Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4, AAZ] Wymiana termostatu  
Autor Wiadomość
cobra 
Od zawsze na forum



Imię: Krzysiek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 2018
Skąd: Lublin


Wysłany: 2012-01-09, 22:26   

Zobacz jak temperatura się zachowuje w trasie. Zanim jednak wyjedziesz sprawdź czy nie musisz uzupełnić płynu po odpowietrzeniu. Temperatura rozgrzanego silnika nie ma prawa spać poniżej 87st.
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kuba1990 
Audi 80 Mastach



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Kuba
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 131
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2012-02-11, 15:41   

Witam wielkie gratki za opis wymiany termostatu, dziś przyszła moja kolej na wymianę jego, robiłem to bez kanału przed blokiem, pompy wspomagania nie musiałem odkręcać tylko alternator ponieważ żeby wyjąc łapę to nie ma innej możliwości.
Wielkie dzięki ;-) <piwo>
_________________
Zawsze Audi!!!
 
 
G_DRAGON 
Audi 80 Mastach



Silnik: PM
Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 145
Skąd: RYBNIK/ŚLĄSK


Wysłany: 2013-04-17, 21:25   

Ja dzisiaj wymieniałem termostat i jak zawsze wskazówki w tym temacie były bardzo przydatne <piwo>
Z racji tego że zamienniki już wymieniałem 3 razy, teraz kupiłem ori w ASO (100zł termostat + 7zł oring).
Ponieważ nie mam odpowiedniego zagiętego płaskiego klucza 10 bo mój mi zahacza o ten króciec z termostatu, muszę ściągać pompę wspomagania i zawsze podnoszę sobie samochód na lewarku od strony kierowcy.
_________________
Komentować naszą A8 - dziesiątkę
 
 
 
Jasik 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Wiek: 29
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 19
Skąd: Gdynia


Wysłany: 2013-05-24, 09:52   

u mnie w abt ze wspomaganiem obyło sie bez sciagania pompy. i w dodatku od góry bez kanału. łatwo było wymontowac ale z włożeniem pół godzinki sie powalczyło i weszło. tak wiec nie straszcie ze sie nieda
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
orsa_83 
Audi 80Spec



Silnik: AAH
Typ: b4
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Sławek
Pomógł: 14 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 319
Skąd: Kraków


Wysłany: 2013-10-19, 22:56   

Dzisiaj wymieniałem termostat bo na trasie auto się nie dogrzewało i wszystko wskazywało na to, że jest "wiecznie" otwarty. Mimo pompy wspomagania nie było żadnego problemu z odkręceniem śrub i montażem (silnik NG), wystarczyło mieć odpowiednie łamane przeguby do klucza nasadowego. Jedyny kłopot, to zapieczony termostat z o-ringiem, więc nie obyło się bez podważania.

Stary marki Behr miał inaczej wyprofilowaną końcówkę i inny numer katalogowy niż ten kupiony w ASO marki Wahler, ale średnice i wartość temperatur się zgadzały, więc teraz w końcu mogę obserwować sztywne ~ 92 stopnie na zegarach ;-)
_________________
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG
 
 
Tomcionerwus 
Rodem z Inglostadt


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: TOMEK
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 390
Skąd: ZAWIERCIE


Wysłany: 2013-10-26, 22:26   

orsa_83 napisał/a:
Dzisiaj wymieniałem termostat bo na trasie auto się nie dogrzewało i wszystko wskazywało na to, że jest "wiecznie" otwarty. Mimo pompy wspomagania nie było żadnego problemu z odkręceniem śrub i montażem (silnik NG), wystarczyło mieć odpowiednie łamane przeguby do klucza nasadowego. Jedyny kłopot, to zapieczony termostat z o-ringiem, więc nie obyło się bez podważania.

Stary marki Behr miał inaczej wyprofilowaną końcówkę i inny numer katalogowy niż ten kupiony w ASO marki Wahler, ale średnice i wartość temperatur się zgadzały, więc teraz w końcu mogę obserwować sztywne ~ 92 stopnie na zegarach ;-)



ja tez kupiłem marki Wahler termostat i tez mam juz swiety spokoj bo szybko mi sie nagrzewa silnik i bardzo dobrze bo jak jechałem do roboty i nawet wskazowka sie nie ruszyła a teraz po 5 minut temperatura mi przekracza 50stopni... ale tez termostat mnie kosztował 40zł bo to niemieckie i porzadnie wykonane i mam nadzieje ze reszte uzytkownikow tych samochodow wezmie te opinie pod uwage.
 
 
NIEZNANY 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Imię: Marcin
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 8


Wysłany: 2014-01-16, 21:54   

Witam koledzy mam pytanie czy jest różnica jak włożymy termostat. chodzi mi dokładnie o to czy ma znaczenie jego obrócenie w okol własnej osi :?:
 
 
 
Maciek_B4 
Audi 80 Maniak



Nadwozie: Sedan
Imię: Maciek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 68
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2014-01-17, 09:06   

obrócenie wokół własnej osi nie ma znaczenia ;-)
_________________
Róbmy Audi, nie samymi golfami człowiek żyje :)
http://www.audi80.pl/topi...-s2-vt82418.htm
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
AdamKacperek
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Adi
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 8


Wysłany: 2015-09-26, 10:12   

U mnie jest tak : Jak stoje na postoju lub jade w korku to auto nagrzewa się do 90 i elegancko po przekroczeniu wentylator zbija temperature spowrotem do 90 . W czasie jazdy mam 60 stopni . Czy tutaj pomoże wymiana termostatu na nowy ?
 
 
Roman_S 
Władca pierścieni


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 544


Wysłany: 2015-09-26, 12:57   

Powinna pomóc ale bardzo prawdopodobne że nowy po jakimś czasie też zacznie sie zawieszac, nawet wahler czy behr.
_________________
http://www.audi80.pl/audi...cia-vt81239.htm
 
 
AdamKacperek
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Adi
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 8


Wysłany: 2015-09-26, 13:20   

Zdaje sobie sprawe że termostat nie działa wiecznie ;) . A czy przyczyną mojego problemu może być też czujnik temperatury cieczy ?
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9082
Skąd: Zamość


Wysłany: 2015-09-26, 15:13   

AdamKacperek napisał/a:
A czy przyczyną mojego problemu może być też czujnik temperatury cieczy ?
też może, chociaż bardziej prawdopodobne to że to termostat
Jak sprawdzić termostat jest na forum opisane.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kokswojtek 
Nowy klubowicz

Typ: b3
Imię: Wojtek
Wiek: 29
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 2


Wysłany: 2018-10-30, 21:23   

A gdzie jest termostat w 2.6v6?
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 216 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7440
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-10-30, 23:14   

pod rozrządem pod prawą głowica
_________________
Moje OOOO
 
 
kokswojtek 
Nowy klubowicz

Typ: b3
Imię: Wojtek
Wiek: 29
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 2


Wysłany: 2018-10-31, 15:29   

A Ciężko się jest do niego dostać?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16