Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[b4] Płyn do wspomagania  
Autor Wiadomość
MAKAS 
Nowy klubowicz

Silnik: ACE
Imię: KAZIK; QUATTRO COMPE
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: T-MIASTO


Wysłany: 2012-07-12, 20:29   

Ja mam zielony- mineralny - po kontakcie z mechanikiem ( płynu ubywa przez tzw mikorparowanie) w przypadku B4 wyprodukowanym w latach 1991-1995 jest zalecane utrzymanie zielonego MINERALNEGO płynu- pompa wspomagania oraz inne elementy sterowania wspomaganiem- mogą się po prostu rozpuścić pod wpływem syntetyków. W SZCZEGOLNOŚCI GDY TE ELEMENTY SĄ ORYGINALNE- UWAGA MOGĄ SIĘ WYKKOŃCZYĆ OD ZBYT DLA NICH "JADOWITYCH" SYNTETYKÓW LUB NOWYCH SUBSTANCJI. Dotyczy to tych samochodów gdzie nigdy nie ingerowano w układ wspomagania od czasu produkcji ( ok 18 lat temu). Pozdrowienia Kazik
 
 
marszall 
Władca pierścieni


Silnik: ACE
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 560
Skąd: LLU/WS


Wysłany: 2012-11-13, 18:03   

troche mnie dziwią te posty że koniecznie febi i minerał.
To że G002 zmieniło się na G004 to oznacza że nie leje sie tego nowszego?

Idziesz do ASO chcesz kupić olej do wspomagania - ETKA typuje g004 i co cały układ sie rozpierdziela a ASO nie bierze odpowiedzialności?
Jakoś tego nie rozumiem.
Może poprostu na febi wszystko lepiej chodzi bo jest gęstszy i do starych wysłużonych układów lepiej sie sprawdzi?
Ale dziwne żeby nie polecac oleju który poleca producent
_________________
FUCK 1.8T
BLACK BERTA
 
 
 
marrcin 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 30
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 60


Wysłany: 2013-07-22, 20:29   

witam , jaki klucz jest potrzebny do odkręcenia tej śruby żeby spuścić płyn ?
bo ktoś pisał że potrzeba klucz 22 , a nie przypadkiem 24 ? pytam bo jutro chce odkręcać , a nie wiem jaki klucz kupić , bo nie mam ani 22 ani 24 , a dwóch nie będę kupować .
 
 
LUPO 
Władca pierścieni



Silnik: ACE
Imię: GRZEGORZ
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 617
Skąd: Miasto Neptuna GD


Wysłany: 2013-07-22, 20:47   

jeżeli kupisz oczkowy gięty to z jednej będzie 22,a z drugiej 24
_________________
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR
 
 
Parzo 



Silnik: ABK
Nadwozie: Avant
Imię: Mateusz
Wiek: 28
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 146
Skąd: 3 Miasto


Wysłany: 2014-02-24, 21:32   

No i mam problem, tak jak na poprzednich stronach kupiłem niby mineral based, a pod spodem napisane syntetic i co robić? Powiem pojezdzilem pare rundek w koło osiedla, roznica prawie żadna tylko to ze poziom płynu w zbiorniczku chodzi góra dół, a wczesniej praktycznie nic nie drgał :shock: tak ma być? Można zostawić ten syntetyk póki co czy sie rozleci? Wycieki na maglu były wczesniej, na pompie sucho było, zobaczymy czy sie cos wyrzyga czy nie, bo teraz ciagle sprzedaja ze to minerał a u dołu napisane syntetyk ;/ i wez sie dogadaj... jak żyć!
Cytat:
Zapewne wszyscy wiedzą iż syntetyczne oleje silnikowe dzielą się na te produkowane z hydrokrakowanej bazy mineralnej /III grupa/ i z baz pochodzenia chemicznego - PAO i estrów /IV i V grupa/. Do niedawna oleje produkowane z baz III grupy nie miały prawa być nazywane olejami syntetycznymi. Castrol miał o to sprawę przed sądem. Niedawna interwencja API dopuściła jednak to nazewnictwo powodując i powstały oleje "syntetyczne " i full syntetyki. Oleje "syntetyczne" produkowane całkowicie z oleju mineralnego to wszystkie Castrole i Shell`e poza 0W-30 i 5W-30 /a nawet i te są cieniutkie/. Teraz rozumiem dlaczego Master`s napisał kiedyś, że w silnikach smarowanych tymi olejami odnajdywał dużo czarnego szlamu. Są jednak na szczęście firmy produkujące oleje 5W-40, 0W-40 i 5W-50 /oczywiście xW-30 też/ z baz IV i V grupy. Te oleje znacznie lepiej odprowadzają ciepło, posiadają lepszą stabilność cieplną i szereg innych pozytywnych cech.
takie coś znalazłem, wiem ze to silnikowe, no ale może? Może o to chodzi właśnie, że są na bazie 3 czyli dla mnie to "fake syntetic" <piwo>
_________________
Dzast e lityl noob <piwo>
 
