Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[b4 all] wymiana przewodów paliwowych  
Autor Wiadomość
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4820
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2011-04-15, 20:46   [b4 all] wymiana przewodów paliwowych

witam.dziś wymieniałem przewody paliwowe i przy okazji zrobiłem kilka zdjęć by rozwiać wszelkie wątpliwości jeśli ktoś się zastanawia nad wymianą.cała operacja zajęła mi 4 godziny spokojnej pracy,nic na szybko.wiele osób twierdzi że można to zrobić na lewarku ale ja jakoś w to wątpię.pewnie się da ale czas pracy znacznie się wydłuży.a więc do rzeczy:
najpierw musimy kopić przewód.ja zakupiłem miedziany w otulinie i od razu mówię że otulina jest niepotrzebna a wręcz przeszkadza ale o tym później.kupujemy przewód fi 8 i fi 6 o długości max 4 metry.ja kupiłem po 5 metrów i zostało mi jeszcze po 1,60 z każdego kawałka.przewód może być taki:

pod samochodem przewody paliwowe są zamontowane na uchwytach które łatwo się otwiera gdyż są na zatrzask.wystarczy podważyć śrubokrętem i przewód mamy na wierzchu.pod samochodem wygląda to tak:

po otwarci zaczepu możemy wyciągnąć przewody które dodatkowo są w takiej gumie pewnie dlatego by nie latały podczas jazdy

proszę nie zwracać uwagi na ćmę <ok>

przewody są połączone przy baku z przewodami gumowymi i zaciśnięte opaskami

po założeniu przy filtrze wygląda to tak

No i teraz konkrety.tak jak pisałem wcześniej wystarczy 4 metry przewodu.jak bedziemy rozmontowywać stary przewód to nie bawcie się z jego odkształcaniem by go wyjąć.wystarczy wziąć jakieś obcęgi i pociąć go na kawałki.kolejna rzecz dotyczy przewodów z otuliną.może fajnie to wygląda ale niestety otulina trochę pogrubia przewód przez co nie może on wejść swobodnie w ta gumę i zaczep co go trzyma i w tych miejscach trzeba usunąć otulinę

kolejna i chyba najważniejsza rzecz.jeśli ktoś ma duuużo czasu i lubi robótki ręczne to przy silniku może się bawić w wyginanie nowych przewodów ale uprzedzam jest to bardzo trudne.ja zrezygnowałem po ok 30 minutach i uciąłem je trochę niżej a później połączyłem je z filtrem gumowymi przewodami.szybko i bez problemu.życzę miłej zabawy <ok>
_________________

 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
VW_parts 
Audi 80Spec



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: mariano italiano
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 300
Skąd: żychlin


Wysłany: 2011-04-16, 18:27   

mam pytanie , a dlaczego wogole wymieniałeś te przewody ??
 
 
 
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4820
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2011-04-16, 20:03   

bo były strasznie zardzewiałe zwłaszcza przy samym baku.jak je dotykałem to się strasznie rdza sypała,odchodziła płatami.kwestią czasu było by się zrobiły nieszczelne a wtedy już musowo trzeba wymienić.stare przewody jak wyciągnąłem z samochodu i lekko zgiąłem to się od razu łamały na pół.dość sporo osób miało już problemy z przerdzewiałymi przewodami więc ja już wolałem tego uniknąć i wymienić je za w czasu...
_________________

 
 
joandaw 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 699


Wysłany: 2011-04-16, 21:01   

Witam dobry opis co i jak <piwo>
Ja w swoim też zmieniałem kapało już przy baku a widzę że u Ciebie też nie było lepiej jak je złapałem w rękę to się rozpadły.Miedziane dałem całe aż do filtra trochę zabawy jest z ich wygięciem ale dałem rade jakoś wszystko działa ;-)
_________________
http://www.audi80.pl/topi...tek-vt45481.htm
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4820
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2011-04-16, 21:25   

ja nie miałem do tego nerwów by je tak powyginać przy silniku więc wygiąłem je tylko pod akumulatorem i tam je uciąłem a dalej puściłem gumowe przewody aż do filtra,jakieś 30 cm...ale powiem wam szczerze że jak teraz tak na to parzę to jak bym miał robić to drugi raz to kupił bym plastikowe przewody takie jak widziałem u kumpla w passacie i nie było by żadnego problemu z wyginaniem...nawet gumowe były by bardzo dobre tylko że nie ma jak ich zamocować bo w oryginalne zaczepy nie wejdą...
_________________

