Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu




Poprzedni temat «» Następny temat
[B4,1Z] Wymiana osłony przegubu zewnętrznego  
Autor Wiadomość
rajdowiec86 
Audi 80 Maniak



Nadwozie: Avant
Imię: Jacek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 70
Skąd: Kamienna góra


Wysłany: 2008-04-21, 19:25   [B4,1Z] Wymiana osłony przegubu zewnętrznego

Z racji że w B4 ojca rozleciała się osłona przegubu zewnętrznego i musiałem ją zmienić zrobiłem małe fotostory.Może sprawa jest prosta,ale może się komuś przyda.No to zaczynamy:

1.Poluzowujemy kluczem nasadowym 24 śrubę zaznaczoną strzałka.Uwaga będzie ona dość mocno dokręcona.Poluzowujemy śrubę jak auto stoi jeszcze na kołach.

2.Skręcamy maksymalnie koła i to w zależności z której strony wymieniamy osłone :
w lewo-przy wymianie osłony z lewej strony
w prawo-przy wymianie osłony z prawej strony
3.Unosimy auto na lewarku do góry i ściagamy koło.
4.Teraz już możemy odkręcić do końca śrube zaznaczoną strzałką na zdjęciu pierwszym jednocześnie pchając śrube z przegubem w stronę silnika co spowoduje nam że przegub wysunie się.


Przy maksymalnie skręconych kołach wyciągniemy przegub z piasty.Jest to dość cięzkie ale już 3 razy to robiłem i da rady wyciągnąc bynajmniej w 1Z bez wybijania swożnia wahacza.Jeśli nie uda nam się wyciągnąc przegubu(nie wiem jak to jest w innych wersjach silnikowych B4) trzeba odkręcić i zbić sworzeń wahacza co pozwoli nam na odciągnięcie Mcpersona i wyjęcie przegubu.

5Gdy już mamy wyciągnięty przegub z piasty wkręcamy spowrotem śrube na klucz 24 w przegub i wkręcamy ja z czuciem.Pod koniec gwintu poczujemy opór(pierścień zabezpieczający) a następnie lekki przeskok co oznacza że przegub przeszedł przez pierścień.


6.Teraz możemy ściągnąc przegub z zwłokami osłony

należy uważać na podkładke i tulejke założoną na półosi

7.Podważając wkrętakiem opaski metalowe gumowej osłony ściagamy szczątki osłony z przegubu i półosi

Nowy zestaw przygotowany do wymiany

8.Czyścimy przegub i półoś w ropie bądź innym środkiem ja uzyłem do tego zmywacza do hamulców

9.Zakładamy w kolejności małą opaske zaciskową i osłone na półoś

10.Smarujemy dokładnie przegub smarem dostarczonym do osłony.
11.Zakładamy w kolejności podkładke i tulejke na półoś

12.Resztę smaru jaki na został wciskamy w osałone założoną na półoś.
13.Zakładamy większą opaske zaciskową na osłona.
14.Zakładamy przegub na półośke ustawiamy go w jednej płaszczyźnie z półosią i najlepiej drewnianym bądz gumowym młotkiem wbijamy przegub aż przeskoczy przez pierścień zabezpieczający.Sprawdzamy ręką czy przegub nie zejdzie z półosi oznacza to że przegub jest w odpowiednim miejscu.

15.Nasuwamy osłone gumową na przegub i zaciskamy obejmy na przegubie i półosi.Ja użyłem do tego obcązków.

16.Efekt końcowy wygląda tak:

17.Skaładamy w odwrotnej kolejności czyli wpychamy przegub w piastę znowu musimy się tutaj nagimnastykować ważne aby przegub trafił dobrze w wieloklin,przykręcamy lekko śrube(ja ją przykręciłem na szczeliwo do gwintów dla pewności)zakładamy koło i dokręcamy z duża siłą śrubę kluczem 24.

