Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Sztuka
lakierowania
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[all] Światła mijania na przekaźnikach  
Autor Wiadomość
ronni10 
99% Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Daniel
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: Oleśnica


Wysłany: 2017-01-29, 01:13   

Dobry Wieczór. Może się komuś przyda :P
To są moje wartości napięcia pomiędzy istniejącą instalacją, a podłączeniem reflektorów ,,Na krótko" do akumulatora.


Tu może ktoś zauważy różnicę. Dodam tylko, że obserwacje były robione na zregenerowanych ori reflektorach BOSCH. Jeżeli chodzi o regenerację, to różnica jest bardzo duża jeśli chodzi o widoczność oczywiście na ,,+"
https://youtu.be/h02MlqLEocs

i jeszcze tu:
Podłączenie na krótko, ~ 14,0V


Podłączenie na ori istniejącej instalacji ~12,7V


tz= -8stC
ts= 90stC
piwoa80
_________________
Audi 80 B4 Avant TDI 1z+ - Była :(
Audi A4 B6 Avant TDI AVF - Jest
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 245 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8838
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-01-29, 08:22   

ronni10, bardzo ładnie powiem ci że widać różnicę. Sam będę na wiosnę zakładał przekaźniki bo ostatnio coś słabo mi świecą a po pomiarach właśnie wyszło że bardzo duży spadek napięcia mam rzędu 2 V.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 208 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7120
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-01-30, 16:27   

Piotrku żarówki sa projektowane na 12V producenci przewidzieli spadki.
_________________
Moje OOOO
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 245 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8838
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-01-30, 19:18   

Jarewa napisał/a:
Piotrku żarówki sa projektowane na 12V producenci przewidzieli spadki.
wiesz co, tak właśnie sam się nad tym zastanawiam czy nie będą się szybciej wypalały
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
ronni10 
99% Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Daniel
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: Oleśnica


Wysłany: 2017-01-30, 22:54   

PieterB napisał/a:
Jarewa napisał/a:
Piotrku żarówki sa projektowane na 12V producenci przewidzieli spadki.
wiesz co, tak właśnie sam się nad tym zastanawiam czy nie będą się szybciej wypalały


I tu pojawiają się pytania typu:
Napięcie w B4 na żarówkach po wyjechaniu z fabryki?
Napięcie na żarówkach w współczesnych samochodach?
Na ten przykład moje stare żarówki Bosma na ori wiązce swieciły od VIII 2011 aż je wymieniłem na nowe.
Też sie zastanawiam nad przekaźnikami, kolega elektryk wisi mi przysługę więc przekazniki miał bym za free/ 0.7 na dwóch :p piwoa80

I wg mnie to na bezpieczeństwie się nie oszczędza nie_e_ Pozdrawiam
_________________
Audi 80 B4 Avant TDI 1z+ - Była :(
Audi A4 B6 Avant TDI AVF - Jest
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 208 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7120
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-01-30, 23:24   

ronni10 napisał/a:
Napięcie w B4 na żarówkach po wyjechaniu z fabryki?
Napięcie na żarówkach w współczesnych samochodach?


Jak było w nowych autach to ci nie powiem bo to dawno nie moje czasy. Ale patrząc się na nowe jeszcze i budowa podobna niewiele się rożni.

A jak jest w współczesnych autach? nie zobaczysz już tam napięcia ponad 14V, komputery przejęły kontrole ładowania i w zasadzie się waha 13,4 do 14.

Dam ci pole do popisu i powiedz czemu w peugeot/citroen nagminnie (1miesiac max 5 wytrzymują) pala się żarówki w współczesnych autach posiadających bsi ? już nie wspomnę o tym ze to H7 H1 tylko jakoś one w innych wytrzymują ponad rok ale akurat w tych dwóch markach padają jak muchy.

Zobacz sobie specyfikacje żarówek producent nigdy nie podaje ze 14V przeważnie 13-13,2. Wiadomo że większy prąd większa moc żarówki krótka żywotność, ale można też iść w drugą stronę prąd 13V i mocniejsza żarówka żywotność dłuższa a efekt taki sam.

Najlepiej to był by pomiar A,V jak się to ma do W

Ja mam przekaźnik ale tylko po to by odciążyć manetkę i mam je pod kierownica zachowałem spadki że mam okolice 13V i mimo tego osramy mocniejsze mi wytrzymują max 2 lata. Nie twierdze że przekaźniki złe wręcz przeciwnie manetka długo pożyje, ale nie dążmy do tego by na światłach było 14,4V bo będziemy często żarówki zmieniać a te mocniejsze grosze nie kosztują.
_________________
Moje OOOO
 
 
ronni10 
99% Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Daniel
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: Oleśnica


Wysłany: 2017-01-31, 08:57   

Jarewa napisał/a:
ronni10 napisał/a:

Napięcie w B4 na żarówkach po wyjechaniu z fabryki?
Napięcie na żarówkach w współczesnych samochodach?


Jak było w nowych autach to ci nie powiem bo to dawno nie moje czasy. Ale patrząc się na nowe jeszcze i budowa podobna niewiele się rożni.

A jak jest w współczesnych autach? nie zobaczysz już tam napięcia ponad 14V, komputery przejęły kontrole ładowania i w zasadzie się waha 13,4 do 14.

