Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Sztuka
lakierowania
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Maglownica
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[all] Światła mijania na przekaźnikach  
Autor Wiadomość
mellow_pak 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Wiek: 35
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 197
Skąd: Sląsk


Wysłany: 2008-01-27, 12:27   

Jadac ostatnio na Slowacje swoja B4-reczka przy duzym obciazeniu tylu auta strumien swiatla (jego gorna granica) troche powedrowaly do gory.... a ze nie mam regulacji nie moglem ich znizyc przez co kierowcy z tirow mi ciagle migali swiatlami. Najpierw myslalem ze gdzies czai sie straz graniczna i ze trzepia ale jak jechalem dalej nie zauwazylem zadnego patrolu i jadac z powrotem bylo to samo tirowcy wkurwiali sie niemilosiernie jak dawalem im po oczach - a wniosek z tego wyciaglem taki ze rezanko lampek nie tyle pomaga tym ze lampa lepiej swieci ale i przy obciazeniu auta moze rownie oslepic kierowce tira nie mowiac juz o osobowkach.
Niektorz widze maja watpliwosci co do przerabiania tak swiatem ale jezdze na tym juz jakis czas ( ponad miesiac) i jestem zadowolony z efektu. Przydala by sie tylko regulacja poziomujaca zeby czasami co niektorym z naprzeciwka umilic jazde (ale to sie tyczy zaladowanego auta ) bo jak jezdze sam czy w 2 osoby to nikt mi nie mruga ze go slepie).
Pozdrawiam
_________________
......-= MelloW =-.....
...........inside...........
[__\==OOOO==/__]

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=11109
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
goldi j51 



Nadwozie: Avant
Imię: Jarek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 2615
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2008-01-27, 16:20   

a w B4 nie ma regulacji świateł dziwne
_________________
Moje autko goldi j51
http://www.audi80.pl/nowy...7892.htm#292913 a tu 80 tka
http://www.audi80.pl/nowy...emat-vt8552.htm

Jest

A4 1.9 tdi AFN 110+coś tam KM AVANT
i A4 b5 1.8 125 KM Sedan
Było audi 80 B3 1.6 PP 70KM
 
 
 
audiktom 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABK
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 439
Skąd: podkarpacie


Wysłany: 2008-01-27, 16:30   

Jest regulacją, ale nie wszystkie wersje miały, i to nie jest zależne od roku auta.
 
 
Oofol 
Od zawsze na forum



Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 2691
Skąd: Karkonosze/ORK


Wysłany: 2008-01-28, 19:49   

hmmm czytam temat i się trochę dziwie...
Moje reflektory o ile są czyste to świecą poprawnie (czyt. dobrze). Ostatnio miałem okazję jeździć nowym Avensisem i w porównaniu do niego moje światła to lux! Ale nie powiem temat ciekawy i w sumie jasności nigdy za dużo więc i sam sobie cuś takiego sporządzę na dniach. Postaram się to również udokumentować fotkami
_________________
80 B3 Saloon 1.8S
A6 4B Saloon 1.8T
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
FamE 
Audi 80 Maniak



Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Wiek: 30
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 61
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2008-01-28, 22:26   

a czy panowie niebiescy niemaja sie oco przyczepic ze mocniejsze swiatlo albo cos takiego bo tez mni eto bardzo ciekawi takie rezanko:D
_________________
to bylo kiedys teraz jest swiezej . http://www.audi80.pl/viewtopic.php?p=70310#70310 nowe fotki zapraszam ale jak bedzie wiecej czasu zrobie lepsza sesje:D
 
 
 
raaaf82 
99% Klubowicza



Silnik: 1Z
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 98
Skąd: Chojnice


Wysłany: 2008-02-10, 22:52   

A co zrobic jeżeli chcemy trochę podkręcić także długie światła?Rozumiem że wystarczy też wstawić przekażnik i wykonać takie samo połączenie jak w przypadku świateł mijania.Czy zatem możemy zmostkować nóżkę przekażnika nr 30 od świateł mijania z nóżką przekażnika nr 30 od długich świateł ,żeby nie dawać dodatkowych przewodów do akumulatora?
 
