Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Sztuka
lakierowania
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Maglownica
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[all] Światła mijania na przekaźnikach  
Autor Wiadomość
ronni10 
99% Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Daniel
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: Oleśnica


Wysłany: 2017-02-14, 08:12   

Dzień Dobry. W końcu targnąłem się na przekaźniki do mojego samochodu :) Przekaźnik założony z jakiegoś Nissana :-P ale działa :) Napięcia jakie teraz mam na żarówkach są nieco wyższe niż chciałem - 13,8- 13,9V zamiast 13,5V. Ale jest :P Zobaczymy teraz jak to będzie długo działać i jak żarówki będą wytrzymywać :P Niemniej nie obyło się bez problemów. Mianowicie poprzedni właściciel/ właściciele zrobili jakąś przeróbkę na kontrolce świateł (kabelki szary i biały) przez co napięcie na kontrolkę szło bezpośrednio z pominięciem wtyczki co skutkowało przebiciem z pozycyjnych na mijania czy jakoś tak, przez co była spina z kumplem elektrykiem . bezradny_ Ale sobie wszystko wyjaśniliśmy i go grzecznie przeprosiłem piwoa80 , a że to ta kontrolka paskudziła to sam na to wpadłem rotfl A czemu tak się działo?? Nie wiem zly_ Kontrolka działała u mnie w następujący sposób: Włączała się przy postojowych i gasła przy włączeniu mijania (przed przekaźnikami). Teraz nie mam kontrolki i też jest ok:p Pozdrawiam Wszystkich :) piwoa80
_________________
Audi 80 B4 Avant TDI 1z+ - Była :(
Audi A4 B6 Avant TDI AVF - Jest
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 205 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6952
Skąd: Głogów



Wysłany: 2017-02-14, 08:35   

Ta kontrolka to oryginalne rozwiązanie pewnie auto z Włoch?
_________________
Moje OOOO
 
 
ronni10 
99% Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Daniel
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: Oleśnica


Wysłany: 2017-02-14, 08:38   

Zgadza się :) faktem jest, że ja zrobiłem kiedyś te dwa kabelki na zaizolowane wsuwki bo nie można było licznika zdjąć, ponieważ przy żaróweczce jet to jakoś poklejone, jak by ktoś coś przerabiał. A nie chciałem tak tego odklejać więc obciąłem te dwa kabelki i założyłem wsuwki. Dla mnie to trochę dziwne rozwiązanie jest/ było. A w np niemieckich modelach jak to działa? Włącza się światła i świeci kontrolka na pozycyjnych i mijania oraz przełącza się na kontrolkę świateł drogowych przy ich włączeniu?
_________________
Audi 80 B4 Avant TDI 1z+ - Była :(
Audi A4 B6 Avant TDI AVF - Jest
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 205 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6952
Skąd: Głogów



Wysłany: 2017-02-14, 08:50   

Tylko wersje na Włochy to miały bo tam prawo obowiązywało mieć kontrolkę włączonych pozycyjnych. Reszta europy nie miała tego.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
ronni10 
99% Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Daniel
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: Oleśnica


Wysłany: 2017-02-14, 09:04   

I tak to zostawię, jak jest. Kontrolki na mijania nie miałem przez ponad 5 lat i już się przyzwyczaiłem. Teraz by mnie tylko rozpraszała. Kable zaizolowane za licznikiem i tak zostanie :) Pozdrawiam:) piwoa80
_________________
Audi 80 B4 Avant TDI 1z+ - Była :(
Audi A4 B6 Avant TDI AVF - Jest
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 205 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6952
Skąd: Głogów



Wysłany: 2017-02-14, 09:19   

No raczej nie realne by rozpraszała bo to kontrolka pozycyjnych ;-) , a jeździ się na mijania. Na kontrolkę jest myk by nie było problemów daje się diodę bez biegunową na 12V. wtedy nie robi problemów z przekaźnikami.
_________________
Moje OOOO
 
 
Audik_84 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Uki
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 5


Wysłany: 2017-08-15, 12:29   

PieterB napisał/a:
Jarewa, chyba mnie przekonałeś i zostawię jak jest, w końcu na żarówce ciut ponad 12V mam, no chyba że dam przekaźnik tu pod kierą tylko po to by odciążyć manetkę - pomyślimy.


Temat bardzo ciekawy. Mam pytanie dotyczące podłączenia przekaźników aby odciązyć pająka, ze światłwami regeneracja lamp naprawdę dużo dała. Szkoda tylko że styki się w pająku tak szybko ( co mniej więcej 2 miesiące) wypalają i trzeba rozbierać i czyścić :(

Jakby to wyglądało ( jeśli mozna prosić to łopatologicznie) aby można było przekaźnik podłaczyć pod kierownicą?
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 205 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6952
Skąd: Głogów



Wysłany: 2017-08-15, 18:21   

No tak najprościej mówiąc:




Rozmieszczenie pinów skrzynki. Interesuje nas F56B mijania i I56A drogowe

Wiązka deski idzie do wtyczek interesuje nas brązowa po prawej stronie jak się patrzy na to tam jest żółty kabel właśnie do pinu F56B




Jak znaleźliśmy kabel żółty to możemy zacząć przerabiać, chodzi o to żeby przerwać obwód na tym żółtym i dodajemy przekaźnik. Jak mamy przerwany obwód mamy dwa żółte wychodzący z wiązki deski i wchodzący do skrzynki bezpiecznikowej.



