Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[All AUDI] geometria kół???  
Autor Wiadomość
Dynia1990 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Krystian
Wiek: 30
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 71


Wysłany: 2015-09-28, 17:59   

Witam,

odświeżę temat, ponieważ mam pewien problem. Otóż od jakiegoś czasu próbuje zrobić przednie zawieszenie mojej Audi. Niestety bezskutecznie, zawsze coś jest nie tak. Dawno nie robiłem geometrii wiec postanowiłem, że się udam do warsztatu. Pierwszy raz jak się tam zjawiłem mechanik stwierdził, że mam wybite poduszki amortyzatorów i bez sensu jest cokolwiek przy niej robić zanim tego nie wymienię. Długo nie myśląc udałem się po części i wymieniłem poduszki, a przy okazji końcówki drążków kierowniczych (gwinty były zniszczone). Dodam jeszcze że jakiś rok temu wymieniałem sworznie, a w tym roku jeszcze tuleje wahaczy, gumy na drążku stabilizatora i łączniki stabilizatora.

Po naprawie udałem się ponownie na geometrie i zostawiłem auto na 1,5 godziny. Po powrocie dowiedziałem się, że ustawili to co się dało. Prawa strona była ok, lecz lewej nie dało się ustawić tak jak powinno to być. W załącznikach przesyłam wydruki jakie otrzymałem. Mechnicy stwierdzili że nie dało się ustawić lewej strony i że auto dziwnie się zachowuje na drodze. Nie wiedząc co robić zabrałem papierki i wróciłem do domu. Auto lepiej się prowadziło, ale to nadal nie jest to co powinno być. Auto pływa po drodze, jest bardzo niestabilne na nierównej drodze (Mechanik stwierdził że lewy amortyzator jest słaby i faktycznie tak jest, bo będę musiał go wymienić niebawem, ale chyba na samą geometrie nie ma to aż tak wielkiego znaczenia żeby nie dało się ustawić kątów?) Dodatkowo zauważyłem nadal coś stuka/puka najbardziej przy maksymalnych skrętach kierownicy, a przy dynamicznym przyśpieszaniu wydaje się jakby koło przeskakiwało na asfalcie.

Uff :) Przepraszam za taki esej, ale nie wiem już co robić. Tyle już zostało wymienione i nie wiem co jeszcze może być. Już nie chodzi mi o delikatne stuki, ale o to żeby auto prowadziło się pewnie (sztywno), a nie jak flaki z olejem. Doradźcie co zrobić. Może jechać jeszcze gdzieś indziej?


Link do wydruku:

https://drive.google.com/file/d/0B2D1Piv3Ge0XdUxkZktER256WFE/view?usp=sharing

Dodano: 2015-10-07, 07:17
Zna ktoś dobrego mechanika od zawieszeń w okolicach Katowic?
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Kolczat 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Imię: Łukasz
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 2753
Skąd: Lędziny


Wysłany: 2015-10-07, 10:16   

pływanie może być spowodowane tym amortyoztorem, stuki mogą być spowodowane źle założonym łożyskiem górnym - miałem podobnie, jeżeli nie dokręcisz odpowiednio nakrętki z dwoma wypustkami zaraz na poduszkę co przychodzi oraz nakrętki górnej co przychodzi na kielich, ja łącznie wtedy kupiłem po trzy pary tych poduszek i dopiero udało mi się porządnie ogarnąć zawieszenie
z tego co piszesz, mogli Ci nie ustawić zbieżności bo śruba rzymska była nie prawidłowo wkręcona i zabrakło regulacji (niestety nie mogę zobaczyć wydruku bo mam błokady w pracy)
mój kumpel w Lędzinach prowadzi warsztacik przy sklepie i może by to ogarnął, ale nie wiem jak u niego z terminami i nie wiem co trzeba jeszcze powymieniać żeby wszystko hulało, możesz zadzwonić i popytać: 32 216 60 83 - poproś o rozmowę z Adamem, bo to jest numer na sklep
_________________
temat:
http://www.audi80.pl/audi...zat-vt29880.htm
 
 
hubertm 
Audi 80Spec



Silnik: NG
Imię: Hubert
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 323
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2015-10-07, 10:51   

Witam,

Dołożę swoje "5 groszy"..,-takie dosyć mocne uderzenie w kierownice i hałas oraz przeskakujące przy tym koło/koła przy dużym skręceniu kierownicy i ruszeniu w takim momencie jest spowodowane uszkodzoną poduszką amortyzatora z łożyskiem (dobre są BOGE/Lemforder) ..,-przechodziłem przez to samo rok temu i po wymianie wszystko wróciło do normy.