Wiem, że może dla niektórych jest to zabawa a nie naprawa ale może sie komuś przyda.

Aha i na koniec po jeździe próbnej nie zapomnijcie wypić browarka <piwo>
_________________
Czarna bestia na glebie i 17" azeva'ch
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek18/ 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: Krzysiu
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 122
Skąd: GDANSK


Wysłany: 2008-04-21, 21:49   

fajny opisik lecz dokrecenie łozyska kola piasty przod nalezy wykonac odpowiednia siłą :mrgreen:
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...8e4bff719b.html

Audi B4 AVANT 1,9 Tdi 1995.
 
 
rajdowiec86 
Audi 80 Maniak



Nadwozie: Avant
Imię: Jacek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 70
Skąd: Kamienna góra


Wysłany: 2008-04-21, 22:55   

Krzysiek18/ napisał/a:
lecz dokrecenie łozyska kola piasty przod nalezy wykonac odpowiednia siłą

Wiem o tym kolego ja tak zrobiłem bo miałem do dyspozycji klucz dynamometryczny.
A moment siły powinien wynosić dla śruby M14-120Nm dla śruby M16-200Nm i obydwie +dokręcić o kąt 90 stopni.
Ale pamiętaj że te fotostory zostało zrobione dla ludzi którzy niekoniecznie posiadają specjalistyczne narzędzia i dlatego napisałem:
rajdowiec86 napisał/a:
przykręcamy lekko śrube(ja ją przykręciłem na szczeliwo do gwintów dla pewności)zakładamy koło i dokręcamy z duża siłą śrubę kluczem 24.
_________________
Czarna bestia na glebie i 17" azeva'ch
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 703


Wysłany: 2008-04-25, 17:54   

Witam serdecznie i na początek przepraszam za łamanie regulaminu i nieporadność w korzystaniu z dobrodziejstwa,jakim jest niewątpliwie Wasze Panowie forum.Obiecuję,że wszystko naprawię.Jeśli coś sknocę,proszę o wyrozumiałość.---Teraz do rzeczy.Jestem pod wielkim wrażeniem opisu,jakiego udzielił kolega "rajdowiec 86"- to coś wspaniałego i nie zdajesz sobie sprawy ile ludzi Ci teraz dziękuje.Co do obaw o przyszłość mechaników samoch.,nie bójmy się-poradzą sobie.---Sorki za wylewność jaka mnie ogarnęła,ale wobec faktów należy podkulić ogon i mlaskać oczami.---Powiem teraz co mnie boli.---AUDI b3 89r.silnik RU poj..1.8,skrzynia manul.5biegów.---Jest już doskonały opis demontażu zewn.przegubu;teraz,jak się demontuje przegub ten przy skrzyni??Czy wystarczy rozkręcić te 6 śrubek i wyciągnę całą półoś,czy też czeka mnie tam jakaś niespodzianka,w postaci wyrywania,wyszarpywania itp. Z góry dziękuję i pozdrawiam.---Ufff...dużo treści a mało formy,ale co zrobić.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
IC69 



Silnik: AAH
Nadwozie: Avant
Imię: Irek
Pomógł: 129 razy
Wiek: 50
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 3732
Skąd: ok. B-B


Wysłany: 2008-04-25, 18:30   

antoni napisał/a:
wystarczy rozkręcić te 6 śrubek i wyciągnę całą półoś,

Dokładnie tak antoni, później zdejmujesz seger i zsuwasz przegub z półosi. Jeżeli dysponujesz kanałem lub podnośnikiem, to powinno się obyć bez demontażu całej półośki.
_________________
::: AVANT 2.8 quattro :::
:arrow: http://www.audi80.pl/174-...c69-vt12985.htm
 
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 703


Wysłany: 2008-04-25, 23:10   

Dzięki za szybką informację.Wprawdzie odezwałem się po chwili,ale gdzieś wcięło moją odpowiedz-cóż,to wspominana przeze mnie moja niegramotność w posługiwaniu się klawiaturą.Chciałem tylko dodać,że chodzi mi o rozłączenie skrzyni od półosi,zapalenie silnika i ewentualne zlokalizowanie od spodu(z kanału),skąd to tak dokuczliwe huczy, wyje i rzęzi.Jak myślicie,jest na to szansa,czy szkoda zachodu?
 
