Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 RU+lpg] rzucanie kierownica przy hamowaniu  
Autor Wiadomość
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6103
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2010-05-12, 12:29   

limal19 napisał/a:
koledzy pedał hamulca niepulsuje podczas hamowania ,ale schodzac z predkosci 120 a 140 i delikatnie wychamowujac auto wlasnie zuca kiera a przy mocniejszym wcisnieciu hamulca dzieje sie to juz mniej
Praktycznie na 100%krzywe tarcze hamulcowe .Miałem dokładnie tak samo .Po wymianie na nowe jak ręką odjął .
limal19 napisał/a:
a teraz pytanie a jak sa do wymiany tuleje gumowo metalowe w wachaczach to moze byc taki obiaw rzucania kiera :?:
Bardzo mało prawdopodobne bo objawy będą raczej inne tzn.tłuczenie po wjechaniu w nierównośc i(lub) uciekanie auta na boki na nierównościach,przy bardzo rozwalonych tulejach również charakterystycznie auto zmienia tor jazdy przy dodawaniu i puszczaniu gazu
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
trepek 



Imię: Grzegorz
Pomógł: 97 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 2947
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2010-05-12, 18:14   

To u mnie też tarcze do wymiany.
_________________
Aluminiowy traktorek: http://www.audi80.pl/topi...4302.htm#988219

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM
 
 
 
limal19 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: RU
Nadwozie: Sedan
Imię: wojtek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 192
Skąd: jelenia góra


Wysłany: 2010-05-12, 19:39   

auto troszke mi myszkuje ale tonapewno przez te tuleje , a znowu te tarcze to ja niewiem tragedja praktycznie nowe sa i tak by sie wypaczyły i to zeby były jakies podruby a to tarcze LUKASA

orietujecie sie jeszcze moze ile by kosztowało przetoczenie tarcz :?:
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...d97667c10f.html

to własnie jolka
 
 
 
bartek18150 
Super User



Silnik: JN
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 797
Skąd: Mojsławice- Chelm


Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2010-05-12, 19:42   

to zrub najpierw zawieche, a potem czepiaj sie tarcz
_________________
http://www.audi80.pl/view...der=asc&start=0 moja piekna :-)

<hura>
POMPY WTRYSKOWE, REGENERACJE GŁOWICZEK WTRYSKOWYCH, NASTAWNIKÓW, UKŁADY CR
Diagnostyka AUTOBOSS
http://allegro.pl/listing...p?us_id=5946005
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
limal19 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: RU
Nadwozie: Sedan
Imię: wojtek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 192
Skąd: jelenia góra


Wysłany: 2010-05-12, 19:55   

kolego tarcz jak tarcz ale jak pisałem wczesniej przy duzej predkosci kiera nierzuca auto jedzie prosto ,
najpierw przełoze koła i zobacze jak to niepomoze to znaczy ze trzeba szukac dalej a co do zawiechy to złuzyte tuleje to nieoznaczaja ze musze robic zaraz całe zawieszenie i podobno tuleje niemaja nic do zucanika kierownica przy hamowaniu

a amory mam dobre :lol:
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...d97667c10f.html

to własnie jolka
 
 
 
bartek18150 
Super User



Silnik: JN
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 797
Skąd: Mojsławice- Chelm


Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2010-05-12, 20:27   

maja, zalezy od stopnia zuzycia. A ja Ci nie kaze robic wszystkiego, tylko elematy posiadajace luz ;-)
_________________
http://www.audi80.pl/view...der=asc&start=0 moja piekna :-)

<hura>
POMPY WTRYSKOWE, REGENERACJE GŁOWICZEK WTRYSKOWYCH, NASTAWNIKÓW, UKŁADY CR
Diagnostyka AUTOBOSS
http://allegro.pl/listing...p?us_id=5946005
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6103
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2010-05-12, 20:39   

bartek18150 napisał/a:
maja, zalezy od stopnia zuzycia.
Dokładnie.Wymień najpierw tuleje a dopiero jak po tym będzie to samo to zostają tarcze do wymiany .Jak chcesz się upewnić czy to wina tarcz to zmierz sobie czujnikiem zegarowym bicie tarczy .Nie powinno być większe niż 0,15 mm.U mnie jak mierzyłem bicie było ok.0,3mm i trzepały niemiłosiernie .A bicie dawało sie zauważyć nawet kręcąc kołem na podniesionym aucie bo było czuć w pewnym momencie jak łapie i puszcza
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
kochan1984 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABT
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 58
Skąd: Koszalin


Wysłany: 2010-05-24, 15:22   

To i ja się podepnę z tym samym problemem. Tulejki wymienione drążki tak samo zbieżność ustawiona tarcze wymienione raz spokój na 2 tys ponownie wymienione tarcze spokój na 2 tys. zmienione felgi z oponami i już zabrakło mi pomysłów od czego. Przecież tarczy nie będę wymieniał co 2 tys. kilometrów. Może ktoś z was ma jakiś pomysł
_________________
http://www.audi80.pl/audi...1969.htm#338779
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
rysiek500 
99% Klubowicza


