Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABK] Problem z buczeniem w aucie  
Autor Wiadomość
krzys199 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysztof
Wiek: 22
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 4


Wysłany: 2017-07-06, 23:13   [B4 ABK] Problem z buczeniem w aucie

Witam.
Nie wiedziałem w jaki dział dac temat więc wstawiam tu.
Otóż podczas jazdy slychac bardzo głośne buczenie i rozchodzi się po przodzie samochodu.
Dziwne jest to, że buczy podczas jazdy prosto i podczas skręcania w lewo, gdy skręcam w prawo buczenie cichnie. Najgłośniej jest przy prędkości 60km/h. Gdy gwałtownie przyśpieszam buczenie także cichnie i gdy zwalniam albo jadę stałą prędkością buczy niesamowicie. Ten hałas zauważyłem jakos rok temu i nie był taki głośny. Wymieniłem łożyska i wszystkie przeguby i nadal buczy i cały czas robi się coraz głośniej. Doczytałem, że może to byc wina skrzyni biegów ale nie jestem pewien.
Daję filmik gdzie słychać te buczenie(polecam założyć słuchawki ponieważ najlepiej wtedy słychac) https://www.youtube.com/watch?v=bJJi9TGDk4Q
Co to może być ?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9081
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-07-07, 07:23   

krzys199, kurde dźwięk ten dość mocy jest ale skrzynie to zwykle wyją i jest to inny dźwięk trochę od tego. A jak sprawa wygląda z wydechem - ori? bo bardziej bym chyba tu szukał.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 216 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7440
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-07-07, 18:04   

Moim zdanie masz problem z oponami dokładnie z bieżnikiem rzuć fotki jednego kola i drugiego na bieżnik w dobrej jakości. Jak i pokaż jak wygląda zbieżność/pochył koła
_________________
Moje OOOO
 
 
bloku 
Stary Klubowicz



Silnik: AAH
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 1065
Skąd: Reda


Wysłany: 2017-07-07, 23:33   

Ja bym sprawdził dolot. Przy normalnej jeździe mogą być wibracje od lewego powietrza lub pękniętej obudowy filtra. Podczas dużego obciążenia może nie być tego słychać bo to dośc duża pucha a ABK nie ma aż takiego zapotrzebowania.

Drugie podejrzenie to opony lub łożyska.
_________________
Audi Coupe Gang FanPage
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH
Jest: A8 ABZ
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
krzys199 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysztof
Wiek: 22
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 4


Wysłany: 2017-07-07, 23:37   

tak, wydech fabryczny, a co moze byc z nim nie tak ? Miałem to samo na zimowych oponach, teraz mam zalozone takie na jeden sezon(jutro zrobie zdjęcia i wstawie). Zbieżnośc robiłem tydzień temu ale dalej to samo, niewiem własnie jak z pochyłem, chyba nie ustawiali tego ale raczej na ustawianiu powinno pokazac czy są dobrze.

[ Dodano: 2017-07-07, 23:39 ]
Dodam jeszcze że sciąga mi samochód na lewo i też nie mam pojęcia od czego to.

[ Dodano: 2017-07-07, 23:46 ]
Obudowe powietrza mam własnie lekko obłamaną i narazie jest prowizorycznie zaklejona taśmą. Jutro zrobie zdjęcie i pokaże jak to wygląda

[ Dodano: 2017-07-08, 22:45 ]
Gołym okiem widac że koła są krzywo ustawione. Przy prostej kierownicy lewe koło jest skręcone lekko w lewo a prawe jest prosto.
http://imageshack.com/a/img924/6782/JOMnRF.jpg (widok prawego koła)
http://imageshack.com/a/img923/3528/vDv7Ny.jpg (widok lewego koła, widac ze jest skręcone)
http://imageshack.com/a/img923/9057/ZHZZYo.jpg (kierownica skręcona lekko w prawo, widac ze prawe kolo jest skrecone w lewo, natomiast lewe koło jest na wprost)
http://imageshack.com/a/img923/8280/KrxKbY.jpg (prawa opona)
http://imageshack.com/a/img923/7800/R0riIu.jpg (lewa opona)

Nie mogłem załączyć zdjęć więc wrzucam tak.
Jak waszym zdaniem jest z kątami ?
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9081
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-07-09, 08:22   

krzys199, tak po zdjęciach nie wiele da się stwierdzić najlepiej podjedź na inną stację i nie ci sprawdzą koszt to 30 zł. Z doświadczenia wiem że z tym ustawianiem zbieżności i kątów jest różnie, sam mam u siebie jednego sprawdzonego gościa u którego jeszcze się nie zawiodłem a u innych bywało różnie.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 216 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7440
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-07-09, 09:20   

Zerknij czy na brzegach w opon protektor nie jest zużyty w "z" tak jak zaznaczyłem na zdjęciu po wewnętrznej i zewnętrznej stronie.




krzys199 napisał/a:
Gołym okiem widac że koła są krzywo ustawione. Przy prostej kierownicy lewe koło jest skręcone lekko w lewo a prawe jest prosto.


W przednim napędowy jest rozbieżność wiec dwa koła nigdy nie będą na prost, jedno i drugie powinno troszkę na zewnątrz.
_________________
Moje OOOO
 
 
Mareczeq 
Audi 80 Mastach



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Marek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 121


Wysłany: 2017-07-11, 20:28   

Skoro hałasuje przy skręcie w lewo to zamień koła. lewe z prawym. jesli bedzie różnica to wina kół

[ Dodano: 2017-07-11, 20:30 ]
A co do sciągania w lewo to mało kto podejmuje sie ustawiania kontów pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. No i tez moze byc lekko przesunieta tylna belka na srubach
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
krzys199 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysztof
Wiek: 22
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 4


Wysłany: 2017-07-12, 00:19   odp

Protektor nie jest tak zuzyty. opony się w miare rownomiernie scieraja. zamiana kół nic nie daje, jest to samo. Co do ściągania umówiłem się na ustawianie kątów na piątek i zobaczymy czy im się to uda :p Myślicie że sensowne jest podniesienie samochodu podnośnikiem i rozpędzenie go do np 60km żeby sprawdzic czy buczy ?
 
 
Mareczeq 
Audi 80 Mastach



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Marek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 121


Wysłany: 2017-07-12, 10:27   

Jak najbardziej. A jesli za mało 60km/h to do stu. Tylko pamietaj, ze jak juz bedziesz mnieł całe auto poniesione to rozpędz je do 100 km/h to szybko wyrzuc na luz i puśc szpak srzegło, tak zeby koła kręciły sie swoim pędem to wtedy bedziesz miał wiekrze szanse na znalezienie przyczyny. Bo gazując go na 3 biegu to silnik zagłuszy Ci wszystko
 
 
krzys199 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysztof
Wiek: 22
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 4


Wysłany: 2017-07-17, 23:14   

Podnosilem na podnosnik i nic nie bylo slychac. Pojechalem na stacje diagnostyczna zeby sprawdzili katy i ustawili. Okazalo sie ze byly mocno przestawione. Po ustawieniu katow buczenie ucichło(tzn buczy ale teraz tylko przy skręcie w lewo i to cicho). Okazało się że to łożysko lewe. Mysle ze przez zle ustawienie katów miało większe obciązenie i sie szybko wyrobiło. Nie ustawili tylko zbieznosci poniewaz wyrobiła się śruba rzymska i zrobiła się okrągła. Próbowałem sam spróbować odkręcic tą śrubę i wymienic na nową ale nie mam odpowiednich narzędzi i muszę do warszatu dać żeby wymienili. Kąty były tez przyczyną ściągania w lewo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14