Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac  
Autor Wiadomość
WOJTEK26 
Od zawsze na forum


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Pomógł: 137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3878
Skąd: Jelenia G


Wysłany: 2010-07-12, 12:25   [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac

Pacjentem jest B3 silnikiem 1,8 NE czyli gaźnikowy. Co jest potrzebne widac na zdjęciu

Jest to komplet z B4 z silnika ABK
W skrócie:
- nagrzewnica
- łapa spręzarki i spręzarka
- koło składane do wersji z klimatyzacją
- przewody klimatyzacji wraz z osuszaczem
- chłodnica klimatyzacji
- wentylatory z opornica
- wiązka elekrtyczna
- przełaczniki do wersji z klimatyzacja
Wbrew pozorom silnik Ne ma wszystkie otwory na mocowanie łapy spręzarki, pompy wspomagania itp. wiec problemu nie było.

Problem pojawił sie z alternatorem poniewaz w kompl był altek 90A ale poniewaz nie było koła na pompe na szeroki pasek musiał zostać stary 70A.
Do wymiany nagrzewnicy nalezy jak zawsze rozbebeszyc całe wnetrze, jak to sie robi nie bede opisywał bo jest całe foto story. Po przymierzeniu nalezało wyciac otwory na przewody klimayzacji oraz na przewód odprowadzacy wode.

Po tym zabiegu mozna było przystapic do zamontowania całej nagrzewnicy
Widok przed

I po wymianie

Problem równiez stała sie chłodnica silnika, od B4 jest ona szersza a inne mocowanie do belki spowodowała nie moznosc jej zastosowania, po chwili namysłu i przymiarce okazało sie , że mozna wykozystac stara chłodnice poniewaz uchwyty od skrapalacza sa przekładalne i posiada otory mocujace obudowe wentylatorów.Teraz przyszedł czas na stworzenie instalacji elektrycznej poniewaz w kompl nie było głownego przekaźnika sterującego ( tylko ASO kosmiczne pieniądze) oraz dlatego ze wczesniej ktos tam grzebał i jest sieczka z kabli. NA razie tyle po zakończeniu montazu bedzie dalsza czesc opisu.

16.07.2010 Prace zostały zakończone
Po nabicu klimatyzacji i wciśnieciu magicznego przycisku AC pojawił przyjemny chłodek we wnetrzu, baban na twarzy od ucha do ucha :mrgreen:
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Skoda Octavia 3FL TSI + chip
Ostatnio zmieniony przez WOJTEK26 2010-07-17, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
tester86 
Audi 80 Maniak



Imię: Artur
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 66
Skąd: Zgorzelec


Wysłany: 2010-07-12, 12:38   

No widzę kawał dobrej roboty jeszcze walka z wiązką, sprawdzenie szczelności i nabicie całego układu. Czekam na dalszy etap prac.
_________________
MOBIL: President Harry II ASC, President ML-145

BYŁO Audi 80 B3 1.8 DZ 112KM
JEST Audi A6 C4 2.5 TDI QUATRO 140 KM + -->KLIK
 
 
 
xanderolek 
Nowy klubowicz

Nadwozie: Sedan
Imię: Olek
Wiek: 27
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1


Wysłany: 2010-07-12, 12:52   

Witam fajnie było by jakbyś zamieścił przybliżone ceny tych części i gdzie ewentualnie je dostałeś z góry dzięki wielkie
 
 
 
Audi Sport 



Nadwozie: Sedan
Imię: Mariusz
Pomógł: 35 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 879
Skąd: Okolice Ostrów Wlkp.


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-07-12, 13:10   

Gratulację za zrobienie fotostory, bo przyznam, że mnie się tego nie chciało robić :mrgreen: Sprawa w każdym silniku benzynowym 4 cyl. w A80 jest identyczna. Jedynie jak ktoś posiada klimę z b3 to koła na wale są w innej kolejności czyli koło pasowe na alternator i pompę wody, 2 częściowe koło klimy, koło wspomagania. Dlatego jeśli ktoś posiada w b3 wspomaganie i zakłada klimę od B4 to trzeba się dodatkowo wyposażyć w koło pasowe na pompę wspomagania aby to wszystko pasowało do siebie.
_________________
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
WOJTEK26 
Od zawsze na forum


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Pomógł: 137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3878
Skąd: Jelenia G


