Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4] Błąd ABS  
Autor Wiadomość
sagem 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 48 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1283
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2013-04-13, 17:51   [B4] Błąd ABS

Mam duży problem z ABS, przez co nie mogę odpowietrzyć hamulców, niestety co mogłem to sprawdziłem i ręce opadają, może ktoś coś podpowie i doradzi - jestem zobowiązany do dobrej wódki <mikolaj>

Do rzeczy, było sobie B4 Avant z 94 roku ośka z abs'em, wszystko działało ładnie i sprawnie.
Pewnego czasu właściciel postanowił zrobić z tego 4x4 i tak po wszystkim ( dokładnie nie wiadomo w którym momencie ) zaczął się kłopot z ABS i kontrolką niesprawnego układu.

Została zmieniona pompa ośkowa na tą od quattro, oraz sterownik od tej samej pompy od Q - wszystko sprawdzane wiele razy w różnych autach/ na różnych sterownikach - uszkodzenie tych elementów odpada.

Problem może by nie był na tyle nerwowy gdyby dało odpowietrzyć się hamulce, jednak w trakcie swapu napędu wszystko zostało założone od nowa i układ był CAŁKOWICIE pusty i pozamykane kanały w pompie ABS nie pozwalają na dobre odpowietrzenie żadnym sposobem.

Wszystkie 4 czujniki są sprawdzone, są sprawne, maja odpowiednie oporności, przerw w wiązce też nie ma, z tyłu w kostce komputera ABS sa identyczne oporności co na czujnikach. Wiązka i ECU posiada zasilanie, zasilanie jest też na kostce przy pompie ( pin 9 i 10 ), masa też OK.

Przekaźnik 239 pod kanapą tylną również podmieniany na 4 inne.

Odpada też pęknięty wieniec na przegubie, zanieczyszczone końce czujników ABS, zanieczyszczone zębaki w przegubach.

:arrow: Po za tym wszystkim, jak mi wiadomo, nawet gdy czujnik ABS jest popsuty, ( czyli jego opornośc jest zerowa lub jakaś kosmiczna ) , ale jest PODPIĘTY, wtedy na zapłonie czy też na postoju nie powinno być błędu ABS, do czasu aż nie ruszymy i czujnik nie zliczy ząbków, przynajmniej tak mam w Coupe Quattro.

Puenta jest taka, że podpinając VAGA na sterowniku od quattro ( ten sam co pompa ) jest błąd przedniego lewego czujnika ABS ( sprawdzony, jego odległość też ), a na sterowniku od ośki ( mój stary ECU ) jest błąd prawego tylnego czujnika - różnica pewnie jest w tym, że ECU ma inne wyjścia na czujniki. Zastanawiające jest tylko to, dlaczego mimo wszystkich sprawnych czujników i kabli jest jakiś tam teoretyczny błąd ABS, kontrolka świeci się CAŁY czas, nic nie daje kasowanie błedu, odpinanie AKU, etc.

Ma ktoś jakieś pomysły, może to wina nie podpiętego DIFFA? może w Quattro inaczej podłączamy jakieś masy, coś przy liczniku?

Z góry dzięki za zainteresowane, pozdro <ok>
_________________
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "


:arrow: Avant 2.2Turbo quattro

:arrow: Audi S6 C5 Avant 4.2 quattro
:arrow: Audi Coupe quattro 2.8
:arrow: Audi 80 b2 1.8 quattro
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 2536
Skąd: Timbuktu


Wysłany: 2013-04-13, 19:04   

sagem napisał/a:
Z góry dzięki
dziekuje sie po, a nie przed

sagem napisał/a:
Przekaźnik 239
jest od wycieraczki tylnej, i niema nic do ABSu
sagem napisał/a:
może to wina nie podpiętego DIFFA?
a dokladniej? elektrycznie jest podpiety? komp ABSu jest od Q
_________________
'92 Audi 80 1.9 TDI - :(
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80
 
 
sagem 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 48 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1283
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2013-04-13, 20:28   