 
Audi 80 b4 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 169


Wysłany: 2008-06-10, 15:06   

jeśli przegubu nie moge wyjąć mam odkręcic dolne mocowanie amortyzatora czy mocowanie całego wachacza (czyli tą kulke łapaną na 3 śruby a z drugiej strony na jedną)
 
 
Doc 



Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej Doc Admin.
Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 4075
Skąd: Legionowo


Wysłany: 2008-06-10, 16:05   

No i to mi się podoba. Dziękuję.
Centrum --> http://www.centrum.audi80.pl/content/view/194/9/

Oby takich więcej.
_________________
Ramki rejestracyjne 3D tylko dla Klubowiczów Audi 80 - https://www.audi80.pl/top...312.htm#1064953
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
IC69 



Silnik: AAH
Nadwozie: Avant
Imię: Irek
Pomógł: 129 razy
Wiek: 50
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 3732
Skąd: ok. B-B


Wysłany: 2008-06-10, 16:43   

Audi 80 b4 napisał/a:
jeśli przegubu nie moge wyjąć mam odkręcic dolne mocowanie amortyzatora czy mocowanie całego wachacza (czyli tą kulke łapaną na 3 śruby a z drugiej strony na jedną)

Wyjmij sworzeń wahacza ze zwrotnicy, czyli wykręć tą poziomą śrubę i pchaj wahacz w dół. Jeżeli odkręcił byś amortyzator od zwrotnicy, to potem czekała by Cię geometria,
_________________
::: AVANT 2.8 quattro :::
:arrow: http://www.audi80.pl/174-...c69-vt12985.htm
 
 
 
dejaq 
Audi 80 Fan



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Daniel
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 22


Wysłany: 2008-06-13, 10:04   

Robiłem to tydzień temu - chyba najbardziej brudna robota jaka do tej pory mnie spotkała ;-)
Z doświadczenia wiem że czasem lepiej odkręcić wachacz z którejś strony bo potem przy ściąganiu przegubu może się okzać że i tak nas to nie ominie (czasem zawleczka naprawdę mocno trzyma). U mnie w łaśnie ściągnięcie przegubu zajeło 70% czasu. Skończyło sie na odkręceniu całego wachacza i porządnym uderzeniu młotkiem.

Pozdrawiam wszystkich tych którzy wszystko co mogą robią sami przy swoich maszynach.
 
 
zserty 
Władca pierścieni



Silnik: NG
Imię: Przemek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 577
Skąd: Zgorzelec


Wysłany: 2008-09-19, 22:48   

Nie jest tak źle.
Mam małą uwagę co do mycia samego przegubu. Chłopaki myjcie przeguby ropą. Nie odtłuszczajcie ich żadnymi zmywaczami do hamulców czy innymi wynalazkami.
Kiedy nakładacie nowy smar ma on już problemy z przylgnięciem do powierzchni wianka itp. Potem trzeba długo go wachlować z nowym smarem żeby się przegryzł.A jeżeli już odtłuściliście to spryskajcie wszystko WD-40 lub podobnym.
Aha, nie żałujcie smaru. Ten dostarczany w kompletach zazwyczaj jest w niewielkich ilościach (zależy od producenta)i nie starcza w szczególności gdy wymyliście cały przegub. Ja u siebie we wszystkich przegubach mam ŁT a ten dostarczany w kompletach leży sobie i czeka.
Zdrówka.
_________________
była Pantera
jest Kamei
 
 
 
kris0181 
Rodem z Inglostadt



Nadwozie: Coupe
Imię: Krzysiek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 369
Skąd: Mazuren


