Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4,2.0,ABK,94r]Bicie w prawym przednim kole  
Autor Wiadomość
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-05-15, 09:56   

jarowlkp, nie wiem co tam Ty chcesz sprawdzać ale najczęściej takie łożysko wyje po prostu a dźwięk ten się nasila na ostrzej pokonywanych zakrętach, lewy zakręt to łożysko lewe itd.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 237
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2017-05-15, 10:05   

PieterB napisał/a:
jarowlkp, nie wiem co tam Ty chcesz sprawdzać ale najczęściej takie łożysko wyje po prostu a dźwięk ten się nasila na ostrzej pokonywanych zakrętach, lewy zakręt to łożysko lewe itd.


jeżeli bije przy hamowaniu w prawym kole , można powiedzieć ze coś wali aż przenosi się na kierownice te drgania , ale tylko jak samochód jest obciążony jazda w 4 osoby , jak jadę sam to nie ma takich objawów . wiec przypuszczam ze to łożysko bo tylko ono jeszcze zostało nie zmienione , chyba ze tuleje ławy wpadają w rezonans , bo były wymienione w zeszłym roku
_________________
jarowlkp
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-05-15, 11:22   

jarowlkp, dla mnie dziwne że łożysko powoduje bicie ale tylko przy hamowaniu.
Ja osobiście nie widziałem przypadku by takie bicie na łożysku było - musiało by być na prawdę masakrycznie zniszczone ale z drugiej strony powinny być także podobne objawy podczas normalnej jazdy.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 237
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2017-05-15, 11:37   

PieterB napisał/a:
jarowlkp, dla mnie dziwne że łożysko powoduje bicie ale tylko przy hamowaniu.
Ja osobiście nie widziałem przypadku by takie bicie na łożysku było - musiało by być na prawdę masakrycznie zniszczone ale z drugiej strony powinny być także podobne objawy podczas normalnej jazdy.


właśnie nie ma mądrych , na szarpakach nic nie wyszło , wszystko nowe tulejki na wahaczach, sworznie , poduszki amortyzatorów , tarcze klocki , a bicie jak było tak jest ale tylko przy jeździe w 4 osoby, choć ostatnio wziąłem kumpla 130kg żywej masy na miejsce pasażera i waliło ze aż strach...
Pozostały tylko stare ( zmieniane rok temu ) tulejki belki , może to one powodują te objawy, ja już nie mam pomysłów, wiec pomyślałem ze może to łożysko , dzisiaj jeszcze podjadę przeważyć koła , choć wątpię bo na zimówkach był ten sam objaw
_________________
jarowlkp
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-05-15, 18:33   

jarowlkp, a w jakim stanie prowadnice nie wyrobione i nie mają luzów?

O to mi chodzi nr 2


_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
miron72 
Władca pierścieni


Silnik: PS
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 536
Skąd: TOS


Wysłany: 2017-05-15, 19:51   

manq napisał/a:
newerafan napisał/a:
A jak postawie go na lewarku i wrzucę 2 bieg i puszczę sprzęgło to mi czasem nie zjedzie z tego lewarka? :-)


na 100% nie pojedzie.śmiało...


Nom... Jak będzie miał EDS to będzie zdziwienie, że tak nawiążę do tej archeologii...


PieterB napisał/a:
jarowlkp, nie wiem co tam Ty chcesz sprawdzać ale najczęściej takie łożysko wyje po prostu a dźwięk ten się nasila na ostrzej pokonywanych zakrętach, lewy zakręt to łożysko lewe itd.


Odwrotnie -skręcając w lewo obciążasz prawe koło powodując nasilenie ewentualnych objawów. Skręcając w prawo -lewe koło(zewnętrzne przy łuku). Siła odśrodkowa i takie tam
Łożysko będzie huczeć, wyć i tak dalej.
Sprawdzić można luz ale o ile przy tylnym(stożkowym w FWD) jest to banalne to przy przodzie jest kłopot. Nie dość, że klocki trzymają to i przegub nieco ciąży...
Jednak jeżeli luz z przodu jest wyczuwalny w taki sposób ma odbicie na prowadzeniu i to wyraźne. Auto ma tendencję do lekkiego pływania, zwłaszcza jak wzdłużne garby pokonuje, ogólnie wrażenie niestabilności, myszkowania...

Jak wali podczas hamowania i przy obciążeniu tej strony to trzeba sprawdzić, czy elementy wirujące(a więc przeguby oba, półoś, tarcze, felga, opona) nie zawadzają o coś. Na przykład jakiś feralny ciężarek. Sąsiad ojca z garaży podziemnych miał taką akcję w Megance po zimie. Gdzieś blacha jakaś z zacisku się odgięła(nie byłem na miejscu nie znam szczegółów) i zawadzała o odważnik na alusie. Stuku puku ale dosyć szybko obczaił co.

Auto hamując obciąża przód -zawiecha "siada" i coś może uderzać. Podobnie jak się napakuje ciężkich kumpli na przód. Przód, zwłaszcza po stronie byczka, opada i coś może się zbliżać do czegoś -stukanie. To samo przy załadunku większą ilością osób.