Wysłany: 2010-07-13, 16:49   

Przy okazji montazu klimy zabrałem sie za montaz wspomagania kier. przekładnia pasuje w mocowania bez problemu tylko do kompl nalezy miec wałek kierowniczy poniewaz jest inne mocowanie do przekładni. Dzisiaj powinien nastapic etap końcowy montazu mechaniki i przyjdzie czas na tworzenie instalacji elektrycznej klimatyzacji ( własny projekt).
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Skoda Octavia 3FL TSI + chip
 
 
 
Audi Sport 



Nadwozie: Sedan
Imię: Mariusz
Pomógł: 35 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 879
Skąd: Okolice Ostrów Wlkp.


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-07-13, 19:47   

WOJTEK26 napisał/a:
przyjdzie czas na tworzenie instalacji elektrycznej klimatyzacji ( własny projekt).
Skąd ja to znam :-D Też musiałem sobie wiązkę dorabiać, bo nie było części wiązki idącej do skrzynki bezpieczników. Nie ma to jak samodzielne wyciąganie wiązki z dawcy, bo wtedy się niczego nie zapomni :-P
_________________
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO
 
 
 
WOJTEK26 
Od zawsze na forum


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Pomógł: 137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3878
Skąd: Jelenia G


Wysłany: 2010-07-14, 10:13   

Dokładnie do tego nie było wszystkich przekaxników i bezpiecznika 60A od wentylatorów, a mógłbys mi zrobic fotke jak idzie u Ciebie przewód klimatyzacji od skrapalcza do nagrzewnicy ( ten cienki) bo u mnie cos nie chce sie wpasowac. Generalnie gosciu który wyjmował klime to nie zwracał uwagi bo ten przewód był pozaginany i musiałem na nowo go kształtowac zeby sie wpasował do nagrzewnicy.
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Skoda Octavia 3FL TSI + chip
 
 
 
Niki20 
Od zawsze na forum



Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 31
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 2401
Skąd: Harta/Rzeszów


Wysłany: 2010-07-14, 11:38   

WOJTEK26, mógłbyś podać przybliżone koszty tej zabawy?? ;-)
_________________
Coupe Quattro V8
Limo
Coupe NG
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
WOJTEK26 
Od zawsze na forum


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Pomógł: 137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3878
Skąd: Jelenia G


Wysłany: 2010-07-14, 12:18   

Koszt czesci to około 800-1000 zł + montaż. Biora ta robte myslałem ze bedzie mniej pracy czały czas pod górke :-/
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Skoda Octavia 3FL TSI + chip
 
 
 
sagem 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 48 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1283
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2010-07-14, 19:58   

Biednemu zawsze wiatr w oczy. ;-)

Dasz radę, niedługo będzie z górki, dobrze że ktoś się za to wziął bo ja też będę robil to u siebie, i będę miał się do kogo zwrócić, tyle że u mnie silnik nie z B4 i nie wiem jeszcze jak to wszystko połączyć ale zrobić muszę.

Powodzenia.
_________________
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "


:arrow: Avant 2.2Turbo quattro

:arrow: Audi S6 C5 Avant 4.2 quattro
:arrow: Audi Coupe quattro 2.8
:arrow: Audi 80 b2 1.8 quattro
 
 
 
Audi Sport 



Nadwozie: Sedan
Imię: Mariusz
Pomógł: 35 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 879
Skąd: Okolice Ostrów Wlkp.


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-07-14, 23:04   

WOJTEK26 napisał/a:
a mógłbys mi zrobic fotke jak idzie u Ciebie przewód klimatyzacji od skrapalcza do nagrzewnicy ( ten cienki) bo u mnie cos nie chce sie wpasowac.
Spoko jutro porobię fotki.
WOJTEK26 napisał/a:
Biora ta robte myslałem ze bedzie mniej pracy czały czas pod górke :-/
Za pierwszym razem też tak miałem no i na dodatek spadła mi obudowa nagrzewnic z krzesła i się połamała :-/ Skleiłem ją i jakoś się trzymała przez rok czasu aż do wymiany rozdupczonej nagrzewnicy przez nie otwarcie się termostatu. Potrudziłem się znaleźć calutką obudowę nagrzewnic w idealnym stanie i się udało nawet od B3 ale z wielkim trudem. Przy okazji zakupiłem od kolesia sprężarkę oczywiście też od B3 na czynnik r12, bo star asie zatarła z powodu zbyt mocno naciągniętego paska przez mechanika jak nie wymiany jednego z łożysk w sprężarce :-x Prędzej jeszcze były problemu ze szczelnością i za 2 okopcone spawy zapłaciłem 60 zł a i tak jeszcze była nieszczelność. zawieźliśmy z ojcem rurkę do znajomego i na drugi dzień miałem pięknie obspawaną rurkę za flaszkę :mrgreen: No więc chyba mnie nie pobijesz :-P Ale czego się nie zrobi dla chłodku. teraz klima chłodzi, sprężarka malinka nieźle pompuje i można ją palcem kręcić, a nie to co kiedyś ;-)

