Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4,1Z] Wymiana osłony przegubu zewnętrznego  
Autor Wiadomość
mariusz8282 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Mariusz
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 230
Skąd: Biecz


Wysłany: 2011-11-08, 22:54   

Sprzęgło to raczej nie powinno byc bo mam nowe, kilka miesiecy temu wymienione komplet SACHSa. Stawiam wiec na klocki bo mam jakies BRECKi. Moze one smierdza jak duzo hamuje szybciej jadac, bo kiedys juz mi sie kolo lekko zapieklo i nagrzalo, Moze to od tego. Trza bedzie zmienic klocki. Przegub ktorys tez napewno.
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kuba1990 
Audi 80 Mastach



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Kuba
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 131
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2011-11-12, 21:54   

Panowie podpowiedzcie proszę, otóż skompletowałem już nażedzia potrzebne do wymiany osłony. kupiłem osłonę i po niedzieli chcę się zabrać za wymianę - moje pytanie czy muszę zdejmować tarczę hamulcową i zacisk? dzięki za odpowiedz pozdrawiam.
 
 
axell 
Stary Klubowicz



Imię: Marcin
Pomógł: 29 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 1018
Skąd: Lublin


Wysłany: 2011-11-12, 22:52   

kuba1990 napisał/a:
czy muszę zdejmować tarczę hamulcową i zacisk?

Nie!
Dla ułatwienia odkręć sworzeń wahacza, śrubę przegubu poluzuj jak samochód stoi na kołach.
_________________
Mój Zetorek 1Z+16bit+chip+AFN już pierburg
Soft kostrz, przekładka MUNIOR
http://www.audi80.pl/seda...kaz-vt51931.htm
Mała diagnostyka VAG w silnikach 1Z Bosch-Pierburg (błędy, kąt, dawka)
 
 
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4813
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2011-11-13, 08:10   

jak wybijesz wożeń wahacza i odkręcisz śrubę przegubu to cała półoś chodzi w kółko i ustawiasz ją jak chcesz...
_________________

 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kuba1990 
Audi 80 Mastach



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Kuba
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 131
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2011-11-19, 19:07   

Witam, chciałbym autorowi opisu serdecznie podziękować za tak piękne opisanie jak krok po kroku wymienić osłonę, przegubu.

Dziś przyszła moja kolej na jej wymianę, przed blokiem na betonie zajęło mi samemu 3.5h.
Moje spostrzeżenia są takie: niemożliwe jest wyjęcie przegubu bez wybicia sworznia wahaczu opaski załączone do zestawu są beznadziejne!! tą mniejszą Załężem zwykłą na śrubokręt, ogólnie wszystko ładnie pięknie tylko miałem trudniej z założeniem sworznia wahacza ale jakoś poszło :-)

Jeszcze raz wielkie dzięki autorowi i pozdrawiania dla tych którzy sami naprawiają swoje autka ;-)
_________________
Zawsze Audi!!!
 
 
zygi_55 
Audi 80 Fan


Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Zybi
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 24


Wysłany: 2011-11-25, 19:07   

Co mam zrobić w przypadku gdy śruba mniej więcej w połowie długości przestaje się wkręcać. Myślałem, że jest to ten pierwszy opór z poradnika ale niestety nie bo przegub dalej lata swobodnie we wszystkie strony. Wygląda to tak jakby nie było zrobionego do końca gwintu i w pewnym momencie on się kończy. Próbowałem lekko puknąć młotkiem przegub trzymając jednocześnie półoś ale nic z tego. Co koledzy doradzicie bo autko póki co spoczywa na klocku unieruchomione.
_________________
Audi 80 B4 ABT 92r 90 KM
 
 
axell 
Stary Klubowicz



Imię: Marcin
Pomógł: 29 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 1018
Skąd: Lublin


Wysłany: 2011-11-25, 19:16   

zygi_55, Drewniany klocek i uderz wyczuciem parę razy z tyłu przegubu powinien zejść.
_________________
Mój Zetorek 1Z+16bit+chip+AFN już pierburg
Soft kostrz, przekładka MUNIOR
http://www.audi80.pl/seda...kaz-vt51931.htm
Mała diagnostyka VAG w silnikach 1Z Bosch-Pierburg (błędy, kąt, dawka)
 
 
Satar 
Rodem z Inglostadt



Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 420
Skąd: DLW


Wysłany: 2012-04-18, 20:25   

Co to jest?- Zaznaczone czerwoną strzałką.

