Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 +B4] Wymiana przegubu wewnętrznego  
Autor Wiadomość
goldi j51 



Nadwozie: Avant
Imię: Jarek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 2615
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2010-09-22, 18:12   [B3 +B4] Wymiana przegubu wewnętrznego

Witam rozpoczynamy od odkręcenia śruby trzymającą przegub zewnętrzny jest to klucz 24 odkręcamy dolny sworzeń wahacza zbijamy wahacz na dół i wyjmujemy półośkę z piasty


2)Następnie odkręcamy przegub od flanszy skrzyni biegów jest klucz splin 16 sto kątny

oczywiście trzeba dokładnie oczyścić z piachu wnętrze śruby
3) po odkręceniu przegubu ukazuje nam sie taki widok przegub jest zabezpieczony pierścieniem po jego zdjęciu wyjmujemy przegub

4) Po dokładnym oczyszczeniu ze starego smaru zakładamy nowy przegub i smarujemy go smarem który mamy w komplecie całość wygląda tak

Dodam no koniec że robiłem to bez kanału i wymieniałem od razu gumę na przegubie zewnętrznyn natomiast trochę kiepskie jest dojście od strony tłumika gdyż przeszkadza rura od tłumika
5) Koszt przegubu zewnętrznego to oryginał około 200 zł zamiennik 90 zł
6) wymieniałem przeguby dlatego że podczas jazdy słychać było bicie powyżej 60 km/h po tym zabiegu ustało w razie jakich kolwiek pytań postaram się pomóc ;-)
_________________
Moje autko goldi j51
http://www.audi80.pl/nowy...7892.htm#292913 a tu 80 tka
http://www.audi80.pl/nowy...emat-vt8552.htm

Jest

A4 1.9 tdi AFN 110+coś tam KM AVANT
i A4 b5 1.8 125 KM Sedan
Było audi 80 B3 1.6 PP 70KM
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Dziki 
Władca pierścieni


Silnik: NG
Typ: b4
Nadwozie: Coupe
Imię: taDZIK
Pomógł: 35 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 668
Skąd: LBI


Wysłany: 2010-09-22, 19:44   

klucz do odkręcenia przegubu od flanszy nazywa sie splin rozmiaru nie pamiętam...
ja zanim odkrece sworzeń i opuszcze wachacz odkręcam śruby przegubu,
oczywiście tak jak wspomniałeś trzeba oczyścić gniazdo łba śruby,
zaopatrzyć się w kilka przedłużek do treszczotki ( klucz splin pasuje pod nasadowy klucz 10), całość idealnie da nam pole ruchu już w nadkolu a nie kąbinować przy samej skrzyni,
przed kręceniem warto klucz przez te przedłużki wbić młotkiem, potraktowanie tak śruby zruszy nieco gwint, i lżej pójdzie odkręcanie,
potem wkręcamy śrubę koła w piastę , jakiś "śrubokręt" wkładamy w tarczę (jeśli jest wentylowana), aby zblokował się o zacisk i możemy brać się za odkręcanie, przekładając śrubokręt by móc przekręcić każdą śrube wszystko sztywno bez omsknięć i uszkodzeń łba śruby <ok>
_________________
80 Avant 2.3 20v 7A quattro
Coupe 2.3 NG+
 
 
percevalle 
Super User



Silnik: JN
Imię: witek
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 766
Skąd: zamość/lubelskie


Wysłany: 2010-09-23, 01:33   

A na samym koncu jedziemy na ustawianie zbieżności? Chodzi mi o to odkręcenie sworznia.
_________________
cztery pierścienie
 
 
 
ysiul 
100% klubowicza



Silnik: AAH
Imię: Krzysztof
Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1865
Skąd: Hrubieszów


Wysłany: 2010-09-23, 08:17   

percevalle napisał/a:
Chodzi mi o to odkręcenie sworznia.
nie ponieważ odkręcasz sworzeń z piasty a nie z wahacza dzięki temu masz takie same ustawienie na wahaczu jak było a w paście nic się nie zmienia bo tam jest tylko jedno położenia sworznia <ok>
_________________
Setowóz
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
KamilJ. 
99% Klubowicza


Silnik: ABT
Imię: Kamil
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 98
Skąd: podlasie


Wysłany: 2011-12-24, 15:31   

Super opis, przydał mi się. Od siebie dodaję swoje spostrzeżenia:
-rozmiar klucza do przegubu wewnętrznego ma rozmiar m8 (splin, bynajmniej u mnie w abt)
-wymiana przegubu wewnętrznego prawego nie przysparza kłopotów, ja użyłem do odkręcenia śrub klucz przedłużany mając możliwośc kręcenia śrub w nadkolu
-obyło się bez odłączania wahacza od zwrotnicy, ale ktoś musi trzymać kierownicę na maksymalnym skręceniu kół(prawy przegób-skręt w lewo;lewy przegób-skręt w prawo) oraz użyć podnośnika aby podnieść kolumnę umożliwiając w ten sposób wyjęcie całej półosi
-odkręciłem przy tym wszystkim zacisk hamulca podwieszając go na sprężynie- jest niebo lepszy dostęp
Podziękowania dla goldi j51
Pozdrawiam wszystkich AUDIMANIAKÓW
 
 
 
grzesiu88 
Audi 80 Mastach


Silnik: PM
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Białystok


Wysłany: 2014-05-18, 18:34   

Czy aby wymienić przegub wewnętrzny trzeba zdejmować całą półoś czy da się to zrobić na aucie?
Śruba od półosi (ta "w środku felgi") jest tak zapieczona, że za nic jej nie mogę ruszyć. Używałem rurki jako przedłużki, ale klucz się wygina.
 
