Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu




Poprzedni temat «» Następny temat
[B3/B4/8B] Naprawa przełączników zespolonych.  
Autor Wiadomość
Solskier 
Od zawsze na forum



Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3380
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2009-01-11, 12:26   [B3/B4/8B] Naprawa przełączników zespolonych.

Jak wiadomo w naszych autach dość częstym problemem są przełączniki zespolone (tzw pająk). Z racji wieku czy też nieco głupawej budowy przełączniki te najnormalniej w świecie śniedzieją, zapalają się styki czy tez urywają sprężynki. Moim problemem był brak świateł drogowych (tzw długich).

Rozbieranie przełączników zaczynamy od ich demontażu i zabraniu ich do domu. W tym celu musimy zdjąć kierownice, Ci co mają poduszkę odkręcają ją, Ci co poduszki nie posiadają "odrywają klakson" naszym oczom pojawia się śruba mocująca kierownicę którą musimy odkręcić ;-) Odkręcić również musimy plastik osłaniający nasze przełączniki (2 śruby na krzyżaka).



Następnie odkręcamy śruby dolnej osłony które znajdują się za kierownicą, po zdjęciu obudowy z tłu odkręcamy śrubę imbusową 4 i możemy zdjąć przełączniki (oczywiście po uprzednim odłączeniu kostek <mikolaj> )



Przełączniki mamy już w domu możemy wziąć się za ich demontaż i odnalezienie problemu. W pierwszej kolejności demontujemy górną metalową osłonę. (4 śrubki typu torx). Po zdjęciu obudowy naszym oczom ukazuje się pierwszy mechanizm odpowiadający za włączanie świateł pozycyjnych i mijania.



Prawie to samo robimy po drugiej stornie oraz odwracając manetkę odkręcamy śrubę po której demontażu będziemy mogli rozdzielić dwie cześć manetki.



Demontujemy teraz ostrożnie poszczególne elementy suwne zwracając uwagę na to jak są ułożone i na to aby przypadkiem sprężynka nie szczeliła nam w oko :lol:



Tu mamy styki świateł mijania i całość manetki po wybebeszeniu, możemy to przeczyścić i zabezpieczyć odpowiednim preparatem.



Teraz zdejmujemy górną połowę i szukamy w tym przypadku mojego problemu czyli brak świateł długich. Przy demontażu uważamy na biały wystający fragment "wybijaka kierunkowskazów".



Odczepiamy dźwignie uważając na sprężynkę z zapadką.



Po zdjęciu całości uważamy dalej na sprężynki pod miedzianymi blaszkami, delikatnie je wyjmujemy i widzimy przyczynę nie działania świateł długich (zaznaczone w kółkach) przypalone styki.



Jak ktoś ma problem np z wycieraczkami to musi dobrać się do prawej części przełączników :-D Po zdjęciu górnej osłony uważamy jedynie na jedną sprężynę reszta postępowania jak z stroną lewą, czyli przeglądamy czyścimy i zabezpieczamy.



Składamy wszystko po woli w odwrotnej kolejności i musi działać <ok> <piwo>
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
grinch 
Władca pierścieni


Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 682


Wysłany: 2009-01-11, 13:27   

... No to już teraz będę widział jak to zrobić bo za hiny ludowe nie wiedziałem jak sie do tego zabrać a mam to samo :mrgreen:

... Foto story na wysokim poziomie zresztą jak zawsze :mrgreen:
 
 
yawor 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 409
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2009-01-11, 13:47   

Tak dla przypomnienia i jako uzupełnienie http://www.audi80.pl/view...t=17467&start=0
_________________

Jest:
BMW 520d e39

Było:
Audi 80 B4 2.0E ABK
 
 
Solskier 
Od zawsze na forum



Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3380
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2009-01-11, 16:40   

yawor, O musiałem przegapić że już robiłeś, ale Twoje story jest dużo lepsze <piwo>
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
yawor 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 409
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2009-01-11, 18:01   

E tam, im więcej tym lepiej :) . W Twoim jest jak odkręcić od kierownicy itp (chociaż u mnie to wygląda trochę inaczej, dolna obudowa kolumny schodzi razem z przełącznikiem i dopiero później się ją odkręca). Zresztą lepiej mieć 2 fotostory na ten sam temat niż żadnego :) . <piwo>
_________________

