Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABT] Wymiana końcówki dr. oraz łącznik, stabilizatora.  
Autor Wiadomość
MaXuS 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABT
Typ: b3
Nadwozie: Sedan Quattro
Imię: Piotras
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Bydgoszcz


Wysłany: 2009-06-10, 10:22   [B4 ABT] Wymiana końcówki dr. oraz łącznik, stabilizatora.

Witam mam pytanie na które odpowiedzi nie znalazłem na forum. Mianowicie chce wymienić końcówki drążka kierowniczego i stabilizatory.

Jak wygląda wymiana końcówek dr.? muszę mieć jakiś specjalistyczny sprzęt ;D? Dodam ze podczas wymiany amorów spędziłem pół dnia na dokręcaniu tych drążków bo kręciły mi się w koło :-? Jest jakiś sposób aby tego uniknąć?

Teraz odnośnie stabilizatorów, wymiana wiem jak przebiega ale do czego służą te gumy przecięte na pół ??? są po 3 zł na allegro... Gdzie je się "wstawia" :roll: ?
_________________
Było B4 ABT
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=16781#169783

Jest B3 Quattro 87'
https://www.audi80.pl/top...ok-vt105163.htm
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Route 66 
Audi 80 Mastach


Imię: Maciek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Dunstable


Wysłany: 2009-06-10, 11:08   

do wymiany koncowek drazka kierowniczego potrzebujesz palnik,bo nie sadze abys ruszyl gwint po latach eksploatacji.A potem jedz na ustawienie zbierznosci.Pozdro <piwo>
p.s.
nie wiem o jakich stabilizatorach mowisz,bo jak przechylu,to z przodu masz tylko jeden i gumy tez wymien,bo one trzymaja stabilizator
_________________
karaluchy umieraja na pogodna starosc....

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=15739
http://www.audi80.pl/audi...-66-vt81189.htm
Coupe ACE,ABC,AAH A6C4 ABC
Sedan ABK,KV TT BAM
Avant ABC
AAH q,A3 1.8T Sport q,Cabby ADR

jest-Coupe ABC fwd,Cabrio ABK FL,100 AAH quattro
 
 
 
MaXuS 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABT
Typ: b3
Nadwozie: Sedan Quattro
Imię: Piotras
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Bydgoszcz


Wysłany: 2009-06-10, 13:00   

No ok czyli końcówki drążka kier. wystarczy wykręcić i wkręcić do oporu nowe? dobrze rozumiem? Palnik w celu podgrzania czy cięcia :lol: ??
_________________
Było B4 ABT
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=16781#169783

Jest B3 Quattro 87'
https://www.audi80.pl/top...ok-vt105163.htm
 
 
 
goldi j51 



Nadwozie: Avant
Imię: Jarek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 2613
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2009-06-10, 13:17   

Dlaczego do oporu zmierz sobie tą odległość co masz starą końcówkę suwmiarką i tak samo wkręć nową popsikaj WD 40 lub colą może da się odkręcić bez użycia palnika ;-)
_________________
Moje autko goldi j51
http://www.audi80.pl/nowy...7892.htm#292913 a tu 80 tka
http://www.audi80.pl/nowy...emat-vt8552.htm

Jest

A4 1.9 tdi AFN 110+coś tam KM AVANT
i A4 b5 1.8 125 KM Sedan
Było audi 80 B3 1.6 PP 70KM
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Labiel 
Pomógł wszystkim



Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 5757
Skąd: WLKP


Wysłany: 2009-06-10, 13:18   

Route 66 napisał/a:
do wymiany koncowek drazka kierowniczego potrzebujesz palnik,bo nie sadze abys ruszyl gwint po latach eksploatacji


Da radę, nie jest łatwo ale wszystko się da. Najpierw trzeba to dobrze oczyścić szczotką drucianą, potem jakieś WD40, najlepiej zostawić to na jakiś czas. Potem dobry klucz i musi pójść - nie mówię że łatwo :-P

MaXuS napisał/a:
czego służą te gumy przecięte na pół


Zakładasz je na drążek stabilizujący w miejscu przykręcania go do sanek.

MaXuS napisał/a:
muszę mieć jakiś specjalistyczny sprzęt


Przydały by się ściągacze.

MaXuS napisał/a:
podczas wymiany amorów spędziłem pół dnia na dokręcaniu tych drążków bo kręciły mi się w koło :-? Jest jakiś sposób aby tego uniknąć?


Jeśli ci się kręcą przy próbie odkręcenia nakrętki to musiałbyś złapać go jakąś żabką i docisnąć do kolumny tak aby się nie obracał.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
lukaszk1989r 
Audi 80 Maniak



Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 67
Skąd: SIERAKÓW


Wysłany: 2009-06-10, 13:20   

Tak jak kolega pisze być może bez palnika się nie obędzie. Ja miałem tak samo i musiałem wymienić całe drązki, za DELPHI dałem 350 zł za komplet. Jeżeli obraca sie w główce podczas odkrecania ze zwrotnicy to sprobuj lekko puknąć w koncówkę młotkiem żeby doszła do zwrotnicy i wtedy kręć. Co do stabilizatora to te gumy chyba będą trzymac stabilizator ażeby nie było go słychac podczas jazdy. Zobacz czy nie masz walnietych łączników stab. (za FEBI dałem 100 zł za komplet >plastykowe)
_________________
Było B3 jest A4 B5 AFN
 
 
 
MaXuS 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABT
Typ: b3
Nadwozie: Sedan Quattro
Imię: Piotras
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 367
Skąd: Bydgoszcz


Wysłany: 2009-06-11, 16:09   

No i obeszło się bez Palnika poszło jak ręką prawie <ok> Użyłem kwasu - odrdzewiacza oczyścił wszystko dogłębnie do żywego materiału:) wystarczyło trochę siły i samo szło.

