Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu




Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ALL] Regeneracja uszczelnień maglownicy  
Autor Wiadomość
radek kocio 
Audi 80Spec



Silnik: ABC
Typ: b4
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 272
Skąd: Przasnysz


Wysłany: 2008-11-16, 23:31   [B4 ALL] Regeneracja uszczelnień maglownicy

Witam!
Niemogąc przepatrzeć na cieknącą maglownicę postanowiłem wymienić w niej uszczelnienia, a mając wymontowany silnik (co ułatwiło jej wyjęcie) bym sobie nie darował gdybym coś z tym nie zrobił, a więc zaczynamy.
Potrzebne narzędzia:
młotek, klucz 13, klucz imbusowy 6 i 16, wąski płaski śrubokręt, jakieś urządzenie grzewcze np. suszarka, zestaw naprawczy maglownicy.
A oto zestaw: http://moto.allegro.pl/it...audi_80_b4.html

Na początek odkręcamy wielką zaślepkę na klucz imbusowy 16


Następnie odkręcamy obudowę rozdzielacza ( czy jak się tam nazywa) przy użyciu imbusa 6, i zdejmujemy (może stawiać małe opory)


Teraz odkręcamy 2 skrajne śruby M8 kluczem 13 (nie ruszamy śruby środkowej służy ona do regulacji luzu na listwie)


Po zdjęciu pokrywy wyjmujemy: docisk klinów, sprężynę i 2 kliny.


Teraz wyjmujemy rozdzielacz w tym celu mocujemy go za frezy w imadle ale żeby ich nie uszkodzić wkładamy tą końcówkę między dwa drewka i zaciskamy. Teraz uderzamy młotkiem w maglownice ( do siebie w jej grubszą część) nie za mocno żeby nic nie potłuc, wychodzi bez większych oporów (pierwsze łożysko jest kulkowe a drugie igiełkowe)


Teraz tylko wyciągamy listwę


Bierzemy się za wymianę uszczelnień. Żeby łatwo zdjąć stare uszczelnienia podgrzewamy je suszarką czy czymś podobnym i podważamy płaskim śrubokrętem, pierwszy raz mogą być małe problemy ale jak połapiemy o co chodzi pozostałe zejdą bez problemu. Pod każdym z tych plastikowych uszczelnień są oringi.
Zakładając nowe uszczelnienia nie należy ich mocno podgrzewać gdyż są podatne na rozciąganie. A robi to się tak: zakładamy oring (jest gumowy więc z nim żadnego problemu nie bedzie) potem nakładamy plastikowe uszczelnienie które najpierw jedną stroną wkładamy w szczelinę w której ma sie znajdować i przeciągamy palcami (w lewą i prawą stronę jednocześnie) wzdłuż szczeliny tak aby uszczelnienie wciągało się w nią. Tak postępujemy z każdym uszczelnieniem.
Chcąc wymontować uszczelniacz z obudowy rozdzielacza dopasowujemy rurkę odpowiedniej średnicy stawiamy ją na nim i łup młotkiem. Zakładając nowy uszczelniacz wciskamy go palcami a nastepnie na jego zewnętrznej krawędzi stawiamy stępiony śrubokręt (bądź dopasowujemy odpowiednią rurkę) i nabijamy do oporu.

Żeby wcisnąć uszczelnienie listwy w obudowę maglownicy (uszczelka ta ma kolor zielony) zakładamy oring, a uszczelkę wkładamy jedną stroną w szczelinę, pozostałą część uszczelki przeginamy w tą stronę gdzie uszczelka jest wciśnięta czyli z tej uszczelki ma wyjść litera "C" . Należy ją przy montażu cały czas podgrzewać aby była bardziej plastyczna. Trzeba zwrócić uwagę na to jak ją złożyć; ma ona taki wyższy kancik z jednej strony i właśnie tym kancikiem montujemy ją do zewnątrz (czyli w stronę pierścienia osadczego "segera")

Na listwie znajduje się kancik od toczenia należy go pilnikiem zaokrąglić i dobrze wygładzić aby przy montażu nie uszkodzić uszczelnienia. Jeśli nie zaokrąglimy tego kantu w żaden sposób nie przeciśniemy listwy przez ten uszczelniacz.
Przed montażem zalecam zwilżyć olejem uszczelnienia aby mogły łatwiej trafić na swoje miejsce.