 
 
marrcin 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 30
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 60


Wysłany: 2014-05-14, 20:01   

Mam pytanko odnośnie śruby którą trzeba odkręcić żeby zlać płyn od wspomagania .
Chodzi o to że ją wykręciłem zlałem płyn i potem skręciłem . Niestety ciągle leci z tego miejsca płyn - i uświadomiłem sobie że nie było żadnych podkłądek pod tą śrubą .
Sprawdzałem na etka online i tam powinny być jakieś pierścienie uszczelniające .
Powiedzciie mi , co pod tą śrube podłożyć ? Zwykłe podkładki miedziane ? czy tam ma być jakiś gumowy pierścień ?? I jaki wymiar tej podkładki ma być?
 
 
UFOtm 


Silnik: ADR
Typ: cabrio
Nadwozie: Cabrio
Imię: Michał
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 995
Skąd: Gdynia


Wysłany: 2014-05-14, 21:08   

:arrow: jak ruszasz sruby z magla albo z pompy to zawsze dajesz nowe miedzianki, w 80tce na przewodzie idacym do pompy jest czerwony oring uszczelniajacy, jak nie jest twardy jak podeszwa to mozesz go zalozyc ale to loteria czy nie bedzie cieklo, oringi tez sie powinno wymienic. <ok>
 
 
marrcin 
Audi 80 Maniak



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 30
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 60


Wysłany: 2014-05-14, 21:44   

aha , a jaki rozmiar tych podkłądek ? czy obojetnie jakie , byle by uszczelniły ?

a co do tego oringu , to z której strony tego węza on jest ? od strony zbiorniczka czy od strony pompy ? bo jak wymieniałem płyn to ani podkąłdek ani oringu nie było .
 
 
panda86
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: AEB
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 223


Wysłany: 2014-07-16, 09:25   

Witam, mały odkop...

Panowie.. w etce znalazlem informacje ze do B4 mam nalac G002000 - po wbiciu tego numeru do programu wyrzuca mi info ze jest to FEBI 06161 - zielony SYNTETYCZNY...

niektóre posty jednak mówią żeby zalać mineralnym.. - generalnie chce wymienić cały płyn w układzie, jeżeli zakupię ten 06161 z Febi'ka w ilości 1,5L (tak mi zalecił mechanik, że podczas wymiany + przepłukanie układu 1L to może być za mało), nic się nie stanie..?

Jak by ktoś szukał to jeszcze jest płyn zielony, tyle że mineralny z Febi, o numerze 06162.
_________________
Audi 80 AVANT B4
Corrado VR6
 
 
 
kamsta 
Władca pierścieni



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 18 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 602
Skąd: Chorzów


Wysłany: 2014-07-16, 13:48   

Kolego jakbyś cały temat przeczytał to byś wiedział że do b4 jest febi 06162 zielony mineralny. Zresztą na korku od zbiorniczka pisze mineral only. 1l bez płukania starczy i nawet zostają 2 setki na dolewke.
_________________
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.
 
 
panda86
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: AEB
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 223


