Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[b4] stuki przy skręcie  
Autor Wiadomość
gienio
Nowy klubowicz

Typ: b4
Imię: Paweł
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 5


Wysłany: 2008-12-21, 19:54   [b4] stuki przy skręcie

Witam. Mam nie lada problem ze swoim autkiem a mianowicie stuki przy skręcie kierownicą. Występują one przy pewnym określonym położeniu czyli kręce kierownicą w jedną stronę aż usłyszę głośne stuknięcie i jak odrazu odbije w drugą to jest takie samo stuknięcie. Czasami przy wolnym kręceniu słysze po prostu zgrzyt a nie wyżej wspominiany stuk. Zjawisko zazwyczaj występuje przy skręcie na postoju w czasie jazdy rzadiej i z mniejszym nasileniem. Przeskok czuć na drążkach kierowniczych ( mocno czuć). Aaa i jeszcze ma mniejsze nasilenie jak powoli skręcam kierownicą. Jeżdzę tak 2 latka i żaden mechanik nie może mi pomóc. Ostatnio wymieniłem całe przednie zawieszenie i teraz wiem że to dobiega gdzieś ze środka komory silnika. Nie mamluzów w układzie kierowniczym. Wogle nie mam luzów w zawieszeniu. I tu moje pytanie czy tak się zachowuje padnięta maglownica, dodam ze nic mi nie stuka przy jeździe na wybojach tylko czasami jak podjeżdżam pod wysoki krawężnik to słysze podobny stuk. Może zamocowania drązków do maglownicy a może to coś jeszcze. Może zamocowanie maglownicy jest poluzowane, bo coś mi się nie wydaje że to sama maglownica bo zbyt mocno to jest przenoszone na drążek kierowniczy to zn. cały drążek przenosi te udeżenie. Ktoś mi mówił że to może być mocowanie maglownicy ale sam już nie wiem. Dzięki za sugestje....
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Rychu_coupe 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABK
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 211
Skąd: z kontowni


Wysłany: 2008-12-21, 23:33   

moim zdaniem są to poduszki amortyzatorów bo co innego spróbuj podnieśc samochód i zobaczyć czy na podniesionym też tak się dzieje
_________________
http://www.audi80.pl/view...der=asc&start=0 moja coupetka
http://www.audi80.pl/view...der=asc&start=0 audi 90 <quattro>
 
 
 
gienio
Nowy klubowicz

Typ: b4
Imię: Paweł
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 5


Wysłany: 2008-12-22, 00:37   

poduszki amorów w tym czasie to chyba 3 razy wimieniane były. ostatnio niecały miesiąc temu jak podobnie całę zawieszeni przód, Pisałem że na drążkach czuć jak przenoszą ten stuk. Mocno czuć. Na amorach czy mocowaniu amorów cisza a to dochodzi jak już napisałem ze środka komory silnika a nie ze skrajnych jej części.
 
 
myster 
Rodem z Inglostadt


Nadwozie: Avant
Imię: ***
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 384
Skąd: mragowo


Wysłany: 2008-12-22, 09:38   

Sprawdz polaczenia przy maglownicy. Mozesz mies tulejki wybite co malo prawdopodobne lub masz luz na laczniku drazkow, bylo to juz poruszane na tym forum . I nie wykluczone ze to maglownica tak chalasuje. Pozdrawiam
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
gienio
Nowy klubowicz

Typ: b4
Imię: Paweł
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 5


Wysłany: 2008-12-22, 18:12   

Już jestem bliżej niż dalej. Tak jak kolega napisał to łączenia przy maglownicy. Są tam takie 2 śróby którymi mocuje się drążki kierownicze. Nie moge dokręcić jednej, ale wcześniej ją kręciłem i się nie dokręcała. ale było ciut lepiej czyli mniejszy hałas i na postoju w budzie prawie stukniecie niesłyszalne. widzę jak drążek przeskakuje góra- dół jak towarzyszy temu te stukniecie. Naszło mi aby to zkątrować drugą ale chyba poluzowałem chcąc odkręcić pierwszą nakrętke i zonk. Kręci się ta nakrętka bardzo lekko jak dokręcam i nie widze prawie rzadnej różnicy aby się wkręcała. Może czymś podwarzyć drążek i próbować. druga się odkręciła i dokręciła bardzo dobrze. Powtarzam nie mam luzu na maglownicy. najmniejszy skręt kierą skutkuje skrętem a raczej drgnieciem kół. Jak to tam te mocowanie jestr rozwiązane. z drugiej strony jest jakaś śróba aby dokręcić. teraz jest tak że jak hamuje ostro to słysze przeskok i jak przyśpieszam to też.
 
 
myster 
Rodem z Inglostadt


Nadwozie: Avant
Imię: ***
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 384
Skąd: mragowo


Wysłany: 2008-12-22, 22:15   

gienio napisał/a:
Już jestem bliżej niż dalej. Tak jak kolega napisał to łączenia przy maglownicy. Są tam takie 2 śróby którymi mocuje się drążki kierownicze. Nie moge dokręcić jednej, ale wcześniej ją kręciłem i się nie dokręcała. ale było ciut lepiej czyli mniejszy hałas i na postoju w budzie prawie stukniecie niesłyszalne. widzę jak drążek przeskakuje góra- dół jak towarzyszy temu te stukniecie. Naszło mi aby to zkątrować drugą ale chyba poluzowałem chcąc odkręcić pierwszą nakrętke i zonk. Kręci się ta nakrętka bardzo lekko jak dokręcam i nie widze prawie rzadnej różnicy aby się wkręcała. Może czymś podwarzyć drążek i próbować. druga się odkręciła i dokręciła bardzo dobrze. Powtarzam nie mam luzu na maglownicy. najmniejszy skręt kierą skutkuje skrętem a raczej drgnieciem kół. Jak to tam te mocowanie jestr rozwiązane. z drugiej strony jest jakaś śróba aby dokręcić. teraz jest tak że jak hamuje ostro to słysze przeskok i jak przyśpieszam to też.


jak nie mozesz dokrecic, to pewnie gwint jest zerwany wiec proponuje wymienic :) Powykrecaj te sruby i posprawdzaj gwinty, a po drugie to wymien je na nowe poniewaz jak ci dluzszy czas tluklo to i pewnie je powybijalo.
 
