Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] Jak wyłączyć ABS na czas testów  
Autor Wiadomość
antares2000 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 196
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2019-03-13, 15:03   [B4 1.9 1Z] Jak wyłączyć ABS na czas testów

Witam.
Mam zamiar przeprowadzić próbę hamowania na mokrej nawierzchni z aktywnym układem ABS i bez niego i porównać długość drogi hamowania.

Ale nie wiem jak wyłączyć ABS. Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić?
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 164 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3812
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-03-13, 17:23   

Bezpiecznik wyjmij.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
antares2000 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 196
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2019-03-13, 17:52   

maciek889 napisał/a:
Bezpiecznik wyjmij.

a który to bezpiecznik?

[ Dodano: 2019-03-13, 17:58 ]
Znalazłem taki opis:
12 - zestaw wskaźników, oświetlenie przełączników, światła cofania,
regulator zasięguświateł,automatyczny układ kontroli, układ
regulacji prędkości, ABS, komputer pokładowy, gniazdo zespołu pamięci
( tylko urządzenia sterujące) układ zwiększający obroty biegu
jałowego, układ ogrzewania kolektora ssącego, 15A

Ale jeśli to ten bezpiecznik i go wyjmę to przestanie działać sporo rzeczy w tym liczniki, praktycznie auto nie odpali (chyba) :|

[ Dodano: 2019-03-13, 18:03 ]
Czy ma ktoś może jakiś inny pomysł?
 
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 254 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9197
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-03-13, 18:11   

antares2000 napisał/a:

maciek889 napisał/a:
Bezpiecznik wyjmij.

a który to bezpiecznik?
pisze na pokrywie ;-) u mnie odpięcie go nie odłącza nic po za tym a nie wiem jak to w tdi.
Inna sprawa że tu może być zonk w tłumaczeniu książki.

Cytat:
[ Dodano: 2019-03-13, 18:03 ]
Czy ma ktoś może jakiś inny pomysł?
możesz odpiąć jeden z czujników tylko nie wiem czy wówczas nie zosatanie błąd zapisany i czy abs nie trzeba będzie vagiem kasować.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Kogutiru 


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Sebastian
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 107
Skąd: Legnica


Wysłany: 2019-03-13, 19:22   

Czujnik mozna wyciągnąć wyskoczy ze abs nie dziala lecz po zapieciu wtyczki i uruchomieniu ponownie silnika abs będzie działał
Albo cały sterownik absu odłącz
 
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 218 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7540
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-03-13, 20:21   

Problem w tym że ABS nie ma bezpiecznika, najszybciej i bez błędów to odłączyć czujnik stopu..
_________________
Moje OOOO
 
 
antares2000 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 196
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2019-03-13, 23:19   

Jarewa napisał/a:
najszybciej i bez błędów to odłączyć czujnik stopu

a gdzie jest ten czujnik stopu i jak go odłączyć?

[ Dodano: 2019-03-13, 23:21 ]
PieterB napisał/a:
możesz odpiąć jeden z czujników tylko nie wiem czy wówczas nie zosatanie błąd zapisany

no właśnie PeterB, tego wolałbym uniknąć... jak żaden inny sposób nie podziała, to wtedy w ostateczności zrobię jak sugerujesz

[ Dodano: 2019-03-13, 23:33 ]
Na schemacie widziałem, ze na zacisk nr1 sterownika ABS jest podawany +12V z przekaźnika (349). U mnie nie ma przełącznika ABS więc przekaźnika chyba też nie ma. Jeśli sie nie mylę, to w takim razie +12V jest podawane na stałe po przekręceniu zapłonu.

A jeśli tak to może wystarczyłoby zdjąć napięcie +12V z zacisku nr1? Co o tym sądzicie?

 
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3472
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-03-13, 23:36   

Odepnij czujnik abs jeden .
To , że zapisze błąd w ecu , to w niczym nie przeszkadza.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
antares2000 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 196
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2019-03-13, 23:50   

Krzysiek 84 napisał/a:
Odepnij czujnik abs jeden

W którym miejscu najlepiej wypiąć, przy samej pompie czy może gdzieś indziej?

[ Dodano: 2019-03-13, 23:54 ]
Krzysiek 84
A czy ten schemat powyżej z ABS SW i ABS Comb Relay przedstawia układ do wyłączania czy włączania ABS?
 
