Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet  
Autor Wiadomość
Mzet 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 54
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2020-02-06, 23:15   [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Witam ponownie. Minęło trochę czasu od zakupu C4, auto pokonało już niemało kilometrów, zaliczyło jakiś podnośnik, zagościło w komorze lakierniczej więc nadeszła pora napisać kilka słów na temat następcy B4.

Auto zakupione z klubu C4. W posiadaniu poprzedniego właściciela 6 lat podobnie jak u mnie B4 i podobnie włożone w auto masę pracy i $$$.
W związku z powyższym o Audi napiszę mocno ogólnie co i jak, ponieważ musiałbym siedzieć pewnie do rana by wynotować wszystkie mi znane informacje na jego temat.

Na początek garść podstawowych informacji.

Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.5 TDI AAT - seria 115KM (na hamowni 125KM / 256NM)
Napęd: ośka
Skrzynia: 5-biegowa

Z wyposażenia(na razie tyle, co pamiętam):
- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- Dodatkowe zegary (zegarek, temp oleju, voltomierz)
- Wyświetlacz temp. zewn.
- Przeciwmgłowe z opcją przód/przód i tył
- Przednie fotele podgrzewane
- Klimatronik
- El. lusterka i szyby przód
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby czołowej
- Oświetlenie bagażnika
- Schowek na narty
- Podgrzewane cylinderki zamków
- Antena w tylnej szybie
- Radio Gamma, głośniki przód/tył Nokia (plus kaseta/adapter pod Mp4 z prostym korektorem dźwięku) całość gra na tyle przyzwoicie, że w mojej ocenie nie ma sensu ingerować w fabrykę.

Teraz druga sprawa. Eksploatacja i naprawy.
W aucie jest wymienione prawie wszystko, co uległo zużyciu po latach.
Elementy wydechu, regeneracja zacisków, nowe tarcze, klocki, maglownica, poduszki silnika nowe ori ASO, nagrzewnica, silniczki nawiewów, regeneracja panelu klimatronika, nowe kompletne sprzęgło (wyjątek dwumas używka, ale z niewielkim przebiegiem), regeneracja przednich lamp, nowy aku, regeneracja alternatora, zawieszenie zestaw Eibach Bilstein B12 pro kit, felgi po regeneracji 16 8J (chyba wychodziły opcjonalnie w 100 S4), regeneracja pompy wtryskowej, wtrysków, turbo, nowa głowica z ASO, zawory itd, nowe koło pasowe, napinacz osprzętu, panewki, pierścienie... itd. Segregator z fakturami po poprzednim właścicielu przypomina małą encyklopedię i naprawdę wszystko było robione na bieżąco, na topowych markach, nawet najmniejsze drobiazgi są odnotowane. Sam silnik tak fenomenalnie pracuje, że kilka osób pytało czy to benzyna :-)

Ok, teraz troszkę zdjęć





































Auto było już lakierowane za kadencji poprzedniego właściciela dookoła z wyjątkiem dachu.
Niestety, praca bardzo nierówna, lakier przygaśnięty więc miejsca psujące stronę wizualną postanowiłem poprawić jednak będzie to troszkę na raty z racji braku czasu. Doły pod listwami będę musiał zrobić w innym terminie, a zderzaki dopiero jak będzie jakaś większa obcierka ;-)

Abym się jednak nie nudził za bardzo, nie przyjęły się pierścienie ;-)
Tak bywa.
Audi bierze sobie olej.

Na chwilę obecną auto jedzie do mechanika i robimy dół silnika. Plan jest by złożyć już na nowych tłokach.

Póki co zakupione tymczasowo A4 z 1Z pod maską by mieć czym się przemieszczać.


