Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.3 NG] Chrobocząca pompa wspomagania  
Autor Wiadomość
Kaczors51 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Wiek: 22
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 43


Wysłany: 2016-08-04, 21:22   [B4 2.3 NG] Chrobocząca pompa wspomagania

Siema, orientuje się ktoś co to może oznaczać ? Wspomaganie chodzi pięknie, lekko, nic nie jęczy ani piszczy, tylko to chrobotanie, normalnie dźwięk mocno zużytego łożyska dochodzi z pompy wspomagania, poluźnianie paska nic nie daje, dodam, że koło ma luz wzdłużny. Jest możliwa naprawa czy pompa do wyrzucenia ? Dodam że zaczęło chrobotać jakieś 2 tygodnie temu, najgorzej jak zimny silnik, a jeżeli chodzi o olej to nie mam pojecia jaki, zrobił sie czarny, zalany na max stan.
_________________
;)
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Gotram 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 26
Skąd: LBL


Wysłany: 2016-08-04, 21:38   

Są dwie opcje.
Pompa się kończy.
Łożysko pada to raczej piszczy.
Jak jedno tak i drugie wymaga demontażu pompy. Na szrocie za 50 zł kupi sprawną :) .
Oczywiście na złomie a nie na jakieś stacji demontażu...


Ewentualnie jak skrzypi przy maksymalnym skręcie to pasek może być już sparciały i lada dzień strzeli :) .
 
 
Ne$ 
Audi 80 Mastach



Silnik: NG
Nadwozie: Coupe
Imię: Grzesław
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 134
Skąd: St-ów RSR


Wysłany: 2017-05-11, 09:51   

Witam

U mnie od wczoraj te same objawy, w związku z tym mam kilka pytań:

- jak długo można jeździć z wyjącą pompą ?
- jakie mogą być konsekwencje jeśli nie naprawie tego na dniach ?
- czy przy wymianie pompy należy wymienić też płyn?

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
_________________
Audi Coupe '90 NG ośka
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
miron72 
Władca pierścieni


Silnik: PS
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 545
Skąd: TOS


Wysłany: 2017-05-12, 07:40   

Ne$ napisał/a:
Witam

U mnie od wczoraj te same objawy, w związku z tym mam kilka pytań:

- jak długo można jeździć z wyjącą pompą ?


Aż padnie, a najlepiej wcale -wyje to się coś dzieje, niepożądanego. Wypada tego nie przedłużać.

Cytat:

- jakie mogą być konsekwencje jeśli nie naprawie tego na dniach ?


Żadne albo padnięcie pompy, zawalenie opiłkami części układu, może rozbicie auta jak się wspomaganie skończy nagle w złym momencie...

Cytat:

- czy przy wymianie pompy należy wymienić też płyn?

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam


Należy. Poleciłbym LHM Totala. Trzeba kupić więcej i przepłukać układ(przelać powiedzmy litrem płynu). Bo jeżeli coś się uciera to niekoniecznie filtr to wyłapie, taki pył o potężnej granulacji i będzie ścierniwo w obiegu. Filtr też można przemyć, wypada.
Ogólnie nieskomplikowane operacje i koszta nie kosmiczne. Kilkadziesiąt krwawiaków za płyn.

Jak kupiłem A4 to był w nim czerwony płyn wspomagania zalany, zakładam, że syntetyczny. Uszczelka pod korkiem spuchła -musiałem odkręcać żabą. Pompa jęczała z lekka.
Po płukaniu i wymianie na LHM mineralny jak ręką odjął do dzisiaj. Ileś tam tysięcy i cisza.

A z chrobotaniem to robiłem niedawno temat pompy w Mondeo I serii po lifcie. Raz -koło pasowe niedokręcone i ukosem szło(!), dwa -zapowietrzona. Po pracach mechanika jakiś tam.
Zdjąłem pasek, dokręciłem koło, poruszałem nim. Zabulgotało, odpowietrzyła się i chodzi.
"Panie Mirku, jak pan to zrobił?". Sam nie wiem, dziwne nieco, że się sama nie odpowietrzyła no ale ok, chodzi.
_________________
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
 
 
Ne$ 
Audi 80 Mastach



Silnik: NG
Nadwozie: Coupe
Imię: Grzesław
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 134
Skąd: St-ów RSR


Wysłany: 2017-05-12, 09:03   

Przez 3 dnie jeżdżę do pracy bo nie mam wyjścia raczej. Jutro mam zamiar wymienić na używkę, znalazłem u znajomego z numerem 050 145 155 A z oznaczeniem 100 BAR. Wynika, że jest od ABT lub ABK. Wizualnie też się trochę różni, tak mi się wydaje. Koło pasowe luźne nie jest więc to raczej pompa.