Jest:
BMW 520d e39

Było:
Audi 80 B4 2.0E ABK
 
 
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 169


Wysłany: 2009-01-11, 21:52   

u mnie jest podobny problem ale tyle tylko ze długie się czasem nie włanczają 5 razy normalnie a za 6 nie włączą się a na dodatek wszytko gaśnie z przodu potem daje spowrotem i jeszcze raz i normalnie czyli zaczyna się sypać ale narazie myślałem spryskać to pożądnie sprejem do złączek elektrycznych zeby nie rozbierać da to coś? che ściągnąć tą połówke z góry i wiadać pająk i na to popsikać pożądnie jest szansa ze preparat do środka naleci i wyczyści?
 
 
yawor 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 409
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2009-01-11, 22:15   

Audi 80 b4, spróbować możesz, ale taki środek nie zastąpi przeczyszczenia styków np papierem ściernym jak są mocno nadpalone. Może też być problem mechaniczny, np ta blaszka, na której są styki od mijania i drogowych może być wygięta i czasami się źle ułoży, przez co nie zwierają ani mijania, ani drogowe.
To, że gaśnie wszystko (powinny zostać pozycyjne) jest spowodowane tym, że światła mijania i drogowe są na tej samej blaszce, która jednocześnie zwiera tylko jeden obwód. Włączając drogowe rozłączasz mijania, a że u Ciebie nie kontaktuje, to nie masz w ogóle świateł wtedy.
_________________

Jest:
BMW 520d e39

Było:
Audi 80 B4 2.0E ABK
 
 
mellow_pak 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Wiek: 36
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 197
Skąd: Sląsk


Wysłany: 2009-01-11, 22:24   

Spox z Solskier ze zalozyles temata, niektorym to pomoze. Sam jakis czas temu przeczyszczalem swojego pajaczka i za jakis czas pewnie znow bede musial tam zajrzec bo na szybko nadlalem cyny na wytarte blaszki, poki co wycieraczki dzialaja mi jak powinny , ale jak sie znow wytrze to zamiast cyny mysle wstawic tam cieniutkie miedziane plyteczki :)
_________________
......-= MelloW =-.....
...........inside...........
[__\==OOOO==/__]

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=11109
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
yawor 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 409
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2009-01-11, 22:42   

mellow_pak, cyna ma za niską temperaturę topienia i jest trochę za miękka jak na materiał na styki.
_________________

Jest:
BMW 520d e39

Było:
Audi 80 B4 2.0E ABK
 
 
mellow_pak 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Wiek: 36
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 197
Skąd: Sląsk


Wysłany: 2009-01-12, 05:31   

yawor wiem o tym , dlatego lize sie z tym ze bede musial tam jeszcze kiedys zajrzec. Jak narazie jezdzena tym ponad pol roku i jest ok :lol:
_________________
......-= MelloW =-.....
...........inside...........
[__\==OOOO==/__]

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=11109
 
 
 
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 169


Wysłany: 2009-01-13, 20:05   

wiem jak robić po opisie od zdjęcia kierownicy ale nie wiem jak zacząć czyli jak zdjąć poduszke sygnał tak zeby miał na wieszchu śrube kierownycy mógł by mi ktoś to opisać
 
 
bartlomiej 
Nowy klubowicz

Imię: Bartłomiej
Wiek: 36
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 10
Skąd: Szczecin/Złotoryja


Wysłany: 2009-01-16, 21:46   

Ja dzięki koledze yawor rozowiązałem problem z światłami drogowymi, które same często zapalały się, a teraz wszystko gra- podziękowania dla yawor. Wcześniej niepotrzebnie kupiłem pająka.
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
yawor 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 409
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2009-01-17, 00:22   

bartlomiej, hehe ja też za pierwszym razem kupiłem nowego :) . Ale jak mi się ten nowy zaczął psuć po 2 miesiącach używania, to postanowiłem się tym sam zająć :) . Używam teraz ten nowy już poprawiony i działa idealnie :) .
_________________

Jest:
BMW 520d e39

Było:
Audi 80 B4 2.0E ABK
 
 
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 169


Wysłany: 2009-01-21, 21:36   

za kierownicą są 4 śruby a pisze zeby zdjąć poduche trza odkręcić dwa torxy a tam widze 4 i nie wiem które dwie odkręcić moze mi ktoś pomóc
 
 
yawor 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 409
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2009-01-22, 01:55   

Audi 80 b4, chętnie bym pomógł, ale niestety nie mam poduszki, więc to u mnie wygląda zupełnie inaczej.
_________________

Jest:
BMW 520d e39

Było:
Audi 80 B4 2.0E ABK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14