Ciąg dalszy pewnie nastąpi.
Z jakim finałem?
Zobaczymy.
_________________
My Ride: https://www.audi80.pl/top...fn-vt101371.htm
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
krzysaudi 
Audi 80 Mastach


Silnik: AFN
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe
Imię: Krzysiek
Wiek: 44
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 128
Skąd: Działdowo


Wysłany: 2020-02-07, 18:22   

Audik bardzo fajny - kolorek robi robote . Widac ze duzo czasu poszlo w niego .milo ogladac takiego youngtimera . :-)
_________________
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .

https://www.audi80.pl/top...sa-vt105790.htm
 
 
Mzet 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 54
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2020-02-08, 19:14   

Dzięki. Na pewno duża też zasługa poprzedniego właściciela gdyż zostało do zrobienia mniej niż więcej.
A klasyk z niego zaczyna się robić naprawdę fajny, bo o ile zadbaną 80'tkę coraz trudniej spotkać na drodze, o tyle C4 w nienagannym stanie to już w ogóle egzotyka. Bynajmniej w moich rejonach.
_________________
My Ride: https://www.audi80.pl/top...fn-vt101371.htm
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3554
Skąd: Olecko


Wysłany: 2020-02-08, 19:34   

Ładnie porobiony sedan , nowa powłoka lakiernicza na pewno doda mu blasku.

Dobra robota piwoa80
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
Mzet 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 54
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2020-02-08, 20:00   

Dzięki Krzysiek 84

Niestety widzę, że Twojego Avanta spotkało niemiłe zdarzenie. B4'ki w całej swojej, prawie idealnej konstrukcji nadwozia mają jedną piętę Achillesową. Nieszczęsne "łamane" podłużnice. Nawet niewielki strzał w przód sprawia, że często gęsto cały front jest przekoszony.
U Ciebie jednak naprawa nieopłacalna.
Oby udało znaleźć się godnego następcę. Ale im cieplej będzie się robić, tym więcej powinno pojawiać się ciekawych ogłoszeń.
_________________
My Ride: https://www.audi80.pl/top...fn-vt101371.htm
 
 
Doc 



Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej Doc Admin.
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4116
Skąd: Legionowo


Wysłany: 2020-03-13, 00:42   

Marcinie... ale śliczne serio. oklasky Zrób ładne nowe zdjęcia jak znajdziesz czas. okok
 
 
Mateusz_175 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 8
Skąd: RJA


Wysłany: 2020-03-15, 15:41   

Kolor robi robotę podoba mi się. C4 to jedno z moich motoryzacyjnych marzeń. Twoja wygląda bardzo zdrowo.
Szkoda, że tyle wsadzone w silnik i dalej trzeba dłubać. Oby tym razem z lepszym efektem :)
_________________
Było:
- Ford Escort 1.8D kombi 1994r
- Audi 80 B3 sedan 1.8 z gazem 1991r
- Audi 80 B4 1.9 TDI sedan 1992r + program i wtryski ASV

Jest:
- Audi 80 B4 1.9TDI Avant 1994r program by Kostrz
- BMW E39 530d sedan chip 220KM 473Nm
 
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Wiek: 29
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 493


Wysłany: 2020-03-18, 21:29   

Bardzo ładne autko, widać że dopieszczone. :) Zaskoczeniem jest dla mnie moc wyższa o 10 KM względem deklarowanej mimo cały czas serii pod maską.

Jakieś szczegóły co do prac w komorze lakierniczej? Bo widzę, że auto uzbrojone w dużym stopniu co mnie tu trochę dziwi.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Administracja

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Klub Audi 80
Mzet 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 54
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2020-03-19, 17:09   

Tak, to prawda. Kilka rzeczy zostało na aucie. Czas urlopowy mi się skrócił i chcąc nie pomijać technologii musiałem uciąć czasowo na montażu/demontażu. Jakie szczegóły Cię interesują?

