Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[b4] Płyn do wspomagania  
Autor Wiadomość
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 107 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 3195
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-27, 08:09   

wybrać mineralny.
Febi 6162 wziął się stąd, że: 1. minerał, 2. zielony ;)
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
marszall 
Władca pierścieni


Silnik: ACE
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 560
Skąd: LLU/WS


Wysłany: 2015-02-27, 08:51   

kolor to jest rzecz drugorzędna bo każdy olej jaki widziałem w orginalnym układzie audi b4 był bursztynowy. Dla mnie to żadne wytłumaczenie. Ktoś sobie poszperał i wyszło że zielony i mineralny jest tylo febi 6162 i taki leje a specyfikacja to co?
Za rok febi zmieni kolor 6162 na fiolet i każdy zbaranieje (niedawno zmienił kolor płynu 6161)

Ja nie mówie ze akurat ten olej jest zły ale podaj mi choć jedna specyfikacje gdzie febi albo swag zaleca 6162 do audi?

Kolejna opinia z zakładu naprawiającego magle, "chodzić bedzie na każdym, syntetyki są jednak bardziej agresywne chemicznie, my lejemy czerwony ATF"
_________________
FUCK 1.8T
BLACK BERTA
 
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 107 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 3195
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-27, 09:01   

a ja z kolei widziałem, że wszystkie 80/90/100/200 które miały uszkodzony magiel/pompy/hamulce chodziły na czerwonym syntetyku.
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
marszall 
Władca pierścieni


Silnik: ACE
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 560
Skąd: LLU/WS


Wysłany: 2015-02-27, 11:23   

Czerwony sytetyk?
Chyba każdy atf czerwony to minerał.
Dobra dużo ludzi jeździ na 6162, ja tez jeździłem i wlewam spowrotem mimo że na atf kierownica chodzi lżej
_________________
FUCK 1.8T
BLACK BERTA
 
 
 
paweloli 
Audi 80 Mastach



Silnik: AEB
Imię: Pawel
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 122
Skąd: Płock Mazowieckie


Wysłany: 2015-02-27, 13:23   

ja wlalem SWAG No. 99 90 6162 zielony taki.
_________________
Audi OOOO
http://www.audi80.pl/b4-bialy-avant-vt74650.htm
 
 
IC69 



Silnik: AAH
Nadwozie: Avant
Imię: Irek
Pomógł: 129 razy
Wiek: 50
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 4144
Skąd: ok. B-B


Wysłany: 2015-02-27, 13:56   

marszall napisał/a:
w orginalnym układzie audi b4 był bursztynowy

Raczej nazwałbym ten kolor, brunatnym (nazywamy kolory jak baby :mrgreen: ). Taką barwę przybiera zielony olej, po pewnym okresie eksploatacji.
_________________
::: AVANT 2.8 quattro :::
:arrow: http://www.audi80.pl/174-...c69-vt12985.htm
 
 
 
pieczar 
Audi 80 Fan


Silnik: RU
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 24


Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 2015-03-11, 09:07   

nie myślałem że wybór płynu do wspomagania będzie taki problematyczny, pomóżcie, będzie dobry ten: http://www.iparts.pl/czes...6162-57859.html ?? niby wszystko się zgadza ale chce się upewnić. A tak czysto teoretycznie to co by się stało gdybym zalał jakiś inny płyn, np. Liqui Moly albo Febi czerwony? wspomaganie by jakoś lepiej/gorzej pracowało?
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 107 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 3195
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-11, 09:09   

ja takiego używałem, złego słowa nie powiem. Chociaż teoratycznie, powinien być żółty mineralny 6161 z FEBI.
Najważniejsze aby był MINERALNY!
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
tomek83 
Audi 80Spec



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomasz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 267
Skąd: Toruń


Wysłany: 2015-12-28, 20:16   

Sorry za mały odkop - ale jestem świeżo po wymianie płynu wspomagania i chcę podzielić się swoimi doświadczeniami nt różnicy pomiędzy Febi 6161 a 6162 - być może moje doświadczenia komuś się przydadzą.

