Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0 ABK] Błąd airbaga n153  
Autor Wiadomość
zakwas 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Coupe
Imię: Łukasz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 78
Skąd: Łódź


Wysłany: 2016-06-11, 23:43   

Numer mojego sterownika airbag : 8A0 959 655 C

Chodzi Ci o to żeby przed pomiarem odłączyć jeszcze wtyczki od obu poduszek oraz drugiego napinacza pasów ? i to wszystko przy odłączonym aku ?
_________________
Moje Coupe
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7480
Skąd: Głogów


Wysłany: 2016-06-12, 09:39   

Zrób pierw łatwiejsze bo masz vag-a odłącz aku odłącz wadliwy zapalnik przy samym napinaczu i podłącz aku odczytaj błędy jeżeli błąd nie zmieni się na "zwarcie" to wina jest w przewodach, wtedy zrób druga procedurę z miernikiem.

zakwas napisał/a:
Chodzi Ci o to żeby przed pomiarem odłączyć jeszcze wtyczki od obu poduszek oraz drugiego napinacza pasów ? i to wszystko przy odłączonym aku ?


Chodzi mi o to bys miernikiem nie mierzył oporności zapalnika bo miernik ma wystarczająco napięcia by wystrzelić 1/100 wiec jest ryzyko. I jeżeli nie jesteś pewny przy mierzeniu w kostce sterownika to lepiej odłączyć pozostałe zapalniki.
_________________
Moje OOOO
 
 
zakwas 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Coupe
Imię: Łukasz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 78
Skąd: Łódź


Wysłany: 2016-06-12, 10:13   

Komunikat bledu po odlaczeniu zapalnika pozostaje ten sam.

Zapomnialem dodac,ze przed tym jak sterownik wywalil ów błąd borykałem się z takim oto komunikatem:

1 Fault Found:
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent


W każdym razie przystępuję do drugiego kroku.
_________________
Moje Coupe
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7480
Skąd: Głogów


Wysłany: 2016-06-12, 10:31   

No to jak błąd zostaje taki sam to masz uszkodzoną wiązkę tego zapalnika. Zobacz dokładnie wtykę sterownika może czymś została zalana i zasniedziało.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
zakwas 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Coupe
Imię: Łukasz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 78
Skąd: Łódź


Wysłany: 2016-06-12, 11:43   

Wyciągnąłem cały sterownik.Piny są opisane na wtyczce do niego.Oznaczyłem je na zdjęciu

Zdjęcia : https://picasaweb.google.com/111190070161003454199/6295238782968297393?authkey=Gv1sRgCI2pgcTxpMGOCw

Na 1 i 2 Pinie miało być 0-5ohm.Jest 220ohm.Tak samo na 3 i 4
_________________
Moje Coupe
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7480
Skąd: Głogów


Wysłany: 2016-06-12, 11:48   

miałeś sprawdzić oporność kabli a nie sterownika w pierszym chodziło mi o wtyczke sterownika czyli ta z kablami czyli przejścia czy kable w porządku z odpiętym zapalnikiem Wtyczka sensora-wtyczka zapalnika
_________________
Moje OOOO
 
 
zakwas 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Coupe
Imię: Łukasz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 78
Skąd: Łódź


Wysłany: 2016-06-12, 12:22   

Zmierzylem
Pomiedzy wtyczka napinacza pasow a wtyczka do sterownika na 1 pinie - rezystancja 1ohm
Pomiedzy wtyczka napinacza pasow a wtyczka do sterownika na 2 pinie - rezystancja 1,5ohma
_________________
Moje Coupe
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7480
Skąd: Głogów


Wysłany: 2016-06-12, 12:31   

A między 1-2 w wtyczce sensora? po zdjęciu zapalnika. Przydało by się porównać z drugą i tam też zdjąć z zapalnika. Jezeli wyjdzie to samo to wychodzi ze zapalnik uszkodzony (zdarza się) ale interesuje mnie wtyczka air mają wtyczki zwarciowe zdjęcie powoduje zamknięcie obwodu co mnie nie pokoi że błąd się nie zmienił.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
zakwas 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Coupe
Imię: Łukasz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 78
Skąd: Łódź


Wysłany: 2016-06-12, 12:44   

Pomiedzy 1 a 2 pinem wtyczki sterownika przy odlaczonym zapalniku i akumulatorze 0-0,4ohm

Co o tym sadzisz?

Oczywiscie porownam z drugą stroną. Pin 3 i 4 ?

[ Dodano: 2016-06-12, 14:45 ]
Wartosci zmierzone przy rozłączonym napinaczu pasów od strony pasażera
między pinem 3 a 4 0,5-0-6ohm
między pinem 3 a zapalnikiem 0,5-0,6ohm
między pinem 4 a za zapalnikiem 0,5-0,6ohm
_________________
Moje Coupe
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7480
Skąd: Głogów


Wysłany: 2016-06-12, 16:14   

Zobacz czy odpięcie od strony pasażera wywoła błąd zwarcia.

Wartości prawidłowe instalacja w porządku. Teraz pytanie sterownik czy zapalnik, meczy mnie to ze odpięcie zapalnika nie sypło innym błędem. Jak po pomiarze masz ewidentne zwarcie.
_________________
Moje OOOO
 
 
zakwas 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Coupe
Imię: Łukasz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 78
Skąd: Łódź


Wysłany: 2016-06-12, 16:28   

Sprawdziłem
Po odłączeniu zapalnika od strony pasażera wyskakuje ten sam błąd.
Dla potwierdzenia :

2 Faults Found:
00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)
32-00 - Resistance too High
00655 - Seat Belt Tensioner Igniter: Passenger Side (N154)
32-00 - Resistance too High
_________________
Moje Coupe
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7480
Skąd: Głogów


Wysłany: 2016-06-12, 16:36   

To zmień lewy napinacz pasa i powinno być ok. A ze trachniety to sprawdź w nim oporność zapalnika ale daj miernik na podzałke 20kOhm.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
zakwas 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Coupe
Imię: Łukasz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 78
Skąd: Łódź


Wysłany: 2016-06-12, 17:49   

Opornosc na obu zapalnikach jest identyczna na podziałce 20kOhm..
Chyba,ze miernik mam do bani

Sterownik walnięty ?
_________________
Moje Coupe
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7480
Skąd: Głogów


Wysłany: 2016-06-12, 18:11   

Przydało by się podmienić napinacze podpiąć obrotnie lawy na prawy prawy na lewy i zobaczyć czy pójdzie błąd po zapalniku. No chyba że masz inny jeszcze.
_________________
Moje OOOO
 
 
zakwas 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Coupe
Imię: Łukasz
Wiek: 25
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 78
Skąd: Łódź


Wysłany: 2016-06-12, 19:04   

Podpiąłem tylko napinacz pasa kierowcy pod wtyczke z drugiej strony -> strona pasażera. Błąd n154 zniknął.
To znaczy,że napinacz kierowcy i pasażera są na pewno sprawne.

Sterownik airbag zaczął mieć mały problem ze zczytywaniem błędów.Na 5 prób ,dwa razy udało mi się otworzyć w pełni "fault codes" na vagcomie.

Po tym moim pomiarze ciągłości obwodów i wynikach,które podałem uważasz,że wiązka kierowcy jest sprawna?
_________________
Moje Coupe
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime




forum audi a6 hamulce Testy opon


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13