A co do mocy jak prawie wszystko świeże założone to i kreski powędrowały wyżej na wyresie 😉

Mateusz_175 ogólnie z silnikiem nic się nie dzieje poza tym, że trochę puści dymka i bierze sobie olej. Nie jest to wankel ani dwusów, ale jakieś dolewkę trzeba czasem zrobić.
Co do planów z silnikiem te muszę przełożyć. Termin do zajęcia się moim autem przez mechanika przeciągnął się o ponad m-c, może to i dobrze bo w międzyczasie wynikła sytuacja, o której głośno teraz w mediach i na razie nie brnę w niepotrzebne koszta, więc się wstrzymam na jakiś czas.
_________________
My Ride: https://www.audi80.pl/top...fn-vt101371.htm
  
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Wiek: 29
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 493


Wysłany: 2020-03-19, 23:49   

Cytat:
Jakie szczegóły Cię interesują?

Moje auto ma kilka miejsc do malowania, ale jak tak zsumuję to niedużo już brakuje do pełnej lakierki. Z drugiej strony jeszcze nie czuję się na siłach, by wszystko demontować listwy itp. Czy częściowa lakierka kilku tylko powierzchni ma sens z komorą czy starcza ciepla pogoda i dobre lakiery?

Z konsumpcją oleju miałem zamiar właśnie napisać, że jak nie bierze nazbyt wiele to zostawiłbym temat. Osobiście dla mnie przykładowo ok. 0,2l/1000 km to takie maksimum do przebolenia, że jeździłbym bez zmartwień z uważnym pilnowaniem stanu co równe 1000 km. Ale to już jak kto woli, bo znam bardzo dobrze bezstres jak silnik prawie nic nie bierze oleju i potem trudno się przez jakiś czas przestawić na częstsze kontrole. ;)
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Mzet 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 54
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2020-03-20, 01:17   

h/k napisał/a:
Cytat:
Jakie szczegóły Cię interesują?

Moje auto ma kilka miejsc do malowania, ale jak tak zsumuję to niedużo już brakuje do pełnej lakierki. Z drugiej strony jeszcze nie czuję się na siłach, by wszystko demontować listwy itp. Czy częściowa lakierka kilku tylko powierzchni ma sens z komorą czy starcza ciepla pogoda i dobre lakiery?


Jeśli chodzi o lakierowanie elementami gdzie mamy to rozłożone w czasie istotne jest by mieć tą samą bazę z tego samego systemu lakierniczego, ten sam wariant (bądź przeróbkę) i wtedy oczywiście można pójść w tym kierunku. Choć jest to też zależne od koloru auta.
Komora nie gwarantuje czystego lakierowania. Ułatwia w dużym stopniu. Ale nie gwarantuje. Wiele zależy od samego lakiernika jak przygotował auto do lakierowania. Czystość pistoletów, węża (jego częścią z którą czasem pochylamy się nad autem), dokładnym wydmuchaniem wszystkich zakamarków, z których mogą wylecieć potencjalne śmietki w czasie samego lakierowania, przetarciem antystatykiem nie tylko lakierowanych elementów ale też papierów bądź folii, którymi oklejone jest auto + parę innych trików dostosowanych do sytuacji.
Jeśli jest to garaż dobrze jest oczywiście posprzątać, bądź okleić folią wszystko dookoła. Na podłogę papier lub ewentualnie woda, jednak ta druga sprawdza się w bazach konwencjonalnych, przy wodnych zaczyna się robić zbyt duża wilgotność powietrza co utrudnia odparowanie rozcieńczalnika i wydłuża samą pracę.
Lakiery nie muszą być z topowej półki, ale jest też kilka produktów na rynku niewartych złotówki. Najlepiej robić produktami z jednej linii (marki) i dobierać lakiery w mieszalni z dobrą opinią. Niestety nie każda działa uczciwie i klienci dostają czasami "wybrakowane" produkty. Temperatura optymalna do lakierowania to 20-22'C. Oczywiście to nie warunek, do tej wszak dobieramy rodzaj rozcieńczalników i utwardzaczy (warto zaznajomić się z kartą techniczną danego produktu).
Jeśli pytania będą w tym temacie możesz śmiało pisać na PW
_________________
My Ride: https://www.audi80.pl/top...fn-vt101371.htm
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14