 
 
Patrique 
Stary Klubowicz



Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1240
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2011-04-16, 21:51   

Naprawdę bardzo dobra robota. Ja przerabiałem wymianę przewodów hamulcowych, łącznie z odpowiednim doginaniem ;-) . Tak myślę, że jednak przewody Cu w osłonach gumowych to całkiem dobra sprawa, chociażby nawet ze względu na dodatkową ochronę przed uszkodzeniami.
_________________
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie
 
 
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4820
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2011-04-16, 22:24   

gdyby jeszcze te przewody z osłonkami mieściły się w oryginalnych zaczepach to było by cacy... Patrique, po co wymieniałeś przewody hamulcowe?/ przecież one nie rdzewieją...
_________________

 
 
Puca999 
Audi 80 Fan



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Mateusz
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 24


Wysłany: 2011-04-17, 10:03   

hudy, a moje były pordzewiałe, wręcz już prawie ich nie było. Nie wszystkie 80 miały miedziane przewody hamulcowe, u mnie były stalowe :)
_________________
Jest B4 ABT 1994
Było B3 RU 1987
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4820
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2011-04-17, 11:23   

dziwne nie widziałem jeszcze samochodu z innymi przewodami hamulcowymi niż miedziane...
_________________

 
 
Patrique 
Stary Klubowicz



Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Patryk
Pomógł: 28 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1240
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2011-04-17, 16:12   

Potwierdzam, że u mnie były ori stalowe, które były już bardzo skorodowane i był wyciek płynu.
_________________
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie
 
 
maciek12 
Audi 80Spec



Imię: xxxxxx
Pomógł: 13 razy
Wiek: 107
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 336


Wysłany: 2011-04-24, 13:19   

hudy napisał/a:
dziwne nie widziałem jeszcze samochodu z innymi przewodami hamulcowymi niż miedziane...


B3 mialy stal, w b4 już to zmienili i chwała im za to ;-) <ok>
 
 
colorumia 
Audi 80 Mastach


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 144
Skąd: Rumia


Wysłany: 2011-11-26, 13:22   

koledzy a jak wygląda miejsce połączenia miedzi z przewodem gumowym? przewód miedziany jest jakoś specjalnie zarobiony?
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
mwmen 
Audi 80 Fan


Silnik: ABK
Imię: Mateusz
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 43
Skąd: Wiązowna/Wawa


Wysłany: 2011-11-26, 14:32   

Raczej nie ale dobrze było by zrobić delikatny garb wtedy jest pewne że nie spadnie przewód i opaska zaciskowa ja używałem do tego maszynki do zarabiania przewodów hamulcowych , proste i skuteczne .
 
 
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4820
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2011-11-26, 15:40   

nie ma problemu z połączeniem miedzianych przewodów z gumowymi a nawet z plastikowymi.ucinasz przewód,zakładasz na niego gumowy i zaciskasz opaska lub dwoma jak chcesz być bardziej spokojny.
_________________

 
 
guma19 
Nowy klubowicz

Silnik: ADA
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 36
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Kraków


Wysłany: 2012-06-16, 11:24   

Ja od siebie dodam że w B4 1.6E ADA są 3 przewody f8. ja kupiłem tak jak pisali o silniku 1Z no i zostało mi 4 metry f6 bo go nie używałem a 4 metry f8 starczyło mi na zasilanie i powrót bo poprostu dałem trochę dłuższe przewody gumowe od baku. trzeci przewód z powodu braku materiału poprostu wyciołem zgnity kawałek i połączyłem przewodem gumowym. myślę że 10 m spokojnie starczy na wszystkie 3 przewody.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 15