Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] Sygnał ładowania alternatora  
Autor Wiadomość
audico 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: audico
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 237
Skąd: B-ce


Wysłany: 2017-04-11, 19:09   [B4 1.9 1Z] Sygnał ładowania alternatora

Nie chce "odgrzewać" stare tematy dlatego zakładam ten.
Po odpaleniu auta świeci mi czerwono ABS.

Błąd odczytany z ECU:
Kod:
Control Module Part Number: 028 906 021 D 
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG      D21
           Software Coding: 00000
            Work Shop Code: WSC 00117
1 Fault Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
        27-00 - Implausible Signal


Po skasowaniu natychmiast się pojawia.

Który pin w ECU (68 pinowym) daje sygnał dla komputera na temat ładowania?

Auto stało 9 dni, dziś odpaliłem po raz pierwszy na próbę, gdyż w tym czasie zmieniałem wiązkę tylnych świateł na wiązkę z instalacją do hak-u, dokładałem BC, el. szyby, lusterka, tempomat, wyświetlacz temp. zew. Wymieniałem tapicerkę, siedzenia i przednie osłony słupków.

Dziś też wkładałem komputer na jego miejsce i w aucie z klimatyzacją wcale nie jest tak łatwo jak w aucie bez.
Możliwe, że gdzieś coś przerwałem lub zgniotłem,gdyż wiązka jest bardzo ciasno ułożona przy komputerze.
Jedyne co mnie zbija z tropu to to, że pierwszych kilka odpaleń żadnego błędu dopiero później się pojawił czerwony ABS.
Możliwe, że stopą dotknąłem zamontowany już komputer i coś się przewało dlatego chcę posprawdzać najpierw ECU.
_________________
Statystyki mojego pojazdu
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 227 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6069
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-04-11, 19:29   

Bład i brak sygnału DF spowodowany jest praktycznie zawsze brakiem styku wsuwki przy alternatorze,z alternatora idzie do wtyki ECU pin 39 ,ale ja bym sobie nie zawracał tym głowy ,bo sygnał DF potrzebny jest tylko do działania podgrzewacza płynu ,a ten działa dopiero poniżej ok. 5 stopni ,wiec przez wiekszą cześć roku i tak nie działa .Co do błedu ABS ,to ABS ma swój sterownik i nie ma nic wspólnego ze sterownikiem silnika ,wiec żebyś nie wiem co tam przy nim robił i ile razy go wyciągał ,to jest to bez związku z błedami ABS-u.A co powoduje błąd ABS dowiesz się ,jak sprawdzisz błędy w sterowniku ABS ;-)
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7480
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-04-11, 19:42   

A ładowanie to ty chociaż sprawdził??
_________________
Moje OOOO
 
 
audico 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: audico
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 237
Skąd: B-ce


Wysłany: 2017-04-11, 21:08   

Nie sprawdzałem ładowania bo już było zimno, ciemno i w ogóle...
Jutro to zrobię. Do zimy trzeba podgrzewacz płynu uruchomić :-)
Zrobiłem znowu skan i tym razem nie zawęziłem się do "Engine".
Człowiek to już w rutynę wpada z tym VAG-iem, jak tylko coś się zaświeci to skanuje silnik i wsio, a tu trzeba "szerzej".
Przeskanowałem AIR BAG i znalazłem takie coś:
Kod:
2 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
        07-10 - Signal to Low - Intermittent
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
        31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent


Te błędy pojawiły się od razu po odpaleniu silnika.
Czym to było spowodowane? Spadkiem napięcia?
Mam nadzieje, że w trakcie jazdy poduszka mi nie wystrzeli.

Po skasowaniu kontrolka przestała się świecić i błędy nie powróciły.

I małe sprostowanie nie kontrolka ABS tylko AIR BAG się świeciła, przepraszam mój błąd.