Samochód jeździ pewnie z 4-5 lat po wymianie maglownicy i pompa odezwała się z dnia na dzień więc raczej się nie miała jak zapowietrzyć.

Dlaczego LHM Totala a nie FEBI 6162 ?

Gdzie znajduje się filtr układu wspomagania ?

Podejdzie 050 145 155 A do 2.3 NG ?
_________________
Audi Coupe '90 NG ośka
 
 
 
miron72 
Władca pierścieni


Silnik: PS
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 545
Skąd: TOS


Wysłany: 2017-05-12, 14:48   

Ne$ napisał/a:

Dlaczego LHM Totala a nie FEBI 6162 ?


Bo ma wyższe parametry i nawet kolor ładniejszy, a Febi robi coraz większe szczyny, a częsci pakuje -nie budzi zaufania. LHM idzie do systemów w Citroenach, które obsługują poważne tematy.

Cytat:

Gdzie znajduje się filtr układu wspomagania ?


W zbiorniczku siteczko. Wypada je choćby obejrzeć czy nie ma osadów.
_________________
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Ne$ 
Audi 80 Mastach



Silnik: NG
Nadwozie: Coupe
Imię: Grzesław
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 134
Skąd: St-ów RSR


Wysłany: 2017-05-15, 10:38   

W sobotę zabrałem się za wymianę pompy, jednak ta 050 145 155 A nie podejdzie do NG, różni się rozstawem śrub więc nie ma możliwości przykręcenia do niej łap. Wypłukałem układ, umyłem siteczko i zalałem LHM Total plus tak jak radził kolega miron72 + jakieś 100 ml uszczelniacza prestone. Po kilku kilometrach moja pompa ucichła :)

dzięki za rzeczową pomoc, pozdrawiam
_________________
Audi Coupe '90 NG ośka
 
 
 
miron72 
Władca pierścieni


Silnik: PS
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 545
Skąd: TOS


Wysłany: 2017-05-15, 18:28   

No to extra. Oczywiście przez jakiś czas musisz ją obserwować(nasłuchiwać i zaglądać do płynu). Miejmy nadzieję, że będzie ok.

Jeszcze mała uwaga do zamienników -z zamiennikiem wyprodukowanym w wielkim kraju pełnym małych ludzików kupiłem A6C4. Przy okazji ze źle zamontowaną poduszką pod amorek(a raczej jej łożyskiem, które było "przycięte" śrubą mocującą) co powodowało zwiększone opory przy skręcaniu.
Pompa zdechła zanim się połapałem.
Kupiłem "nową" ori ze szrotexu.
Założyłem, płukanie. Bangla.
Rozebrałem czajna picerium. No w sumie ładna i czysta ale uszczelnienie padło. Traciła ciśnienie -bez ciśnienia jest taką tam pompką obiegową bez znaczenia. Naprawiłem(wymieniłem na nieco inne). Założyłem... chodzi pięknie.
Ale aż tak ufny nie jestem -leży zaślepiona i spakowana, a jeżdżę na ori. Chinol na zaś będzie.

Wniosek -czasem warto jednak zajrzeć...
_________________
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
 
 
bloku 
Stary Klubowicz



Silnik: AAH
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Michał
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 1064
Skąd: Reda


Wysłany: 2017-05-15, 18:53   

Nie myślałeś aby przeskoczyć na elektryczną pompę do układu wspomagania?
_________________
Audi Coupe Gang FanPage
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Ne$ 
Audi 80 Mastach



Silnik: NG
Nadwozie: Coupe
Imię: Grzesław
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 134
Skąd: St-ów RSR


Wysłany: 2017-05-16, 10:01   

To pytanie do mnie kierujesz bloku ? Nawet nie wiedziałem, że takie są :-) W fiacie bodajże są elektryczne ale chyba też trwałością nie grzeszą. Na razie działa bez zarzutu więc nie szukam dziury w całym :D
_________________
Audi Coupe '90 NG ośka
 
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 479


Wysłany: 2017-09-30, 20:54   

Witam
Podłącze się do tematu.

