Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi 80 2.0 ABT  
Autor Wiadomość
Ven0n 



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 88



Wysłany: 2018-10-03, 23:21   Audi 80 2.0 ABT

Hmm mysli_
No więc, audi zakupiłem 11/04/2018, jako zwykły najzwyklejszy wóz od zwykłego właściciela - generalnie w planach było sprawdzenie kilka 80-tek pod rząd w okolicy, ta była pierwsza i na tej się poszukiwania skończyły i to w momencie gdy poprzedni właściciel wjeżdżał na parking, na którym czekałem :-D To była pierwsza 80-tka(Wśród tych co widziałem na drogach), która nie wydawała żadnych dźwięków, przez które mogłoby się skończyć wizytą u egzorcysty, lub co najwyżej u mechanika okok
W momencie zakupu było przejechane 327000 km i od tego czasu wymieniłem tłumik końcowy, reduktor lpg(I to co trzeba olej, filtry).










Są to aktualne zdjęcia z "lepszej" perspektywy, z drugiej strony drzwi i nadkole wymaga albo wizyty u takiego lakiernika, który zrobi tak żeby nie było różnicy, albo wymiany na takie same oryginalne z innej 80-tki.



Dokładnie średnio co kilka dni przechodzi proces odgruzowania typu czyszczenie, poprawki i zaprawki lakieru, wymiany uszkodzonych/zużytych/średnio działających części.


Niedługo może wrzucę filmik jak pracuje ten silnik
No to tak brzmi, gazu dodawałem płynnie żeby pierwszy tłumik nie brzęczał :-D glupek_
YouTube Audi 80 2.0 ABT

@Edit
Zrobione:
-Kpl. układ wydechowy
-Wymieniony reduktor LPG
-Wymiana oleju na Motul 5w40+mann
-Wymiana rozrządu
-Wymiana gum stabilizatora
-Wymiana osłony przegubu
-Wymiana płynu hamulcowego
-Wymieniony płyn wspomagania
-Zregenerowany prawy wahacz
-Wymieniony kpl hamulców Tarcze+Klocki+Tłoczki i poprawienie lakieru na zaciskach
-Wymieniona prawa poduszka amortyzatora
-Wymiana tulei drążka kierowniczego
-Wymiana klocków tył
-Wymiana przegubów
-Wymiana łożysk
-Wygłuszenie drzwi i wnętrza
-Dołożone 4x elektryczne szyby

Do zrobienia:
-Wymiana sprzęgła i prawdopodobnie razem ze skrzynią
-Próba obniżenia przodu chociaż o 4cm
-Dołożenie klimatronika(Albo od biedy klimy manual)
-W dalekiej przyszłości swap
-Ogarnięcie zawieszenia tylnego
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
krzysaudi 
99% Klubowicza


Silnik: AFN
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe
Imię: Krzysiek
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 98
Skąd: Działdowo


Wysłany: 2018-10-13, 23:09   

Lotka competition zobowiązuje :)
_________________
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .

https://www.audi80.pl/top...sa-vt105790.htm
 
 
Ven0n 



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 88



Wysłany: 2018-12-21, 17:30   

Tak więc żeby nie było że kupiłem audi i nic więcej się nie dzieje - trzeba czasem pomajstrować, co prawda nic mnie nie zaskoczyło jeszcze do dzisiaj, więc żeby się nie nudzić to taka profilaktyczna wymiana naprawdę staro wyglądającego rozrządu, łącznie ze wszystkimi paskami, które są już prawie szare, a klinowy generuje taką sieczkarnię w te mrozy, że całościowo jak Francuski diesel bez układu wydechowego z obróconymi panewkami muza_





 
 
Aleksander_PL 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Aleksander
Wiek: 23
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 78
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2018-12-21, 18:43   

Bardzo mi się podoba, wygląda wręcz idealnie :D Dwa filtry oleju? Ten po lewej nie jest od dieselka?
Jak będziesz zmieniał sprzęgło polecam też nabyć simering na tył wału korbowego, wałek sprzęgłowy skrzyni i wybierak. 50zł, a spokój na lata ;)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Ven0n 