 
 
Danio BB 
Audi 80 Mastach



Imię: Daniel
Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 146
Skąd: Bielsko Biała


Wysłany: 2008-12-28, 14:28   

teraz jeszcze pytanie z którymi śrubami masz kłopot? Poziome, mocujące drążki czy pionowe mocujące uchwyt drążków do maglownicy?
Te pierwsze nie mają typowego łebka śruby, obie są wciskane we wspólną płytkę. Jeżeli się kręcą to musisz wymontować całość (odkręcając dwie pionowe śruby
od maglownicy w kolejności : nakrętki od spodu, potem śruby), po zdemontowaniu można spawnąć śruby do płytki. Wskazane zastosowanie nowych nakrętek samohamownych (z teflonem).
Piszesz jeszcze że widzisz przeskok drążka góra-dół, spróbuj tak poszarpać listwą maglownicy, może mieć luz i powodować stuki. Luz obrotowy na kierownicy to jedno a luz na listwie maglownicy to drugie.
_________________
Audi 80... było jest i będzie.
 
 
 
Józefoo 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Sylwester
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 16


Wysłany: 2011-12-21, 09:57   

Chłopaki odgrzeje kotleta, ja też mam problem ze stukami w przedniej części samochodu szczególnie jak skręcam w prawą stronę właściwie jest to pojedynczy głośny stuk :shock: występujący najczęściej przy skręcie w prawo dodam że stuka tak już długi czas i wymieniałam końcówki drążków kierowniczych, sworznie, łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora reszta jest ok nie ma żadnych luzów ani na tulejach ani na poduszkach amortyzatora nie wiem co to może być na diagnostyce też nic nie wyszło. Stuk najczęściej występuje np; przy skrzyżowaniu jak trzeba do hamować i skręcić w prawo, proszę o pomoc. :-)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
zybel 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 2


Wysłany: 2013-09-11, 09:53   

Przerabiałem ten temat.. Powodem może być " strzelająca" sprężyna która została przypadkiem źle założona mam na myśli położenie góra-dół choć wydaje się być symetryczną to jednak stanowi to różnice w tym aucie. Proponuje poprosić kogoś żeby kręcił kierownicą a samemu złapać ręką za sprężynę w celu określenia która wydaje takie stuki. U mnie przy skręcie w prawo strzelała prawa sprężyna.
 
 
Józefoo 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Sylwester
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 16


Wysłany: 2013-09-11, 16:50   

U mnie okazało się że to niedokręcona poduszka silnika z prawej strony dokręciłem i cisza.
 
 
sandall 
99% Klubowicza


Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 96
Skąd: Małomice


Wysłany: 2013-09-11, 18:23   

ja mam podobnie jak autor tematu, jest to jeden pojedynczy stuk (glosny) najczesciej przy skrecaniu, ale zdaza sie przy hamowaniu i ruszaniu (na prostych kolach tez), dzis probowalem znalezc przyczyne i przy lekkim kreceniu kierownica (auto stoi na ziemi) slychac stukanie gdzies w okolicy maglownicy, trzymajac drazek kierowniczy czuc przenososzny stuk, na podniesionym przodzie, przy takim samym kreceniu nic nie slychac... myslalem ze to koncowki drazka tak przenosza, ale trzymajac reke na nich nic nie czuc przy kreceniu kierownica, a im blizej maglownicy trzymam reka tym drgania sa mocniejsze, ale juz przy samym mocowaniu tez ustaje... i teraz nie wiem co to moze byc, czy maglownica czy koncowki czy co? ponoc maglownica ma jakies sruby do regulowania luzow? ktos ckiedys nimy regulowal cos?
_________________
ABT 2.0 '94
 
 
szaakaal 
Super User



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Arek
Pomógł: 37 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 827
Skąd: Bytom/Śląskie


Wysłany: 2013-09-11, 21:02   

sandall, pod wspomaganiem hamulca masz w maglownicy taką śrubkę 10 tyle że strasznie ciężko się tam dostać... próbuj.
_________________
And on the seventh day God created... Audi 80.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Sasaku 
Audi 80 Fan



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Mateusz
Wiek: 28
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 31
Skąd: Reda


Wysłany: 2013-10-02, 18:25   

jak dla mnie kolego to wahacz wysiada ;)
 
 
sandall 
99% Klubowicza


Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 96
Skąd: Małomice


Wysłany: 2013-10-08, 16:39   

jak wahacz bo nie rozumiem? te stukniecia (lupniecia) slychac z 2 stron, albo nawet jakby ze srodka, wiec co 2 wahacze w tym samym czasie sie posypaly?

[ Dodano: 2013-10-10, 16:59 ]
dzis bylem u mechanika i nic nie znalazl, stwierdzil ze te lupniecia sa, ale niema pojecia skad, mowi ze cale zawieszenie jest nie wybite, wszystkie sruby sa dokrecone nic niema luzow, czyli jak bylo tak jest i dalej nie wiem co to... na szczescie nie wzial nic kasy ;] bo mowil ze napewno znajdzie a ze nie udalo mu sie to serwis gratis :D
_________________
ABT 2.0 '94
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13