Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 2.0 16V 6A] Remont silnika  
Autor Wiadomość
Risen1543 
Audi 80 Fan


Silnik: 6A
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Wiek: 27
Dołączył: 01 Lut 2019
Posty: 22
Skąd: Lublin


Wysłany: 2019-11-07, 22:41   [B3 2.0 16V 6A] Remont silnika

Witam, proszę was o poradę, w mojej buni ostatnio spadło ciśnienie oleju jak byłem w trasie 2x mignęła kontrolka na liczniku. Po powrocie do domu zmierzone zostało manometrem ciśnienie oleju, bo jakoś nie ufałem wskazaniom dodatkowych zegarów i wyszło że przy 2000rpm ma 1,5 bara czyli za mało. Rozkręciłem dół, wyjąłem miskę olejową i zobaczyłem że coś w resztce oleju na dnie miski pływa, było to coś podobnego do panewki, po dalszej obserwacji wyszło na to że rozpadła się i została zmielona panewka od wałka co jest nad wałem, tego wałka co idzie do kopułki. I tu moje pytanie czy jest sens i możliwość aby to wymieniać ? Domyślam się że w grę wchodzi tylko remont całego silnika ? Co byście tutaj poradzili, remontować czy szukać innego silnika ? I przy okazji zapytam czy jeżeli zdecydował bym się na wymianę silnika to czy zamiast 6A mogę szukać ACE czy jeszcze coś innego radzicie szukać ?? Nie wiem jak bardzo 6A i ACE różnią się od siebie, bo na pierwszy rzut oka są praktycznie identyczne.

Liczę na jakieś rady bo na razie to nie wiem co tu z tym począć ;/
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 105 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2808
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-11-07, 22:47   

nie Ty pierwszy i nie ostatni, co 16v naprawiać będziesz. Taka ich kolej, że panewki w nich sa z papieru.
Tobie pozostaje kompletny remont, bo jeśli opiłki są w oleju to wszystkie panewki są bardziej lub mniej trafione. Jeśli połasisz się na używany silnik, to nic nie zmieni, one wszystkie są padnięte.
6A/ACE , wszystko jedno, różnią się czasami wałków i paroma innymi pierdołami, ale nie istotnymi.
Te silniki mają po 30 lat, i tak dobrze, że tyle wytrzymały.
Albo remontuj, albo sprzedaj to.
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
xRead 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Wiek: 23
Dołączył: 22 Cze 2016
Posty: 234
Skąd: Legnica


Wysłany: 2019-11-07, 23:03   

Rozbieraj motor i remontuj :) Wiesz co masz a przy okazji super zabawa i na końcu uśmiech na twarzy po pierwszym rozruchu :)
_________________
Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead
Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12