Jeszcze jedno dodatkowe pytanie, czy jak przełożę, kierownicę, z auta gdzie wystrzeliła poducha do auta, gdzie nie wystrzeliła poducha, to będzie prawidłowo funkcjonować? Sprawdzałem wtyczki i są całe, nie stopione.
_________________
Statystyki mojego pojazdu
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3788
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2017-04-11, 21:11   

To błędy sporadyczne a niskie napięcie to częsty błąd a drugie to uszkodzenie kontrolki na desce.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 227 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6069
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-04-11, 21:18   

audico napisał/a:
Mam nadzieje, że w trakcie jazdy poduszka mi nie wystrzeli.
System poduszek nie może działać tak nieprzewidywalnie że jak coś jest nie halo ,to może sobie nagle poduszka wystrzelić podczas jazdy.Jak jest jakikolwiek błąd tego systemu i swieci się kontrolka ,to po prostu system nie zadziała i tyle
audico napisał/a:
czy jak przełożę, kierownicę, z auta gdzie wystrzeliła poducha do auta, gdzie nie wystrzeliła poducha, to będzie prawidłowo funkcjonować?
Kierownica nie ma tu nic do rzeczy ,tylko poduszka która się w niej znajduje ...jak przełozysz swoją poduszkę i nie będzie ci się świecić kontrolka AIR BAG ,to jak najbardziej wszystko powinno działać
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
audico 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: audico
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 237
Skąd: B-ce


Wysłany: 2017-04-11, 21:32   

Dzięki za odpowiedzi.
Jak będzie cieplej zobaczę ten alternator, a jutro zmierzę napięcie i zmienię kierownicę.
_________________
Statystyki mojego pojazdu
 
 
Fazziu 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Damian
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 157
Skąd: K-Koźle


Wysłany: 2017-04-11, 22:04   

audico napisał/a:
Kod:
2 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
pierwszy błąd mówi wiele spadek napięcia poniżej pewnej wartość powoduje automatyczne odłączanie sterowników ABS, AIR BAG ze względów bezpieczeństwa, stąd świecenie kontrolek
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
audico 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: audico
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 237
Skąd: B-ce


Wysłany: 2017-04-12, 16:26   

Ładowanie takie jak być powinno:
- 14,54 V uruchomiony silnik
- 13.53 V wyłączony silnik
_________________
Statystyki mojego pojazdu
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7480
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-04-12, 17:53   

No nie za bardzo tak powinno być, ale to może problem chińskiego miernika.
_________________
Moje OOOO
 
 
audico 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: audico
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 237
Skąd: B-ce


Wysłany: 2017-04-12, 19:12   

Jarewa napisał/a:
No nie za bardzo tak powinno być, ale to może problem chińskiego miernika.

Skąd wiedziałeś, że chiński? :-)
A ile powinno być?
_________________
Statystyki mojego pojazdu
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 227 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6069
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-04-12, 22:19   

audico napisał/a:
Ładowanie takie jak być powinno:
- 14,54 V uruchomiony silnik
- 13.53 V wyłączony silnik
audico napisał/a:
A ile powinno być?
Ładowanie tak 13,8 do 14 V ...Masz deko za dużo ,ale nie na tyle żeby się tym przejmować ,nawet gdyby miernik nie zawyżał ,co sugeruje Jarewa
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7480
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-04-12, 23:43   

audico napisał/a:
Skąd wiedziałeś, że chiński?


A kogo stać na miernik koło 1tys jak chińskie koło 20-80zeta :) Niestety jest różnica bo te drogie są kalibrowane i wzorcowane w laboratorium i otrzymują certyfikaty. A chiński tylko wyprodukowany dlatego ich dokładność sporo często poza normą.

Mariusz jak znam życie mierzył przy aku wiec trzeba doliczyć spadki i przy alternatorze morze być jeszcze ciut więcej. A gdyby to były faktyczne dobre pomiary to 14,5V powyżej to skraca nam żywotność akumulatora występuje silne gazowanie, być może na obciążeniu jest w normie , być może jeździ krótkie odcinki
_________________
Moje OOOO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang




forum audi a6 hamulce Testy opon


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16