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 88



Wysłany: 2018-12-21, 18:57   

Sprzęgło w planach LuK(Bo najtaniej okok a i tak jedno to samo) no i to jest bardziej niż oczywiste że simmeringi, czyszczenie miejsca pracy sprzęgła.
Co do filtra oleju, to ten większy jest do 1.8T(Teraz wiadomo czemu 1.8T może tyle wytrzymać mechanicznie), tak samo drugi olej MOTULa.
Niedługo poszukam info czy też mogę taki filterek przypasować do swojego ABT, myślę też nad chłodniczką, może się da...
_________________
https://www.audi80.pl/top...bt-vt105563.htm
ty jesteś starym gratem
ja cię naprawie zatem
 
 
krzysaudi 
99% Klubowicza


Silnik: AFN
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe
Imię: Krzysiek
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 98
Skąd: Działdowo


Wysłany: 2018-12-21, 22:07   

Gratulacje .
Zrobiony tzw duzy serwis . Serduszko sie odwdzieczy.
Kris
_________________
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .

https://www.audi80.pl/top...sa-vt105790.htm
 
 
Ven0n 



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 88



Wysłany: 2018-12-23, 21:37   

Wrzucam zdjęcia z roboty rozrządu.


Te simmeringi młotkiem był problem wybić, myślałem że są na stałe.
Mówili śrubokrętem je podważysz i wyjmiesz, mówili... to tylko kilka minut mówili...





Mimo wymiany prawa strona nadal mi tłucze po wstawieniu ich, a dziury po lewej powodują że słychać jak prawa strona się tłucze - mam nadzieję że to wywalona tuleja wahacza, albo inny jakiś sworzeń.





[ Dodano: 2018-12-30, 15:54 ]
Wymieniona osłona przegubu, poprzednia była w dwóch częściach oklasky
Wymiana w prawidłowy sposób.



 
 
chodor 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: AAH
Typ: b4
Nadwozie: Sedan Quattro
Imię: Tomasz
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 150
Skąd: Oława


Wysłany: 2019-01-04, 19:55   

daję okejkę !! ;)
_________________
koko dżambo i do przodu
https://www.audi80.pl/top...3-3-vt71675.htm
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Ven0n 



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 88



Wysłany: 2019-01-12, 13:56   

Takie detale wyłapałem na złomowisku na podmiankę, bo u mnie te lusterka są fatalne no i złamane uchwyty pokrywki okok

Wszystko to 5 zł razem okok
Jeśli chodzi o szukanie szczęścia na złomowiskach to będę szukał jeszcze jakiejś fajnej plastikowej pokrywy do lekkiego rezania żeby przypasować

@Edit niestety lusterka za bardzo nie pasują, są zwykłe a się okazało że mam grzane.

[ Dodano: 2019-01-16, 15:22 ]
Zdobyłem jeszcze starą prawdopodobnie wylaną częściowo poduszkę firmy AVON, miałem dylemat czy ją wstawiać, no ale na próbę czemu nie


Przy wymianie się okazało że warto było ją zmienić chociażby dlatego


@Edit Ten piękny zamiennik po lewej to TOPRAN


Po wstawieniu ogólnie wrażenie jakby bardziej miękko rusza, mniej trzęsie wnętrzem(no ale coś tam trzęsie jeszcze) taki charakterystyczny stuk przy puszczaniu sprzęgła jest już jakby bardziej miękki i mniej wyczuwalny(To prawdopodobnie luzy na przegubach+naderwane gumy prawego wahacza+luzy na mechaniźmie różnicowym skrzyni biegów)
Także warto było zmienić, masażu siedzeń nie ma, na wyższych obrotach ni czuć w ogóle silnika, ale mogłoby być lepiej. Basowy pomruk na 1100obr/min nadal pozostał i prawdopodobnie to wina akustyki wnętrza i tłumika, lub braku elastycznej złączki.
Przy okazji jeszcze wyciągnąłem ten odbój przedni, wyczyściłem, obróciłem o 90st grzybek(Firmy BOGE) bo był troszkę już ubity, ale nadal jest luz jakieś 1-3mm
 
 
enzoo 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Miro
Wiek: 31
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 358
Skąd: Legnica