Szara80tkaTdi napisał/a:
może to wina nie podpiętego DIFFA?
a dokladniej? elektrycznie jest podpiety? komp ABSu jest od Q


Wcale nie jest podpięty.
_________________
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "


:arrow: Avant 2.2Turbo quattro

:arrow: Audi S6 C5 Avant 4.2 quattro
:arrow: Audi Coupe quattro 2.8
:arrow: Audi 80 b2 1.8 quattro
 
 
 
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 2536
Skąd: Timbuktu


Wysłany: 2013-04-13, 20:33   

ja nienapisalem ze to wtym wina - masakra - a zapytalem sie o dokladniejsza informacje

a skoro nie jest to moze skompletuj instalacje i dopiero testuj
_________________
'92 Audi 80 1.9 TDI - :(
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
sagem 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 48 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1283
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2013-04-13, 20:36   

Szara80tkaTdi napisał/a:
a nienapisalem ze to wtym wina - masakra - a zapytalem sie o dokladniejsza informacje


Co masz na mysli przez podanie dokładniejszej informacji, przeczytałeś pierwszy post?
Co ja napisałem ze w tym wina lezy ?

Instalacje w aucie jest od czasu aż wyszło z fabryki, a diffy są w quattro, więc logiczne jest ze u mnie go nie było. Nie podłączałem tego narazie bo mi to nie potrzebne. Zaznaczyłem że instalacja ABS jest z oski, a nie od Q, i może ktoś to przerabiał i będzie wiedział czy np. cała instalacja musi być z oski, czy różnice są min. w tym że tak od Q ma diffa, ale nie wpływa to na samo działanie lub nie działanie pompy.
_________________
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "


:arrow: Avant 2.2Turbo quattro

:arrow: Audi S6 C5 Avant 4.2 quattro
:arrow: Audi Coupe quattro 2.8
:arrow: Audi 80 b2 1.8 quattro
 
 
 
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 2536
Skąd: Timbuktu


Wysłany: 2013-04-13, 20:46   

ale przycisk DIFF steruje jeszcze taka mala puszka alumniowa a z niej masz kilka wezykow na powietrze, masz to tez podlaczone?
_________________
'92 Audi 80 1.9 TDI - :(
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80
Ostatnio zmieniony przez Szara80tkaTdi 2013-04-13, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sagem 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 48 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1283
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2013-04-13, 20:48   

Szara80tkaTdi napisał/a:
ale przycisk steruje jeszcze taka mala aluminowa alumniowa a z niej masz kilka wezykow na powietrze, masz to tez podlaczone?


Nie, diffa nie mam podłączonego wcale, powtarzam po raz trzeci, ani kostki w tunelu, ani pompki diffa.. ani żadnej kabelkologi diffa. wężyki na powietrze są tylko do dyfra a nie do ABSU.
_________________
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "


:arrow: Avant 2.2Turbo quattro

:arrow: Audi S6 C5 Avant 4.2 quattro
:arrow: Audi Coupe quattro 2.8
:arrow: Audi 80 b2 1.8 quattro
 
 
 
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 2536
Skąd: Timbuktu


Wysłany: 2013-04-13, 20:51   

no to podlaczaj, dlaczego nie robisz tego?

przycisk blukujac dyfer wylacza abs, widocznie potrzebny jest sygnal z tego dyfra, w jakim on jest aktualnie polozeniu
_________________
'92 Audi 80 1.9 TDI - :(
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
sagem 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 48 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1283
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2013-04-13, 20:54   

Szara80tkaTdi napisał/a:
no to podlaczaj, dlaczego nie robisz tego?


Dlatego że musze rozebrać całe auto ( dawce napędu ) aby wyciągnąć w całości wiązkę ABS i przeszczepić ja do siebie, wtedy podłącze wszystko.

