Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 All] Wymiana zderzaka tylniego  
Autor Wiadomość
widmo 
Stary Klubowicz



Silnik: AWX
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 1225
Skąd: Kraków


Wysłany: 2008-10-30, 23:35   [B4 All] Wymiana zderzaka tylniego

Witam !

Ostatnio po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć używany aczkolwiek w idealnym stanie zderzak tylni w kolorze mojego samochodu :arrow: Biała Alpinka L90E

Czemu zdecydowałem się na wymianę zderzaka ?




Sami widzicie, że pęknięce było dosyć poważne i w newralgicznym miejscu. Koszt naprawy tego zderzaka był dla mnie nieopłacalny. Innemu może to nie będzie przeszkadzać, ale ja lubie jak auto jest zadbane. Wiec zdecydowałem sie na jego wymianę i przy okazji zrobić małe fotostory ;-)


Potrzebne narzędzia:
- Klucz płasko-oczkowy 16mm (może być nasadka i grzechotka)
- Klucz płasko-oczkowy 13mm (j/w)
- Śrubowkręt krzyżakowy
- Śrubowkręt płaski (dość szeroki i długi)
- WD-40
- Smar

Więc zaczynamy od otwarcia bażnika i podniesienia wykładziny. Po prawej i po lewej stronie zobaczymy po 2 śruby.




Na tym drugim zdjęciu jedna ze śrub jest zakryta przez wąż od LPG
Dobrze by było od dołu zlokalizować te śruby i popryskać je WD-40 w celu łatwiejszego odkręcenia. Teraz bierzemy klucz lub nasadkę 17mm i odkręcamy te śruby i wyciągamy na bok.

Gdy juz to mamy za sobą, bierzemy płaski śrubowkręt i wydłubujemy plastikową zaślepkę w czarnej listwie zderzaka tuż obok zamka. Widać to na poniższym zdjęciu.

Teraz bierzemy śrubowkręt krzyżakowy i odkręcamy małą śrubkę wewnątrz tego otworu.

Teraz czas aby odkręcić śruby mocujące nadkola do zderzaka

powinny być 2 śrubki na stronę (mi 1 gdzieś sie zgubiła)
bierzemy śrubokręt krzyżakowy i odkręcamy je (zarówno z lewej jak i z prawej strony)

W tym momencie zderzak trzyma się tylko na plastikowych zaczepach.

U siebie mam wlew gazu założony do zderzaka


W tym celu wziołem klucz 17 i odkręciłem rurkę do tankowania gazu.
Zawór zostawiłem w starym zderzaku, bo wlew gazu będę przenosił pod klapkę paliwa (ale o tym i innym odcinku :-D ) na razie jeżdzę tylko na PB wiec wlewu nie bede narazie montował.

Teraz pora na plastikowe zaczepy które było widać na poprzednim zdjęciu (w tle)
Bierzemy długi szeroki płaski śrubowkręt i podważamy zatrzaski (ślizgi zderzaka) tylko tak aby ich nie połamac. Operację wykonujemy z lewej i prawej strony.
Gdy już je odczepimy boki zderzaka powinny nam luźno latać.

Możemy teraz delikatnie pociągnąć za zderzak (raz z lewa raz z prawa) i powoli go wysuwać tak jak na fotce poniżej


Gdy juz nam się zderzak wysunie to go wyciągamy.

tak wygląda Audi bez zderzaka.... <osohozi> :roll:





Teraz bierzemy się za demontaż odbojów ze starego zderzaka i przekręceniu ich do nowego


W tym celu odginamy 3 plaskikowe zaczepy w czarnej listwie zderzaka
tak jak na zdjęciu poniżej (zaczepy mogą się różnić w zależnosci od wersji zderzaka i listwy)


i delikatnie je odginając wysuwamy czarną listwę.