Co do błędnego montażu poduszki amortyzatora z łożyskiem to pewnie i tutaj jest przyczyna.
Ważne jest też-aby po wymianie tulei wahaczy dokręcić je mocno na stojącym na kołach aucie.
Sworznie przy pechowej jeździe można uszkodzić szybciej niż w rok...Poza tym muszą być wysokiej jakości jak i cała reszta elementów zawieszenia aby posłużyły bez niespodzianek przynajmniej 2 lata.

Zawieszenie w naszych Audi jest proste jak budowa cepa ,ale strasznie delikatne i przez to podatne na uszkodzenia nawet tych najlepszych firm. Poprawne ustawienie geometrii nie jest skomplikowane i da się to zrobić dobrze-pod warunkiem że wszystko jest w dobrym stanie/bez luzów.

Pamiętaj też że stukają także wybite/uszkodzone poduszki silnika,-tak zwanych sanek i auto wpada wtedy również dodatkowo w drgania. Stuki dochodzą wtedy tez jakby z zawieszenia co jest mylące.

Pozdrawiam.
_________________
HM
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Dynia1990 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Krystian
Wiek: 30
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 71


Wysłany: 2015-10-16, 14:19   

Udało mi się ustalić, przy pomocy znajomego mechanika, co było powodem stuków. Otóż poluzowana była śruba łącząca maglownice z drążkiem kierowniczym. Jak sam sprawdzałem to miejsce, to niczego złego nie zauważyłem,a jednak. Stukanie ustało, tyle że geometria jest nadal rozjechana i jutro jadę do innego mechanika ją ustawić. Mam nadzieje, że wreszcie się uda. I takie przemyślenie na dziś: dlaczego te mechaniury (bo podejrzewam, że mieli też problem z tym że ustawili, przekręcili kierownicą i się rozjeżdżało ) nic człowiekowi nie powiedzą. I jedz tu człowieku do fachowców, a odeślą Cię z odkręcającym się drążkiem :D
 
 
antares2000 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 196
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2015-10-18, 00:08   

Dynia1990,
czytając post właśnie już miałem ochotę napisać o swoim przypadku, kiedy ostatni twój wpis trafił w przysłowiową dziesiątkę - ja miałem (mam bo jeszcze tego nie zrobiłem) podobnie ale u mnie jest wybita tuleja matalowo-gumowa w poprzecznym drążku kierowniczym, wlaśnie w tym miejscu gdzie drążek łączy się z maglownicą :D

Dynia1990 napisał/a:
dlaczego te mechaniury (bo podejrzewam, że mieli też problem z tym że ustawili, przekręcili kierownicą i się rozjeżdżało ) nic człowiekowi nie powiedzą

mi jak sprawdzali na trzepakach to wszystko było w porzadku, wszystkie sworznie i przguby i wahacze - nic nie mogli znaleźć, ale ja się uparłem, ze musi tu być coś nie tak bo auto plywa i stuki przy dużym skręcie.. dopiero jak przód podnieśli i zaczęli sprawdzać koła to odkryli luz - prawe koło latało jakby w ogóle łożyska nie było, wszystkiemu winna tuleja w drążku.. pod naciskiem samochodu wyglądało niby ok a dopiero w górze wyszło co to było
 
 
 
Dynia1990 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Krystian
Wiek: 30
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 71


Wysłany: 2015-10-18, 12:12   

I właśnie dlatego się zastanawiam, czy mechanicy robią przy tych autach po raz pierwszy? Bo rozumiem, że ktoś kto tylko interesuje się w ramach hobby mechaniką i naprawami może nie wiedzieć takich rzeczy, bo robi coś np. pierwszy raz. Ale oni mieli w swoich rękach nie jedno auto. No nic, koniec wywodu na temat mechaników, bo to ani temat, ani miejsce :)

Wracając do geometrii. Wczoraj byłem na innym warsztacie i co prawda nie ustawili mi idealnie, bo również mieli problem z lewą stroną, ale auto jeździ o niebo lepiej (czyli najgorszym problemem była mała, odkręcająca się śruba drążka kierowniczego). Tyle że tutaj mechanicy wytłumaczyli mi, że coś musiało się dziać z lewym McPersonem lub zwrotnicą i jak się tak dłużej zastanowiłem, to miałem kiedyś małą awarie w trasie, że jedno z mocowań lewego wahacza puściło (tak btw. to w ten sam dzień przed wyjazdem miałem robiony przegląd na stacji diagnostycznej i wszystko było "idealnie"). Także może na wiosnę trzeba będzie przyjrzeć się całej lewej stronie.
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
misiekb4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Michał
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 187
Skąd: Lubuskie


