Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABT] Pełna naprawa zawieszenie  
Autor Wiadomość
kolodzieju 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABT
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 65
Skąd: Warszawa | Łowicz


Wysłany: 2009-08-10, 20:07   [B4 ABT] Pełna naprawa zawieszenie

Witam ponownie.
Padło mi łożysko w prawym przednim kole, dlatego jak już sie biore za remont, to zrobie to porzadnie bo sa wakacje.

Nawet jeżeli element jest jeszcze w miare, to i tak wole wymienic.
Proszę kolegów o podpowiedzenie co jeszcze, czego nie warto.

Wymienie:
1. 4 tuleje w wahaczach - łatwo wchodza? Wszystkie takie same?
2. Sworznie wahacza 2 szt
3. łączniki stabilizatora - 2 szt, te gumy co trzymaja stabilizator tez, czy nie?
4. Końcowki drążków 2 szt. tych przy maglownicy sie nie da, trzeba całe drazki, tak?

Amorki musze sprawdzic w stacji, co nie?
_________________
Kolodziej @ ABT ;)

http://www.audi80.pl/kolo...epy-vt16311.htm

Suzuki "Jajco" 750
http://www.audi80.pl/suzu...1884.htm#446274

Zapraszam do oceniania ;)
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
dobo26 
99% Klubowicza


Silnik: 1Z
Imię: Paweł
Wiek: 31
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 87
Skąd: RBR/Domaradz


Wysłany: 2009-08-10, 20:54   

zależny jak bardzo masz zużyte elementy zawieszenia. można to sprawdzić tylko trzeba wiedzieć w jaki sposób przydał by się do tego kanał.
tuleje w wahaczach masz wszystkie 4 takie same. najlepiej wyciągnąć wahacz z samochodu i wymieniasz tuleje i sworzeń dolny. dobra była by do tego prasa hydrauliczna ale imadło i młotek tez wystarcza. czy łatwo wchodzą? za pomocą młotka nawet łatwo, trzeba oczywiście (jak to dzisiaj wszędzie) dobrze posmarować.
co do łącznika http://www.audi80.pl/b4-a...sam-vt28499.htm
Końcówki drążków wymienia się zawsze te przy kole bo przeważnie te się niszczą. przy maglownicy jeszcze się z tym nie spotkałem.

[ Dodano: 2009-08-10, 21:59 ]
najlepiej na stacji chodź samemu tez możesz naciśnij na przód samochodu dwa razy mocno tak żeby amorki się schowały i jak zabierzesz ręce to auto ma się odbić i dobić z odpowiednia amortyzacja. to takie sprawdzanie na oko. czy więcej auto będzie się odbijać i nie zatrzyma się tym gorsze amorki.
_________________
http://www.audi80.pl/view...der=asc&start=0
 
 
flgmnft 
Audi 80Spec



Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 344
Skąd: Bielsko-Biała


Wysłany: 2009-08-10, 22:09   

Wymienic mozna jeszcze lozyska kolumny McPersona, nie droga sprawa ale tez sie zuzywaja, i czesto one wlasnie powoduja stuki w przednim zawieszeniu. U mnie wymienialem tuleje w wachaczach, laczniki stabilizatora, sworznie byly dobre, ale dalej cos stuka. Wniosek jeden wlasnie owe lozyska amortyzatora sztuka ok 25-30 pln takze fortuna to nie jest.
 
 
 
MIODEK 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 33 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1203
Skąd: Lubartów


Wysłany: 2009-08-10, 22:19   

Podjedź na stację diagnostyczną na szarpaki, będzie wiadomo, przy okazji zobaczysz w jakim stanie są amory. ;-)
Możesz też wymienić tuleje sanek, tuleje tylnej belki. <ok>
Jak już chcesz wymienić jeszcze w miarę części, to zaopatruj się w dobre części, bo na tanich to będziesz miał jeszcze gorzej jak ori. ;-) Wiem co mówie :-)
_________________
[b]Audi B4 8C ABT 93' - Było
Audi 90 quattro NG US 89' - Było
Vw Golf MK5 1.9TDi 4Motion 05' - Jest
Vw Passat B6 2.0 FSi 4Motion 06' - Było
Audi A6 C4 2.5 TDi Quattro AEL+ 96'- Jest/b]
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kolodzieju 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABT
Imię: Marcin
Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 65
Skąd: Warszawa | Łowicz


