie osiąga więcej jak 70 stopni, chyba, że w korku to złapie więcej. No i jak złapie trochę temperatury to wąż na dole chłodnicy jest tak samo ciepły jak ten u góry, także podejrzewam termostat. Ma ktoś pojęcie co to może być, bo głowie się, szukam w postach i już nie wiem o co tu chodzi. Będę wdzięczny za pomoc
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3552
Skąd: Olecko



Wysłany: 2020-01-12, 21:47   

karoll1991,
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi.
Dla działu technicznego tagi wyglądają tak.
W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
karoll1991 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Karol
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 16


Wysłany: 2020-01-15, 00:01   

Poprawione. To ma ktoś pojęcie o co chodzi z tym wentylatorem. Wymieniłem jeszcze niebieski czujnik i nadal jest to samo. Możliwe, że sprzedali mi nie ten czujnik 214 od pierwszego biegu. Oryginalny jest biały z napisem 214 a nowy czarny bez takiego oznaczenia tylko schemat i jest firmy Bosch

[ Dodano: 2020-01-15, 00:03 ]
Dodam jeszcze, że jak oryginalny przekaźnik załącze na krótko zawierając blaszke w środku to wentylator się włącza
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 493


Wysłany: 2020-01-15, 06:52   

A który niebieski czujnik wymieniłeś? Ten obok szarego na króćcu głowicy nie ma nic wspólnego z załączaniem wentylatora chłodnicy, jest to czujnik dla komputera wtrysku i zapłonu Digifant.
Ciebie interesuje wyłącznie czujnik na dole chłodnicy po stronie kolektorów silnika, skoro masz problem wyłącznie z regulacją temperatury roboczej silnika (na górze głowicy masz jeszcze bimetal na ok. 105 C, ale to od załączenia wentylatorów na postoju bez zapłonu np. latem). Odepnij wtyczkę i zewrzyj ostrożnie piny - powinien ruszyć. Jeśli się uruchomi to porusz kablami, jak to nie zakłóci działania masz do wymiany czujnik.

Jeśli parametry, pinologia i schematy przekaźnika starego i kupionego się niczym nie różnią to nie widzę tutaj problemu. A jeżeli są różnice to wrzuciłbym przed powyższym testem stary przekaźnik.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
karoll1991 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Karol
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 16


Wysłany: 2020-01-15, 14:41   

Tak ten obok szarego na króccu przy głowicy. Czujnik termiczny w głowicy wymieniłem na nowy. Przekaźnikow od pierwszego biegu mam dwa stare i jeden nowy. Na wszystkich nie załącza. Przekaźnik nowy gość mi patrzył według schematu w sklepie i mówił, że to samo. Z tym czujnikiem przy chłodnicy też próbowałem przewody zawierać i nic. Nawet jak na włączonym zapłonie zewre masę z plusem na wentylatorze to nie włącza. Tak jest z pierwszym i drugim biegiem. Jeszcze wymieniłem przekaźnik od drugiego biegu o oznaczeniu 272 i to samo. W sobotę będę miał czas posprawdzam masy, bo może się głowie a masa jest słaba
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9348
Skąd: Zamość


Wysłany: 2020-01-15, 15:23   

karoll1991 napisał/a:
Z tym czujnikiem przy chłodnicy też próbowałem przewody zawierać i nic.
silnik był ciepły czy zimny?
karoll1991 napisał/a:
Nawet jak na włączonym zapłonie zewre masę z plusem na wentylatorze to nie włącza.
zwiera się tylko na zapłonie w innym wypadku to zabawa w nie wiadomo jakim celu
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
karoll1991 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Karol
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 16


Wysłany: 2020-01-15, 18:58   

PieterB napisał/a:
karoll1991 napisał/a:
Z tym czujnikiem przy chłodnicy też próbowałem przewody zawierać i nic.
silnik był ciepły czy zimny?
karoll1991 napisał/a:
Nawet jak na włączonym zapłonie zewre masę z plusem na wentylatorze to nie włącza.
zwiera się tylko na zapłonie w innym wypadku to zabawa w nie wiadomo jakim celu