Wysłany: 2008-10-07, 01:34   

Jak sie wezmiecie za wymiane przegubu albo ogólnie jego demontaż to odrazu ściągajcie wahacz (dolna pozioma śruba) wtedy cala operacja wlacznie z podstawieniem lewarka zajmuje góra 10 minut :mrgreen: Próbowanie zdjecia go bez zdejmowania wahacza to strata czasu :-? ja nie potrzebnie sie siłowałem...pozniej zdjalem wahacz i poszlo jak z górki :-> nie wiedzialem ze to takie proste :lol:
_________________
http://imageshack.us/a/im...rimsplforum.png
# Coupé B3 2.3 NG (crash)
# Coupé B3 2.2T MC+(sprzedana)
# Coupé Quattro B3 2.2T MC+++

 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
pawcio81 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 42


Wysłany: 2008-11-30, 20:30   

Ja mogę dodać tylko od siebie tyle, że wymieniając lewą osłonę przegubu w 1Zecie, nie zbijałem sworznia wachacza (nie jest to wcale łatwe w pietnastoletnim aucie, w którym nie było nigdy ruszane zawieszenie i się nie ma za wiele narzędzi), przegub da się bez tego wyjąć, tylko warunkiem jest to, ażeby koła były maksymalnie skręcone przy stronie lewej w prawo, a przy stronie prawej w lewo a nie tak jak jest w opisie w pierwszym poscie oraz ja musiałem odkręcić zacisk i jarzmo hamulca, bo nie miałem jak wkręcić śruby przy jednoczesnym ustawieniu współosiowo przegubu z półosią w celu zdjęcia przegubu.
 
 
goldi j51 



Nadwozie: Avant
Imię: Jarek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 2615
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2008-11-30, 20:47   

Zawsze możesz odłączyć dolny zwożeń wahacza i w tedy bez problemów wyjmiesz przegub fakt piszesz że to nie łatwe ale najlepsza metoda
_________________
Moje autko goldi j51
http://www.audi80.pl/nowy...7892.htm#292913 a tu 80 tka
http://www.audi80.pl/nowy...emat-vt8552.htm

Jest

A4 1.9 tdi AFN 110+coś tam KM AVANT
i A4 b5 1.8 125 KM Sedan
Było audi 80 B3 1.6 PP 70KM
 
 
 
jerry 
Audi 80 Maniak


Silnik: PM
Typ: b3
Imię: Grzesiek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 64
Skąd: świętokrzyskie


Wysłany: 2008-12-07, 22:08   

Super robótka. Sam ostatnio niestety musiałem to robić u mechanika - w trasie. No i troszkę zaobserwowałem. Mało mi czapka nie spadła kiedy gość zmienił osłonę w 15 minut. No ale oprócz podnośnika miał też przyrząd pneumatyczny którym rozciąga osłonę i nakłada na przegub bez zdejmowania go z półosi. W pełni się zgadzam z kolegą zserty żeby nie myć przegubu żadnymi rozpuszczalnikami itp. Tylko ropka. Jednak co do stwierdzenia "nie żałować smaru" to chyba bym się nie zgodził. Po prostu lepiej nie przedobrzyć. Czytałem że nadmiar smaru może (nie musi) rozwalić osłonę. Może ŁT zachowuje się inaczej niż grafitowy, ale czasem lepsze jest wrogiem dobrego. Plus tego że widziałem jak to robi fachowiec jest taki że jeśli poleci mi drugi to naprawię sam, a nawet jak czegoś zapomnę to fotostory jest:) No i skasował mnie 30 zł więc nie płakałem. On też nie no bo 15 min.... Aha ważna sprawa. Do niektórych przegubów dają kiepskie, sztywne osłony. Czasem (wymieniając przegub) lepiej dokupić od razu lepszą i dołożyć 25-30 zł za elastyczną osłonę niż rozbierać drugi raz po 2 miesiącach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 17