Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ABK B4] szary czujnik padl??  
Autor Wiadomość
Edi73 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Edi
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 7


Wysłany: 2019-03-14, 21:04   

Jarewa napisał/a:

Nie realne....



a jednak
Problem rozwiązany. W moim przypadku wystarczyło wymienić stary oryginalny szary czujnik temperatury na inny używany oryginalny szary czujnik temperatury. Całe szczęście, że w swoich zasobach miałem ich chyba z pięć. W zdemontowanym czujniku okazało się, że metalowa część nie jest trwale związana z plastykową, Był tam pewien "luz". Teraz wskazania VAG i na liczniku są identyczne.



Jarewa napisał/a:
Tu zaniża tam zawyża temat nie do ogarnięcia nie przy analogowych wskaźnikach


mam zupełnie odmienne zdanie, a mój przykład to potwierdza.

I jeszcze jedno. Przy zwarciu niebiesko brązowego przewodu do masy (w złączce do szarego czujnika temperatury) wychylenie wskazówki temperatury do 120°C (nie do max) wydaje się być jak najbardziej OK.

Dzięki za pomoc.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 211 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7212
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-03-14, 21:07   

Edi73 napisał/a:
mam zupełnie odmienne zdanie, a mój przykład to potwierdza.


Co potwierdza?? żeby potwierdzić byś musiał robić testy w warunkach laboratoryjnych... Bo to że ci wskazuje tyle ile chciałeś wcale nie oznacza ze tyle jest :-P i to jest właśnie cały sens tego...
_________________
Moje OOOO
 
 
Edi73 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Edi
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 7


Wysłany: 2019-03-14, 21:26   

Cytat:
Co potwierdza??


Jeżeli dwa:
- niezależne (dwa termistory, dwa żrodła napięciowe, dwa woltomierze),
- o różnej konstrukcji,
- fabryczne

układy pomiarowe wskazują identyczne wyniki to mi to wystarcza by przyjąć, że układy działają prawidłowo. W mojej opinii prawdopodobieństwo by błąd pomiaru, nie dość że był jednakowy to i z tym samym znakiem jest pomijalnie mały.

A pomiarami laboratoryjnymi niech się zajmą konstruktorzy.
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 211 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7212
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-03-14, 22:02   

Edi73 napisał/a:
W mojej opinii prawdopodobieństwo by błąd pomiaru, nie dość że był jednakowy to i z tym samym znakiem jest pomijalnie mały.


No właśnie mały może okazać się "duże" i wracamy do punktu początkowego czy teraz masz dwa wskażniki dobrze pokazujące, czy dwa wskaźniki źle pokazujące oto jest pytanie?

Do takich celów służą kalibratory , Wzorcowanie..

Konstruktorów nie stać na takie rzeczy bo wtedy topram by kosztował tyle co oryginalny czujnik..
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Edi73 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Edi
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 7


Wysłany: 2019-03-14, 22:34   

Jarewa napisał/a:
Edi73 napisał/a:
W mojej opinii prawdopodobieństwo by błąd pomiaru, nie dość że był jednakowy to i z tym samym znakiem jest pomijalnie mały.


No właśnie mały może okazać się "duże"


Twoje twierdzenie jest formułowane na podstawie doświadczenia (zawodowego, życiowego, ...), czy ma inne źródła?

Ile razy już Ci się zdażyło by zgodny pomiar dwoma różnymi urządzeniami, cyfrowymi i analogowymi (cyfrowy VAG i analogowy wskaźnik temperatury, woltomierz) okazał się drastycznie błędny?

Jeżeli tak, to jak stwierdziłeś błąd?
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 249 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8949
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-03-15, 07:19   

Edi73, kolega Jarewa, jest mechanikiem z zawodu z tego co wiem więc można zakładać że zna temat dość dobrze ;-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Edi73 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Edi
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 7


Wysłany: 2019-03-16, 13:45   

PieterB napisał/a:
można zakładać że zna temat dość dobrze ;-)


I ja też tak zakładam.
Najważniejsze że finał sprawy jest zgodny z oczekiwanym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14