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3472
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-03-14, 00:24   

Wypnij tam gdzie masz najlepsze dojście.

Nic mi ten wykres nie mówi , elektryka nie jest dla mnie.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
antares2000 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 196
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2019-03-14, 01:28   

Krzysiek 84 napisał/a:
Nic mi ten wykres nie mówi , elektryka nie jest dla mnie.

Ja jestem elektrykiem ale wolałem się spytać kogoś kto temat ma już ogarnięty. Z mojej wiedzy wynika że układ przełącznik-przekaźnik służy do załączania ABS. W normalnym stanie (wg tego schematu) ABS jest wyłączony.
 
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 164 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3812
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-03-14, 10:38   

Ten schemat jest od wersji z fabrycznym wyłącznikiem jak nie masz przycisku to też nie ma tego przekaźnika. Teraz sobie przypomniałem że bezpiecznik od ABS występował w tym przekaźniku.

Gdzieś w okolicy obudowy filtra powietrza jest wtyczka od czujnika ABS (taka okrągła podłużna).
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
antares2000 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 196
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2019-06-17, 07:35   

W kwestii wyłączenia ABS-u na czas testów wyjąłem wtyczkę z gniazda znajdującego się pod czarną pokrywą przy pompie ABS. Zapaliła się tylko lampka kontrolna ABS na tablicy ale tak poza tym wszystko jest w porządku. dodam dla zainteresowanych, że u mnie po odłączeniu ABS-u mam o wiele większe czucie pod pedałem hamulca. Raz już uratowało mnie to przed wjechaniem w tył innemu kierowcy, który nagle postanowił się zatrzymać. Opony zapiszczały ale zatrzymałem się ok 0,5m przed dupą kolesia. Gdybym miał ABS włączony to już bym miał kolejny raz przód do robienia.


maciek889 napisał/a:
Ten schemat jest od wersji z fabrycznym wyłącznikiem jak nie masz przycisku to też nie ma tego przekaźnika. Teraz sobie przypomniałem że bezpiecznik od ABS występował w tym przekaźniku.


po małej przerwie wracam do tematu :-)
maciek889 ze schematem miałeś oczywiście rację...

Aktualnie skompletowałem potrzebne części do odtworzenia układu do załączania-wyłączania ABS-u. Ale mam małą zagwózdkę. Mam dwa przełączniki ABS-u o różnych numerach. Obydwa oryginały i nie wiem czym się różnią. Jeden 893941528 a drugi 893941563. Jedyną różnicą jaką na razie zauważyłem jest to że, ten z końcówką ..563 po wciśnięciu zostaje w (tak to nazwijmy) dolnym położeniu a drugi ...528 po wciśnięciu powraca do swojego górnego położenia.

I tutaj mam pytanie i prośbę do kolegów w rozkminieniu przekaźników:
1 - jaka jest różnica między tymi przełącznikami i który mam zamontować?
2 - czy to że jeden z nich nie pozostaje w dolnej pozycji po wciśnięciu oznacza, że jest uszkodzony?
Byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc kogoś kto ma taki układ w swoim Audiku.

Poniżej foto przełączników i przekaźnika.



A tutaj różnica po wciśnięciu jednego i drugiego przełącznika
 
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 164 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3812
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-06-17, 08:08   

Nie widziałem jeszcze fabrycznie takiego, który zatrzaskuje się wciśnięty (tak jak od przeciwmgielnych).
Może ktoś zamienił przód tego przycisku z jakimś innym.
Ma to działać tak że jak się wciśnie raz to przekaźnik wyłącza ABS jak się kliknie drugi raz to włącza. Też po wyłączeniu i kolejnym włączeniu zapłonu ABS będzie włączony.

Chyba ten przekaźnik można podłączyć pod deską bo w tych kostkach obok kolumny kierowniczej któryś czarno-niebieski zasila sterownik ABSu i można po przecięciu wpiąć go w przekaźnik.

Był na forum opis jak ktoś używał samego przycisku od przeciwmgielnych ze zmienionym frontem i używał go do rozłączania ABSu do resetowania po wyłączeniu zapłonu.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 218 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7540
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-06-17, 09:19   

Tak jak maciek pisze żółty to do przeciwmglowych.
_________________
Moje OOOO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16