Wysłany: 2009-08-11, 06:24   

lemforder, febi - dobre firmy, co nie?
_________________
Kolodziej @ ABT ;)

http://www.audi80.pl/kolo...epy-vt16311.htm

Suzuki "Jajco" 750
http://www.audi80.pl/suzu...1884.htm#446274

Zapraszam do oceniania ;)
 
 
 
Niki20 
Od zawsze na forum



Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 31
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 2401
Skąd: Harta/Rzeszów


Wysłany: 2009-08-11, 07:14   

Jak najbardziej. ;-)
_________________
Coupe Quattro V8
Limo
Coupe NG
 
 
 
skoti 
100% klubowicza



Imię: daniel
Pomógł: 14 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 1410
Skąd: PL(FMI)


Wysłany: 2009-08-13, 16:28   

Febi dobre?! :mrgreen: To juz wole trw, albo boge ,moog
_________________
2006-.....Audi Coupe GT -110PS - http://tnij.org/ktdq
--------------------------------------------------
http://forum.vwzone.pl/vi...C+na+stare+auta
2015-..... Audi a6 c4 avant quattro -150PS
_______________________________
 
 
MIODEK 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 33 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1203
Skąd: Lubartów


Wysłany: 2009-08-13, 17:51   

Febi bilstein jak najbardziej, dużo znajomych mechaników na tych częściach robi i jest good ;-)
_________________
[b]Audi B4 8C ABT 93' - Było
Audi 90 quattro NG US 89' - Było
Vw Golf MK5 1.9TDi 4Motion 05' - Jest
Vw Passat B6 2.0 FSi 4Motion 06' - Było
Audi A6 C4 2.5 TDi Quattro AEL+ 96'- Jest/b]
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
tokarka606 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: sebastian
Pomógł: 15 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 547
Skąd: ZKO


Wysłany: 2009-08-14, 15:30   

flgmnft napisał/a:
sztuka ok 25-30 pln takze fortuna to nie jest.

To chyba jakiś żart.Na takich częściach daleko nie zajedziesz.Miałem Lemfoerdera za 48 zł sztuka i jest słaby, naprawde nie polecam.Co innego tuleje wachacza.
Ori boge 112 zł sztuka.To mówi samo za siebie.


Pozdro.
_________________
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>
 
 
Tomaso007 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 25


Wysłany: 2013-02-13, 19:24   

Apropo lemfordera.... Wymieniłem u siebie w b4 wszystko na lemfordera.. podczas remontu wyszedł przegląd więc zaraz po remoncie pojechałem na geometrię i przegląd a było to 5 grudnia 2012r. Jakoś niedawno zaczęło mi coś minimalnie w przodzie pukać i lekko ściągać na prawo.
Pojechałem znów na stację by sprawdzić.. okazało się,że obie tuleje na lewym wahaczu, lewa tylna na wózku oraz tylna na prawym wahaczu - są wywalone. Sworznie ok.

Jakie teraz zakładać...??!!! :evil: Niby wszyscy tego lemfordera tak zachwalają i też myślałem, ze spokój będzie na 4 lata a tu 3 miesiące i h@#$ j! :(
_________________
https://www.facebook.com/frontcarsyrena90/?fref=ts
 
 
Roy Batty 
Audi 80 Fan



Silnik: ABK
Imię: Darek
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 20
Skąd: GLIWICE


Wysłany: 2013-02-24, 20:08   

przy wymianie tulei ważne jest aby skręcić wszystko na fest dopiero kiedy auto stoi na kołach,możesz też podlewarować wahacz i skręcić.Jeśli tego tak nie zrobiłeś tuleje pourywają się.
_________________

 
 
 
tomek1982 
100% klubowicza



Imię: Tomasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1510
Skąd: Marki


Wysłany: 2013-02-24, 20:34   

Tomaso007 napisał/a:
Apropo lemfordera.... Wymieniłem u siebie w b4 wszystko na lemfordera.. podczas remontu wyszedł przegląd więc zaraz po remoncie pojechałem na geometrię i przegląd a było to 5 grudnia 2012r. Jakoś niedawno zaczęło mi coś minimalnie w przodzie pukać i lekko ściągać na prawo.
Pojechałem znów na stację by sprawdzić.. okazało się,że obie tuleje na lewym wahaczu, lewa tylna na wózku oraz tylna na prawym wahaczu - są wywalone. Sworznie ok.