Odrdzewiacz kupiłem w Castoramie ;-) cała operacja bez żadnych udziwnień poszła jak z płatka... mam rocznik autka 91 a drążki albo od nowości były albo ktoś kiedyś kupił ori bo znaczek OOOO mają;)

Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Polecam odrdzewiacz <ok> <piwo>
_________________
Było B4 ABT
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=16781#169783

Jest B3 Quattro 87'
https://www.audi80.pl/top...ok-vt105163.htm
 
 
 
tomek1982 
100% klubowicza



Imię: Tomasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1510
Skąd: Marki


Wysłany: 2009-06-11, 17:08   

palnik do audi dajcie spokoj.mozna lagodniej po co palnik wd 40 a jesli juz to troche podgrzac ale nie za duzo
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
colorumia 
Audi 80 Mastach


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 144
Skąd: Rumia


Wysłany: 2009-06-13, 22:39   

Podpinając sie do tematu lepsze są łączniki stabilizatora plastikowe czy metalowe (chyba w ori były plastikowe) jakich firm polecacie?
 
 
 
Labiel 
Pomógł wszystkim



Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 5757
Skąd: WLKP


Wysłany: 2009-06-14, 12:33   

Cytat:
jakich firm polecacie?


Było kolego wiele razy. Poszukaj na forum.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
krimor 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafal
Wiek: 43
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: warszawa


Wysłany: 2010-01-19, 00:05   

Mam pytanko czy ktoś może mi powiedzieć gdzie można znaleść jak krok po kroku wymienić końcówki drążka kierowniczego ze zdjęciami z góry dziękuje :-D
 
 
 
tomek1982 
100% klubowicza



Imię: Tomasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1510
Skąd: Marki


Wysłany: 2010-01-19, 08:50   

krimor napisał/a:
Mam pytanko czy ktoś może mi powiedzieć gdzie można znaleść jak krok po kroku wymienić końcówki drążka kierowniczego ze zdjęciami z góry dziękuje :-D


wydaje mi sie ze nie ma fotek z wymiana ale to nie jest naprawde nic trudnego swoja zabawe z mechanika w aucie od tego zaczynalem i nie jest to trudne nawet dla osob ktore nigdy nic nei robily
1odkrecasz kolo i podnosisz auto
2 nie pamietam jakie szly klucze w kazdym razie sa potrzebne dwa plaskie po zdieciu kola zerkniesz to bedziesz wiedzial
3odkrecic nakretke ktora laczy koncowke z mc personem (kolumną)
4 popsiukaj wd 40 lub szybszy sposob podgrzac ja uzywam do tego lut lampy bo bardzo czesto zdarza sie ze zapiekaja sie te sruby bardzo mocno. przy nakretkach i gwincie chwile podgrzac wtedy puszcza napewno
5 i wykrecasz
6 po wyjeciu starej przyloaz sobie dokladnie i zobacz jaka jest roznica miedzy stara i pamietaj jak bedziesz stara wykrecala ile obrotow lub zmierz sobie odleglosc koncowki
7 to pomoze ci na wkrecenie nowej koncowki drazka z podobnąodleglascia do starej i bedziesz mogl jako tako dojechac na geometrie jak cos to pytaj na gg to ci pomoge
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
radekmc 
Audi 80 Mastach



Silnik: ABC
Nadwozie: Avant
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 145
Skąd: Lebelskie


Wysłany: 2010-01-19, 13:14   

odkręcić to pikuś powodzenia w wybiciu starej końcówki :-P
u mnie było tak zapieczone, że musiałem ciąć końcówkę wykręcać cała kolumnę i w imadło, a i to był problem
_________________
Alfa 156 2.4 20V

B4 2.0 ABT+LPG

B4 2.6 ABC+LPG...
B3 1.8+LPG...
B3 1.6+LPG...
 
 
tomek1982 
100% klubowicza



Imię: Tomasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1510
Skąd: Marki


Wysłany: 2010-01-19, 16:03   

radekmc napisał/a:
odkręcić to pikuś powodzenia w wybiciu starej końcówki :-P
u mnie było tak zapieczone, że musiałem ciąć końcówkę wykręcać cała kolumnę i w imadło, a i to był problem

podgrzeje i bedzie ok nei trzeba grzac nei wiadomo jak dlugo popsiuka wd postuka troche mlotkiem i wyjdzie ja u siebie nigdy problemu nei mialem chyba ze chcialem wybic w innym celu i nei zmienaic koncowki wtedy trzeba ostrozniej by nei rozwalic koncowki
 
 
 
monkahead 
Władca pierścieni



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Artur
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 505
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2010-03-30, 06:49   

Czy ktos z Was uzywal koncowek firmy DACHSTEIN Autoparts? Jesli tak to prosze o info na temat jakosci.
_________________
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
http://www.audi80.pl/b4-2...ead-vt41649.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14