Wysłany: 2016-02-05, 17:08   

Panowie mam problem ze zrobieniem zbieżności i geometrii. Wymieniłem dziś amorki i sworznie. Poza tym wszystko świeże niecałe dwa lata temu wymieniłem w sensie końcówki drążków, łączniki itp. Pojechałem po tej operacji na sprawdzenie i ustawienia. Ale panowie po kilku minutach wypocin stwierdzili że te śruby na drazkach są krzywe i tak skleszczone że nic nie zrobią :-/
Co teraz mam robić, w sumie lipa znów drążki i końcówki wymieniać...
A podgrzewać chyba nie bardzo, jak już tym bardziej że nie próbowali i odeslali bez tego.
_________________
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9287
Skąd: Zamość


Wysłany: 2016-02-05, 17:17   

misiekb4 napisał/a:
Ale panowie po kilku minutach wypocin stwierdzili że te śruby na drazkach są krzywe i tak skleszczone że nic nie zrobią :-/
wymienić śruby rzymskie
Jestem zdziwiony że w ogóle się tego podjęli zwykle pytają czy śruby były ruszane i smarowane jak nie to nawet nie wjeżdżają na maszynę.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
misiekb4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Michał
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 187
Skąd: Lubuskie


Wysłany: 2016-02-06, 04:48   

Hm, ale to same śruby czy raczej jest konieczność wymiany całych drążków?
_________________
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9287
Skąd: Zamość


Wysłany: 2016-02-06, 07:06   

misiekb4 napisał/a:
Hm, ale to same śruby czy raczej jest konieczność wymiany całych drążków?
po co całe drążki, same śruby wystarczy. No chyba że uda Ci się te tak wykręcić i przesmarować aby nie uszkodzić tego miejsca na klucz to równie dobrze może nic nie trzeba wymieniać. Nie wiem jak to u Ciebie wygląda w tej chwili. Koszt śruby to coś ok 35 bo w tamtym roku też kupowałem jedną.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
misiekb4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Michał
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 187
Skąd: Lubuskie


Wysłany: 2016-02-06, 07:23   

Kurcze trochę kiepsko to wygląda więc chyba lepiej całe drążki wymienię, bo mogę całkiem te śruby uwalic :-/
_________________
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9287
Skąd: Zamość


Wysłany: 2016-02-06, 07:40   

misiekb4 napisał/a:
bo mogę całkiem te śruby uwalic :-/
to jak coś ci nie pójdzie to zawsze można kupić całe drążki. Wkręć nową końcówkę palnik i podgrzać śrubę i powinna pójść.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
hubert26w 


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Hubert
Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 327
Skąd: Szydłowiec/Maz.


Wysłany: 2016-02-06, 09:41   

Siemano! Zgadza się śruby rzymskie szybko się zapiekają :-/ Moja rada taka wyjmij całe drążki ze śrubami i dawaj w imadło. Wtedy jest dostęp i może nie obrobisz miejsca na klucz. Ostatnio żeby wymienić końcówkę to musiałem tak zrobić bo po 2 latach zapiekło się że szok :shock: Wyjmij aku i będziesz miał lepszy dostęp ;-) Spokojnie i cierpliwości życzę ;-)
 
 
misiekb4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Michał
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 187
Skąd: Lubuskie


Wysłany: 2016-02-06, 13:24   

No właśnie ktoś już chyba kiedyś z tym walczył, bo mega zjechane są te śruby. Lepiej się przygotuję i kupię obie końcówki i drążki żeby raz a porządnie zakończyć temat.
_________________
VAG-COM diagnostyka - LUBUSKIE
 
 
hubert26w 


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Hubert
Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 327
Skąd: Szydłowiec/Maz.


Wysłany: 2016-02-06, 14:35   

Same drążki to może da się odzyskać. Daj tylko nowe śruby i końcówki. Dobrze tylko zapiąć w imadło i heja banana ;-) Ja też się trochę z tym namęczyłem, ale jakoś poszło. Dużo psikać czymś w rodzaju wd i dobrą żabą kręć.
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 19