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: rysiek
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 97


Wysłany: 2010-06-04, 20:04   bicie podczas hamowania

Witam
Koledzy ja miałem podobny problem z biciem podczas hamowania z dużej prędkości.
Zacząłem od tarcz okazało się że po każdym ściągnięciu koła tarcza jest lużna w tym momencie mogą dostać się miedzy tarcze a piastę różne drobiny korozji lub jakieś patrochy ,dokręcamy koło i mamy bicie.
Otóż ja ściągnąłem koła wyczyściłem te powierzchnie do czystego metalu i ustało,wcześniej sprawdziłem bicie tarcz chodziły w 0,04
 
 
limal19 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: RU
Nadwozie: Sedan
Imię: wojtek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 192
Skąd: jelenia góra


Wysłany: 2010-08-13, 19:42   

hejka koledzy wracajac do tematu zucania kierownica z duzej predkosci i myszkowaniem auta.

wiec tarcze dalem do toczenia i byla roznica juz po tym zabiegyu mniejsze rzucanie kiera ale było dalej.
nastepny zabieg ktory zrobilem niedawno to remoncik zawiechy :mrgreen:
czyli tuleje wachacze ,koncowki drazka,wkłady makpersonowgumy pod makpersonem ,wymienilem co mozliwe z przodu,
co do tylu to poszly tuleje i amortyzatoty, i powiem wam ze auto juz niema zadnego bicia przy chamowaniu niemyszkuje po drodze .
a i najwazniejsze dostalo nowe springi przod -60 a tyl -40. konfort niejest rewelka na dziurach ale auto trzyma sie jak przyklejone do drogi <ok> <ok> <ok>
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...d97667c10f.html

to własnie jolka
 
 
 
lukaszwaniek 
Audi 80 Maniak


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 73
Skąd: Ruda Śląska


Wysłany: 2010-08-14, 22:02   

ja tez mialem problem z biciem 4 komplety i po okolo 1500 kilometrow zaczynalo telepac. Ostatnio wybil mi sie lacznik stabilizatora tzn bylo slychac bicie przy kolosaniu auta na boki. Wymienilem ten lacznki i przy hamowaniu juz nie telepie. Żaden mechanik nie chce w to uwierzytc ale to prawda.
 
 
 
Sebastian250891 
Nowy klubowicz


Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Sebastian
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Zambrów


Wysłany: 2015-03-11, 18:31   

Miałem taki sam problem. Podczas hamowania kierownica cała drgała, brałem pod uwagę wymianę/przetoczenie tarcz, na moje szczęście pomogło zdjęcie kół i wyczyszczenie tarcz. Czasami brud, opiłki z klocków dostają się pomiędzy zacisk co powoduje omawiane objawy.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Popularny
Nowy klubowicz


Imię: Wojciech
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 16


Wysłany: 2016-04-18, 11:17   

Mam taki problemy tylko, że drgania nie występują regularnie. Jest dzień, że wszystko OK.
 
 
tomaszlis83 
Nowy klubowicz

Silnik: DS
Nadwozie: Avant
Imię: Tomasz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Cze 2017
Posty: 9
Skąd: Katowice


Wysłany: 2017-07-17, 20:19   

Ja miałem podobny problem przy hamowaniu pedal pulsował i trzęsło kierownicą, wyciągaliśmy tarcze czyścicliśmy zaciski sprawdzane było zawieszenie, okazało się że jedna felga była krzywa, po prostowaniu jak ręką odjął.
 
 
EneS 
Nowy klubowicz

Silnik: DZ
Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 7


Wysłany: 2017-08-02, 17:23   

Witam. Miałem podobno problem dotyczący szybkiego "krzywienia" sie tarcz hamulcowych, problem nie w 80 ale w Skodzie Octavi co ciekawe tylko z prawej strony. Po wymianie tarcz można było przejechać do 10tys. bez wibracji przy hamowaniu a potem tarcze znów do wymiany.

Problemem była skrzywiona piasta w prawym kole która krzywiła nową tarcz. Niestety usterka dosyć trudna do zdiagnozowania ale jezeli problem sie powtarza mimo założenia tarcz dobrej firmy to jednak proponuje wymienić piaste.

Natomiast w mojej 80 miałem podobny problem po wymianie tarcz ale znacznie łatwiejszy do diagnozy. Otóż delikatnie grzało mi sie jedno koło przez co łatwo było skrzywić tarcz wjezdzając w głeboką kałuże. Sprawdzenie bardzo proste wystarczy sie kokretnie rozpedzic i bez jakiegoś ostrego hamowania zatrzymać sie i podotykać każdego koła (najlepiej szpilki) z osobna jak któreś jest wyraźnie cieplejsze to czeka nas regeneracja zacisków :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15