I tym schematem łączymy tak, żółty który idzie od deski dajemy na pin86 przekaźnika, na pin 85 przekaźnika dajemy masę . Na pin 30 przekaźnika ciągniemy prąd z skrzynki pin L30 a na pin przekaźnika 87 dajemy żółty który idzie na skrzynkę bezpiecznikową.

Tak samo robimy na światła drogowe o ile chcemy pin skrzynki I56A kabel biało/czarny bedzie to wtyczka na skrzynce po lewej stronie wtyczka czerwona





Co daje ta przeróbka? szybko łatwo i bezboleśnie, a co najważniejsze gdy mamy kontrolę żarówek działają bez zmian jak przed przeróbka i mamy ciągle oryginalne bezpieczniki do żarówek.

Minus nie poprawia 100% prądu na żarówkach tyle tylko co odciąża manetkę bo ona załacza tylko przekaźniki i w 60% poprawia prąd na żarówkach bo największe i tak spadki są na manetce.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Audik_84 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Uki
Wiek: 34
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 5


Wysłany: 2017-10-22, 14:05   

Dokładnie o to mi chodziło oklasky
Dzięki za pomoc piwoa80
 
 
Tomcionerwus 
Rodem z Inglostadt


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: TOMEK
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 381
Skąd: ZAWIERCIE


Wysłany: 2018-03-01, 22:30   

Własnie jestem po realizacji projektu swiatła na przekaznik jest bardzo zadowolony bo jest roznica w oswietleniu....tak wiec polecam ten projekt...
 
 
osi29 
Audi 80 Maniak


Silnik: NG
Typ: cabrio
Nadwozie: Cabrio
Imię: Daniel
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 62
Skąd: Lubin


Wysłany: 2018-03-03, 09:44   

Jeżdżę na przekaznikach również dzięki koledze Jarewa i powiem ze różnica jest ogromna, nawet bym powiedział że bardziej zauważalna niż po regeneracji odblysnikow okok
_________________
Audi 80 2.3 Cabrio
 
 
bociek22 
Audi 80 Mastach


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysztof
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 119
Skąd: Tarnawa


Wysłany: 2018-03-04, 18:33   

znalazłem w domu przekaźnik inprodus ps-70c 12v 70a od świec żarowych w żuku i powiedzcie mi czy na tym przekazniku da rade przerobić światła?
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
szczepanek1313 
O Audi 80 wie wszystko


Typ: b4
Imię: szczepan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 153
Skąd: tarnow


Wysłany: 2018-03-05, 00:31   

Jarewa napisał/a:
I tym schematem łączymy tak, żółty który idzie od deski dajemy na pin86 przekaźnika, na pin 85 przekaźnika dajemy masę . Na pin 30 przekaźnika ciągniemy prąd z skrzynki pin L30 a na pin przekaźnika 87 dajemy żółty który idzie na skrzynkę bezpiecznikową.


hmm mozesz pokazac ten pin L30?
a jakie srednice przewodow potrzeba do tej operacji ? czyli masy i plusa nie trzeba juz ciagnac osobno z akumlatora do zasilania przekaznika tak jak jest w pierwszych postach pisane ? Mase skad pobrac jesli juz nie trzeba /
a czy bezpiecznika na przekaznik tez juz nie potrzeba/?
 
 
 
krzych900 
Audi 80Spec



Silnik: NG
Imię: Krzysztof
Pomógł: 9 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 314
Skąd: PKN


Wysłany: 2018-06-04, 10:42   

Ja to troszkę inaczej zrobiłem. Zastosowałem ten przekaźnik z 5-ma nóżkami. Podłączyłem to tak że np jak padnie cewka w przekaźniku to normalnie łączy przez manetkę. Przekaźnik z forda i ma jakieś inne oznaczenia, ale wg tych oznaczeń uniwersalnych powinno być. 30 -na światła, 87 -zasilanie z L-30, 87A- mostek z 86 czyli sterowania z manetki i 85 -masa.
Efekt to widoczna poprawa jasności i wzrost napięcia na żarówce z 12,5 do 13,1 na wolnych obrotach. Na aku wtedy 13,7.
 
 
cezars 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Cezary
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 32
Skąd: Legnica


Wysłany: 2019-01-01, 18:32   

Odkopuję bo mam pytanie :)

Jest jakiś konkretny przekaźnik, który najlepiej zastosować? Można prosić o jakiś przykład :)
_________________
AUDI 80 B4 1.9 TDI cezars na AUDI80.PL
AUDI A6 C4 2.5 TDI cezars na A6KLUB.PL
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Serwis mechaniczny :: Blacharstwo lakiernictwo :: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14