Naszym oczom ukażą się 2 sruby mocujące odbijak ze zderzakiem
Bierzemy klucz 13mm i je odkręcamy (pamietać nalezy o 2 podkładkach cienka i gruba)


na powyższym zdjęciu zdemontowany odbijak ze śrubami i podkładkami
to samo robimy z drugiej strony

Gdy juz odkręcimy odbijaki, stary zderzak odkładamy na bok a na salę tortur i operacji bierzemy nowy do którego montujemy odbijaki.

Sruby od odbijaków dobrze posmarować smarem (przynajmniej się nie zapieką i nie będzie problemu z ich ewentualnym odkręceniem. To samo się tyczy śrub mocujących które są wręcane od strony bagażnika

Wszystko oczywiscie montujemy w odwrotnej kolejności. montarz nowego jest banalny i nie przysparza większych kłopotów. wszystko pasuje idealnie bo to w koncu AUDI :mrgreen:

a teraz długo oczekiwany efekt koncowy



i to by było na tyle :-)

Czas wykonania przeszczepu: około 20 min (z przerwą na papierosa ;-) )


W kolejnym odcinku "Murdock naprawia AUDI" :arrow: (za dużo oglądam serialu Drużyna A <urodziny> <mikolaj> ) będzie wymiana błotnika przedniego oraz montaż spryskiwaczy reflektorów <ok>


Pozdrawiam Kamil Widomski vel. "widmo"
_________________
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
bey 
Audi 80 Mastach



Typ: b4
Imię: Grzesiek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 104
Skąd: zabrze


Wysłany: 2008-11-06, 16:10   

hmmm w cabrio chyba jest inaczej zamontowany ten zderzak bo niewidze w srodku tych srub pod wykladzina ..... i tego przy zamku hmmm

sa jakies 2 otwory od dolu zderzaka co trzeba max dlugiego torxa wlazyc i do tego to ni ruszy bleee...
_________________
drive slow but lov club
 
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 703


Wysłany: 2010-10-25, 07:43   

Extra instrukcje tworzysz Kamilu , widziałem też inne Twoje opisy np. o wymianie osłon na przegubach . To coś więcej niż w książkach , do tego oprócz wiedzy trzeba mieć jakiś dar .
Kilka razy próbowałem wytłumaczyć komuś opisem coś co na 100%wiem że jest prawdą i że tak to trzeba zrobić . Jak to póżniej przeczytałem ,to wybałuszałem ślepia na te wypociny , na ten groch " z kapustą . A tutaj , te Wasze Panowie ( jest Was wielu ) instrukcje i dodane do nich zdjęcia czynią to co dla nas kfiaciarzy , krafcuff i innych cukiernikuff jest czarną magią , bardzo zrozumiałą i prostą do wykonania czynnością .
Pozdrawiam .
 
 
BIG 
Nowy klubowicz


Silnik: ABT
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 9


Wysłany: 2013-05-31, 20:52   

Witam Kontynuuję temat, gdyż mam w swoim B4 hak fabryczny (zdejmowany). Odkręciłem wszystkie śrubki, jak w powyższej instrukcji, ale zderzak nie chce zejść z zaczepów. Zastanawiam się, czy w związku z tym, że jest fabryczny hak nie ma dodatkowych punktów mocujących. zderzak?
_________________

 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
sylwester28ET 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Sylwester
Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 393
Skąd: Busko Zdrój


Wysłany: 2013-06-01, 00:09   

W celu zdjęcia z zaczepów musisz go szarpnąć aby wyskoczył z tych zaczepów.