Jakie teraz zakładać...??!!! :evil: Niby wszyscy tego lemfordera tak zachwalają i też myślałem, ze spokój będzie na 4 lata a tu 3 miesiące i h@#$ j! :(


jedyne co mogę dodać to ze lemforder jest sporo lepszy od Febi przy delikatnej jezdzie febi padaly mi po ok 9 tys.km lemforder wytrzymal mi juz ok 30 tysi i powoli trzeba myslec o ich zmianie.
Nie wiem kto ci wymienial i czy ich nie pourywał bo cos szybko ci padly
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6103
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2013-02-24, 22:18   

Tomaso007 napisał/a:
Apropo lemfordera.... Wymieniłem u siebie w b4 wszystko na lemfordera.. podczas remontu wyszedł przegląd więc zaraz po remoncie pojechałem na geometrię i przegląd a było to 5 grudnia 2012r. Jakoś niedawno zaczęło mi coś minimalnie w przodzie pukać i lekko ściągać na prawo.
Pojechałem znów na stację by sprawdzić.. okazało się,że obie tuleje na lewym wahaczu, lewa tylna na wózku oraz tylna na prawym wahaczu - są wywalone. Sworznie ok.

Jakie teraz zakładać...??!!! :evil: Niby wszyscy tego lemfordera tak zachwalają i też myślałem, ze spokój będzie na 4 lata a tu 3 miesiące i h@#$ j! :(
Roy Batty napisał/a:
przy wymianie tulei ważne jest aby skręcić wszystko na fest dopiero kiedy auto stoi na kołach,
I wszystko w temacie 8-) tuleje nawet najlepszej firmy ,dokręcone na podniesionych kołach ,nie wytrzymaja długo ....czemu ? ...bo po takim dokręceniu w powietrzu "idą w pracę "już po opuszczeniu na koła ,po wjechaniu w dziurę idą 2 x wiecej "w pracę "niż by szły gdyby były dokręcone po opuszczeniu na koła ,nawet najlepsza tuleja długo tak nie wytrzyma <ok> ....druga opcja tak szybkiego końca tulei jest taka ,że to nie były tuleje lemfordera ,tylko jakieś podróbki ;-) Osobiscie jesli chodzi o tuleje wahacza ,lemforder mi się nie podoba ,ii choć mam załozone z jednej strony ,to z drugiej założyłem swaga ...zobaczymy co dłuzej wytrzyma :-P Co do marki febi ,to już tylko na dobrze kojarzacej się i znanej nazwie jedzie ...bo o jakości nawet nie ma co mówić :roll:
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
andrzejsz23 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 26 razy
Wiek: 31
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 538
Skąd: Ryn/Mazury (NGI)


Wysłany: 2013-02-24, 23:22   

Ja jeżdźę na lemforderze od września 2011r. i jak na razie jest ok-także ja nie narzekam na tą markę. TYlko podstawa to właśnie dokręcanie tych tulei na opuszczonym aucie.
_________________
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: http://www.audi80.pl/b4-1...n-vt64798.html/
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURGhttp://www.audi80.pl/b4-1...6797.htm#915980
 
 
 
LUPO 
Władca pierścieni



Silnik: ACE
Imię: GRZEGORZ
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 617
Skąd: Miasto Neptuna GD


Wysłany: 2013-02-25, 15:01   

Tomaso007 napisał/a:
Apropo lemfordera.... Wymieniłem u siebie w b4 wszystko na lemfordera..


sam wymieniałeś czy ktoś ci wymieniał?
_________________
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR
Ostatnio zmieniony przez LUPO 2013-02-25, 19:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 20