Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.6 ABC] Quattro, przy pełnym skręcie "ciągnie"  
Autor Wiadomość
Kociemb 
99% Klubowicza


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant Quattro
Imię: Kociemb
Dołączył: 28 Maj 2017
Posty: 80
Skąd: Kielce


Wysłany: 2017-11-22, 23:09   [B4 2.6 ABC] Quattro, przy pełnym skręcie "ciągnie"

Witam!

Przy pełnym skręcie, podczas manewrowania/zawracania strasznie "ciągnie" mi opony, tak jakby przeskakiwały po ziemi...

Zaczęło się od tego że poleciały wszystkie 4 tulejki w wahaczach z przodu(prawdopodobnie poprzedni właściciel poskręcał wszystko na podnośniku, bo było robione całe przednie zawieszenie). Wahacze wymienione na nowe Lemfordera, bo nowe tulejki nie pasowały do tamtego chińskiego badziewia. Reszta zawieszenia raczej bez luzów.

Tego zjawiska ciągnięcia opony po zakupie na 99% nie było, zaczęło się chyba jak tulejki całkiem się poobrywały. Po wymianie wahaczy to samo, nie martwiłem się tym bo sądziłem że to kwestia geometrii ale po zrobieniu zbieżności dalej to samo.

Co może być tego powodem ? Może geometrię spartolili ? W ogóle na tym wydruku bardzo mało parametrów jest, tylko zbieżność i kąt pochylenia koła...

Przeszło mi przez myśl że może zamieniłem wahacz lewy z prawym, ale wtedy pewnie mieli by problem z ustwieniem geometrii, więc to chyba wykluczone...
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9287
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-11-23, 08:20   

Kociemb, a pokaż ten wydruk, możę ktoś coś zobaczy. Ja kiedyś podobnie miałem, co prawda nie w q ale w oście ale powodem były źle ustawione kąty
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Kociemb 
99% Klubowicza


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant Quattro
Imię: Kociemb
Dołączył: 28 Maj 2017
Posty: 80
Skąd: Kielce


Wysłany: 2017-11-23, 13:34   

Okk wieczorem zrobię fotkę bo zaraz do roboty lecę, na pewno w tylnym lewym kole jest rąbnięty kąt o ponad stopień ale to muszę śrubę zmienić bo nie mogli odkręcić. Jednak tył chyba nie ma tutaj nic do rzeczy ?

[ Dodano: 2017-11-23, 23:48 ]
Wydruk z geometrii:
https://images81.fotosik.pl/915/e85df6cdf9073d7e.jpg

Generalnie tak czy inaczej muszę jechać ponownie na geometrię po wymianie śrub regulacyjnych z tyłu, i wybiorę chyba inny zakład z geometrią 3d....

Z zawieszeniem z przodu powinno być wszystko w porządku bo o ile wierzyć gościowi od którego kupilem samochód to cały przód był piaskowany, założone nowe silentblocki Lemfordera, nowe amorki sachsa itd... Tylko nie wiedzieć czemu, skoro kupował markowe części to pożałował na wahacze. Widać że jakaś chińszczyzna bo założyłem teraz z Lemfordera i są wykonane z 2 razy grubszej blachy, no i te stare wyginały się jakby były z papieru przy próbie wyprasowania tulejek.

W każdym razie sprawdzałem breszką i reszta zdaje się być okej, z małą dozą niepewności bo przy sprawdzaniu wszystko pływało przez kompletnie rozwalone tulejki na wahaczach....
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9287
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-11-24, 08:17   

Kociemb, no w sumie nie najgorzej, jeśli chodzi o przód ale tył to lipa.
Chodź u siebie mam 0°15' na obu przednich kołach, mówię o kątach. Chyba że przy q jest ciut inaczej - tego nie wiem.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Kociemb 
99% Klubowicza


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant Quattro
Imię: Kociemb
Dołączył: 28 Maj 2017
Posty: 80
Skąd: Kielce


Wysłany: 2017-11-24, 13:46   

Tył to wiem że lipa, ale tak było już od zakupu auta bo z tyłu nic nie robiłem. W przyszłym tygodniu wymienię śruby do regulacji z tyłu i śmignę jeszcze raz na geometrię... W każdym razie ten tył chyba nie wpływa na ciągnięcie opon przy skręcie ?
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9287
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-11-24, 13:56   

Kociemb napisał/a:
W każdym razie ten tył chyba nie wpływa na ciągnięcie opon przy skręcie ?
raczej nie
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
bloku 
Stary Klubowicz



Silnik: AAH
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Michał
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 1064
Skąd: Reda


Wysłany: 2017-11-24, 19:48   

W Quattro podstawa to ustawienie tylnej osi. Przede wszystkim zbiezność na 0 lub na +0,2 jeśli auto ma się prowadzić nieco agresywniej i latać bokami. Kąty według uznania ale jak na ulicę to na -0,5 starczy. Wyeliminowanie luzów to podstawa i wtedy dopiero możesz ustawiać przód.
_________________
Audi Coupe Gang FanPage
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13