Trzeba posprawdzać -poszukać śladów, jakiś otarć, miejsc podejrzanie zapolerowanych, czy podobnie. Nawet jak się da na kanale obciążyć przód auta i lookać.
Pierwsze, obowiązkowe sprawy -dokręcenie przegubu, koła, mocowań hamulców i zabezpieczenie klocków.

Może opaska na przegubie założona z za wysoką karetką :-D
Kolega nie miał czym ścisnąć opaski na przegubie to założył skręcaną i też mało klocka nie postawił na próbnej jeździe ;)
_________________
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
 
 
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 237
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2017-05-16, 06:02   

[ Dodano: 2017-05-16, 07:03 ]
PieterB napisał/a:
jarowlkp, a w jakim stanie prowadnice nie wyrobione i nie mają luzów?

O to mi chodzi nr 2


[url=https://images84.fotosik.pl/572/5434b1c803f77810.jpg]Obrazek[/URL]




PeterB prowadnice zacisków są nowe również wymienione na te nad wymiarowe ze skody felicij tak wiec nie ma tam luzów , zresztą pisałem już w jednym z tematów.
_________________
jarowlkp
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-05-16, 06:20   

jarowlkp napisał/a:
[ Dodano: 2017-05-16, 07:03 ]
PieterB napisał/a:
jarowlkp, a w jakim stanie prowadnice nie wyrobione i nie mają luzów?

O to mi chodzi nr 2


[url=https://images84.fotosik.pl/572/5434b1c803f77810.jpg]Obrazek[/URL]




PeterB prowadnice zacisków są nowe również wymienione na te nad wymiarowe ze skody felicij tak wiec nie ma tam luzów , zresztą pisałem już w jednym z tematów.
no to mi też brak pomysłów - pozostaje sprawdzanie jeszcze raz wszystkiego od nowa może coś pominięte zostało.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 237
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2017-05-16, 06:24   

PieterB napisał/a:
jarowlkp, nie wiem co tam Ty chcesz sprawdzać ale najczęściej takie

Może opaska na przegubie założona z za wysoką karetką :-D
Kolega nie miał czym ścisnąć opaski na przegubie to założył skręcaną i też mało klocka nie postawił na próbnej jeździe ;)


opaskę mam skręcaną na przegubie ale jest tam na tyle miejsca ze nie ma prawa o nic haczyć

w sobotę wywalę całą prawa girę i porozbieram na drobne elementy ,zobaczymy co z tego wyjdzie .
_________________
jarowlkp
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-05-16, 06:30   

jarowlkp, jeszcze jedna rzecz bo sobie przypomniałem - sprawdziłbym regulator siły hamowania czy tył dobrze hamuje. Bo jak nie to przednie tarcze mogą się mocno przegrzewać podczas dużego hamowania znaczy z wyższych prędkości i wpadają w wibracje.
A jakie tarcze lite? jaka firma?
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
miron72 
Władca pierścieni


Silnik: PS
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 536
Skąd: TOS


Wysłany: 2017-05-16, 07:07   

To nie tłumaczy walenia podczas jazdy z obciążonym mocno fotelem pasażera.
Moim zdaniem jakiś element wirujący przy jeździe jest za blisko stałej części auta i przy obciążeniu zwiększoną masą lub bezwładnością podczas hamowania zaczyna zawadzać.
Może to być skutek uszkodzenia, czy złego montażu.

Trzeba obejrzeć wszystko i to dokładnie, łącznie z oponą. Uwagę baczną trzeba zwrócić też na klinującą sworzeń śrubę.
_________________
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-05-16, 07:14   

miron72, chyba coś źle zrozumiałeś albo ja ;-) Bo ja zrozumiałem że to występuję pod obciążeniem kilku osób ale podczas hamowania a nie normalnej jazdy bo to zmienia postać rzeczy. Autor musi sprecyzować.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 237
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2017-05-16, 07:21   

PieterB napisał/a:
miron72, chyba coś źle zrozumiałeś albo ja ;-) Bo ja zrozumiałem że to występuję pod obciążeniem kilku osób ale podczas hamowania a nie normalnej jazdy bo to zmienia postać rzeczy. Autor musi sprecyzować.


dokładnie objawy występują tylko przy hamowaniu i tylko przy obciążeniu kilu osób
_________________
jarowlkp
 
 
miron72 
Władca pierścieni


Silnik: PS
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 536
Skąd: TOS


Wysłany: 2017-05-16, 09:31   

No to ja źle zrozumiałem :/ Pardonsik Panowie.
Zmienia to nieco postać rzeczy ale do sprawdzenia te same sprawy tylko nieco mocniej ukierunkowane na zacisk, klocki, tarczę.
_________________
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
 
 
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 237
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2017-05-22, 05:59   

miron72 napisał/a:
No to ja źle zrozumiałem :/ Pardonsik Panowie.
Zmienia to nieco postać rzeczy ale do sprawdzenia te same sprawy tylko nieco mocniej ukierunkowane na zacisk, klocki, tarczę.


możemy zamknąć ten temat okazały się winne nowe poduszki amortyzatora lewa i prawa poszła do zmiany , po mino ze nowe były zakładane znanej firmy na LEM...... to wytłukły się po około 1000km , poszły do reklamacji ,śmiem przypuszczać ze były to chińskie podróby a nie ori, założyłem KAYABY i jest cacy . z góry dzięki za wszystkie rady
_________________
jarowlkp
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 15