 
 
Patrique 
Stary Klubowicz



Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1240
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2014-05-18, 19:11   

grzesiu88 napisał/a:
Czy aby wymienić przegub wewnętrzny trzeba zdejmować całą półoś czy da się to zrobić na aucie?
Śruba od półosi (ta "w środku felgi") jest tak zapieczona, że za nic jej nie mogę ruszyć. Używałem rurki jako przedłużki, ale klucz się wygina.


Raczej trzeba zdemontować całą półoś. Jeśli masz problem z tą śrubą, to podjedź pod jakiś warsztat z browarkiem i niech "pykną" Ci to pneumatem. Miej tylko założoną jakś felgę gdzie ta śruba jest na wierzchu. Potem sobie ją dokręcisz dynamometrem i dojedziesz pomalutku do domku. Przynajmniej już będziesz miał tą śrubę ruszoną.
_________________
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie
 
 
grzesiu88 
Audi 80 Mastach


Silnik: PM
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Białystok


Wysłany: 2014-05-18, 20:12   

Patrique napisał/a:

Raczej trzeba zdemontować całą półoś. Jeśli masz problem z tą śrubą, to podjedź pod jakiś warsztat z browarkiem i niech "pykną" Ci to pneumatem. Miej tylko założoną jakś felgę gdzie ta śruba jest na wierzchu. Potem sobie ją dokręcisz dynamometrem i dojedziesz pomalutku do domku. Przynajmniej już będziesz miał tą śrubę ruszoną.


Nie mam jak podjechać, auto nie na chodzie - byłem holowany :-/ . Kupie raczej jakiś dobry klucz, żeby ruszyć tę nakrętkę (nie śruba, źle się wyraziłem). Jakieś rady co do klucza?
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
zmotor 
Nowy klubowicz

Silnik: ABC
Imię: ZBYSZEK
Wiek: 32
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 4
Skąd: Krasnystaw


Wysłany: 2014-05-18, 20:29   

Nie musisz demontować całej półosi, wystarczy ze odkręcisz 6 śrubek flanszy przegubu wewnętrznego które i tak musisz odkręcić do wymiany,rozpinasz sworzeń wypychasz koło na zewnątrz i masz wystarczająco miejsca żeby wymienić ten przegub.
 
 
 
grzesiu88 
Audi 80 Mastach


Silnik: PM
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Białystok


Wysłany: 2014-05-19, 20:20   

Ja nie wiem jak wy tą nakrętkę wykręcacie. Jeden klucz wygiąłem, drugi solidniejszy pękł, próbowałem przecinakiem to przecinak się tępi, próbowałem nawiercać to 2 wiertła pękły, a nakrętka dalej nie ruszona. Totalne załamanie... :-(
 
 
 
pkrr 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 1Z
Typ: b4
Imię: Mateusz
Wiek: 49
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 211


Wysłany: 2014-05-20, 10:10   

ja z rurą 2m zawsze dawałem radę <ok>
 
 
grzesiu88 
Audi 80 Mastach


Silnik: PM
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 118
Skąd: Białystok


Wysłany: 2014-05-23, 09:24   

Dałem radę - małe wiertło + przecinak ;-)

Teraz zastanawiam się nad jednym:
Przegub jest wkręcony bez 1 śruby, stara była zerwana, a wymianę robiłem na lewarku i nie miałem dojścia, żeby się jej pozbyć. Czy jest możliwość wycieku oleju ze skrzyni przez brak tej jednej śruby?
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
wiadziu 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Sławek
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Łódź


Wysłany: 2015-12-02, 13:09   

Laickie pytanie :) czy na osłonie przy przegubie wewnętrznym musi być opaska... przy zdjęciu starej osłony nie było opaski, ale wiadomo mogła się skończyć :)
Pytam bo w zestawie GSP nie mam a przy zewnętrznych widzę zawsze są.

Pozdrawiam.
 
 
 
beast 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: piotrek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 181
Skąd: malopolska


Wysłany: 2015-12-02, 17:02   

Ja tez nie mialem opasek - wiec tak chyba ma byc ;) przy zewnetrznych są ,ale one troche inaczej są mocowane. Wewnetrzna od strony skrzyni jest na stałe przymocowania do takiego kołnierza , na półośce też nie ma .Domyślam się ze przez to ze ten wewnatrzny przegub wraz z półośką sie tak nie skręca jak zewnetrzny - tylko bardziej sie wsuwa i wysuwa :mrgreen:
 
 
 
Kolczat 
Od zawsze na forum



Silnik: 1Z
Imię: Łukasz
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 2758
Skąd: Lędziny


Wysłany: 2016-04-14, 07:59   

goldi j51, Ty pewnie wymieniałeś przegub wewnętrzny w b3? bo u mnie w cabrio przegub wewnętrzny wygląda troche inaczej, a dokładnie tak:

http://imged.pl/przegub-w...3-12449422.html

i teraz pytanie, czy ten przegub też jest trzymany przez seger? podejrzewam, że trzeba ściągnąć ten złoty dekielek, ale czy ktos ma jakiś patent na to? i pod tym deklem jest jakieś zabezpieczenie, typu właśnie seger, po którego ściągnięciu, przegub zejdzie bez problemu
_________________
temat:
http://www.audi80.pl/audi...zat-vt29880.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13