Silnik był ciepły. To że na włączonym zapłonie się włącza to wiem. Aż taki laik że mnie nie jest. Po wymianie termicznego wentylator działał. Nagle mu się popieprzylo. Zaczął chodzić po zapaleniu samochodu i teraz w ogóle się nie załącza. Fakt, że do lata jeszcze czas, ale chciałbym to ogarnąć, bo nie lubię jak coś nie jest sprawne przy aucie
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9348
Skąd: Zamość


Wysłany: 2020-01-15, 19:27   

To trzeba przejrzeć instalację zapewne.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
Daro_GST 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Coupe
Imię: Darek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 52
Skąd: Kętrzyn


Wysłany: 2020-01-15, 20:04   

Kilka pytań:
1. Masz klime??
2. Ile pinów ma czujnik od chłodnicy??
3. Sprawdzałeś zasilanie przekaźników?? ( to ze przekaźnik pyka to nie znaczy ze jest sprawny)
 
 
karoll1991 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Karol
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 16


Wysłany: 2020-01-15, 21:00   

Daro_GST napisał/a:
Kilka pytań:
1. Masz klime??
2. Ile pinów ma czujnik od chłodnicy??
3. Sprawdzałeś zasilanie przekaźników?? ( to ze przekaźnik pyka to nie znaczy ze jest sprawny)


1. Nie mam klimy
2. Czujnik ma 2 piny
3. Pisałem już wyżej, że jak w środku przekaźnika, gdy jest wsadzony w skrzynkę z bezpiecznik ami zewre blaszke to wentylator działa. Także napięcie przechodzi chyba w takim układzie.

A ten czujnik przy kolektorze coś do tego ma. Bo w lato na postoju po wyłączeniu zapłonu wentylator się włączał
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 220 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7693
Skąd: Głogów



Wysłany: 2020-01-15, 21:15   

A bezpiecznik nr 15 to ty sprawdził???

Sprawdż voltomierzem czy wtyczka tego czujnika w chłodnicy posiada na którymś pinie 12V potencjał plusa..


Ten czujnik przy kolektorze i przekaźnik 272 narazie zostaw w spokoju..
_________________
Moje OOOO
 
 
Daro_GST 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Coupe
Imię: Darek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 52
Skąd: Kętrzyn


Wysłany: 2020-01-15, 21:43   

Czyli:
1. Zasilanie przekaźnika jest.
2. Opornica sprawna.

Czyli zostaje sterowanie przekaźnika, a sterowany jest masą.

Sprawdź czy jak zawrzesz te dwa piny w kostce od czujnika chłodnicy to czy puknie przekaźnik?? Jak nie to uwalony masz kabel gdzieś po drodze i najprawdopodobniej się przetarł i zawierał do masy dlatego po przekręceniu kluczyka wentylator ci chodził a później się przerwał i stąd brak sterowania. Tak mi logicznie wychodzi z tego co piszesz, ale i tak obstawiam przekaźnik albo bezpiecznik.
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 220 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7693
Skąd: Głogów



Wysłany: 2020-01-15, 21:44   

Daro_GST napisał/a:
Zasilanie przekaźnika jest.


Po czym wnioskujesz??
_________________
Moje OOOO
 
 
Daro_GST 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Coupe
Imię: Darek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 52
Skąd: Kętrzyn


Wysłany: 2020-01-15, 21:52   

Jarewa napisał/a:
Daro_GST napisał/a:
Zasilanie przekaźnika jest.


Po czym wnioskujesz??


Jak robi zworę to działa, czyli zasilanie wentylatora do przekaźnika dochodzi.
Pytanie, czy jak puknie to wychodzi, bo dziś miałem w ABC taki przypadek , że nie wychodziło.

[ Dodano: 2020-01-15, 22:04 ]
Z ta opornica to się rozpędziłem... przecież to tylko jeden bieg (brak opornicy)
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 220 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7693
Skąd: Głogów



Wysłany: 2020-01-15, 22:49   

Daro_GST napisał/a:
Jak robi zworę to działa, czyli zasilanie wentylatora do przekaźnika dochodzi.


Ale jest jeszcze drugie zasilanie..... Zasilanie cewki przekaźnika i oto wyżej pytałem. A ty pod spodem stwierdziłeś

"Zasilanie przekaźnika jest."


A to nie wszystko bo własnie ma problem z zasilaniem cewki przekażnika...
_________________
Moje OOOO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13