 
IC69 



Silnik: AAH
Nadwozie: Avant
Imię: Irek
Pomógł: 129 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 3732
Skąd: ok. B-B


Wysłany: 2008-02-10, 23:22   

raaaf82 napisał/a:
możemy zmostkować nóżkę przekażnika nr 30 od świateł mijania z nóżką przekażnika nr 30 od długich świateł ,żeby nie dawać dodatkowych przewodów do akumulatora?

Można tak zrobić, raaaf82.
 
 
 
silentfox 
Rodem z Inglostadt



Silnik: AAD
Typ: b3
Imię: Tomaszek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 379
Skąd: Grupa Dolnośląska


Wysłany: 2008-02-16, 09:38   

Jelly napisał/a:
Panowie a ja Wam proponuje troche sie wysilic i zrobic cos takiego:
http://skoda.autokacik.pl...ing_swiatel.htm


Wiec w opisanym schemacie mamy przełącznik trybu w dzień z dodatkowym rezystorem
(nie wiem czy niebędą świeciły za słabo i pały się nie przyczepią )
Oraz trybu nocnego bezpośrednio z aku.

Wiec doszłem do wniosku że w nocy można jeżdzić na h4 a do jazdy w dzień założyć światła do jazdy w dzień a jeszcze lepiej żeby były na ledach
_________________
--== OOOO==--
Przewaga dzięki technologi.
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
mellow_pak 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Wiek: 35
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 197
Skąd: Sląsk


Wysłany: 2008-02-17, 23:00   

no i stalo sie... po ok. miesacu uzytkowania zrezanych swiatel popalily mi sie zarowki :( a takie dobre i dosc drogie byly (philips gt150). kupilem teraz zwykle tungsramyi zobacze ile na nich przejezdze. moze philipsy spalily sie przez to ze dosc duzo je exploatowalem jezdzac na dlugich po rezanku ? teraz wogole dlugich nie bede wlanczal i mam nadzieje ze sie wyjasni co bylo przyczyna. jesli sie spala to rezanko wywale lub sprzedam o ile kupi to ktos chetny.pewnie po tym co tu napisze nie bedzie juz tylu zwolennikow takiego rezanka.
pozdrawiam
_________________
......-= MelloW =-.....
...........inside...........
[__\==OOOO==/__]

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=11109
 
 
 
Kubik 



Silnik: AAH
Imię: Kuba
Pomógł: 50 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 2088
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2008-02-17, 23:16   

mellow_pak napisał/a:
no i stalo sie... po ok. miesacu uzytkowania zrezanych swiatel popalily mi sie zarowki :( a takie dobre i dosc drogie byly (philips gt150)

Prawde mówiąc czekałem na taki pościk, no i się doczekałem.
Po przeanalizowaniu tematu sprawdzałem u siebie jak to jest ze spadkiem napięcia itd.
Moje "badania" wykazały że spadek napięcia wywołany przez opór instalacji to nie 2 V tylko 0.2 V więc nie wielki. A to że żarówki zużyją się wcześniej to normalne tylko nie przypuszczałem że będzie to aż tak szybko. Zastanawiam się czy to że napięcie na żarówkach jest mniejsze niż podawane przez alternator nie jest celowe.
 
