Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Sztuka
lakierowania
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] Jaki to przekaźnik?  
Autor Wiadomość
antares2000 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 176
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2019-03-13, 23:47   

Jarewa napisał/a:
Twoje problemy to albo termostat albo upg innej opcji nie ma

upg :?: :?: :?:
  
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 106 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3216
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-03-14, 00:26   

antares2000 napisał/a:
upg :?: :?: :?:



Uszczelka Pod Głowicą
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
antares2000 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 176
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2019-03-14, 01:23   

Krzysiek 84 napisał/a:
Uszczelka Pod Głowicą

THNX... :-)

[ Dodano: 2019-03-14, 01:25 ]
Uszczelkę pod głowicą jednak wykluczam, ponieważ ani wody (płynu) w oleju nie ma (na korku nie tworzy sie emulsja) ani oleju w płynie chłodzącym.
 
 
 
maro0912 
Audi 80 Maniak


Typ: b4
Imię: Marek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 59
Skąd: Małopolska


Wysłany: 2019-03-14, 16:27   

antares2000 napisał/a:
Krzysiek 84 napisał/a:
Uszczelka Pod Głowicą

THNX... :-)

[ Dodano: 2019-03-14, 01:25 ]
Uszczelkę pod głowicą jednak wykluczam, ponieważ ani wody (płynu) w oleju nie ma (na korku nie tworzy sie emulsja) ani oleju w płynie chłodzącym.

to że nie ma wody w oleju i oleju w wodzie to jeszcze nie znaczy że uszczelka nie pada
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 208 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7118
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-03-14, 19:55   

Wystarczy ze kompresja delikatnie dmucha w kanał wodny... Jedyny znak to właśnie twoje objawy podwyższona temperatura a w skrajnych przypadkach wulkan rzadko tez zdarzy się poranne dymienie....

Wtdi nie normalne by osiągać takie temperatury to nie silnik Pb wiec nie szukaj przyczyn w schładzaniu a szukaj przyczyny w nagrzewaniu... W tygodniu robiłem ALH kolega musiał dać 5km w piz.... by osiagnać 90stC ale to i tak marne bo trochę na jałowym i temperatura spadała...
_________________
Moje OOOO
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 224 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6021
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2019-03-14, 22:04   

antares2000 napisał/a:
Uszczelkę pod głowicą jednak wykluczam, ponieważ ani wody (płynu) w oleju nie ma (na korku nie tworzy sie emulsja) ani oleju w płynie chłodzącym.
I tu się mylisz ,bo jak wspomnieli poprzednicy , wcale nie muszą ,a w tym silniku wręcz nie występuja wcale lub bardzo rzadko ,wspomniane przez ciebie objawy .Takze szykuj sie na wymiane uszczelki pod glowicą ,bo praktycznie na 100% to ona jest przyczyną tego co ci się dzieje .Kolega ostatnio miał podobne objawy w 2,5 tdi ...żadne inne objawy nie występowały ...nawet robił test na zawartość CO2 w płynie...w dwóch zakładach i żaden test nie wykazał obecnosci spalin ...a jednak przyczyną okazała sie własnie uszczelka pod glowicą.co bylo od razu widoczne po zdjęciu glowicy
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
  
 
 
antares2000 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 176
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2019-03-14, 23:16   

MUNIOR napisał/a:
I tu się mylisz ,bo jak wspomnieli poprzednicy , wcale nie muszą ,a w tym silniku wręcz nie występuja wcale lub bardzo rzadko ,wspomniane przez ciebie objawy .Takze szykuj sie na wymiane uszczelki pod glowicą ,bo praktycznie na 100% to ona jest przyczyną tego co ci się dzieje
Oczywiście biorę sobie do serca wszystkie wasze sugestie zwłaszcza z tą uszczelką. Ale zanim dam rozgrzebać silnik chcę wykluczyć wszystko inne.
I tak np dzisiaj właśnie zrobiłem trasę ok 300km do Katowic i z powrotem. Podczas jazdy wskaźnik temperatury pokazywał ciut powyżej 90stC a jak podjeżdżałem pod Górę Św. Anny (kierunek od Opola, prędkość ~140->110 obr ~3000-2200) to nawet 94st (wskazówka nie była jeszcze równo w połowie pomiędzy 90 a 100). Na Górze Św Anny zatrzymałem się i sprawdziłem ręką dolny przewód wody biegnący od termostatu do chłodnicy. Ku mojemu zdziwieniu był ciepły ale nie gorący jak ten górny.