Przed rozebraniem maglownicy warto zaznaczyć sobie położenie listwy i wałka rozdzielacza żeby później nie przestawiać kierownicy na wielowpuście.

Rozdzielacz


Popychacz klinów


Tabliczka znamionowa


To by było na tyle, może sie przyda. Dodam że takie coś pierwszy raz w życiu robiłem.
Do końca tygodnia powinna być zamontowana, napiszę o moim sukcesie :mrgreen: albo porażce :-( [/b]
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=iCwo8A6-9kI
ZOBACZ
Ostatnio zmieniony przez radek kocio 2008-11-17, 23:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Solskier 
Od zawsze na forum



Nadwozie: Avant
Imię: Piotrek
Pomógł: 117 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 3380
Skąd: Kłodzko


Wysłany: 2008-11-18, 17:06   

Czekamy na wieści jak to działa (jak widać operacja się udała ale nie wiadomo czy pacjent przeżył ;-) ) Gratki za story <piwo>
_________________
Tylko Turbo Benzyna:)
Subaru impreza MY 06 460PS/520Nm
 
 
 
radek kocio 
Audi 80Spec



Silnik: ABC
Typ: b4
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 272
Skąd: Przasnysz


Wysłany: 2008-11-26, 22:07   

Yes! Yes! Yes! to naprawdę działa, <ok> <ok> <ok> mam przejechane już 60 km i jak do tej pory śladu po oleju niema suuuuucho jak na pustyni. Układ został zalany zielonym febi 6162. Mogę stwierdzić że pacjent przeżył i ma się dobrze 8-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=iCwo8A6-9kI
ZOBACZ
 
 
 
pawian78 
Audi 80 Mastach


Nadwozie: Sedan
Imię: leszek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 122
Skąd: Żary


Wysłany: 2008-11-26, 22:31   

to tylko pogratulować <ok> i aby tak dalej.
_________________
Było B4 po modach 128Km u mastersa warto było!!!+wolna odma i turbo 1,4atm+większy intercooler.
Jest VW PASSAT B5 1,9TDI AFN wkrótce będzie u Mastersa
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
radek kocio 
Audi 80Spec



Silnik: ABC
Typ: b4
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 272
Skąd: Przasnysz


Wysłany: 2008-11-27, 22:49   

Podziękował panowie
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=iCwo8A6-9kI
ZOBACZ
 
 
 
ppawlo 
Audi 80 Mastach


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 133
Skąd: Różan/Wawa


Wysłany: 2008-11-30, 14:19   

A podobno pompy wspomagania i maglownicy nie ma sensu naprawiać bo i tak będzie ciekła:). Może to kwestia użycia odpowiedniej jakości uszczelnień. radek kocio, podał link do aukcji w której same uszczelnienia kosztują 160zł, a na allegro maglownicę używaną do audi 80 można znaleźć od 100zł. Teraz tylko wypadałoby sprawdzić czy po takiej regeneracji maglownica będzie sprawna przez następne 10lat:). Gratuluję rezania i pokazania, że maglownicę też można naprawić.
 
 
radek kocio 
Audi 80Spec



Silnik: ABC
Typ: b4
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 272
Skąd: Przasnysz


Wysłany: 2008-11-30, 14:39   

Listwa był nie porysowana, nie było też luzów, a poza tym lubię kombinować :mrgreen: to co mi zależało. A wiadomo co bym na allegro trafił, wezmą ją obmyją i napiszą że ma 100 tyś km przejechane i nie cieknie. 10 lat nie musi trzymać wystarczy 5. Jak się pojawią jakieś przecieki będę informował.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=iCwo8A6-9kI
ZOBACZ
 