Dam ci pole do popisu i powiedz czemu w peugeot/citroen nagminnie (1miesiac max 5 wytrzymują) pala się żarówki w współczesnych autach posiadających bsi ? już nie wspomnę o tym ze to H7 H1 tylko jakoś one w innych wytrzymują ponad rok ale akurat w tych dwóch markach padają jak muchy.

Zobacz sobie specyfikacje żarówek producent nigdy nie podaje ze 14V przeważnie 13-13,2. Wiadomo że większy prąd większa moc żarówki krótka żywotność, ale można też iść w drugą stronę prąd 13V i mocniejsza żarówka żywotność dłuższa a efekt taki sam.

Najlepiej to był by pomiar A,V jak się to ma do W

Ja mam przekaźnik ale tylko po to by odciążyć manetkę i mam je pod kierownica zachowałem spadki że mam okolice 13V i mimo tego osramy mocniejsze mi wytrzymują max 2 lata. Nie twierdze że przekaźniki złe wręcz przeciwnie manetka długo pożyje, ale nie dążmy do tego by na światłach było 14,4V bo będziemy często żarówki zmieniać a te mocniejsze grosze nie kosztują.



Kolega z pracy ma 307 i szufladę wypełnioną H7 :D , czemu tak jest to nie mam zielonego pojęcia :/ ;
A jak ktoś ma napięcia rzędu 13,0- 13,5 to przynajmniej ja nie widzę większego sensu podbijania napięcia do ~14V dlatego też zacząłem od regeneracji odbłyśników i ramki i tu jest ten aspekt bezpieczeństwa, o którym wspomniałem na tym zabiegu różnica jest bardzo na ,,+" ; i gdyby nie mój wcześniejszy skopcony pająk, to pewnie bym sobie przekaźnikami głowy nie zaprzątał. Zobaczymy co z tego wyjdzie po rezaniu. Jakie napięcie itd. Celuję też w 13,5V max tym bardziej, że pomiędzy 13,5 a 14V to ja już różnicy nie wydziałem. Robiąc próby na jednym kablu zasilającym obie żarówki, to na jednej miałem 14V a na drugiej właśnie 13,5V i podłączając pod tą z niższym napięciem kabel z aku wyrównując napięcie- różnica żadna.
_________________
Audi 80 B4 Avant TDI 1z+ - Była :(
Audi A4 B6 Avant TDI AVF - Jest
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 208 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7120
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-01-31, 09:36   

Właśnie tam producent nie uwzględnił spadków napięcia na żarówkach jest tyle ile na alternatorze, a powodem tego jest BSI które jest montowane w komorze silnika krótkie odcinki alternator-bsi-żarówka. W audi czy ford czy VW tez maja bsi ale w środku długie odcinki kabli i tu takich problemów nie ma bo na żarówce nie ma tyle co na alternatorze.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
m@x1313 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 240
Skąd: Gdańsk


Wysłany: 2017-01-31, 20:19   

Przekaźniki dobra rzecz, jak nie polepszą świateł (co mało prawdopodobne) to chociaż odciążą nasze wyłączniki świateł przy kierownicy bo się wypalają. Ja mam AC/BC i nie mogę zainstalować przekaźników. Dlatego mam światła DRL i porządne żarówki najnowsze Osram Night Breaker Laser H4 polecam.
_________________
ABK + lpg I gen. :-) i ponad 400 tys. na liczniku :-)
 
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 208 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7120
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-01-31, 20:23   

Przy AC to nie problem.
_________________
Moje OOOO
 
 
m@x1313 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 240
Skąd: Gdańsk


Wysłany: 2017-01-31, 20:29   

To jak oszukać kompa że żarówka jest? Z tego co wcześniej na forum czytałem to komp pokazuje właśnie błąd że żarówka jest przepalona.
_________________
ABK + lpg I gen. :-) i ponad 400 tys. na liczniku :-)
 
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 208 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7120
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-01-31, 20:35   

A po co oszukiwać? wystarczy przekaźniki przed kontrolą umieścić. Czyli z wiązki deski kabel żółty co idzie do skrzynki przecinamy ten co idzie z wiązki dajemy jako wzbudzenie przekaźnika a zasilanie dajemy z L30 które daje na zółty na skrzynkę bezpiecznikową. Zachowujemy kontrole i odciążamy przełącznik i poprawia trochę prąd.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
m@x1313 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 240
Skąd: Gdańsk


Wysłany: 2017-01-31, 21:02   

Rozumiem że masz tak u siebie zrobione, czyli jeden przekaźnik na mijania i jeden na długie? Jak będzie ciepło to się trzeba zabawić bo przekaźniki leżą już chyba 4 lata.
_________________
ABK + lpg I gen. :-) i ponad 400 tys. na liczniku :-)
 
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 208 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7120
Skąd: Głogów


Wysłany: 2017-01-31, 21:15   

Tak, na długie to będzie kabel biało-czarny. Najprostsza przeróbka bez bezpieczników i innych dodatków tylko dwa rzekązniki kable bodajże wtyczka żółta lub czerwona.
_________________
Moje OOOO
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 245 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8838
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-02-01, 08:33   

Jarewa, chyba mnie przekonałeś i zostawię jak jest, w końcu na żarówce ciut ponad 12V mam, no chyba że dam przekaźnik tu pod kierą tylko po to by odciążyć manetkę - pomyślimy.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi




forum audi a6 hamulce forum audi 80


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Serwis mechaniczny :: Blacharstwo lakiernictwo :: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 15