I należy trochę odgiąć koniec zderzaka aby nie wadził o nadkole.
_________________
AUDI 80 B4
 
 
 
BIG 
Nowy klubowicz


Silnik: ABT
Imię: Łukasz
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 9


Wysłany: 2013-06-04, 21:08   

Jeśli ktoś nie wie, to proszę nie wprowadzać w błąd. Dzisiaj udało mi się odkręcić zderzak tylny z hakiem fabrycznym. W pewnym stopniu jest to utrudnione.
1) Po otwarciu bagażnika i odsłonięciu wykładziny po prawej i lewej stronie są 4 śruby. Należy odkręcić je wszystkie.
2) bierzemy płaski śrubokręt i wydłubujemy plastikową zaślepkę w czarnej listwie zderzaka tuż obok zamka a następnie odkręcamy śrubkę
3) Kluczem typu torx odkręcamy po 2 śrubki z każdej strony mocujące nadkole do zderzaka
4) odczepiamy z lewej i prawej strony zderzak od nadwozia
5) równomiernie z lewej i prawej strony wyciągamy zderzak z nadwozia (najlepiej zrobić to we 2 osoby, gdyż jest to na prowadnicach i wychodzi razem z hakiem)
6) należy odkręcić śruby (po 2 z każdej strony) mocujące zderzak do haka oraz 2 plastikowe wkrętki od spodu zderzaka
Powodzenia :)
_________________

 
 
Kamuś 
O Audi 80 wie wszystko



Nadwozie: Coupe
Imię: Kamil
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 243
Skąd: Świdnik


Wysłany: 2013-06-05, 20:15   

BIG napisał/a:
Jeśli ktoś nie wie, to proszę nie wprowadzać w błąd. Dzisiaj udało mi się odkręcić zderzak tylny z hakiem fabrycznym. W pewnym stopniu jest to utrudnione.
1) Po otwarciu bagażnika i odsłonięciu wykładziny po prawej i lewej stronie są 4 śruby. Należy odkręcić je wszystkie.
2) bierzemy płaski śrubokręt i wydłubujemy plastikową zaślepkę w czarnej listwie zderzaka tuż obok zamka a następnie odkręcamy śrubkę
3) Kluczem typu torx odkręcamy po 2 śrubki z każdej strony mocujące nadkole do zderzaka
4) odczepiamy z lewej i prawej strony zderzak od nadwozia
5) równomiernie z lewej i prawej strony wyciągamy zderzak z nadwozia (najlepiej zrobić to we 2 osoby, gdyż jest to na prowadnicach i wychodzi razem z hakiem)
6) należy odkręcić śruby (po 2 z każdej strony) mocujące zderzak do haka oraz 2 plastikowe wkrętki od spodu zderzaka
Powodzenia :)

A czym Twoja instrukcja różni się od tej z pierwszego postu? Bo chyba niczym. Hak jest montowany zamiast odbojów w podłużnice, więc procedura demontażu zderzaka z hakiem czy bez jest taka sama.
 
 
sagem 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 48 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1283
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2013-06-06, 19:25   

Kamuś napisał/a:
BIG napisał/a:
Jeśli ktoś nie wie, to proszę nie wprowadzać w błąd. Dzisiaj udało mi się odkręcić zderzak tylny z hakiem fabrycznym. W pewnym stopniu jest to utrudnione.
1) Po otwarciu bagażnika i odsłonięciu wykładziny po prawej i lewej stronie są 4 śruby. Należy odkręcić je wszystkie.
2) bierzemy płaski śrubokręt i wydłubujemy plastikową zaślepkę w czarnej listwie zderzaka tuż obok zamka a następnie odkręcamy śrubkę
3) Kluczem typu torx odkręcamy po 2 śrubki z każdej strony mocujące nadkole do zderzaka
4) odczepiamy z lewej i prawej strony zderzak od nadwozia
5) równomiernie z lewej i prawej strony wyciągamy zderzak z nadwozia (najlepiej zrobić to we 2 osoby, gdyż jest to na prowadnicach i wychodzi razem z hakiem)
6) należy odkręcić śruby (po 2 z każdej strony) mocujące zderzak do haka oraz 2 plastikowe wkrętki od spodu zderzaka
Powodzenia :)

A czym Twoja instrukcja różni się od tej z pierwszego postu? Bo chyba niczym. Hak jest montowany zamiast odbojów w podłużnice, więc procedura demontażu zderzaka z hakiem czy bez jest taka sama.