 
 
grze 
Od zawsze na forum



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 3110
Skąd: południe


Wysłany: 2009-03-11, 20:00   

świetne rzezanko radek kocio <ok>

a może teraz ktoś by opisał jak w ogóle wyjąć maglownicę? :mrgreen:

[ Dodano: 2009-03-11, 20:01 ]
ppawlo napisał/a:
na allegro maglownicę używaną do audi 80 można znaleźć od 100zł

tylko, że to też nie jest nowa maglownica i może być w dużo gorszym stanie niż ta w aucie ;-)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
radek kocio 
Audi 80Spec



Silnik: ABC
Typ: b4
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 272
Skąd: Przasnysz


Wysłany: 2009-03-14, 22:44   

Dzięki kolego. Żeby ją wyjąć jak zamontowany jest silnik to nie wiem czy tak łatwo będzie, żeby ją odkręcić wykręcasz 2 śrubki na klucz imbusowy ( 6 albo 8) za lewym kołem i 2 nakrętki na ścianie grodziowej i oczywiście odpinamy ją od kolumny kierowniczej. Może jak by odkręcił rozdzielacz i rurki hamulcowe od ABS-u to by jakoś poszło ale tak to nie wiem. Po prostu potrzebne jest miejsce.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=iCwo8A6-9kI
ZOBACZ
 
 
 
dawjak24 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Nadwozie: Avant
Imię: DawidJ
Wiek: 35
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Krosno


Wysłany: 2009-10-11, 10:58   

Panowie mam takie pytanie, cieknie i puka mi maglownica, czy opłaca sie wymienic wszystkie uszczelniacze? Czy szukać dobrej używki.
Pozdrawiam
 
 
 
radek kocio 
Audi 80Spec



Silnik: ABC
Typ: b4
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 272
Skąd: Przasnysz


Wysłany: 2009-10-12, 21:07   

Jeśli Ci puka to raczej szukaj drugiej, w starej trzeba by było wymienić tulejkę a potem chyba jeszcze ją przetoczyć.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=iCwo8A6-9kI
ZOBACZ
 
 
 
Patrique 
Stary Klubowicz



Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1240
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2010-05-21, 20:06   

Hej. Mam pytanie odnośnie blachy łączącej ruchome ramię maglownicy z elementem łączącym drążki kierownicze. Element ten jest skręcany na dwie śruby 10mm i dodatkowo chwycony od spodu na nakrętki samo-zakleszczające. Moje pytanie odnosi się do klasy wytrzymałości tych śrub. Czy klasa 5,7 będzie wystarczająca? Pozdrawiam.
_________________
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kikut104 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 114
Skąd: Chełm Lubelskie


Wysłany: 2010-05-21, 20:14   

5,6 będzie za miękka, bezpieczniej będzie założyć 8.8
_________________

 
 
radek kocio 
Audi 80Spec



Silnik: ABC
Typ: b4
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 272
Skąd: Przasnysz


Wysłany: 2010-05-22, 22:07   

Sprawdzałem przed chwilą i mam śruby 8.8
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=iCwo8A6-9kI
ZOBACZ
 
 
 
pawelrybak15 
100% klubowicza



Silnik: RA/SB
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1437
Skąd: Miasto


Wysłany: 2010-06-08, 22:22   

U mnie coś strzela w maglownicy, po skręceniu kół do oporu pompa sie zatrzymuje mimo naciągniętego prawidłowo paska :evil:
Kupiłem na alle za 70 zeta maglownice która ma niby 150 000km przejechane, ale nie wierze w to, wygląda nienajgorzej, ale i tak chce ją zregenerować. Na pewno wymienie uszczelniacze, nie wiem natomiast jak to jest z zaworkami, czy je też da się wymienić ? Nie chcę by znowu mi coś strzelało po niedługim czasie :evil:
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16