WOJTEK26 napisał/a:
Koszt czesci to około 800-1000 zł + montaż.
Cena zależy od tego jak kto się ceni. Ja za klimę dałem akurat 300 zł+60zł(spawanie)+flaszka+100 zł(sprężarka)+ oringu = ok. 500 zł :-P Montowałem to sam przy pomocy ojca więc montaż nas wyniósł 10 l pepsi + browce dla ojca + sporo wylanego potu+ sporo nerwów :mrgreen:

[ Dodano: 2010-07-14, 23:15 ]
sagem napisał/a:
u mnie silnik nie z B4 i nie wiem jeszcze jak to wszystko połączyć ale zrobić muszę.
Łapa, sprężarka i koło pasowe na wał od AEBa będzie Ci potrzebne. Węże w zależności po której stronie silnika jest sprężarka przy silniku. W 1Z i AAZ sprężarka jest po prawej stronie stojąc na przeciw auta więc 1 z węzy z nagrzewnicy klimy (czy jak się to nazywa) idzie wzdłuż maglownicy po prawej stronie i idzie do sprężarki. W benzyniaczkach 4 cyl. sprężarka jest po lewej stornie więc wszystkie węże puszczone są na lewej podłużnicy do osuszacza, sprężarki jak i chłodnicy klimy. Na pewno nie obejdzie się bez dorabiania końcówek przy wężach o sprężarki. Reszta gratów może być od 4 cyl. jak i V6.

[ Dodano: 2010-07-15, 00:59 ]
WOJTEK26, a będziesz montował podciśnienie do obiegu wewnętrznego :?: Jeśłi tak to czy puścisz sam wężyk i zapodasz tak jak w oryginalne czyli z zaworkiem zwrotnym i zbiorniczkiem na podciśnienie :?:
_________________
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO
 
 
 
WOJTEK26 
Od zawsze na forum


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Pomógł: 137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3878
Skąd: Jelenia G


Wysłany: 2010-07-15, 10:15   

Z przewodem juz sobie poradziłem i przód juz złozony jedynie zostało podłaczyc przewody do opornicy i brac sie za elektryke wnetrza :-? , pociagnałem wezyk od podcisnienia bezposrednio z przewodu podcisnieniowego serwa.
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Skoda Octavia 3FL TSI + chip
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
WOJTEK26 
Od zawsze na forum


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Pomógł: 137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3878
Skąd: Jelenia G


Wysłany: 2010-07-17, 09:07   

A wiec tak prace zakończone i wszystko działa temp powietrza z kratek na poziomie 8 stopni przy temp zew 32. Instalacja jak zrobiłem opiera sie na 3 przekaźnikach oraz na czujniku temp zew, czujniku niskiego cisnienia oraz czujniku wysokiego cisnienia.
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Skoda Octavia 3FL TSI + chip
 
 
 
mati86 
Władca pierścieni



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: mati
Pomógł: 12 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 628
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2010-07-17, 11:42   

to mi się podoba byle do celu :-) w audi niema rzeczy nie możliwych <ok>
_________________

Moja Audi 80 b4 quattro


http://www.audi80.pl/sprz...i86-vt49812.htm
 
 
 
Niki20 
Od zawsze na forum



Nadwozie: Coupe
Imię: Dominik
Pomógł: 35 razy
Wiek: 31
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 2401
Skąd: Harta/Rzeszów


Wysłany: 2010-07-19, 22:24   

WOJTEK26, no to gratulacje... :-> Widzę, że sam chyba bym sobie z tym nie poradził... Zresztą koszta też dość wysokie... :-/
_________________
Coupe Quattro V8
Limo
Coupe NG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 16