Wysłany: 2014-07-16, 21:38   

Spoko, dziękuję... niestety auta nie mam pod ręką żeby przeczytać.. ;) a jakbym nie sprawdzał z etki to mi wychodzi G002000 -> zamieniony na -> G004000.. a w "zamiennikach" oba numery wskazują na syntetyk aczkolwiek dwa różne produkty... no i tak do końca nie jestem przekonany co do tego półsyntetyka....
_________________
Audi 80 AVANT B4
Corrado VR6
 
 
 
kamsta 
Władca pierścieni



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 18 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 602
Skąd: Chorzów


Wysłany: 2014-07-17, 08:27   

Ja kolego poszedłem do sklepu i mówię że chcę płyn do wspomagania audi. Numer g002000. On mi na to że to febi 06161 a to półsyntetyk. A do audi jest mineralny. Więc po informacji wziętych dokładnie ztego posta zakupiłem febi 06162 i jest to mineral. Wymiany dokonałem jakieś 2 miesiące temu i do dziś nic się nie stało.
_________________
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.
 
 
marszall 
Władca pierścieni


Silnik: ACE
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 560
Skąd: LLU/WS


Wysłany: 2014-07-19, 17:20   

Powiem tak: zalejesz febi minerał bedzie dobrze, zalejesz ori g040 też bedzie dobrze (bo tak poleca producent wiec dlaczego młiało by być źle?)
Zmieniałem kiedyś pompe wspomagania orginał audi 100 v6 z nalotem ori 160 tys. wymieniłem też olej na orginał i chodzi do dziś. Wcześniej wiadomo był stary g020 a teraz jest g040 i nic sie nie wysrało wiec nie panikujcie.
BTW i na czerwonym tez bedzie jeździć
Ale ogólnie to albo minerał fewbi jak ktoś uparty albo syntetyk z ASO
_________________
FUCK 1.8T
BLACK BERTA
 
 
 
PROmil 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Hubert
Wiek: 25
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 163
Skąd: Krotoszyn


Wysłany: 2014-08-01, 16:28   

Przepraszam za odkop, szykuje mi się wymiana płynu do wspomagania w mojej Audi 90 2.3 NG gdyż w zbiorniczku mam płynu na dnie (ledwo bagnet sięga). Czy wlać tam ten mineralny od febi? Korek mam koloru zielonego, na zbiorniczku napisane jest "nur mineral oil". Kupić od razu zestaw uszczelek/oringów do uszczelnienia pompy gdy odkręcę śrubę aby spuścić stary płyn?
_________________
Jest:
Audi 100 C4 AAT+
Było:
Audi 80 B3 1.8 PM
Audi Coupe 2.0 16v ACE
Audi 80 B3 Comfort Edition 1.8 RU
Audi 80 B3 1.6TD SB++
Audi 80 B3 Quattro 2.0 16v
Audi 90 B3 2.3 NG+++ 165KM, 240Nm
Audi 80 B3 Comfort Edition 1.9 SD 113KM
 
 
marszall 
Władca pierścieni


Silnik: ACE
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 560
Skąd: LLU/WS


Wysłany: 2015-02-27, 07:37   

Ogolnie to chcialbym sie dowiedziec kto do obiegowej opini wprowadzil ten febi 6162?
Wpisujesz w jaki kolwiek katalog numer z zbiornizka i wywala febi 6161, wpisujesz do etki g002 wywala g004 ktory tez defakto zamenia sie na 6161. Patrzysz na zastosowanie i jest ze do vw/audi g002/g004. Natomiast wpisujac 6162 olej ten nie zamienia sie na zaden z orgi alow wiec skad go wytrzasnelisie? Zamienia sie o. Tylk na orginal bmw. Malo tego mam info ze fabrycznie audi b4 bylo zalewane fuchsem, patrze po katalogach do oru oleju fuchsa i tez wywala syntetyk.

A zeby jeszcze bardziej namiesac w glowie wiekszosc ludzi ktorzy regeneruja maglownice poleca zaleac uklady atf czerwonym dextronn IID bo jest lepszy niz orginalny zielony syntetyk, mniej koroduje listwa. I co wybrac?
_________________
FUCK 1.8T
BLACK BERTA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16