Co może być powodem chrobotania pompy na biegu jałowym na rozgrzanym silniku? Przy mocniejszym skręcaniu kołami (nie do oporu) lub lekko podwyższając obroty odgłos ustaje. Czy to może być wina zbyt mocno napiętego paska klinowego?
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7636
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-09-30, 21:00   

Pompa kaput.
_________________
Moje OOOO
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 479


Wysłany: 2017-09-30, 21:08   

No to szkoda. :( Pozostaje mi wycieczka na szrot. Swoją drogą jeżdżę tak od jakichś 9 tys. km i jak na razie nic gorzej nie jest. Na stetoskopie odgłos nie jest szczególnie wyraźny, za to w środku auta lepiej słychać i mnie to trochę drażni.
Dzięki!
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7636
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-09-30, 21:47   

Pompa łopatkowa, uszkodzone łopatki jak i bieżnia co prawda ciśnienie trzyma ale uszkodzenia powodują dzwięk może jeszcze sporo tak pojeździć, no ale jest jedna wada pompa generuje opiłki metalu które są wszedzie włożenie sprawnej bez porządnego płukania załatwi szybko pompę.
_________________
Moje OOOO
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 479


Wysłany: 2017-10-01, 14:16   

Po kupnie auta właśnie było mnóstwo drobniutkich opiłków na miarce, tak się w słońcu płyn mienił. Po zlaniu płynu (a był wlany jakiś czerwony chyba albo tak się zmienił kolor w trakcie eksploatacji) okazało się, że opiłków było dużo. Układ został zalany płynem mineralnym Febi, pompa trochę przycichła. W międzyczasie też wyczyściłem bardzo dokładnie filtr siatkowy w zbiorniczku - tam to w ogóle szlam był. Okresowo co jakiś czas oglądam olej na miarce i jak na razie jest stabilnie. :-) A może po prostu filtr wyłapuje to, co pompa z siebie wypluwa.

Dobrze wiedzieć, póki co spróbuję jeszcze raz sprawdzić naciąg paska, bo jak na razie obadałem w tej mojej lekko trefnej (bo z błędami) książce "Audi 80 od 1989" wyd. Auto (kupiłem tylko dlatego, że jedyna po polsku o B4), że pasek ma się ugiąć o 10 mm pod stronie napędzającej, czyli wynika z tego, że od strony pompy wody - a na rysunku montażowym mam samą pompę wspomagania napędzaną tym paskiem, logika tej książki powala. A ja miałem ostatnio wrażenie przy robieniu w aucie, że ledwo 8 mm się ugiął i to od spodu, pomiędzy pompą wspomagania a kołem pasowym dwumasowym. No i ciekaw jestem, czy to poluzowanie paska da w ogóle jakieś efekty.

No a jakoś 120 zł na pompę (używana ok. 40 zł) i płyn do płukania i zalania trzeba będzie odłożyć i pewnie w miesiącach grudzień-styczeń to ogarnę.

Jarewa napisał/a:
Pompa łopatkowa, uszkodzone łopatki jak i bieżnia co prawda ciśnienie trzyma ale uszkodzenia powodują dzwięk może jeszcze sporo tak pojeździć


To mnie znacznie pocieszyło. Tym bardziej była to dla mnie ważna informacja, bowiem w przyszłym tygodniu i prawdopodobnie pod koniec roku szykują mi się dwie długie trasy. Właśnie zauważyłem, ze wspomaganie bardzo ładnie działa, ale brakuje tylko mu takiego kulturalnego "mruczenia", bardzo charakterystycznego dla układu wspomagania hydraulicznego produkowanego przez ZF. Na krańcach do oporu kręcąc, słychać takie gwałtowne syczenie z obcieraniem, ale w Golfie miałem tak samo, a pompa właśnie przy normalnej pracy podczas wspomagania kręcenia kierownicy sobie ładnie mruczała.
A jak kwestia przekładni po płukaniu i wymianie pompy? Ma lekkie zapocenia i ostatnio przy wymianie harmonii widać było, że wcześniej ktoś też zmieniał (ciężko powiedzieć kiedy), ubytki płynu są małe (rzędu 3 mm w przeciągu ok. 3-4 tys. km). Może by tak od razu zregenerować ją, ale wtedy używana pompa nie ma moim zdaniem sensu...
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 17