Mianowicie miesiąc temu postanowiłem wymienić płyn wspomagania, zapuściłem Etkę i wytypowałem Febi 6161 (zielony syntetyk) - taki kupiłem i wymieniłem. Oczywiście układ odpowietrzony dokładnie, zgodnie ze sztuką. Niedługo po wymianie usłyszałem że pompa zaczęła jakby lekko szumieć - uznałem że to minie. Większe rozczarowanie przyszło po pierwszych manewrach na parkingu - wspomaganie zaczęło działać słabiej niż zwykle, a czasem dość znaczny hałas (wycie) pojawiało się w trakcie kręcenia kierownicą. Uznałem jednak że być może sytuacja się unormuje, a ASO/ETKA przecież nie może się mylić.

Wczoraj stwierdziłem że tak nie może być dłużej, zakupiłem 2 litry Febiego 6162 (1 litr na płukanie) i zrobiłem wymianę. Po wymianie pompa stopniowo wyciszyła się, wspomaganie poprawiło się, będę obserwował dalej.

Teraz widzę że jednak nie jest całkowicie bez znaczenia czy lejemy syntetyk czy mineral. Nie wykluczam że mój układ dawno nie miał wymienianego oleju wspomagania, ale podejrzewam większość aut będzie miało podobną sytuację. Radzę więc zastanowić się co wlewacie.

Ktoś wcześniej przytoczył argument że skoro ETKA typuje ten syntetyk jako zamiennik - to na pewno nic się nie stanie. Początkowo też tak sądziłem, ale nie mogłem już słuchać tych jęków pompy i postanowiłem jej ulżyć (tym bardziej że przed wymianą nie było tego efektu). Odnoszę wrażenie że kiedyś w firmie prym wiedli inżynierowie, teraz księgowi - jestem skłonny bardziej wierzyć w to co napisano oryginalnie na zbiorniku płynu do wspomagania - czyli lać mineralny.

Żeby była jasność - auto to B4 ABT z '94 roku.
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 107 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 3195
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-28, 21:06   

w którym miejscu etka wytypowała febi ?
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
tomek83 
Audi 80Spec



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomasz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 267
Skąd: Toruń


Wysłany: 2015-12-29, 00:45   

Sugerujesz że gdybym wlał ori VW/Audi syntetyk - efektów tych by nie było ? Że to tylko Febi produkuje dziadowskiego syntetyka ? ;-)
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 107 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 3195
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-29, 07:18   

nic nie sugeruję, wystarczy, że odpowiesz na pytanie :)
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
tomek83 
Audi 80Spec



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomasz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 267
Skąd: Toruń


Wysłany: 2015-12-29, 11:24   

Po prostu ETKA wskazuje syntetyk, w miejsce wycofanego mineralnego oleju, z kolei odpowiednikiem tego syntetyka jest Febi 6161.
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 107 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 3195
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-29, 12:17   

ale dokładnie, co sugeruje etka, jaki numer.
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
ManiekManiak 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 9
Skąd: Legionowo


Wysłany: 2015-12-29, 12:19   

ASO mówi, że zamiennikiem nieprodukowanego mineralnego G002000 jest syntetyczny G004000, powinno działać dobrze, w co nie do końca chce mi się wierzyć wiec do cygara tego nie wlałem. Zastanawiam się czy do A6 wpuścić, bo jak wół na zielonej karteczce napisane mineral, ale ostatnio u brata widziałem to:
https://www.dropbox.com/s....22.59.jpg?dl=0
Pytanie czy to nie jest to samo co Febi 6162, które od pewnego czasu jest sikowate. Zajrzałem do SWAGa i wydaje mi się, że jest dość gęsty jak kiedyś Febi. Niestety nie wiem ile czasu już stoi u brata.
_________________
100 C3 2.3 +IGS / A6 C5 4.2 +LPG / 90 B3q 2.3
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16