Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.3 NG] Chrobocząca pompa wspomagania  
Autor Wiadomość
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7636
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-10-01, 17:17   

h/k napisał/a:
A może po prostu filtr wyłapuje to, co pompa z siebie wypluwa.


Nie ma filtra.

Z regeneracja jest troszkę lipa, albo się uda albo nie ale często wytrzymując tylko okres gwarancyjny. W tym przypadku sprawna używka albo zamiennik nie chinski.
_________________
Moje OOOO
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 479


Wysłany: 2017-10-23, 12:18   

Jarewa napisał/a:
Nie ma filtra.

Z regeneracja jest troszkę lipa, albo się uda albo nie ale często wytrzymując tylko okres gwarancyjny. W tym przypadku sprawna używka albo zamiennik nie chinski.


Dzięki za pomoc.
Filtr jest. ;-) Siatkowy, w postaci kubełka, w który wchodzi miarka.
Niestety, mimo wszystko opiłki drobniutkie nadal się pojawiają!
Czy w takim wypadku jest sens jeszcze raz filtr dokładnie umyć, kupić 2-3 litry płynu Total LHM (albo 2 litry jakiegoś niedrogiego oleju ATF na płukanie i Total LHM na zalanie), jednym-dwoma litrami wypłukać układ - jak np. tu piszą: https://a4-klub.pl/topic/76011-all-p%C5%82ukanie-uk%C5%82adu-wspomagania/ i zalać resztę do znaku maksimum? Oczywiście miałbym w zanadrzu przygotowany pieniądz na używaną pompę. Czy luz wzdłużny na kole pasowym jest dopuszczalny w tego typu pompach? Jak na razie 3 sztuki raczej mocno używanych pomp (w tym moja) wykazują dość spory ten luz.
Szkoda mi też przekładni niszczyć, koszt regeneracji to dobre 500 zł z tego co wiem, no i przy samym demontażu i montażu w aucie to trochę godzin spędzę, a jeszcze jakoś z niej nie leje, bardziej powiem, że się poci. Ubytek płynu jest bardzo mały.
Sama wymiana płynu to pomysł podyktowany opiniami z poprzedniej strony na temat płynu FEBI, który jest obecnie u mnie w układzie, dokładnie jest to typ 6162. Na dwóch zupełnie różnych forach czytałem też złe opinie o płynie wspomagania tej firmy, że temperatura powoduje za mocne rozrzedzanie się tego płynu. Ja sam mam kilka przykrych zdarzeń w związku z różnymi częściami od tej firmy i to bardzo krótki czas temu.
Lać tego Totala czy nie? Ktoś jeszcze ma doświadczenia w tej kwestii?
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7636
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-10-23, 15:12   

h/k napisał/a:
Filtr jest. Siatkowy, w postaci kubełka, w który wchodzi miarka.


To jest tylko filtr co filtruje co wlewamy, ale nie ma obiegowego filtra. Po drugie te sitko i tak przepuszcza co mniejsze od 0.5mm


W przypadku opiłków zawsze montuje spory magnes na zbiorniczku on wyłapuje opiłki metalu, zawsze tak robię sobie czy klientą kiedy padła pompa wymiana oleju i magnes BEZ ZMIANY POMPY tak z co najmniej 5tyś km. wtedy jest pewność że opiłków nie będzie i nie załatwi nowej pompy. A pozbycie się opiłków nawet skutkuje ciszą w pompie.

Jeszcze jest druga opcja instalacja filtra bocznikowego ale to jeszcze więcej kasy bo taki filtr kosztuje tyle co pompa.

Luz wzdłużny jest dopuszczalny, tylko poprzeczny nie jest dopuszczalny.
_________________
Moje OOOO
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 479


Wysłany: 2017-10-23, 23:55   

Dzięki za odpowiedź i sprostowanie z filtrem.
Czyli jak mniemam patent z magnesem może pomóc i z moją pompą? A co z płynem jaki mam zalany? Czy faktycznie ten Febi 6162 jest aż tak fatalny?
Czym kleisz magnes w zbiorniczku, żeby nie odpadł w trakcie eksploatacji i dało się go bez większego trudu potem usunąć?
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7636
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-10-24, 04:59   

Nie zauważyłem by febi był fatalny, magnes montuje za pomocą ściągaczy plastikowych. Czy pomoże w twoim przypadku nie wiem ale warto spróbować bo to opiłki przyczyniły się do tego dźwięku a po drugie wyczyścimy układ do nowej pompy.
_________________
Moje OOOO
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 479


Wysłany: 2017-10-24, 11:39   

Ok. A myślisz, że sam magnes da radę odpowiednio przygotować układ do zalania nowym płynem, bez przepłukiwania układu jakimś ATFem czy nowym docelowym płynem do zalania?
Piszesz, że montujesz magnes na zbiorniczku - jak dobrze rozumiem, to zakładasz go z zewnętrznej strony zbiorniczka, pole magnetyczne ściąga opiłki do ścianki i przy zmianie płynu wyjmujesz zbiornik i przepłukujesz jakąś benzyną lub innym obojętnym dla układu środkiem, składasz całość i zalewasz nowym płynem? W jakim dokładnie miejscu przypiąć magnes? Na forum BMW czytałem o wkładaniu magnesu do środka, ale u nas w 80tkach nie widzę zbytnio dogodnego tam miejsca... Miałem też takie obawy, że może także zasłonić wlot lub wylot płynu do/ze zbiorniczka.

Przepraszam, że może tak namolnie pytam, ale staram się, by rzeczy zrobić najlepiej jak można przy możliwie najniższym nakładzie roboty i finansowym, licząc się oczywiście z dodatkowymi wydatkami jak np. tutaj ponowna wymiana płynu czy kupno nowej pompy. A mądre i rozważne wykonanie prac przy umiarkowanie sprawnych ruchach mimo pozorów okazują się po krótkim czasie najtańszymi i najszybszymi naprawami.

Pozdrawiam
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7636
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-10-24, 18:14   

Montuje magnes na zbiorniczku zewnętrznie tak po wysokości od dołu do góry na jednej ściance aby było wygodnie taki mam 5-6cmm. Oczywiście wymieniam płyn na taki najtańszy każdy do układów wspomagania czy skrzyń automatycznych się nada bo zmieniam tylko później to co w zbiorniku, bo potem z 2 razy czyszczę zbiorniczek wyciągam go i oceniam ile tych opiłków jak już nie będzie zbyt dużo to już można stwierdzić że zrobiło się czysto w układzie i mozna myśleć o innej pompie lub może nasza odżyła i sie uciszyła:)

Jak ktoś myśli że wystarczy tylko wlać nowy płyn przepłukać układ to jest w błędzie sporo opiłków zostaje w maglownicy itd. Niektóre nawet po czasie się odrywają ze ścianek.
_________________
Moje OOOO
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 479


Wysłany: 2017-11-06, 00:26   

Pomocna porada, dziękuję. Magnes neodymowy już zamontowany i zbiera opiłki z sukcesem, gdyż już się przyklejają, a sama pompa wydaje się coraz cichsza.
Mimo wszystko jednak nasunąłem go na miarkę na wcisk i szczerze mówiąc chyba wolę tak. Przez te sitka na kubeczku powinny te małe opiłki skutecznie wędrować, tak myślę. A te stare węże od zbiorniczka już wolę nie tykać. Stare auto mnie już uczy - albo nie ruszasz, albo zrobić kompleksowo! W każdym razie magnes prawdopodobnie już tam zostanie i czasami go tylko będę sobie czyścić i oglądać. :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12