Właśnie tez nie wiem, sam zdejmowałem u siebie zderzak wiele razy i niby podobnie jak tutaj jest napisane, a Ty sugerujesz że ktoś wprowadza w jakis błąd? :lol:
_________________
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "


:arrow: Avant 2.2Turbo quattro

:arrow: Audi S6 C5 Avant 4.2 quattro
:arrow: Audi Coupe quattro 2.8
:arrow: Audi 80 b2 1.8 quattro
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
shellah 
Od zawsze na forum



Silnik: AAH
Nadwozie: Coupe
Imię: Artur
Pomógł: 30 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 2322
Skąd: Reading UK


Wysłany: 2013-06-06, 22:33   

w coupe demontaż zderzaka to 10min roboty a wy się szarpiecie w 2 osoby :-P
_________________
Audi Coupe 2.8E
 
 
 
durch
[Usunięty]



Wysłany: 2013-08-05, 15:37   

Witam, lekko odkopuje i pytam:
Jak z tylnego zderzaka wyjąć środkową listwę nie uszkadzając zderzaka i listwy? ;-)
 
 
juba 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Wiek: 29
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 370
Skąd: Polkowice


Wysłany: 2013-08-05, 15:50   

O ile masz zwykły, zderzak to wkładasz w szczelinę jakiś cienki nóż i podważasz zaczepy w stronę środka listwy, tych zaczepów jest dokładnie 17 u góry i 17 na dole. Przed chwilą zdjąłem je, żeby malować w kolor.
_________________
80 B3 1.8 [DZ]
80 B3 1.9 [SD]
80 B2a 1.3 [EP]
A4 B5 2.5TDI [AFB]
80 B4 2.0 [ABT]
Golf 78' 1.1 [FA]
80 B4 2.0 [ABK]
 
 
durch
[Usunięty]



Wysłany: 2013-08-05, 16:11   

Aha bo do dolnych jest elegancki dostęp a do górnych no w sumie żaden, spróbuje tak jak mówisz. ;-)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
drivtens 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Bartosz
Wiek: 27
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 165
Skąd: Wrocław/Lubań


Wysłany: 2014-08-30, 11:52   

U mnie jakiś magik zamiast normalnej śruby wstawił jakąś na ogromny klucz torx. Mam teraz problem, żeby odkręcic te śruby ;/
_________________
AUDI 80 B4 AVANT 1Z Seria +:
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN

http://www.audi80.pl/audi...hlight=drivtens
 
 
Ne$ 
Audi 80 Mastach



Silnik: NG
Nadwozie: Coupe
Imię: Grzesław
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 135
Skąd: St-ów RSR


Wysłany: 2015-11-18, 15:09   

shellah napisał/a:
w coupe demontaż zderzaka to 10min roboty a wy się szarpiecie w 2 osoby :-P


Odkopuję, czy ktoś mógłby opisać/przybliżyć? Wjechali mi w d... i zderzak poszedł do przodu 1 stroną jakieś 3 cm. Nie wiem jak się do tego zabrać :-(
_________________
Audi Coupe '90 NG ośka
 
 
 
BLUE 80B4 
Audi 80 Fan


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jakub
Wiek: 21
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Krzywiń


Wysłany: 2019-03-06, 02:02   

Uhu super poradnik też bede zdejmowac zderzak poniewaz musze wyklepac nadkole tylne od srodka bagaznika bo poprzedni własviciel to zrobil na szybko ( czyli zaszpachlowal i pomalowal ) teraz wychodzi ruda i jak tylko bedzie cieplej to biore sie za naprawe ale juz porzadnie bez szachli w duzych ilosciach
_________________
Lazurowe AUDI B+G
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16