Lobro - to dobre? Polecane, więc wziąłem. Guma wygląda na trwałą, grubą, ale elastyczną

_________________
Komentuj moje kombidło
http://www.audi80.pl/b4-a...2073.htm#686511

Audi Lwówek Śląski
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
axell 
Stary Klubowicz



Imię: Marcin
Pomógł: 29 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 1018
Skąd: Lublin


Wysłany: 2012-04-18, 20:29   

Satar napisał/a:
Co to jest?- Zaznaczone czerwoną strzałką.

To jest pierścień blokujący przegub na półośce.
Znajdziesz go na końcu półośki, siedzi w takim małym rowku <ok>
_________________
Mój Zetorek 1Z+16bit+chip+AFN już pierburg
Soft kostrz, przekładka MUNIOR
http://www.audi80.pl/seda...kaz-vt51931.htm
Mała diagnostyka VAG w silnikach 1Z Bosch-Pierburg (błędy, kąt, dawka)
 
 
gibaj 
Od zawsze na forum


Imię: Artur
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 3040
Skąd: LBL


Wysłany: 2012-04-18, 20:58   

i bardzo kiszkowo go założyć :mrgreen:
 
 
mariusz8282 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Mariusz
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 230
Skąd: Biecz


Wysłany: 2012-04-18, 22:38   

I zobaczyc tez ciezko jak jest w smarze :)
 
 
 
Satar 
Rodem z Inglostadt



Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 420
Skąd: DLW


Wysłany: 2012-04-23, 13:59   

Trafiłem gada :mrgreen:

Wyczyściłem wszystko dokładnie i znalazł się. Teraz po wymianie guma się zassała. Potraktować ją jakąś igiełką, żeby się nie odkształcała, czy zostawić w spokoju :?:

OT widzisz gibaj? nie sprzedałeś mi avanta i teraz muszę się męczyć :-P
_________________
Komentuj moje kombidło
http://www.audi80.pl/b4-a...2073.htm#686511

Audi Lwówek Śląski
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
gadzik90 
Audi 80 Fan


Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Wiek: 28
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 34
Skąd: Kielce


Wysłany: 2012-05-01, 21:48   

Pozwolę podpiąć się pod temat bo bardzo zależy mi na czasie.
Witam Was wszystkich,
potrzebuję szybko Waszej porady. Jestem moją Audi 80 ze znajmoymi w Bratysławie i sypie mi się lewy przegub. Napiszcie mi proszę jakim
kluczem się odkręca piastę (klucz ok. 21-22 ale nie pamiętam do końca) i czy zdołam wybić ten przegub za pomocą jakichś kombinerek lub innego wihajstra bez zdejmowania półosi, oraz jaki to może być przegub (rok prod. '92, silnik ABT sedan).
Albo, czy wystarczy czyszczenie przegubu i wymiana samej manżety (zauważyłem pęknięcie dopiero na Słowacji, jak przegub dał o sobie znać).
 
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7480
Skąd: Głogów


Wysłany: 2012-05-02, 16:03   

gadzik90 napisał/a:
(klucz ok. 21-22 ale nie pamiętam do końca)


Jak nie pamiętasz to może być nawet imbus.
_________________
Moje OOOO
 
 
dawid91 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 3A
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 181


Wysłany: 2012-08-27, 14:24   

A co gdy przegub po założeniu schodzi z półosi przy bardzo mocnym pociągnięciu? Tak może być czy trzeba wymienić pierścień zabezpieczający? Jakie tam siły działają na ten przegub, żeby mi nie wyskoczył podczas jazdy. Czytałem, że w niektórych modelach da się bez wybijania czy wkręcania śruby ściągnąć przegub, więc może tak ma być? Proszę o szybką odpowiedź <ok>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15