 
djbeat 
Audi 80 Maniak



Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 66
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2008-02-17, 23:53   

poprawę świecenia naszych lamp, które mają już kilkanaście lat przynosi polerowanie szkieł i nałożenie nowej warstwy odblasku,
co do pomysłu z kablami 4mm2 jestem pod wrażeniem, ja takich kabli używam do rozruchu, i uważam że spadek napięcia na 4 metrach kabla jest taki sam w przypadku przewodu 0,75 jaki i 4mm2. problemem spadku napięcia mogą być brudne styki bezpieczników, zacisków żarówek, itp.
uzyskałeś napięcie troszeczkę mniejsze niż napięcia na wyjściu alternatora, mam nadzieję że żarówki za które zapłaciłeś tyle kasy, będą długo świecić. jeśli żarówki są na napięcia 12 V, to teoretycznie na napięciu wyższym szybciej się wypali w nich drut, jakby Ci któraś padła to daj znać po jakim czasie.
cieszę się, że tak profesjonalnie podszedłeś do opisu jak to zrobić.
ja jednak próbuje dowiedzieć się coś na temat polerowania szkieł i nanoszenia nowego odblasku. jeśli nie będzie to droga zabawa to sobie zafunduje i dam Wam znać czy jest sens to robić
pozdrawiam :-)
_________________
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?
 
 
 
Kubik 



Silnik: AAH
Imię: Kuba
Pomógł: 50 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 2088
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2008-02-18, 17:38   

djbeat napisał/a:
uważam że spadek napięcia na 4 metrach kabla jest taki sam w przypadku przewodu 0,75 jaki i 4mm2.

Niestety kolego ale jesteś w wielkim błędzie bo spadek napięcia jest zależny od wartości prądu jaki przepuścisz przez przewód. Im większy prąd tym większy opór, a im większy opór tym większy spadek napięcia.
Sorry za OT.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
djbeat 
Audi 80 Maniak



Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 66
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2008-02-23, 20:42   

zgadza się, im większy pobór prądu tym większy spadek napięcia, ale przy jednakowej rezystancji włókna żarówki, spadek napięcia na kablu 0.75 mm2 i 4mm2 jest taki sam.
Im większy prąd tym większy opór? od kiedy rezystancja przewodu zmienia się wraz z przepływającym prądem? chyba że zakładasz, że zmienia się temperatura przewodu.
polecam zajrzeć do podstaw elektrotechniki.
_________________
Tata - A4 1.9 TDI 1Z, kuzyn - B3 1.8s gaźnik, wujek - B3 1.8S wielopunkt, drugi wujek - B3 2.0E wielopunkt, przyjaciel - A3 1,9 TDI.
Czy to przypadek że mam B3 1.8S na gaźniku?
 
 
 
Fantomas_29 
Audi 80Spec



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 320
Skąd: Dobieszowice/śląsk


Wysłany: 2008-02-23, 22:07   

ja tam nie mam problemów ze swiatłami świecą mocno i jasno. Pozdro :)
_________________
Moje Audi B4 zajrzyj i skomentuj :mrgreen:
<hura>
 
 
 
Kubik 



Silnik: AAH
Imię: Kuba
Pomógł: 50 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 2088
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2008-02-23, 22:56   

djbeat napisał/a:
zgadza się, im większy pobór prądu tym większy spadek napięcia, ale przy jednakowej rezystancji włókna żarówki, spadek napięcia na kablu 0.75 mm2 i 4mm2 jest taki sam.
Im większy prąd tym większy opór? od kiedy rezystancja przewodu zmienia się wraz z przepływającym prądem? chyba że zakładasz, że zmienia się temperatura przewodu.
polecam zajrzeć do podstaw elektrotechniki.

Spadek jest taki sam ale tylko do pewnej wartości prądu, po jej przekroczeniu kabel będzie się grzał i wzrośnie opór. Fakt że przy małym poborze jest taki sam.
Jak mierzyłem instalacje świateł doszedłem do wniosku że przy zachowaniu takich samych przekrojów kabli ale puszczonych bezpośrednio z aku spadek jest mniejszy. Więc jest tam coś co w pewien sposób stabilizuje napięcie na żarówki.

Nawiasem mówiąc założyłem osramki night breaker + 90 i powiem że różnica jest widoczna ale nie powalająca.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Serwis mechaniczny :: Blacharstwo lakiernictwo :: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15