Więc moje pytanie jest takie, czy jeśli termostat nie działa jak należy i nie otwiera się na tyle na ile powinien to czy nie da to takich właśnie objawów?

Przypomnę jakie to objawy:
- słabe ogrzewanie wewnątrz kabiny
- dużo chłodniejsza dolna część chłodnicy w porównaniu z górną
- dużo chłodniejszy wąż dolny (od termostatu) niż górny nawet po długiej jeździe
- wskaźnik temp powyżej 90 st a wcześniej był ciut poniżej 90
- nie załączający się drugi bieg wentylatorów

Przedwczoraj w pracy sprawdzałem i wzorcowałem nowy termostat firmy Wahler. Na mikro-kąpielowym kalibratorze termostat działał idealnie. Przy temp 86,00 stC pozostawał jeszcze zamknięty ale już przy 87,00st odrobinę się uchylał (~0,5 mm), przy 90st szczelina wynosiła ~3-4mm a dla 95st otwarcie wynosiło ~5-6mm. Czas otwarcia (86st->87st) 2'16"

Moim skromnym zdaniem gdyby termostat mój zacinał się i nie uchylał się jak powinien (całkowity skok z tego co gdzieś wyczytałem to 7mm to przy 102stC) i pozostawał tylko troszeczkę uchylony to duży obieg nie włączałby się jak należy na czas. To tłumaczyłoby zimniejszą dolną część chłodnicy, chłodniejszy dolny wąż oraz nie załączanie się II stopnia wentylatorów i podwyższoną temp na wskaźniku na tablicy liczników.

Poprawcie mnie jeśli źle rozumuję.

[ Dodano: 2019-03-14, 23:27 ]
Jarewa napisał/a:
wiec nie szukaj przyczyn w schładzaniu a szukaj przyczyny w nagrzewaniu

odkąd mam Zetora (a to prawie 8 lat) to zawsze wolno się nagrzewał, jadąc 5 km do miasta w chłodne wczesnowiosenne lub jesienne dni nigdy nie nagrzewał się do 90st no co najwyżej 50st a nie wspomnę już o zimowej porze. Ale jak już się rozgrzał to trzymał równo temp. Natomiast w lecie to chwila moment.

Jarewa napisał/a:
kolega musiał dać 5km w piz.... by osiagnać 90stC

a u was koledzy "1zeciarze" jak to wygląda, ile czasu potrzebuje wasze autko aby osiągnąć 90stC?
  
 
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 106 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3216
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-03-14, 23:57   

Cytat:
a u was koledzy "1zeciarze" jak to wygląda, ile czasu potrzebuje wasze autko aby osiągnąć 90stC?


U mnie wolno nagrzewa się , bo póki zimny silnik to staram się nie jezdzić na dużych obrotach i delikatnie wciskam gaz , by turbo nie wchodziło na max. doładowanie.
Przeważnie staram się trzymać obroty od 2 000 do 2 500.
A przy włączonym ogrzewaniu na max to zajmuje to trochę czasu.
W avancie mam podgrzewacz płynu , więc z dołu trochę poprawia to wzrost temperatury , grill nie ma nakładki , więc chłodnica zasłonięta cała kartonem , by pęd wiatru nie wychładzał komory silnika , osłona na silnik założona, nowa chłodnica , nagrzewnica i klapy oklejone.
W środku jest ciepło i właśnie nagrzewnica odbiera dużo ciepła , a na silniku wolno rośnie wtedy temperatura , ale jak już czasem trzeba wyprzedzić ze dwa tiry i dasz trochę w gaz , to wskazówka od temperatury szybciej zmierza ku 90-ciu stopni.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce forum audi 80


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Serwis mechaniczny :: Blacharstwo lakiernictwo :: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13