Wysłany: 2019-01-16, 19:52   

ładna sztuka :) powodzenia :)
_________________
AUDI 80 B3 1.9 113 KM - było :(
AUDI Cabrio 2.3 NG - było :(
AUDI 80 B4 Avant 1.9 1Z+ - jest :)
AUDI 80 B4 Avant 2.3 NG Quattro - jest :)

EGR OUT, wtryski 216, ECU AEL Munior, nastawnik HDK, pompa 11mm, GT1549S - póki co :D

Biała strzała & Dark Quattro:)
 
 
 
Ven0n 



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 88



Wysłany: 2019-01-21, 21:25   

Przy wymianie odkryłem że mam prawdopodobnie fabryczne wahacze, mają znaczki audi.
Ogólnie obie tuleje miałem ponadrywane a sworzeń podejrzanie lekko pracował, ale luzów wyczuwalnych nie miał.






Tuleje ku mojemu zdziwieniu to był lemforder i też lemfordera wstawiłem, sworzeń zamontowałem SIDEM, w lewym wahaczu mam tuleje topran, ale po lewej stronie nic nie puka nic nie stuka.

Po wymianie jedynie zmieniło się to że tor jazdy mi się nie zmienia podczas przyśpieszania i hamowania, jest nieco twardziej, ale niestety jak coś klupało jak 2 kartofle w wiaderku tak dalej klupie. Zostało zainteresować się łożyskiem amora, tulejami na maglownicy, bo w sumie doły po lewej stronie też wywołują dźwięk pukania po prawej stronie.
 
 
Siwy5225 
Nowy klubowicz


Silnik: AWX
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Damian
Wiek: 25
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: Iława


Wysłany: 2019-01-23, 08:43   

Ładna 80-tka okok Szanuje i doceniam takie podejście do Samochodu :) Pozdrawiam będę zaglądał tu częściej ! piwoa80
_________________
Moje zielone Limo:
http://www.audi80.pl/topi...go-vt103814.htm
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Ven0n 



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 88



Wysłany: 2019-01-31, 17:30   

A dziękuję piwoa80 W sumie to więcej przy nim robię niż jeżdżę, ot dla nauki i zabicia czasu.
Kilka tyg temu zmieniałem rozrząd, ale niestety nowa rolka NTN okazała się jeszcze luźniejsza i gorsza od starego SKFa który jedyne luzy jakie miał to na łożysku, także dzisiaj ponowna wymiana samej rolki




Wleciała nowa rolka INA ze starszych i prostszych konstrukcji jak audi 80 b3/passat b3
Przed:

https://youtu.be/IOofxhBRX_M

Po:

https://youtu.be/d5m_oJqZSaY

[ Dodano: 2019-02-01, 23:59 ]
Dzisiaj taki szczegół - wymiana płynu wspomagania, z dnia na dzień czułem coraz bardziej się traci wspomaganie szczególnie jak się zagrzał silnik, szczerze nie wiem co to za płyn był tam wlany, pewnie od nowości - był po prostu bordowo/brązowo czarny. A wyglądało to tak:





A teraz drastyczny widok(Dla ludzi o mocnych nerwach)



Sam zbiornik musiał przejść kilkakrotne szejkowanie dimerem aż szlam na dnie puści.
Układ został wypłukany kilkoma obrotami kierownicy lewo/prawo aż z węża powrotnego zaczął lecieć w miarę czysty płyn.

Po odpaleniu kierownicą da się obracać jednym palcem na postoju, ale uznałem że to jeszcze nie jest do końca to, zajrzałem do zbiorniczka - wygląda na to że płyn trzeba wymienić jeszcze raz, jest ciemno zielony i mętny.
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3413
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-02-02, 00:06   

Płyn nie jest drogi , więc mozna jeszcze raz przepłukać i wymienić , żeby już pozostał czysty.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Ven0n 



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 88



Wysłany: 2019-02-02, 22:08   

I tak zrobiłem, drugiego płynu na wymianę zużyłem 800ml :)
Dzisiaj kolejna nowość, denerwował mnie brak wysokich tonów, nie chciałem szlifować kratek bo i tak niewiele by to dało, więc dołożyłem wysokotonówki.
Wysokotonówki jakie zastosowałem to fabryczne blaupunkt z renault megane:

W pierwszej kolejności wywaliłem kratki obok głośników fabrycznych, wystarczył płaski śrubokręt


Nic nie wierciłem, nic nie ciąłem, kabelki idzie bez problemu przełożyć przez tą gąbkę


Montaż wtyczek, zostały zaizolowane obie i wpięte zgodnie fazowo

Aby wysokotonówki pasowały dosłownie plug&play należy odciąć od dołu takie plastikowe bolce i z jednej strony zatrzask
Tak wygląda efekt prawie finalny


Na zdjęciu minimalnie wystają, włożyłem je pod innym kątem i są na równo z deską, myślę żeby nałożyć im tkaninę dźwiękoprzepuszczalną
W razie czego wszystko bezinwazyjnie idzie przywrócić do stanu fabrycznego ;)
https://youtu.be/W6pWuOiLcg8
https://youtu.be/7Q1_smZF3iE

[ Dodano: 2019-02-13, 20:47 ]
Ostatnio wpadła mała modyfikacja powodująca że samochód zaczął wyglądać normalnie i przede wszystkim spójnie






[ Dodano: 2019-02-20, 11:57 ]
Kilka dni temu padło już w końcu na układ hamulcowy - z lewej strony skrzywiły się obie prowadnice zacisku do tego stopnia że dolna się klinowała w jarzmie, ogólnie obie powodowały blokowanie się zacisku i grzanie tarczy(zewnętrzna strona miała taki biały nalot po przegrzaniu).
Tłoczek też był zardzewiały a jego gumowa osłona była w kawałkach. Chciałbym znać przyczynę skrzywionych prowadnic...















Po prawej stronie poprzedni właściciel niezłą fuszerę odwalił, bo zacisk był nie dość że skręcony inną śrubą o drobniejszym gwincie, który jak się okazało był spłaszczony od wkręcania na siłę, to cały zacisk był niedokręcony o 1mm, całość się trzymała tylko dlatego że ciężko się odkręcały te śruby.

[ Dodano: 2019-02-21, 02:39 ]
Wymieniłem też tą poduchę po prawej stronie, wleciała taka z Febi, a poprzednia to chyba lemforder był.







Stara poducha jest taka miękka, nowa od Febi jest bardzo twarda, szczególnie ta górna część.
Pukanie jak było tak jest z prawej strony nadal - pewnie tuleja drążka kierowniczego wybita bo przy ruszaniu kierownicą lewo-prawo słychać pukanie, a nie ma luzu na końcówkach, maglownica raczej by mi pukała po lewej stronie. Amortyzator sprawdzony, nie ma luzów pracuje ciężko ale płynnie w obie strony(minimalnie ciężej w dół ale nie wraca sam do góry i nie syczy)

[ Dodano: 2019-02-28, 20:40 ]
Szybka wymiana tulei drążków kier.





Wymieniłem prawą bo była wyrąbana jak widać na zdjęciu.
Generalnie wystarczyło przecinakiem i młotkiem powycinać ranty gumy i sama wyleciała, nową posmarowałem czernidłem do opon i wprasowałem imadłem bez problemu.

Popukiwanie/łomotanie/jazgotanie zawieszenia uciszyło się w 90% teraz to już chyba może pukać albo magiel(po rozgrzaniu silnika częściowo cichnie) albo tuleje wózka, ewentualnie nakrętka łożyska amora się poluzowała. Ale mimo to już dużo wyraźniej słychać przez drzwi studzienki niż jakiś łomot.

[ Dodano: 2019-03-08, 20:42 ]
Szybka wymiana płynu wspomagania z zielonego 6162 na Mobil ATF 220 i wspomaganie jest nieco lepsze, ale czasami słabnie częściowo(o 30-40%) jak się za dużo pokręci kierownicą - podwyższanie obrotów kompletnie nic nie zmienia.

Tył dzisiaj dostał też na szybko nowe klocki TRW, mimo że poprzednie harty miały tylko o 2mm mniej okładziny niż TRW.



Już po 7km od założenia siła i skuteczność hamowania przerażająco mocno się poprawiła 8-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime




forum audi a6 hamulce Testy opon


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 14