Założyłem temat i pytam bo może ktoś wie wg. schematów i powie czy jest własnie np. DIFF wymagany, czy wina leży po innej stronie, lub w wiązce inaczej poprowadzone są kable.
_________________
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "


:arrow: Avant 2.2Turbo quattro

:arrow: Audi S6 C5 Avant 4.2 quattro
:arrow: Audi Coupe quattro 2.8
:arrow: Audi 80 b2 1.8 quattro
 
 
 
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 2536
Skąd: Timbuktu


Wysłany: 2013-04-13, 20:58   

no i teraz jest dopiero wszystko napisane i jasne

jak widzisz sam uzytkujesz Q, blokujac most, wylacza sie ABS, wiec jakis zwiazek elektryczny musi byc, pomiedzy nawet tym przyciskiem, tym malym modulem i ABSem

zobacz ze dopiero jak tam w tym moscie zalaczy sie wszystko dopiero ci sie ta lampka zielona zapala i dopiero ABS sie wylacza

ps. wezyki powietrzne ze nie ida do absu, to wiem :-> rozbieralem juz takie auta
_________________
'92 Audi 80 1.9 TDI - :(
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80
Ostatnio zmieniony przez Szara80tkaTdi 2013-04-13, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sagem 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 48 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1283
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2013-04-13, 21:01   

Szara80tkaTdi, ok dzięki.

Jeszcze przed zabraniem się za przeszczep całych tych wiązek ( masa rozkręcania i skręcania czego już mam serdecznie dośc) może znajde jakieś chematy i po prostu znajdę różnice między wiązką Quattro i FWD i do mojej wiązki dołoże to co brakuje..

Cytat:
zobacz ze dopiero jak tam w tym moscie zalaczy sie wszystko dopiero ci sie ta lampka zielona zapala i dopiero ABS sie wylacza


No tak, jakies połączenia na pewno są, widocznie wymagane do poprawnej pracy układu.
Myślałem ze chociaz na zapłonie/postoju uda się skasować błąd żeby odpowietrzyc hamulce.
_________________
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "


:arrow: Avant 2.2Turbo quattro

:arrow: Audi S6 C5 Avant 4.2 quattro
:arrow: Audi Coupe quattro 2.8
:arrow: Audi 80 b2 1.8 quattro
 
 
 
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 2536
Skąd: Timbuktu


Wysłany: 2013-04-13, 21:05   

sagem napisał/a:
i do mojej wiązki dołoże to co brakuje..
to chyba lepsze w twoim wypadku rozwiazanie
_________________
'92 Audi 80 1.9 TDI - :(
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
sagem 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 48 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1283
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2013-04-13, 21:06   

Szara80tkaTdi napisał/a:
sagem napisał/a:
i do mojej wiązki dołoże to co brakuje..
to chyba lepsze w twoim wypadku rozwiazanie


Trzeba dobrze usiąść przed schematami ( najpierw je mieć ) i obczaić powoli co i jak.

No trudno, będe walczył dalej.
_________________
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "


:arrow: Avant 2.2Turbo quattro

:arrow: Audi S6 C5 Avant 4.2 quattro
:arrow: Audi Coupe quattro 2.8
:arrow: Audi 80 b2 1.8 quattro
 
 
 
Szara80tkaTdi 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 2536
Skąd: Timbuktu


Wysłany: 2013-04-13, 21:33   

na szybkiego np na podstawie schematu setki widze ze przekaznik od ABS pod kierownica, ma inaczej kable dla wersji z Q i inaczej dla wersji bez, zapewne jest to 349

schematy https://hotfile.com/dl/202908737/ca90d59/schematy_elektryczne_a80_a90_a100.zip.html
_________________
'92 Audi 80 1.9 TDI - :(
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80
 
 
manfred19 
Władca pierścieni



Silnik: ADA
Nadwozie: Avant
Imię: Wojtek
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 686
Skąd: Radom/Warszawa


Wysłany: 2013-04-15, 13:47   

Zaraz coś popatrzymy w rysunki ;-)
_________________
Mój Avancik http://www.audi80.pl/audi...9968.htm#765651
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 13